نصب آسانسور پانوراما - آسانسور و پله برقی آکام شایا البرز
آکام شایا

نصب آسانسور پانوراما

نصب آسانسور پانوراما

نصب آسانسور پانوراما

نصب آسانسور پانوراما

نصب آسانسور پانوراما به عنوان نوعی طراحی خاص در صنعت آسانسورسازی نسبت به انواع دیگر به شمار می آید که اخیرا با استقبال زیادی خصوصا در کشورهای اروپایی روبه رو شده است. از آنجایی که تمایل افراد در ساخت سازه بیشتر به سمت استفاده از سیستم های زیباتر با ایمنی بالا رفته است، طراحان به فکر استفاده از نمای شیشه ای در ساخت آسانسور افتادند.

پس از انجام طراحی های متعدد تصمیم بر آن گرفته شد که از شیشه های جلو اتومبیل برای ساخت بدنه کابین آسانسور کمک گرفته شود که در نتیجه به ساخت آسانسور پانوراما یا آسانسور شیشه ای منتهی شد. این دسته از آسانسورها علاوه بر امنیت بالا، از زیبایی و ظرافت ظاهری نیز برخوردارند که مزیت استفاده آن ها در سازه های چندین طبقه را افزایش می دهد.

همچنین ظرفیت بالای به کارگیری آسانسورهای پانوراما در سازه های متنوع باعث شده است سازندگان در پروژه های خود نصب آسانسور از این نوع را در اولویت قرار دهند. در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهم و ارزشمند درباره آسانسورهای پانوراما یا شیشه ای آشنا کنیم.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره نصب انواع آسانسور در سراسر کشور با مشاوران مجرب آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

نصب آسانسور پانوراما

آشنایی با روش نصب آسانسور پانوراما

تاکنون تکنولوژی های بی شماری در نصب آسانسور به کار رفته است که بی تردید هر یک از آن ها گامی برای دستیابی به آسانسورهای باکیفیت و امنیت بالاتر خواهد بود. در این میان یکی از انواع آسانسورهایی که فناوری به کار رفته در آن امروزی و با طراحی دقیق و باورنکردنی انجام شده، آسانسور شیشه ای است.

این آسانسور که در اصطلاح تخصصی به آن آسانسور پانوراما گفته می شود، از یک الی چندین وجه با شیشه طراحی شده است و قابلیت مشاهده فضای بیرون آسانسور را به مسافران می دهد. آنچه توسط کارشناسان صنعت آسانسورسازی در زمینه ساخت آسانسور پانوراما معرفی شده است، امکان استفاده از سیستم آسانسور کششی و هیدرولیک برای چنین آسانسورهایی را بیان می کند.

همانطور که می دانید سیستم آسانسور در نوع کششی و هیدرولیک با یکدیگر تفاوت دارد؛ از این رو نوع قرارگیری وجه شیشه ای در آسانسور دارای اهمیت خواهد بود. در ادامه قصد داریم اصول معین کردن محل نصب آسانسور پانوراما را بیان کنیم.

نحوه تعیین محل قرارگیری نمای شیشه ای در آسانسور پانوراما

در این آسانسورها محل قرارگیری شیشه با توجه به شرایط موجود درون چاه آسانسور تعیین می شود. به عنوان مثال در صورتی که در آسانسور هیدرولیک از جک های مستقیم در قسمت زیرین کابین استفاده شود و بتوان برای چاله مربوط به جک قسمتی را در بخش پایینی چاهک در نظر گرفت، شما قادر خواهید بود تمام وجوه کابین آسانسور را با شیشه طراحی کنید.

اما در برخی دیگر از موارد جک مستقیم در زیر کابین نصب نمی شود و آن را در بغل قرار می دهند. بی تردید در این شرایط استفاده از وجه شیشه ای در سمت قرارگیری جک توصیه نمی شود؛ زیرا نمای زیبایی در بر نخواهد داشت. بنابراین توجه به نکاتی همچون محل قرارگیری قسمت های مختلف آسانسور در تعیین محل وجوه شیشه ای در آسانسورهای پانوراما اهمیت بسزایی دارد.

شناخت جنس اجزای مختلف آسانسور پانوراما

در ساخت و نصب آسانسور پانوراما همچون آسانسورهای کششی یا هیدرولیک از فلز ساخته نمی شود. بلکه به دلیل برخورداری از قسمت های شیشه ای بهتر است پیش از اقدام نسبت به نصب آسانسور از انواع جنس شیشه ها مطلع باشید. همچنین جنس سیستم آسانسور در بخش لته های پانوراما نیز با یکدیگر فرق دارند که در این قسمت به بیان آن ها خواهیم پرداخت. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره جنس قطعات آسانسور پانوراما با مشاوران مجرب شرکت آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

نصب آسانسور پانوراما

جنس شیشه های به کار رفته در کابین

از آنجایی که شیشه در ساخت آسانسورهای پانوراما روی درب کابین نصب می شود، بنابراین دیگر درب های فلزی برای کابین این دسته از آسانسورها جایی ندارند. در عوض استفاده از لمینت سکوریت به عنوان شیشه درب کابین موقع نصب آسانسور پانوراما می تواند جایگزین مناسب و ایمنی به حساب آید. این شیشه ها قابلیت استحکام بالا در برابر ضربه را دارند.

همچنین مقاومتی که برای شیشه های لمینت سکوریت در نظر گرفته می شود، نسبت به انواع دیگر شیشه بیشتر است و برای بخش های مختلف آسانسور همچون دیواره چاه، کابین و همچنین قسمت های مربوط به دیواره اتاقک آسانسور امنیت بالاتری را به ارمغان خواهد آورد.

آنچه به عنوان ظرفیت استاندارد برای شیشه سکوریت آسانسور پانوراما در نظر گرفته شده، تحمل نیروهای تنشی به میزان 300 نیوتن بر 5 سانتی متر مربع است. این میزان برای قرارگیری شیشه در تمام قسمت ها و وجوه آسانسورهای شیشه ای تعیین می شود که درواقع کارشناسان بر این اساس نسبت به انتخاب شیشه مناسب در کابین آسانسورهای پانوراما اقدام می کنند.

جنس لته ها در درب کابین

در آسانسورهای معمولی که درب کابین و آسانسور از جنس فلز باشند، بایستی بر روی یکدیگر سوار شوند. اما زمانی که از انواع دیگر درب ها سخن به میان آوریم، دیگر درب آسانسور همچون درب کابین لته دار نخواهد بود و بایستی نصب آن به شکل دیگری صورت پذیرد. در نصب آسانسور پانوراما نیز به همین شکل است.

در صورتی قادر خواهید بود درب آسانسور را همچون درب کابین از جنس شیشه قرار دهید که وجه شیشه ای آن به سمت نمای بیرونی سازه باشد. از آنجایی که در این آسانسورها زیبایی بسیار اهمیت دارد، درب لته ای از جنس شیشه نیز در دو حالت طراحی شده است.

در یکی از این حالات فریم از جنس استیل بوده و در حالت دیگر که در اصطلاح به آن فریم لس گفته می شود، دیگر خبری از قاب دور درب نخواهد بود. برای درب آسانسور نیز همچون درب لته های کابین از شیشه لمینت سکوریت استفاده می کنند. مقاومت بالای این شیشه ها در برابر ریزش یا پاشش سبب امنیت بالای آسانسور خواهد شد. البته استفاده از شیشه سکوریت زمانی نیاز خواهد بود که قصد به کارگیری لته های از جنس استیل را نداشته باشیم.

سیستم آسانسور شیشه ای (پانوراما) چگونه کار می کند؟

در انواع و اقسام آسانسورهای رایج در سراسر دنیا، همچون آسانسور کششی، توجه چندانی به نوع چیدمان و طراحی چاه آسانسور نمی شود. علت این موضوع دید نداشتن افراد به درون چاه است؛ زیرا صرفا کابین در طبقاتی که برای توقف طراحی شده، می ایستد و موقع پیاده کردن مسافران نیز تنها فضای درون سازه مشخص خواهد بود.

اما برای نصب آسانسور پانوراما شرایط به گونه ای است که فضای درونی چاه نیز با چشم دیده می شود. علت این امر برخورداری کابین از وجوه شیشه ای در درون چاه آسانسور است که طراحی دقیق تری را می طلبد. از آنجایی که سیستم آسانسور شیشه ای به دو شکل هیدرولیک و کششی در دسترس است، در این بخش قصد داریم شما را با نحوه کار این نوع آسانسورهای پانوراما آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

نصب آسانسور پانوراما

آسانسور پانوراما هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک جزو یکی از انواع آسانسورهاست که برخلاف آسانسورهای کششی بدون نیاز به سیم بکسل قابلیت جابجایی میان طبقات مختلف را دارد. بدین منظور تنها کافیست با استفاده از سیال با غلظت مناسب نیرویی به جک هیدرولیکی وارد آورد تا نیروی انتقال کابین در سازه فراهم شود.

در طراحی نحوه نصب آسانسور پانوراما از نوع هیدرولیک نیز از اصولی استفاده می شود که تجهیزات درونی چاه در معرض دید مسافران نباشد. همچنین به دلیل اینکه در آسانسورهای هیدرولیکی، جک موجود در چاه ارتفاع زیادی دارد، برای سازه های بسیار مرتفع استفاده از آسانسورهای پانوراما هیدرولیکی پیشنهاد نمی شود.

آسانسور پانوراما کششی

سیستم آسانسور هیدرولیکی شاید در برابر آسانسورهای کششی امکان خرابی کمتری داشته باشد و زیبایی سازه را چندین برابر کند، اما در عین حال دارای قدرت و سرعت پایین تری است. به همین دلیل توصیه می کنیم با سیستم آسانسور پانوراما از نوع کششی نیز آشنا شوید تا انتخابی آسان تر پیشروی شما قرار داشته باشد. آسانسورهایی که با سیستم کششی کار می کنند، دارای وزنه ای در یک سمت و کابین در سمت دیگر هستند که این دو از طریق سیم بکسل به یکدیگر متصل شده اند.

معمولا زمانی استفاده از چنین آسانسورهایی توصیه می شود که تعداد طبقات سازه بیش از 4 طبقه باشد. در واقعیت پوشاندن قطعات و تجهیزات مذکور در آسانسورهای پانوراما با دشواری بیشتری نسبت به آسانسورهای هیدرولیک همراه است، اما غیرممکن نیست.

بهترین محل برای نصب آسانسور پانوراما

شاید اکنون با این سوال مواجه شوید که آسانسورهای پانوراما برای چه مکان هایی گزینه مناسبی خواهند بود. تاکنون ایده های بی شماری برای استفاده از آسانسورهای شیشه ای به دنیا عرضه شده که یکی از آن ها نصب آسانسور در فروشگاه های زنجیره ای که چندین طبقه هستند، بیان می شود. همچنین آسانسور پانوراما برای مجتمع های که به زیبایی سازه خود اهمیت می دهند، مورد فوق العاده ای است.

به عنوان مثال اگر ساختمان های تجاری یا رستورانی در دست ساخت دارید، حتما به سراغ آسانسور پانوراما بروید تا نتیجه جذاب تری نسبت به موارد دیگر داشته باشید. البته موارد مذکور برای زمانی است که قصد دارید سازه خود را با نمای رو به بیرون بسازید. اما برخی افراد تمایل دارند از آسانسورهای پانوراما درون مجتمع های مسکونی استفاده کنند که به عنوان مثال اگر سازه تریپلکس است، بهترین گزینه همین آسانسور شیشه ای خواهد بود.

نصب آسانسور پانوراما

و در آخر…

در این مقاله سعی کردیم به بیان نکات مهمی درباره نصب آسانسور پانوراما بپردازیم و شما را با این تکنولوژی بی نظیر در دنیا آشنا سازیم. آسانسورهای پانوراما یا شیشه ای به آن دسته از آسانسورهایی گفته می شوند که در ساخت و طراحی وجوه آن از شیشه کمک گرفته شده است.

از آنجایی که امروزه استفاده از شیشه در نمای بیرونی سازه ها بسیار مورد استقبال قرار می گیرد، به کارگیری آسانسورهایی که قابلیت تماشای منظره خارجی ساختمان را داشته باشند، فکر بسیاری از کارشناسان را درگیر کرده بود که در نهایت به ساخت آسانسور پانوراما منجر شد. این آسانسورها تابحال در دو نوع هیدرولیکی و کششی ساخته شده اند که بسته به تعداد طبقات سازه مدنظر می توان نسبت به انتخاب یکی از آن ها اقدام کرد؛

به طوری که آسانسورهای هیدرولیکی بیشتر برای سازه ها با تعداد طبقات پایین توصیه می شود.در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط نصب آسانسور در انواع و اقسام مختلف در سراسر کشور کنجکاو هستید، پیشنهاد می دهیم با کارشناسان خبره شرکت آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

5/5 - (3 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...