شرکت خدمات آسانسور در کرج | آسانسور و پله برقی آکام شایا
آکام شایا

شرکت خدمات آسانسور در کرج

شرکت خدمات آسانسور در کرج

شرکت خدمات آسانسور در کرج

در یک ساختمان مهم ترین بخش مربوط به سیستم حمل و نقل داخلی است که آسانسور این وظیفه را برعهده دارد. از اولین روزی که آسانسور را خریداری می کنید، باید به مراقبت آن مبادرت ورزید تا بتوانید از عمر مفید آن به اندازه کافی بهره ببرید. بدین منظور علاوه بر اینکه باید از آسانسور هنگام کاربری مراقبت کنید، نیاز به معاینات دوره ای نیز خواهد داشت.

این چکاپ ها دارای مزایای ویژه ای هستند که از میان آن ها به افزایش امنیت حمل و نقل آسانسور اشاره می کنیم. در صورتی که آسانسور به هر دلیلی خراب شود یا نشانه های خطرآفرین بروز دهد، می بایست فورا با شرکت خدمات آسانسور در کرج تماس بگیرید. اگر می خواهید از موارد نیاز سرویس و تعمیر آسانسور مطلع شوید تا پایان متن ما را همراهی کنید.

شرکت خدمات آسانسور در کرج

شرکت خدمات آسانسور در کرج چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

شاید تابحال دیده باشید که آسانسوری پس از نزدیک به سه سال کارکردن دیگر قابل استفاده نیست و نشانه هایی از خرابی در آن دیده می شود. دلیل این موضوع بی تردید عدم رسیدگی منظم و استفاده از سرویس آسانسور برای رفع مشکلات جزئی و جلوگیری از پیشرفت آن هاست.

در این باره پیشنهاد می دهیم با خرید از شرکت خدمات آسانسور در کرج معتبر از خدمات آن ها نیز بهره مند شوید. به عنوان مثال یکی از خدمات شرکت های آسانسور سرویس محصول فروخته شده به صورت ماهیانه است. درواقع شرکت با سرویسکاری آسانسور از نیاز آن به تعمیر جلوگیری می کند.

اما در صورتی که از شرکت های معتبری آسانسور نخرید، می بایست در صورت بروز هر مشکلی با شرکت خدمات آسانسور ارتباط برقرار کنید. این دسته از شرکت ها علاوه بر سرویس آسانسور، کارهای مربوط به تعمیرات را هم انجام می دهد و به نحوی مانع از بروز خطرات جبران ناپذیری که ممکن است بر اثر خرابی ها پیش آید، می شود. در ادامه به بیان برخی از وظایف شرکت خدمات آسانسور است، می پردازیم.

پارگی و فرسوده شدن چرخ قرقره

یکی از پارامترهایی که در صورت بروز خرابی در آسانسور یا حتی موقع سرویسکاری توسط شرکت خدمات آسانسور در کرج چک می شود، چرخ قرقره است. چرخ قرقره بخشی از سیستم حمل و نقل آسانسور است که وظیفه جابجایی کابین از طریق رد شدن سیم بکسل روی شیارهای خود را دارد.

شیارهایی که روی چرخ قرقره طراحی شده است اصطکاک ایجاد می کند و مانع از در رفتگی سیم بکسل و سقوط کابین می شود. اگر شیارها بر اثر ساییدگی و کاربری بیش از اندازه دچار خرابی شده باشد، شرکت خدمات با تصحیح شیارهای موجود کار سیستم آسانسور را به حالت اول بر می گرداند.

شرکت خدمات آسانسور در کرج

قطعی برق آسانسور

زمانی که این مشکل در آسانسور پدید آید، تکنسین شرکت خدمات آسانسور در کرج نسبت به بررسی اشعه مادون قرمز آن اقدام می کند. بهتر است بدانید به دلیل استفاده بیش از اندازه آسانسور از برق ساختمان باید سیستم ولتاژ آن در زمان های تعیین شده توسط تکنسین آپدیت شود. بیشترین دلیلی که برای قطعی برق در آسانسور بیان شده، افزایش دمای سیستم است. به همین دلیل در صورت مشاهده تغییرات ولتاژ یا عدم کارکرد صحیح سیستم برق آسانسور حتما از شرکت خدمات آسانسور در کرج کمک بگیرید.

پیدایش سروصدای در بلبرینگ ها

آسانسورها بسته به انواع مختلفی که دارند، دارای بلبرینگ های پرسر و صدا هستند که خریداران آسانسور از همان ابتدا با مدل صدای آن ها آشنایی دارند. اما برخی مواقع ممکن است این سروصدا به حدی برسد که دیگر امکان طبیعی جلوه دادن آن نیست و حدس اولیه بر بروز مشکلی حاد در بلبرینگ ها خواهد بود. در شرایطی که بلبرینگ ها به دلیل کاربری بالا دچار سایش زودرس شوند، شرکت خدمات از طریق تکنسین خود از یک نوع جاذب القایی کمک می گیرد و با جذب جریان های موجود، سیستم را از خطرات احتمالی نجات می دهد.

خارج شدن درایو از حالت تعادل

یکی از مهم ترین موارد برای کارکرد درست آسانسور، تراز بودن درایوهای آن بیان می شود. اما ممکن است به مرور زمان شفت ها از محل اصلی خود خارج شوند و با برخورد به یکدیگر، بخش های دیگر آسانسور را دچار سایش و خرابی کنند. در این زمینه تکنسین آسانسور تصمیم می گیرد با اندازه گیری دقیق از طریق لیزرهای ساده یا پیشرفته با مبنا قرار دادن لبه ای صاف، این مشکل را تشخیص دهد و درایوها را به جای قبلی خود بازگرداند.

چه زمانی آسانسور نیاز به سرویس دارد؟

بسته به آنکه آسانسور از چه نوعی است بازه زمانی که برای سرویسکاری در نظر گرفته می شود، تفاوت دارد. معمولا توصیه می شود هر 3 الی 4 ماه یک بار آسانسورهایی که کاربری زیادی دارند، مانند آسانسورهای تجاری حتما سرویس شوند. اما برای آنکه خیال شما به طور کامل از امنیت آسانسور راحت شود، نباید تنها به بازدیدهای ماهیانه آسانسور کفایت کرد؛ زیرا برخی مسائل پیش پا افتاده در صورت بی توجهی آسیب های جبران ناپذیری به بار می آورد.

بدین منظور می بایست از خدمات بازرسی تعمیر و ایمنی کمک بگیرید که در کنار سرویسکاری مداوم، یک آسانسور بی نقص را برای شما به ارمغان می آورد. درواقع بازرسی ایمنی باعث بالارفتن امنیت کابین و آسانسور و بی خطر بودن جابجایی های پی در پی آن می شود. این موارد نیز با پیگیری شرکت خدمات آسانسور در کرج قابل بررسی خواهد بود.

شرکت خدمات آسانسور در کرج

وظایف سرویسکاری ایمنی آسانسور

یکی از وظایفی که خدمات سرویس ایمنی مسئول انجام آن است، بررسی پنل های آتش نشانی و میزان آمادگی این پنل ها در مواقع ضروری بیان می شود. علاوه بر این برق اضطراری ساختمان را نیز بررسی می کند و از وجود و کارایی صحیح خدمات اضطراری آسانسور همچون تلفن عملیاتی آن مطمئن می شود.

همانطور که می دانید ورودی های بعضی از آسانسورها به دلیل کاربری بالا ممکن است دچار آسیب دیدگی هایی شود که وظیفه خدمات ایمنی، بررسی این موارد و میزان نور کابین و خود آسانسور خواهد بود. درواقع شرکت خدمات ایمنی می بایست تمام موارد مذکور را به طور دقیق بررسی کند تا در صورت وجود هر مشکلی، پیش از آنکه خطرات جبران ناپذیر در پی داشته باشد، به طور کامل برطرف شود.

چه زمانی آسانسور نیاز به تعمیر دارد؟

آسانسور علاوه بر اهمیت بالایی که در جابجایی مسافران دارد، سبب بازدید آن ها از مغازه ها یا بخش های دیگر ساختمان می شود. از این رو تنها نباید از جنبه حمل و نقل به آن نگاه کرد و اهمیتی بیش از پیش به آن داد. بسیاری از افراد عادت دارند تا زمانی که آسانسور دچار خرابی نشود، دست به بررسی بخش های مختلف آن نزنند.

اما باید بدانید که اینگونه تا حد زیادی برای جان افراد خطر آفرینی می کنید و گاهی اتفاقاتی می افتد که امکان جبران آن دیگر وجود ندارد. زمانی که آسانسور با مشکلاتی نظیر خرابی درب کابین، ایجاد اتصالی های مداوم در برق و مواردی از این قبیل روبه رو می شود، بایستی فورا برای تعمیر آن اقدام کنید. این موضوع نیز یکی از وظایف شرکت خدمات آسانسور در کرج است که از طریق مراجعه یا تماس می توانید از آن بهره مند شوید.

استفاده از خدمات سرویس آسانسور چه مزایایی دارد؟

اکنون بهتر است به این موضوع بپردازیم که بهره مندی از خدمات سرویس چگونه سبب کاهش خطرات خواهد شد. همانطور که گفته شد سرویس آسانسور تنها هر چند وقت یک بار در سال انجام می شود و اینگونه میزان خرابی در سیستم آسانسور از بخش مکانیکی گرفته تا الکتریکی را به حداقل می رساند. در این بخش به بیان مزیت هایی که استفاده از سرویس آسانسور برای شما به ارمغان می آورد، پرداخته می شود.

شرکت خدمات آسانسور در کرج

کاهش چشمگیر هزینه ها

شاید در نگاه اول تصور کنید استفاده چند باره از سرویسکاری در طول سال هزینه های بی شماری را پدید می آورد. اما واقعیت این است که در صورت عدم توجه به مشکلات اندکی که در سیستم آسانسور وجود دارد، آسیب های بزرگتری را شاهد خواهید بود که سبب پرداخت هزینه های چند برابری نسبت به هزینه سرویس آسانسور می شود.

افزایش ایمنی آسانسور

آنچه که باید در کنار کارکرد آسانسور برای شما دارای اهمیت باشد، میزان ایمنی کابین و آسانسور هنگام جابجایی مسافران بین طبقات است. در صورتی که از سرویس آسانسور در زمان های بیان شده استفاده نکنیم، احتمال از کار افتادن سیستم پاراشوت و آسیب دیدگی سیم بکسل بالا می رود که خطر جانی برای مسافران در پی خواهد داشت.

بالا بردن عمر مفید آسانسور

یکی از مواردی که از همان ابتدای خرید آسانسور برای افراد بسیار مهم است، بی تردید میزان عمر مفید آسانسور خواهد بود. کارکرد آسانسور به طور طبیعی 15 الی 20 سال تخمین زده می شود که این زمان بستگی به میزان مراقبت شما و نوع کاربری آن قابل تغییر است. بهتر است بدانید که یکی از مواردی که سبب افزایش طول عمر آسانسور می شود، استفاده از سرویسکاری است.

چگونه نیاز به تعمیرات آسانسور را کاهش دهیم؟

یکی از سوالاتی که شاید برای شما پیش آید این است که با انجام چه کارهایی می شود از بروز خرابی در آسانسور جلوگیری کرد؟ برای این کار بهتر است به صورت منظم سیستم کارکرد آسانسور را چک کنید. به این کار سرویس آسانسور گفته می شود که طبق آنچه بیان شد توسط شرکت خدمات آسانسور انجام می گیرد. اگر می خواهید از تعمیر زود به زود آسانسور در امان باشید، از آسانسور به اندازه ظرفیت آن استفاده کنید.

همچنین این را بدانید که با باز و بسته شدن بیش از اندازه درب کابین یا نگهداری آن برای افراد دیگر، تنها لته ها را فرسوده می کنید و احتمال خرابی را در آن افزایش می دهید. به طور کلی پیشنهاد می دهیم عملکرد آسانسور را به طور مداوم بررسی کنید و پیدایش هر گونه تغییری در سرعت، میزان ارتفاع گیری و مواردی از این دست را جدی بگیرید.

شرکت خدمات آسانسور در کرج

و در آخر

در این مقاله سعی کردیم به بیان وظایف شرکت خدمات آسانسور در کرج بپردازیم. علاوه بر این توضیح دادیم که تفاوت میان سرویس و تعمیر آسانسور چیست. به عنوان مثال اگر می خواهید آسانسور دارای عمر طولانی تری باشد، می بایست به صورت ماهیانه نسبت به بررسی آسانسور اقدام کنید. در این بررسی ها تمام سیستم الکتریکی و مکانیکی آسانسور چک می شود و از خطرات احتمالی که ممکن است در آینده رخ دهد، جلوگیری می شود.

اما در تعمیرات تنها مشکل پدید آمده رفع می شود و دیگر بخش های سیستم بررسی نخواهد شد. در صورتی که به شغل سرویسکاری آسانسور علاقه مند هستید، توصیه می کنیم در دوره های آکام شایا البرز شرکت کنید. این دوره ها تحت نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار می شود و شما را آماده حضور در بازار کار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...