قیمت آسانسور در کرج | آسانسور و پله برقی آکام شایا
آکام شایا

قیمت آسانسور در کرج

قیمت آسانسور در کرج

قیمت آسانسور در کرج

آسانسور از مهم ترین وسایل در سازه های چند طبقه به شمار می آید که در صورت انتخاب و استفاده درست از آن، می توان انتظار داشت از 15 تا 20 سال کاربری مناسب و کیفیت بالایی را به ساکنان ساختمان ارائه کند. اما نکته مهمی که برای بسیاری از خریداران آسانسور دارای اهمیت است، قیمت آسانسور و همچنین انتخاب بهترین نوع آن محسوب می شود.

بهتر است بدانید که در صورت اطلاع از مواردی که بر قیمت آسانسور در کرج تاثیر دارند و همچنین آگاهی از انواع و کاربرد آن ها، می توانید انتخابی منحصر به فرد داشته باشید. از این رو می خواهیم در این متن به بیان هر آنچه در خرید آسانسور اهمیت دارد و تاثیر پارامترهای مختلف بر قیمت آسانسور در کرج بپردازیم. در صورت تمایل به خرید آسان و با کیفیت آسانسور تا پایان متن ما را همراهی کنید.

قیمت آسانسور در کرج

چه عواملی روی قیمت آسانسور تاثیر دارد؟

همانطور که می دانید امروزه شرکت های بسیاری در زمینه فروش آسانسور فعالیت می کنند. اگر بخواهید آسانسوری با کیفیت بالا خریداری کنید، می بایست پیش از آنکه برای خرید به مراکز مربوطه مراجعه کنید از برخی موارد اطلاع کافی داشته باشید.

یکی از مهمترین پارامترها که بی تردید در خرید آسانسور اهمیت بسیاری دارد، قیمت آن است. بهتر است بدانید که موارد بسیاری روی قیمت آسانسور در کرج تاثیرگذار هستند. در این بخش قصد داریم شما را با این موارد آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

سایز آسانسور

یکی از پارامترهایی که تاثیر بسیاری بر قیمت آسانسور در کرج دارد، سایز آن است. البته اندازه آسانسور علاوه بر قیمت، هزینه های پروژه را نیز می تواند تغییر دهد. بنابراین باید با توجه بسیار نسبت به انتخاب آن اقدام کرد. بی شک اگر بخواهید یک آسانسور با اندازه مناسب در اختیار داشته باشید، می بایست به تعداد طبقات ساختمان توجه داشته باشید.

در این صورت به بهترین نتیجه گیری برای انتخاب اندازه آسانسور خواهید رسید.همانطور که در بسیاری از ساختمان ها دیدید که با وجود تنها پنج طبقه آسانسور بسیار عریض و طویلی را در نظر گرفته اند و نمای داخلی سازه را به کل نابود کرده اند، عکس آن نیز امکان پذیر است. به این معنا که در ساختمان های بلند به کارگیری آسانسور با ظرفیت مثلا 6 نفر اصلا مناسب نبوده و استهلاک آسانسور را بالا می برد.

نوع آسانسور

از دیگر پارامترهایی که روی قیمت آسانسور در کرج تاثیر بسیاری دارد، نوع آن است. به این معنا که بسته به انتخاب کارکرد موتور و نوع ظاهری آن قیمت آسانسور در کرج نیز متغیر خواهد بود. آنچه که در این باره باید بدانید این است که آسانسورها به طورکلی سه نوع هستند که هر کدام از آن ها کارکرد متفاوتی از دیگری دارد.

به عنوان مثال اگر آسانسور کششی گیربکس دار با آهن کشی و ریل گذاری باشد، قیمت آن بالای 270 میلیون تومان خواهد بود. همچنین برای آسانسورهای کششی گیرلس که به MRL نیز معروف هستند، در صورت ریل گذاری و آهن کشی قیمت حدود 370 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. در صورتی که قصد خرید آسانسور هیدرولیک همراه با آهن کشی و ریل گذاری را داشته باشید، قیمت بالای 250 میلیون تومان خواهد بود.

قیمت آسانسور در کرج

تعداد طبقات ساختمان

آسانسور برای سهولت در جابجایی بین طبقات مختلف در یک ساختمان چند طبقه کاربرد دارد. بنابراین مهم ترین عامل در تعیین قیمت آن نیز باید تعداد طبقات سازه باشد؛ زیرا بسته به این موضوع می توان یک آسانسور مناسب را انتخاب کرد. علاوه بر این اگر ساختمان پنج طبقه دارید نسبت به سازه 3 طبقه برای خرید آسانسور باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

برند آسانسور

از دیگر مواردی که روی قیمت آسانسور در کرج تاثیر بسزایی دارد، برند آن است. به همین دلیل موقع انتخاب دقت داشته باشید که حتما از شرکت های معتبر آسانسور بخرید. با این کار حتی اگر هزینه بالایی نیز پرداخت کنید، مطمئن هستید که کاربری بهتری از آسانسور خواهید دید.

با شناخت انواع آسانسور، خریدی آسان را تجربه کنید

شاید اکنون با این سوال مواجه شوید که چه آسانسوری برای سازه شما مناسب تر است؟ زمانی که قصد دارید برای سازه خود آسانسوری انتخاب کنید که در نوع خود بهترین باشد، باید بدانید که تنها قیمت تاثیرگذار نیست و موارد دیگری همچون نوع آسانسور نیز باید بررسی شود. از آنجایی که بسته به نوع سازه آسانسورهای متنوعی در شرکت ها به فروش می رسد، شناخت هر یک نیز کمک شایانی به انتخاب یک آسانسور باکیفیت خواهد کرد.

بی تردید اگر به این دست سوالات پیش از مراجعه به مراکز خرید آسانسور پاسخ دهید، با آسایش خاطر بیشتری می توانید انتخاب خود را انجام دهید. در این بخش می خواهیم سه آسانسور ذکر شده در بخش قبلی را برای شما توضیح دهیم تا انتخابی بی نقص را تجربه کنید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در زمینه شناخت آسانسور و محاسبه درست قیمت آسانسور در کرج با ما همراه باشید.

آسانسور کششی گیربکس دار

  یکی از انواع آسانسورها به آسانسور کششی معروف است. این نوع آسانسورها علاوه بر ساختمان های مسکونی در سازه های تجاری نیز کاربردی خواهد بود. آسانسورهای کششی از طریق سیم بکسل، فلکه و وزنه برای جابجایی میان طبقات مختلف ساختمان استفاده می کند. نحوه جابجایی آن ها نیز آسانسور کششی را به دو دسته گیربکس دار و گیرلس تقسیم کرده است که در ادامه با هر یک از آن ها آشنا خواهیم شد.

آسانسور کششی گیربکس دار

این دسته از آسانسورهای کششی از طریق گیربکس که شامل چرخدنده های بی شماری است کار می کند. گیربکس در این نوع به موتور متصل است و سبب حرکت سیم بکسل و جابجایی کابین بین طبقات می شود. سرعتی میانگینی که برای این دسته از آسانسورها در نظر گرفته شده است، از 1.7 تا 2.5 متر بر ثانیه است.

علاوه بر این مسافتی که آسانسورهای گبربکس دار می توانند طی کنند، به طور تقریبی 76 متر ذکر می شود. به همین دلیل از این نوع آسانسورها در سازه های با تعداد طبقات کم و تقریبا نیمه مرتفع استفاده خواهد شد. وزنی نیز که برای آسانسورهای کششی گیربکس دار تعیین شده حدود 1400 کیلوگرم است. در صورتی که این دسته از آسانسورها را برای ساختمان خود برگزینید، هزینه کمتری نسبت به نوع گیرلس آن پرداخت خواهید کرد.

آسانسور کششی گیرلس

در این نوع از آسانسورهای کششی چیزی به نام گیربکس وجود ندارد. برای اینکه امکان حرکت کابین فراهم باشد، از سیم بکسلی که دور قرقره پیچیده شده است کمک گرفته می شود. اما این پیچیده شدن به دور فلکه تنها در یک سر سیم بکسل صورت می گیرد و برای سر دیگر آن از وزنه ای استفاده می شود تا تعادل موردنیاز برای جابجایی کابین بین طبقات را بدون آنکه کابین سقوط کند، فراهم آورد.

این آسانسورها دارای سرعت بالاتری نسبت به آسانسورهای گیربکس دار هستند و سرعت جابجایی برای آن ها حدود 2.53 متر بر ثانیه تخمین زده شده است. همچنین درساختمان هایی که تعداد طبقات بالایی دارند، استفاده از این نوع آسانسور توصیه می شود و به دلیل سیستم پیشرفته تری که دارد به مراقبت های بیشتری نیز نیاز دارد. بنابراین با در نظر گرفتن شرایط بیان شده به آگاهی بالاتری نسبت به قیمت آسانسور در کرج دست یابید.

قیمت آسانسور در کرج

مزایا و معایب آسانسورهای کششی

آنچه که باید هنگام خرید آسانسور مدنظر قرار دهید، علاوه بر نحوه کار آسانسور و انتخاب یکی از آن ها براساس سازه، توجه به مزایا و معایب هر یک است. از مزایای آسانسورهای کششی می توان به امکان گسترده استفاده برای ساختمان ها با هر تعداد طبقه ای اشاره کرد. همچنین سیستم فرمان آن ساده است و نصب با سرعت بالا نیز جزو مزایای این دسته از آسانسورها بیان می شود. اما طراحی چاهک برای آسانسورهای کششی فضای زیادی را اشغال می کند. همچنین اگر برق آسانسور قطع شود، امکان خرج کردن مسافران بسیار دشوار و تا حدی غیرممکن خواهد بود.

آسانسور هیدرولیک

همانطور که از نام آسانسور هیدرولیکی برمی آید، با سیال کار می کند و حرکت و جابجایی آن نیز از این طریق امکان پذیر خواهد بود. درواقع قطعاتی که پدید آورنده نیروی محرکه در این دسته از آسانسورها هستند، پاوریونیت و جک است.

به این شکل که ابتدا روغن که به عنوان سیال در آسانسورهای هیدرولیک وجود دارد، تحت فشار قرار می گیرد. سپس نیروی رانش پدید آمده به جک های هیدرولیک انتقال می یابد و موجب جابجایی و حرکت کابین آسانسور می شود. به همین دلیل نیز بیان کردیم که شناخت نوع آسانسور روی قیمت آسانسور در کرج تاثیر دارد؛ زیرا با اطلاع از نحوه کارکرد و آگاهی از زمان تعمیر هر کدام می توان ساده تر نسبت به خرید آسانسور تصمیم اتخاذ کرد.

مزایا و معایب آسانسور هیدرولیک

یکی از مزایای استفاده از این نوع آسانسورها قابلیت نصب شیشه در ساخت آن است. همچنین به این دلیل که با سیال کار میکند نه موتور، نیازی به فضای اضافی ندارد و موقع قطع برق نیز توقف نمی کند تا خروج مسافران دشوار نباشد. علاوه بر این ایمنی آسانسورهای هیدرولیک بالاتر است و راندمان بیشتری نیز نسبت به نوع کششی دارد. در نتیجه در ساختمان هایی که از آسانسور برای حمل بار استفاده می کنند، این نوع آسانسور بیشتر پیشنهاد می شود.  

عدم انتخاب درست آسانسور چه پیامدهایی در پی دارد؟

اغلب افرادی که برای سازه های خود به دنبال آسانسور می گردند، اصل را قیمت آن می گذارند و بسته به قیمت آسانسور در کرج یک نوع را انتخاب می کنند. از این رو خطرات بی شماری در آینده گریبان گیر آن ها خواهد شد که در این بخش به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

اگر آسانسوری انتخاب کنید که اندازه آن مناسب تعداد طبقات ساختمان نباشد، یعنی آسانسور بار بیشتری را تحمل خواهد کرد. مثلا تصور کنید برای یک ساختمان ده طبقه از آسانسوری با ظرفیت شش نفر استفاده شود. می دانید چه آسیب های جبران ناپذیری برای سازه و همچنین جان مسافران رقم خواهد زد.

بی تردید فشاری که به سیم بکسل می آید به مرور زمان آن را دچار فرسودگی می کند و احتمال سقوط را برای کابین مهیا خواهد کرد. همچنین تعداد جابجایی کابین بین طبقات را نیز در طول روز زیاد می شود که این موضوع استهلاک چندین برابری را در عملکرد آسانسور رقم می زند که در نتیجه آن، نیاز به تعمیرات و سرویس نیز بیش از حالت عادی خواهد بود.

قیمت آسانسور در کرج

و در آخر

در این مقاله سعی کردیم نکات لازم درباره قیمت آسانسور در کرج را برای شما بیان کنیم تا با سرعت و کیفیت بالاتری نسبت به انتخاب یک آسانسور منحصر به فرد اقدام کنید. براساس آنچه در متن بیان شد تعداد طبقات، سایز آسانسور و مواردی از این قبیل روی هزینه ای که برای خرید آسانسور در نظر دارید، تاثیر می گذارد.

همچنین باید هنگام خرید آسانسور بسته به سازه خود یکی از انواع آسانسور را برگزینید. در صورت انتخاب درست می توانید تا سال های طولانی از آسانسور خریداری شده استفاده کنید و نیازی به تعمیر آسانسور نخواهید داشت.

در صورتی که به شغل سرویسکاری یا تعمیرات آسانسور علاقه دارید، توصیه می کنیم در دوره های آکام شایا البرز شرکت کنید. این دوره ها تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای برگزار می شود و شما را آماده حضور در بازار کار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

5/5 - (4 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...