نصب پله برقی در کرج
آکام شایا
نصب و راه اندازی پله برقی در کرج
نصب و راه اندازی پله برقی در کرج
slide-8dd2dcc

نصب و راه اندازی پله برقی

فرم سفارش نصب پله برقی در کرج


  • اطلاعات کارفرما

  • اطلاعات فنی پله برقی

ZXuF

نصب پله برقی در کرج


نصب پله برقی در کرج ؛ طراحی پله برقی

عوامل بسیاری در نصب و راه‌اندازی پله برقی در کرج دخیل هستند که از این بین می‌توان به الزامات فیزیکی، مکان، الگوهای رفت و آمد، نکات ایمنی و اولویت‌های مربوط به زیبایی‌شناسی اشاره کرد.

قبل از هر چیز باید به عوامل فیزیکی نظیر فواصل عمودی و افقی توجه نمود. این دو عامل، ارتفاع و طول پله برقی را تعیین می‌کنند. توانایی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پشتیبانی از تجهیزات سنگین پله برقی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. مکان ساخت هم بسیار مهم می‌باشد، زیرا پله برقی باید در مکان‌هایی نصب شود که در دید عموم باشد. در فروشگاه‌های بزرگ، مشتریان باید بتوانند به راحتی کالاها را مشاهده کنند. بعلاوه، ترافیک مسیر رفت و برگشت پله برقی نیز باید از هم جدا باشد و کسی نباید وارد فضای پاگرد شود.

الگوهای ترافیکی نیز باید در طراحی پله برقی لحاظ شوند. هدف از ساخت پله برقی در بعضی از ساختمان‌ها صرفا جابجایی افراد از یک طبقه به طبقه دیگر است، اما بعضی از ساختمان‌ها شرایط خاص خود را دارند؛ برای مثال، در برخی موارد از پله برقی برای هدایت گردشگران به محل خروج یا ورودی نمایشگاه‌ها استفاده می‌شود. تعداد افراد نیز اهمیت بسیاری دارد، زیرا پله برقی برای انتقال تعداد معینی از افراد طراحی شده است. مثلا پله برقی‌های کوچک که با سرعت 1.5 فوت (0.45 متر) در ثانیه حرکت می‌کنند، می‌توانند هر پنج دقیقه 170 نفر را جابجا کنند. مدل‌های بزرگ‌تر که با سرعت 2 فوت (0.6 متر) در ثانیه حرکت می‌کنند، می‌توانند بطور همزمان 450 نفر را جابجا نمایند.

ظرفیت حمل و نقل پله برقی باید با حداکثر ترافیک احتمالی تطبیق داشته باشد. این امر در شرایطی که تعداد مسافران بطور ناگهانی زیاد می‌شود اهمیت بسیاری دارد. مثلا پله برقی‌هایی که در ایستگاه‌های قطار نصب می‌گردند، باید طوری طراحی شوند که از پس زمان اوج سفرها بر بیایند؛ بدون آنکه در ورودی پله برقی ازدحام ایجاد شود.

البته ایمنی هم نقش مهمی در طراحی پله برقی دارد. بنابراین، از آب‌پاش‌های اتوماتیک یا کرکره‌های ضد حریق برای محافظت در برابر آتش استفاده می‌شود، یا اینکه پله برقی در سالن‌های ضد حریق نصب می‌گردد. برای جلوگیری از خطر گرم شدن بیش از حد، باید یک تهویه مناسب در فضاهای مربوط به موتور و چرخ‌دنده‌ها تعبیه شود. اگر پله برقی تنها راه جابجایی بین طبقات به شمار می‌رود، بهتر است یک راه‌پله سنتی هم در مجاورت پله برقی تعبیه شود. تعبیه بالابر نیز برای افراد معلول و کسانی که از صندلی چرخدار استفاده می‌کنند، ضروری است.

در آخر نیز باید به زیبایی پله برقی توجه کرد. معماران و طراحان می‌توانند از سبک‌ها و رنگ‌های مختلف برای طراحی و ساخت هندریل‌ها و پنل‌های جانبی استفاده کنند.

 

مراحل ساخت و نصب پله برقی

اولین مرحله از ساخت پله برقی، طراحی است. تولیدکنندگان از این اطلاعات برای ساخت تجهیزات سفارشی بهره می‌گیرند.

دو نوع شرکت وجود دارند که خدمات مربوط به پله برقی را ارائه می‌دهند؛ اول، شرکت‌های سازنده پله برقی که به تولید تجهیزات می‌پردازند و دوم، تأمین‌‌کنندگان ثانویه که کار طراحی و نصب تجهیزات را انجام می‌دهند.

در بیشتر موارد، تأمین‌کننده ثانویه تجهیزات لازم را از تولیدکننده اصلی می‌گیرد و تغییرات لازم را در مرحله نصب اعمال می‌کند. بنابراین، بیشتر پله برقی‌ها در کارخانه مونتاژ می‌شوند. ریل‌ها، زنجیرهای نردبانی، پله‌ها، موتورهای دنده‌ای و قرقره‌ها، قبل از حمل و نقل به کمک خرپا در جای خود مستقر می‌گردند.

محل فرود (پیاده شدن) نیز باید قبل از نصب آماده اتصال به پله برقی باشد. برای مثال، اتصالات بتنی باید باز شوند و قاب‌های فولادی که از خرپاها پشتیبانی می‌کنند، در جای خود قرار گیرند. پس از تحویل پله برقی، قطعات از هم جدا می‌شوند تا در محل مربوطه در بخش فوقانی و تحتانی نصب گردند. روش‌های زیادی برای لیفت خرپا تا محل مربوطه وجود دارد که یکی از آن‌ها، استفاده از بالابر با مکانیزم قیچی است که بر روی یک سکوی پشتیبان چرخ‌دار تعبیه می‌شود. این بالابرها مجهز به تجهیزات مستقرکننده هستند که به تراز عمودی و زاویه‌دار پله برقی کمک می‌کنند.

با وجود این دستگاه، انتهای فوقاتی خرپاها به راحتی تراز شده و سپس به دیواره‌های پشتیبان در محل فرود تکیه داده می‌شوند. انتهای تحتانی خرپا نیز در گودال مربوط به کف سکوی روبه‌‌پایین قرار می‌گیرد. در برخی موارد، نرده‌ها جدا از سایر تجهیزات تحویل داده می‌شوند. برای این کار، آن‌ها بصورت کویل بسته‌بندی و جابجا می‌گردند. نرده‌ها پس از نصب پله برقی به زنجیر مربوطه متصل می‌شوند.

در مرحله آخر، باید منبع تغذیه را متصل و ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز در جای خود گرفته است. بررسی نمایید تا مطمئن شوید که آیا تمام قطعات موتور درست کار می‌کنند و آیا تسمه‌ها و زنجیرها در حالت طبیعی قرار دارند یا خیر.

پله برقی یک پله دائما متحرک است. در هر دو سمت هر پلکان، یک جفت چرخ وجود دارد که یکی در جلوی پله‌ها و دیگری در پشت آن تعبیه شده است. چرخ‌ها در دو مسیر حرکت می‌کنند. در بالا و پایین پله برقی، ریل داخلی به سمت پایین حرکت نموده و بخش تحتانی پله‌ها را مسطح می‌کند تا مسافران با راحتی بیشتری سوار پله برقی شده یا از آن پیاده شوند.

حرکت پایدار، سرعت مناسب و سیستم ترمز اضطراری باید تضمین شود. پدال‌ها باید از هم فاصله داشته باشند تا به هم برخورد نکنند یا دچار ساییدگی نشوند. اما نباید شکاف زیادی بین آن‌ها وجود داشته باشد، چون ممکن است باعث آسیب‌دیدگی مسافران شود.

جهت نصب پله برقی شرکت آکام شایا آماده خدمت‌گذاری است. کافیست همین الان با ما تماس بگیرید.

نصب پله برقی

نصب پله برقی در کرج

نصب و راه اندازی پله برقی در کرج

درباره ما


akam en logo

شرکت آکام شایا البرز با تکیه بر دانش و تخصص پرسنل خود بهترین خدمات طراحی، تامین و فروش قطعات، تعمیر، سرویس، نصب و راه اندازی انواع آسانسور هیدرولیک و کششی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

تماس با ما


  • 647-0513 (930)98+
  • info@akam-shaya.com
  • کرج- میدان شهدا برج سلوک طبقه چهام واحد 27

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درباره ما


akam en logo

شرکت آکام شایا البرز با تکیه بر دانش و تخصص پرسنل خود بهترین خدمات طراحی، تامین و فروش قطعات، تعمیر، سرویس، نصب و راه اندازی انواع آسانسور هیدرولیک و کششی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

تماس با ما


  • 647-0513 (930)98+
  • info@akam-shaya.com
  • کرج- میدان شهدا برج سلوک طبقه چهام واحد 27

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

دسترسی سریع


مقالات


در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...