نصب آسانسور آسانسور تاچ لس | آسانسور و پله برقی آکام شایا
آکام شایا

نصب آسانسور تاچ لس چگونه است؟

نصب آسانسور تاچ لس چگونه است؟

نصب آسانسور تاچ لس چگونه است؟

تاکنون تکنولوژی های بسیاری در زمینه نصب آسانسور به دنیا معرفی شده که جابجایی میان طبقات مختلف را سهولت بخشیده اند. از آنجایی که بسیاری از این تکنولوژی ها برای برخی از سازه ها مناسب در نظر گرفته می شوند، شناخت آن ها اولین قدم برای انتخاب بهترین گزینه هنگام نصب انواع آسانسور به شمار می آید.

یکی از فناوری های روز دنیا در زمینه طراحی آسانسور که از زمان شیوع ویروس کرونا به دنیا عرضه شد، آسانسورهای تاچ لس بود. این آسانسورها بدون نیاز به لمس دکمه ای، جابجایی بین طبقات را در یک سازه فراهم می آورد. با این کار احتمال ابتلا به ویروس های مختلف به خصوص کرونا به طور کامل از بین خواهد رفت.

در این مقاله قصد داریم به بیان توضیحاتی درباره انواع آسانسور تاچ لس بپردازیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره نصب انواع آسانسور در سراسر کشور، با مشاوران خبره و مجرب آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

آسانسور تاچ لس

آشنایی با تکنولوژی نصب آسانسور تاچ لس نوع اول

در سالهای اخیر حضور ویروس کرونا در سطح جهان سبب شد بسیاری از تکنولوژی های جدید به جهان معرفی شوند و زندگی را برای انسان آسان سازد. یکی از این تکنولوژی های به روز و بسیار محبوب فناوری تاچ لس به شمار می آید که در صنعت آسانسورسازی امروزی با محبوبیت فراوانی روبه رو شد.

همانطور که از نام این نوع آسانسورها برمی آید، در طراحی و ساخت صفحه شاسی آن از هیچ گونه دکمه ای استفاده نمی شود و تمام تغییرات اعمالی برای جابجایی میان طبقات و کاربری آسانسور از طریق نزدیک کردن بخشی از دست یا انگشت دست به محفظه طراحی شده انجام می شود.

این فناوری اولین بار در فروشگاه ها و پاساژهای ابوظبی معرفی شد و درواقع می توان به جرات گفت تغییر و تحول عجیب و غریبی در این صنعت به وجود آورد. این فناوری که قبلا از طریق قراردادن انگشت سبابه در محفظه طراحی مخصوص به دنیا تحت عنوان فناوری تاچ لس در آسانسورها معرفی شده بود، اکنون به طرز شگفت آوری با تغییراتی همراه شد، اما این بار کشور معرف آن، امارات است.

طرز کار آسانسور تاچ لس نوع اول

شاید با بیان آسانسور تاچ لس تصوری در زمینه استفاده از صفحه کلید نخواهید داشت. بهتر است بدانید استفاده از آسانسور تاچ لس به این شکل است که برای آنکه بخواهید آسانسور را به طبقه ای که در آن حضور دارید، بخوانید یک پانل وجود دارد که روی آن یک صفحه هوشمند وجود دارد. برای استفاده از آن فقط کافی است انگشت سبابه خود را به سمت آن بگیرید.

در این صورت چراغ صفحه هوشمند روشن می شود و به شما اطلاع می دهد که آسانسور در حال آمدن به طبقه شماست. اما در کنار نصب آسانسور تاچ لس شاید با این سوال روبه رو شوید که برای رفتن به طبقه مدنظر باید چه کرد؟ زمانی که وارد کابین می شوید صفحه ای را در مقابل خود خواهید دید که با استفاده از هوش مصنوعی و سنسورهای پیشرفته کار می کند. روی این پانل شماره تمام طبقات نوشته شده است و در کنار آن یک صفحه تاچ لس قرار دارد.

برای آنکه مثلا به طبقه چهارم بروید، کافی است انگشت سبابه خود را مقابل صفحه دایره ای شکل مربوط به آن طبقه بگیرید. اگر بخواهید به چندین طبقه بروید و تعداد مسافران زیاد باشد نیز مشکلی در این باره پیش نخواهد آمد. برای این کار انگشت سبابه خود را به سمت صفحه تاچ لس هر طبقه ای که بگیرید، کابین آسانسور در همان طبقه خواهد ایستاد.

ویژگی های منحصر به فرد آسانسورهای تاچ لس

واقعیت این است که تا به امروز آسانسورهای تاچ لس با کارایی فراوانی به دنیای صنعت آسانسورسازی معرفی شده اند. اما در این بخش قصد داریم به بیان روش کار آسانسور تاچ لس که با حرکت دست در مقابل پانل فرمان قابلیت موردنیاز مسافران را به آن ها ارائه می دهد، بپردازیم.

۱- عدم نیاز به صفحه شاسی با دکمه های بی شمار

این آسانسورها دارای یک پانل هوشمند به جای صفحه شاسی آسانسورهای سنتی هستند که با تکان دادن دست در مقابل آن می توان طبقه یا جهتی که مسافر قصد رفتن به آن را دارد، مشخص کرد؛ به طوری که دیگر نیازی به فشار دادن دکمه های آلوده نخواهد بود.

۲- بررسی وضعیت سلامتی مسافران

این پنل که در داخل کابین نیز وجود دارد، در دوران کرونا قابلیت بی نظیری را به مردم عرضه می کرد. زمانی که مسافری در کابین قرار می گرفت، با دوربین مخصوص اسکن حرارتی بدن تمام خصوصیات سلامت او را چک می کرد. به عنوان مثال اگر فردی دارای دمای بدن بالا بود، این موضوع را به او اطلاع می داد. همچنین حرکات خاص مسافر را با هوش مصنوعی و سنسورهای فوق العاده هوشمند بررسی می کرد.

۳- اطلاع رسانی پروازها در فرودگاه

از آنجایی که در ابوظبی و کشورهای پیشرفته نصب آسانسور تاچ لس در فرودگاه ها بیشتر استفاده می شود، حضور آن سبب شده است تا در کنار تمام مزایای بیان شده، مسافران را از زمان پرواز تمام هواپیماها آگاه سازد. در این صورت دیگر هیچ جای نگرانی برای جا ماندن از پرواز نخواهید داشت. البته جالب است بدانید این آسانسورها با وجود اینکه تمام برنامه های پرواز را به مسافران نشان می دهند، اما از صداهای آزاردهنده نیز در کابین خبری نخواهد بود.

معرفی آسانسور تاچ لس نوع دوم یا Air Push

آسانسورهای تاچ لس از زمانی که ویروس کرونا بیش از پیش در جهان شایع شده است، توجه بسیاری از دانشمندان و مهندسان را به سمت خود جلب کرد. به طوری که آن ها به طراحی و ساخت تنها یک نوع آسانسور تاچ لس قانع نشدند و با ساخت نوع دیگری از آن پیشرفت صنعت آسانسورسازی را به کل دنیا معرفی کردند. نوع دیگری از آسانسورهای تاچ لس وجود دارد که جذابیت خاصی به سازه های شما خواهد داد و برای سازه های با تعداد طبقات بالا مانند سازه های تجاری بسیار گزینه مناسبی است.

آیا تابحال به این موضوع فکر کرده اید که اگر صفحه شاسی آسانسور همچون یک تبلت در مقابل شما باشد، چه مزایای بی شماری به ارمغان می آورد؟ در این بخش می خواهیم به بیان توضیحاتی درباره آسانسورهای تاچ لس نوع دوم بپردازیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره نصب انواع آسانسور در سراسر کشور با مشاوران مجرب آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

طرز کار آسانسور Air Push

در این نوع آسانسورها صفحه ای در بیرون هر آسانسور قرار دارد که هیچ گونه دکمه ای روی آن قرار ندارد. برای آنکه بخواهید کابین را به طبقه خود بکشانید، کافیست از دو فلشی که روی صفحه پانل آسانسور وجود دارد استفاده کنید. در صورتی که می خواهید به طبقات پایین تر از طبقه ای که در آن قرار دارید بروید، باید انگشت خود را روبه روی فلشی بگیرید که جهت آن به سمت پایین است. در غیر این صورت از فلش رو به بالا استفاده می کنید.

 آسانسور تاچ لس نوع دوم که از طریق فشار هوا به سمت جلو طراحی شده می توان کابین آسانسور را به طبقه ای که در آن قرار دارید، فرا بخوانید. همچنین برای رفتن به طبقه مدنظر خود نیز صفحه پانلی که در کابین ها وجود دارد، برای شماره هر طبقه صفحه تاچی قرار می دهد که با هل دادن هوا به سمت آن می توانید طبقه مدنظر خود را انتخاب کنید.

معایب آسانسورهای تاچ لس

شاید با این سوال مواجه شوید که نصب آسانسورهای تاچ لس در کنار این همه مزایایی که دربر دارد، شامل چه معایبی است. اما باید توجه داشته باشید که آسانسورهای تاچ لس جزو تکنولوژی های روز دنیا به حساب می آیند و از این رو هنوز فرصتی برای رفع خطاهای موجود در طراحی و ساخت آن ها پیش نیامده است.

اما به جرات می توان بیان کرد مزایای استفاده از این آسانسورها خصوصا برای سازه های مرتفع اداری فوق العاده مناسب خواهد بود. برای آنکه با تمام وجوه آسانسورهای تاچ لس آشنایی پیدا کنید، در این بخش می خواهیم به بیان معایب این آسانسورها بپردازیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این باره تا پایان متن ما را همراهی کنید.

۱- افزایش احتمال خطا پس از نصب آسانسور

یکی دیگر از معایب استفاده از آسانسورهای تاچ لس امکان خطای بالا در هنگام کاربری آن هاست. به عنوان مثال در آسانسورهای تاچ لس نوع دوم اگر کابین شلوغ باشد و هرکس برای وارد کردن طبقه مدنظر خود بخواهد با پانل هوشمند کار کند، وضع نامناسبی در کابین پیش می آید. این شلوغی ها سبب می شود احتمال خطا در انتخاب طبقه مدنظر مسافران بالا رود و مشکلات عدیده ای پیش آید.

۲- پانل های هوشمند با مساحت بالا

بی تردید استفاده از آسانسورهای تاچ لس نیازمند یک پانل بسیار بزرگ است. چرا که جابجایی میان طبقات مختلف نیازمند تعداد بی شماری سنسور برای هر طبقه است که باید با فاصله نسبت به هم قرار بگیرند تا مبادا طبقه اشتباهی را برای فرد انتخاب کنند. این در حالی است که در آسانسورهای دارای پانل دکمه ای، تمامی دکمه ها در نزدیک ترین حالت نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند و این موضوع باعث می شود محیط زیادی را در کابین اشغال نکنند.

آسانسور تاچ لس

و در آخر…

در این مقاله سعی کردیم به بیان ویژگی ها و توضیحات مفید و کاربردی درباره نصب آسانسور تاچ لس بپردازیم. این آسانسورها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که با استفاده از هوش مصنوعی و سنسورهای به کار رفته در آن، سهولت در جابجایی میان طبقات مختلف یک سازه را فراهم آورده است.

بسیاری از انسان ها روزانه با دکمه های آلوده آسانسور سروکار دارند و باعث شیوع بیشتر ویروس کرونا می شوند. آسانسورهای تاچ لس با برخورداری از پنل های هوشمند، بدون نیاز به لمس هیچ دکمه ای و تنها با حرکت دست یا انگشت سبابه قابلیت استفاده از آسانسور را برای مسافران به وجود می آورد.

در این مقاله درباره دو نوع آسانسور تاچ لس توضیح داده شد که یکی از طریق هل دادن هوا به داخل و دیگری از طریق قراردادن انگشت در مقابل پنل مربوط به طبقه موردنظر انتقال میان طبقات مختلف را ممکن می ساخت.

همچنین مزایا و معایب این نوع آسانسورها نیز به طور کامل بیان شد. از آنجایی که نصب انواع آسانسور در سراسر کشور دغدغه بسیاری از افراد است، اگر می خواهید انتخابی بی نظیر را تجربه کنید با مشاوران مجرب آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...