نصب جک برقی درب در کرج
آکام شایا
نصب و راه اندازی جک برقی درب در کرج
نصب و راه اندازی جک برقی درب در کرج
slide-8dd2dcc

نصب و راه اندازی جک برقی درب

فرم سفارش نصب جک برقی درب در کرج


درب برقی (درب پارکینگی)
  • اطلاعات کارفرما

  • اطلاعات فنی جک برقی

  • Please enter a number from 1 to 100.
  • Please enter a number from 1 to 100.

کرکره برقی
  • اطلاعات کارفرما

  • اطلاعات فنی جک برقی

نصب جک برقی درب در کرج


نصب جک برقی درب در کرج ؛ ما سال هاست که در صنعت ساختمان کار می‌کنیم و ناظر نصب بیش از چند صد درباز کن اتوماتیک و جک های پارکینگی بوده ایم. از طریق تجربه و تحقیق متوجه شده ایم که کدام موتور برای چه نوع در باز کنی مناسب است.

بسیاری از مهارت خود را از طریق کار کردن در چند سال گذشته به دست آورده ایم. از آنجا که ما دستگاه‌های زیادی را نصب کرده ایم، در این کار بسیار خبره هستیم.

 

مبانی جک های پارکینگی اتوماتیک

این مطلب می‌تواند به تمام سوالات شما در نصب جک برقی درب پاسخ دهد. با خواندن این راهنما شما می‌توانید به تمام اطلاعات مورد نیاز برای درک مبانی مکانیزم‌هایی درب های اتوماتیک دست پیدا کنید. بعد از خواندن این مطلب می‌توانید صحبت های پیمانکاران را بهتر درک کرده و نیازهای خود را به شکل بهتری شرح دهید.

با در نظر گرفتن ابعاد در باز کن (از جمله وزن) و محیط نصب به همراه اطلاعاتی که در این مقاله یاد می گیرید، می توانید در باز کن‌های اتوماتیک خود را با موفقیت سفارش دهید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که به تنهایی کار سفارش را انجام ندهید. در بعضی از موارد، حتی یک اشتباه کوچک در اندازه گیری می‌تواند یک پروژه را کامل به هم بریزد. قبل از خرید هر نوع در باز کن با یک پیمانکار یا شخصی مشاوره کنید که حداقل چندین مرتبه با موفقیت این کار را انجام داده است.

 

این مقاله راهنمایی مختصری در مورد در باز کن‌ها و موتور‌های آن ها می‌باشد

این مقاله یک راهنمای مختصر برای کمک کردن به صاحبخانه ها در انتخاب موتور برای باز و بسته کردن در می‌باشد. تاکید من فقط بر موتورها در حرکت کشویی و چرخشی (گردان) است. این مدل ها شامل اکثریت درباز کن‌هایی هستند که در خانه های آپارتمانی نصب می شوند. در سایر صفحات سایت به تفصیل در مورد دیگر انواع درب ها توضیحاتی داده شده است.

“جک برقی درب” و “در باز کن‌ اتوماتیک” در اینجا عبارات مترادفی هستند و در هر دو مورد ما عملا با یک موضوع واحد سر و کار داریم. هیچ کدام از این مفاهیم “مناسب‌تر” از مفهوم دیگر نمی‌باشد.

همچنین، ممکن است در این مطلب کلمه “gate actuator” را هم مشاهده کنید که نوع خاصی از جک برقی یا در باز کن است. تمام این نام‌ها برای ابزار مکانیکی مختلفی هستند که با هم در ارتباط بوده و امکان باز و بسته کردن در از طریق یک دکمه، کد یا کنترل از راه دور را فراهم می‌آورند. این مکانیزم‌ها نیازمند برق برای فعالیت هستند. هر کدام از این وسایل به گونه ای به در متصل می‌شوند که به شما اجازه می‌دهند تا در را به صورت کشوی یا چرخشی حرکت داده و آن را باز و بسته کنید.

 

دو سبک اصلی در‌ها: کشویی و چرخشی

انواع مختلف درب پارکینگی وجود دارد اما دو نوع اصلی آن شامل درهای کشویی و چرخشی هستند. حدود 90 درصد از درهای جهان یکی از این دو نوع می‌باشند.

توجه داشته باشید که اطلاعاتی که در ادامه داده می شوند، همیشه در اولویت نیستند و ویژگی‌های دیگری هم وجود دارند که در انتخاب نوع موثر واقع می‌شوند. ویژگی‌های دیگری هم وجود دارند که فقط برای یک در کشویی و یا فقط برای درهای چرخشی کاربردی می‌باشند. بنابراین قبل از انتخاب نوع در مطمئن شوید که کدام در برای شما مناسب است.

 

درهای چرخشی

به دلیل اولویت‌ها و شرایط ساده، یک در چرخشی بهترین گزینه برای شما بوده و سه انتخاب پیش روی شماست. سه مدل برای درهای چرخشی (یا گردان) وجود دارد.

 

درهای گردان (چرخشی) انتخاب 1: بکاراندازنده بازوی خطی

موتور با بازوی خطی (با نام بکار اندازنده خطی) رایج‌ترین نوع در پارکینگی اتوماتیک است. همیشه این در باز کن‌ها در قسمت داخلی در نصب می شوند. روش‌های مختلفی برای عملکرد بازوها وجود دارد، اما این بازوها عمدتا از دنده پیچی یا جک پیچی استفاده می‌کنند. تمام این مکانیزم‌ها دارای یک بخش انتهایی برای نگه داشتن پنل در هستند و انتهای دیگر نیز به پنل متصل شده است. محبوبیت این نوع درها به علت قیمت مناسب‌تر است، زیرا نیازمند فضای مازاد علاوه بر در نیستند.

 

مزایا:

– دارای ابعاد بسیار کمی است و فضای زیادی نیاز ندارد.

– این ویژگی باعث می‌شود تا بهترین انتخاب برای مسیرهای باریک باشد که در آن ها فضا محدود است.

– وقتی که این درب های پارکینگی را بخرید، برخی برندها پشنهادات بیشتری مانند پشتیبانی از باتری در شرایط قطعی برق ارائه می دهند.

– بکار اندازنده بازوی خطی در مقایسه با موتورهای جعبه ای بسیار ارزان است.

– در موقعیت‌های بسیار کمی‌ که نیازمند در گردان باز شونده به سمت بیرون هستید، می‌توانید از این در باز کن‌ها هم استفاده کنید.

 

معایب:

– بکاراندازنده بازوی خطی به اندازه موتورهای جعبه ای (مکانیسم بازوهای مفصلی) که در ادامه مورد بحث قرار می گیرند قوی نیستند. برای درهای بزرگ‌تر و سنگین‌تر، ممکن است نیازمند درب با مکانیسم بازوهای مفصلی باشید.

– درهای گردان باید روی زمینی باز شوند که بالاتر از سطح زمین در محور بستن در نمی‌باشند.

– اگر درب شما در منطقه ای نصب شده باشد که در آن باد‌های شدید وجود دارد، درهای گردان ضعیف می‌توانند بسیار خطرناک باشند. در درهای گردانی که با بکاراندازنده بازویی باز می‌شوند، پیشنهاد ما نصب یک سسیتم الکترومگنتیک برای بسته نگه داشتن کامل درب است.

 

درهای گردان (چرخشی) انتخاب 2: مکانیزم بازوی لولایی

این نوع در بازکن گردان روی سطوح سیمانی در کف در پیچانده می‌شوند. این کار بر روی درهای سنگین‌تر یا درهای دارای ستون‌های بزرگتر انجام می‌گردد. در این شرایط بازوی مستقیم بکاراندازنده خطی متناسب نیست و می‌تواند دور ستون پهن بچرخد.

این در بازکن‌ها در جعبه‌های بزرگ مستطیلی بلند با بازوی مکانیکی مفصل دار (مفصل به عنوان بازو عمل می‌کند) قرار می‌گیرند. بازوها نیز در را باز و بسته می‌کنند.

 

مزایا:

– اپراتورهای لولایی قوی هستند. مدل‌هایی وجود دارند که شامل کاربری‌های مسکونی تا تجاری سنگین می‌باشند.

– این درب ها شامل پشتیبانی اختیاری از باتری هستند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که هزینه مازاد بپردازید و آن را تهیه کنید.

– اپراتورهای جعبه ای می‌توانند به گونه ای تنظیم شوند که بتوانند در را روی زمین شیب دار باز و بسته کنند.

 

معایب:

– اپراتورهای لولایی نیازمند فضای بیشتر در سمت در برای نصب می‌باشند.

– این مکانیزم‌ها فقط در را به سمت داخل باز می‌کنند.

 

درهای گردان (چرخشی) انتخاب 3: موتور زیر زمینی (داخل زمین)

موتورهای داخل زمین یا زیر زمینی نوعی از درباز کن‌های اتوماتیک برای درهای گردان هستند. موتور و مکانیزمی‌ که درها را حرکت می‌دهد در زیر سطح در داخل یک جعبه محافظ نصب می‌شوند و بازوهای متصل به پایین در را حرکت می‌دهند.

 با استفاده از این اپراتور، چشم انداز بازی از دو طرف در خواهید داشت. نصب این موتورها نیازمند لولاهای محوری و کار زیاد است که منجر به هزینه بالاتر نصب می‌شود.

 

مزایا:

– این موتورها از داخل و خارج قابل مشاهده هستند و این میزان به ندرت قابل تشخیص است.

– این درها می‌توانند بیش از 90 درجه بچرخند، البته احتمال نیاز به چرخش بیش از 90 درجه بسیار کم است.

 

معایب:

– موتورهای داخل زمین گران‌تر از موتورهای درهای گردان می‌باشند.

– نصب این موتورها نیازمند برش در و حفر کردن در منطقه نصب بوده و این مکانیزم محصور شده زیر سطح زمین قرار می‌گیرد.

– اصلاحاتی باید انجام شود تا موتور به درستی نصب گردد و این بر عهده کارگران می‌باشد.

– این موتورها عمدتا برای درهای سبک‌تر پیشنهاد می‌شوند.

 

درهای کشویی

آیا سبک درهای کشویی را دوست دارید؟ آیا اندازه گیری شما از فضا نشان می‌دهد که انتخاب درست، درهای کشویی یا اسلاید است؟ 3 نوع درباز کن برای درهای کشویی وجود دارد.

 

درهای کشویی انتخاب 1: در باز کن” دنده ای” یا “چرخ دنده ای”

یک چرخ دنده روی در ثابت شده و باعث می‌شود تا چرخ‌های دنده ای روی درباز کن قرار بگیرند. درباز کن هم چرخ دنده را می‌چرخاند که در داخل چرخ قرار گرفته است و در را باز و بسته می‌کند. از آنجا که مسیر عملکرد در به صورت مستقیم است، دارای عملکرد بسیار خوبی می‌باشد.

 

مزایا:

– چرخ دنده باعث فعالیت بسیار آرام برای در می‌شود.

– چرخ و دنده پوشانده می‌شوند و از مواد مقاوم در برابر فرسایش ساخته شده اند. این مواد دارای شهرت زیادی به دلیل نیاز به نگه داری کم و مقاومت بالا هستند.

– نیروی کشش در امتداد عرض در توزیع می‌شود تا فشار روی مواد را کاهش دهد.

– چرخ دنده از داخل وسیله قابل مشاهده نیست.

– این چرخ دنده‌ها بسیار کوچک هستند و فضای کمتری نیاز دارند.

 

معایب:

– نصب آن ها گران تر است.

– نیازمند خط مستقیم هستند (می‌توانند روی شیب باشند)

– موتور نمی‌تواند در قسمت پشت خط قرار بگیرد.

 

درباز کن‌های کشویی انتخاب 2: در بازکن‌های زنجیره ای

این دربازکن، رایج‌ترین نوع برای درهای کشویی می‌باشد. در اصل، این درباز کن در داخل یک جعبه مستطیلی قرار می‌گیرد و بر روی یک سطح سیمانی تعبیه می‌شود و در نزدیکی انتهای در هنگام بسته شدن جای می‌گیرد. موتور، زنجیر چرخ را می‌چرخاند و در را توسط یک زنجیر باز و بسته می‌کند و این عمل شبیه بالا و پایین کردن یک پرچم روی ستون است. در این مکانیزم، زنجیر درب را در عرض می‌کشد.

 

مزایا:

– زنجیر، امکان انعطاف پذیری را در سطح منطقه فراهم می‌آورد.

– موتورهای دارای اندازه‌های مختلف وجود دارند که می‌توانند برای درهای با اندازه مختلف استفاده شوند و در بخش جلو، عقب یا وسط در قرار بگیرند.

– پشتیبانی باتری با هزینه مازاد موجود است.

 

معایب:

– زنجیر به مرور زمان کشیده می‌شود و نیازمند تنظیم دوره ای می‌باشد.

– زنجیر زنگ می‌زند و می‌تواند در را بکشد.

– دنباله در بخش زیادی از وزن را تحمل می‌کند. باید این بخش از در را تقویت کنید.

 

عوامل دیگری که در انتخاب در بازکن در نظر گرفته می‌شوند

چند عامل دیگر هم وجود دارند که در تصمیم گیری برای انتخاب در پارکینگ مناسب مهم می‌باشند. مهم‌تر از همه آن‌ها، وجود برق است. عامل دیگر می‌تواند توان دربازکن برای فعالیت در برابر شیب باشد. لطفا توجه داشته باشید که نصب هرگونه در و دربازکن با متغیرهای بسیاری همراه است و نیازمند تجربه واقعی در اندازه گیری وسیله، مهندسی در، و نصب در می‌باشد. تمام این موارد فراتر از محدوده این مطلب هستند.

 

مراحل بعد

اگر تا این مرحله رسیدید، احتمالا متوجه شده اید که آیا یک در کشویی یا گردان بهترین گزینه برای شما هست یا خیر. ممکن است ‌در مورد انتخاب متریال همچون آهن، چوب یا آلومینیوم تصمیمی نگرفته باشید. همچنین ممکن است در مورد بهترین سبک مناسب برای خانه خود تصمیم گیری نکرده باشید. مشاوره با کارشناسان آکام شایا احتمالا برای شما مفید خواهد بود.

ممکن است دوست داشته باشید اطلاعات بیشتری در مورد شرکت به دست آورید. دوست دارید بدانید صاحبخانه‌های دیگر در مورد کار ما چه نظری داشته اند؟ کافیست با ما تماس بگیرید.

اگر تمام موارد مرتبط با منطقه را مورد بررسی قرار داده و هنوز سوال دارید، می‌تواند سوالات خود را با ما مطرح کنید. خرسندیم که می‌توانیم سوالات شما را پاسخ دهیم. می‌توانید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید و ما بهترین پاسخ‌ها را به صورت کامل و دقیق به سوالات شما خواهیم داد.

همچنین می‌توانید فرم تماس را در صورت عدم امکان صحبت کردن در حال حاضر پر کنید تا با شما تماس گرفته شود. در ساعات اداری (و معمولا بیشتر از آن) یک نفر به صورت زنده به شما پاسخگو خواهد بود. وقتی که کسی برای پاسخگویی وجود نداشته باشد، شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را ذکر کنید تا در اسرع وقت تماس گرفته شود.

در طی سال های گذشته ما هزاران نفر را با ارائه محصولات و خدمات راضی نگه داشته ایم. در تمام تعاملاتمان با مشتریان، بسیار عالی عمل کرده ایم.

 

نصب جک برقی درب

امروزه به اندازه ای زمان برای افراد پراهمیت و ارزشمند است که حتی حاضر به صرف آن برای باز و بسته کردن درب پارکینگ نیستند. البته علم و تکنولوژی هم مزید بر علت شده و امروزه شاهد درب های پارکینگی ساختمانی مجهز به سیستم اتوماتیک هستیم. این روزها انواع مختلفی از جک برقی اتوماتیک در ساختمان های تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از آن ها ریلی بوده، برخی به کمک بازوی هیدرولیکی بر روی یک یا دو لنگه درب حرکت می کنند و برخی دیگر کشویی هستند. اما سوال اینجاست؛ نحوه سیم کشی جک برقی به چه صورت است؟ اصلا نصب جک درب ورودی در چه شرایطی انجام می گیرد؟

با توجه به فراگیر بودن درب های اتوماتیک بسیار حائز اهمیت است که نسبت به برخی نکات قبل از خرید و نصب جک برقی آگاه شوید. از همین رو در ادامه قصد داریم توضیحاتی در این خصوص خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

 

انواع جک برقی

اساس کار جک های برقی بسیار ساده است. فرمانی به آن ها ابلاغ می شود و جک با هدف کشیدن خود اقدام به باز کردن درب می کند و این اتفاق دقیقا برعکس هم می تواند رخ دهد. در واقع جک های برقی نه تنها به جای دست انسان بلکه به مانند دست دست انسان عمل می کنند. اما برای اینکه بتوانید از این ابزار کاربردی و دوست داشتنی به درستی استفاده کنید، باید انواع مختلف آن را بشناسید. این مسئله در نصب و راه اندازی جک برقی تاثیر بسزایی دارد.

 

*جک الکترومکانیکی

این جک ها به طور عمومی برای واحدهای مسکونی و درب هایی که به ندرت باز و بسته می شوند، مورد استفاده قرار می گیرند. به عبارت ساده تر، برای درب های سبک مناسب هستند.

 

*جک های هیدرولیکی

این نوع از جک ها برای استفاده در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد بسیار مناسب هستند. از طرفی برای درب های سنگین نیز می توانند گزینه مناسبی به حساب آیند.

 

*درب های کشویی

این روزها نوع دیگری از درب به بازار معرفی شده که برای باز و بسته شدن به صورت کشویی عمل می کند.

 

*جک های پنوماتیک

این نوع جک از قدیمی ترین انواع جک های اتوماتیک به حساب می آید و تنها سیستم دارای کنترل سرعت محسوب می شود.

اینکه از کدام یک از این جک ها استفاده کنید کاملا به نیاز شما بستگی دارد. از همین رو قبل از هرگونه اقدامی، حتما با مشاوران و کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و مشورت های لازم را دریافت نمائید.

 

نکاتی برای نصب جک برقی درب

این روزها دیگر هیچگونه نگرانی از بابت باز و بسته شدن درب منازل وجود ندارد زیرا درب های بسیاری از پارکینگ ها به سیستم اتوماتیک و هوشمند مجهز شده است. خوشبختانه با پیشرفت فناوری، خانه های جدید به سیستم باز و بسته کردن هوشمند درب و استفاده از جک های برقی مجهز شده اند.

گفتیم که قبل از خرید و نصب حتما با مشاوران و کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید تا راهنمایی های لازم و نیازسنجی دقیقی را صورت دهند. اما پس از خرید که نوبت به نصب می رسد مسائلی وجود دارد که باید به آن ها اهمیت داد. به عنوان مثال، فرض را بر این بگذارید که درب پارکینگ شما از دو طرف باز خواهد شد؛ پس به یک جک دو لنگه احتیاج خواهید داشت. در چنین وضعیتی برای نصب جک برقی باید سه مرحله زیر را طی کنید:

– مرحله اول: وزن درب را پس از مشاهده جنس و ابعاد آن تخمین بزنید. عدد حاصل در انتخاب نوع جک برقی اهمیت خواهد داشت.

– مرحله دوم: در این مرحله باید باید به سراغ انتخاب نوع موتور جک بروید. آیا مدل های الکترومکانیک را مدنظر دارید یا الکتروهیدرولیک گزینه مناسب تری است؟ این موضوع با توجه به میزان تردد ساختمان و میزان باز و بسته شدن درب تعیین می شود.

– مرحله سوم: مرحله نهایی کاملا به محاسبات شما ارتباط دارد. اینکه کدام دو نقطه را برای نصب جک برقی خود انتخاب کرده و زاویه آن با درب چگونه تنظیم شود. چرا که دستگاه در صورت تراز نبودن محل نصب، به مرور زمان با استهلاک مواجه می شود.

اما حال فرض کنید اگر جک برقی درب سه لنگه باشد شرایط به چه صورت خواهد بود؟ در این راستا اگر سوالی دارید، کارشناسان آکام شایا می توانند راهنمایی هایی را در اختیار شما قرار دهند.

 

سیم کشی جک برقی پارکینگ

مراحلی که باید در حین نصب جک برقی به آن رعایت شود را ذکر کردیم. اما مسئله مهم دیگری که در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد، سیم کشی جک برقی است. باید توجه داشته باشید که هر برد الکترونیکی برای راه اندازی به یک ولتاژ تغذیه مستقیم احتیاج دارد و این خود عاملیست برای حرکت درب اتوماتیک موتور الکتریکی!

هر موتور الکتریکی خود می تواند یک سرعته یا چند سرعته حتی چپ گرد یا راست گرد باشد. چگونگی ایجاد هر کدام از این حالات با سیم های ورودی به سیستم موتور درب اتوماتیک مشخص می گردد و تعدادی سنسور از قبیل میکرو سوئیچ ها، فرستنده و گیرنده های مادون قرمز به محل خود بر روی برد کنترل درب اتوماتیک نصب می گردند.

نیاز است که انجام این کار را حتما به افرادی متخصص و باتجربه بسپارید. افرادی که با گذراندن دوره های نصب و راه اندازی جک برقی نسبت به تمامی مسائل آشنایی دارند و می توانند در مدت زمانی کوتاه و فارغ از هرگونه مشکل، جک برقی مورد نظر شما را پیاده سازی نمایند.

 

نصب جک برقی توسط کارشناسان آکام شایا

دقت داشته باشید، نصب جک برقی به هیچ عنوان کاری نیست که بتوانید به تنهایی از پس آن برآیید. این امر نیاز به بررسی، نیازسنجی و همچنین سیم کشی دقیق دارد تا عملکردی قابل قبول را از خود به جای بگذارد. پس اگر سوالی در این خصوص ذهن شما را به خود مشغول کرده و یا اگر تمایل به نصب جک برقی برای واحد مسکونی یا تجاری دارید، توصیه داریم با کارشناسان ما تماس بگیرید. آن ها راهنمایی های کاملی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

نصب جک برقی درب

نصب و راه اندازی جک برقی درب در کرج

نصب جک برقی درب در کرج

درباره ما


akam en logo

شرکت آکام شایا البرز با تکیه بر دانش و تخصص پرسنل خود بهترین خدمات طراحی، تامین و فروش قطعات، تعمیر، سرویس، نصب و راه اندازی انواع آسانسور هیدرولیک و کششی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

تماس با ما


  • 647-0513 (930)98+
  • info@akam-shaya.com
  • کرج- میدان شهدا برج سلوک طبقه چهام واحد 27

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درباره ما


akam en logo

شرکت آکام شایا البرز با تکیه بر دانش و تخصص پرسنل خود بهترین خدمات طراحی، تامین و فروش قطعات، تعمیر، سرویس، نصب و راه اندازی انواع آسانسور هیدرولیک و کششی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

تماس با ما


  • 647-0513 (930)98+
  • info@akam-shaya.com
  • کرج- میدان شهدا برج سلوک طبقه چهام واحد 27

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

دسترسی سریع


مقالات


در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...