نصب آسانسور سبز | آسانسور و پله برقی آکام شایا
آکام شایا

چگونگی نصب آسانسور سبز

چگونگی نصب آسانسور سبز

چگونگی نصب آسانسور سبز

امروزه به دلیل بالا رفتن ساخت و ساز آسمان خراش ها، نیاز وافری به استفاده از آسانسور پیدا شده است. اما از آنجایی که محدودیت های مصرف انرژی مانع از به کارگیری آسان و بی دردسر آن ها می شود، مهندسان خبره نوع خاصی از آسانسور را به صنعت آسانسورسازی جهان معرفی کرده اند. نصب آسانسور سبز جزو معدود اموری است که در صنعت آسانسورسازی بسیار پرطرفدار است. علت آن نیز مزایای بی شمار آن در مقابل دیگر انواع آسانسور بیان می شود.

در همین راستا استفاده و نصب آسانسور سبز که به مصرف کمتر انرژی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر وابسته هستند، رشد بیشتری پیدا کرده است و باعث یکی دیگر از پیشرفت های چشمگیر در زمینه صنعت مکانیک به شمار می آید. این نوع آسانسورها براساس فوتون های دریافتی از نور خورشید و تبدیل آن به انرژی الکتریکی کار می کنند. بدین منظور قصد داریم شما را با آسانسورهای سبز و طریقه نصب آن آشنا کنیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با شرکت آکام شایا البرز در ارتباط باشید و از مشاوران مجرب آن در این باره کمک بگیرید.

چگونگی نصب آسانسور سبز

آشنایی با روش نصب آسانسور سبز

بحث گرمایش زمین روز به روز بیش از گذشته اهمیت پیدا می کند؛ از این رو راهکارهای بی شماری نیز در این باره به جهان معرفی شده است. بی تردید یکی از تکنولوژی های فوق العاده کاربردی برای کاهش گرمایش زمین، کاهش مصرف انرژی برق است که در این میان انرژی خورشیدی به میان خواهد آمد. از آنجایی که به کارگیری آسانسور در سال های اخیر بسیار زیاد شده است، می توان بخش اعظمی از انرژی برق به همین خاطر استفاده می شود. جالب است بدانید این فناوری در آسانسورهای سبز نیز وارد شده است.

به طوری که بهترین برندهای تولید آسانسور در جهان، این روزها به صورت کاملا مهندسی شده درگیر خلق تکنولوژی های متفاوت و پایین آوردن نیاز به برق در ساخت آسانسورها شده اند. نصب آسانسور سبز به طور چشمگیری مصرف انرژی را نسبت به سیستم های قدیمی آسانسور پایین آورده است. البته فناوری های به کاررفته در آسانسورهای سبز تنها شامل استفاده از انرژی خورشیدی نیست. در ادامه به بیان خلاقیت های جذاب به کار رفته در این آسانسورها خواهیم پرداخت.

تکنولوژی منحصر به فرد ساخت کابل های آسانسور

در دنیا ساخت سازه ها با تعداد طبقات زیاد که به آن ها آسمان خراش گفته می شود، در حال افزایش است. از آنجایی که برای جابجایی میان طبقات این سازه ها تنها راه به کارگیری آسانسور بیان شده، می بایست راهکار مناسبی برای انتقال هر چه سریعتر کابین میان طبقات در نظر گرفته شود؛ زیرا اگر در ساختمان های مرتفع از آسانسورهای کند با سرعت انتقال پایین استفاده شود، احتمال بروز مشکلات آسیب زا نیز بالا می رود.

همانطور که می دانید بخش اصلی در جابجایی کابین آسانسور را کابل یا همان سیم بکسل آن بر عهده دارد. برای آنکه انتقال میان طبقات با سرعت بیشتری امکان پذیر باشد، دانشمندان در ماده سازنده این کابل تغییراتی ایجاد کرده اند. به این معنا که به جای آنکه از فولاد در ساخت کابل استفاده شود، از فیبر کربن کمک می گیرند. اگر تمایل به دریافت مشاوره در زمینه نصب آسانسور سبز هستید، مشاوران مجرب آکام شایا البرز به شما کمک خواهند کرد.

چگونگی نصب آسانسور سبز

فیبر کربن چیست؟

فیبر کربن از آن دسته مواد کامپوزیتی است که امروزه در ساخت دستگاه ها و بخش های مختلف کاربرد بسیار زیادی دارد. از سری خصوصیات فیبر کربن می توان به بدون بو، رنگ سیاه و مقاومت بسیار بالای آن اشاره کرد. در کامپوزیت ها از ترکیب الیاف و رزین، موادی ساخته می شوند که در عین اینکه وزن اندکی دارند، اما دارای مقاومت زیادی در برابر خوردگی و شکست هستند. از این رو به تازگی در ساخت کابل های آسانسور نیز وارد شده اند و به خوبی توانسته اند با خصوصیات منحصر به فرد، روی بازدهی بهتر آسانسور اثر مثبت بگذارند. همچنین نباید از خصوصیت دیگر این کامپوزیت ها که عایق حرارتی بودن آن هاست، چشم پوشی کرد.

مزایای استفاده از فیبر کربن در ساخت کابل آسانسور

استفاده از فیبر کربن در ساخت سیم بکسل سبب شده است که سرعت جابجایی کابین میان طبقات افزایش یابد و همچنین نصب آسانسور سبز با سهولت بیشتری انجام گیرد. به این معنا که دیگر در سازه های مرتفع و آسمان خراش ها از سیم بکسل های فولادی استفاده نمی شود و به جای آن فیبر کربن به کار می رود. فیبر کربن به دلیل وزن کمتری که نسبت به فلزهایی همچون فولاد دارد، سهولت در انتقال کابین را رقم می زند.

براساس گزارشات استفاده از کابل های کربنی تا 90 درصد وزن را نسبت به سیم بکسل های فلزی کاهش می دهد. بنابراین نگرانی مسافران برای دیر رسیدن یا پیدایش ترافیک پشت درب های آسانسور را به حداقل می رساند. در بسیاری از ساختمان ها به دلیل استفاده از مواد فلزی در ساخت کابل امکان آتش سوزی به دلیل سایش و اصطکاک بالا وجود دارد؛ در حالی که به کارگیری فیبر کربن این احتمال تا عدد صفر کاهش می دهد.

انرژی خورشیدی و کاربرد آن

انرژی خورشیدی به روزترین انرژی موجود در جهان به شمار می آید. به دلیل آنکه استفاده از این انرژی سبب کاهش نیاز به انرژی الکتریکی می شود، در سال های اخیر بیشترین تمرکز سازنده های سیستم هایی که با موتور کار می کنند، همچون سازنده های آسانسور روی آن بوده است. انرژی خورشیدی درواقع توسط پنل های خورشیدی ذخیره و در شرایط لازم از آن استفاده می شود.

هر پنل خورشیدی از بی شمار سلول تشکیل شده است که این سلول ها مسئول ذخیره سازی فوتون های دریافتی از نور خورشید هستند. سپس سلول های خورشیدی که از جنس PV هستند با سیستم بسیار جالبی فوتون ها را به انرژی برق تبدیل می کنند. این کار سبب می شود نیاز به حفر چاهک و استفاده از انرژی الکتریکی خالص از بین برود و نتیجه مطلوب تری به دست آید.

چگونگی نصب آسانسور سبز

تاثیر انرژی خورشیدی در آسانسورهای سبز

 در سال های اخیر شاهد پیشرفت چشمگیر در حوزه انرژی سبز یا همان انرژی خورشیدی بوده ایم. این انرژی امروزه در صنعت آسانسورسازی نیز ورود کرده و باعث کاهش مصرف انرژی شده است. سیستم انرژی خورشیدی سبب می شود که دیگر نیازی به استفاده از سیم بکسل و طناب نباشد و بخش اعظمی از فضای سازه آزاد باقی بماند. زمانی که تعداد کابل ها در سیستم آسانسور کمتر از قبل باشد، درساخت آن از ترمز متفاوتی استفاده می شود که به آن سیستم ترمز چند سطحی می گویند.

این نوع سیستم ترمز به کمک قدرت القایی کار می کند و در نتیجه نیاز به شفت های کوچکتری نسبت به حالات معمولی ترمز در آسانسورها دارد. این موضوع باعث شده که برای نصب آسانسور سبز چاهک های با ارتفاع کمتری حفر شود و معماری های امروزی تری در سازه ها به نمایش بگذارد. در نتیجه طبق گزارشات به کارگیری آسانسور سبز در استفاده از 25 درصد فضای ساختمان صرفه جویی خواهد کرد.

آسانسورهای سبز چگونه کار می کنند؟

آسانسورهای سبز که به آسانسور بدون برق شهرت دارد، بدون نیاز به انرژی الکتریکی قادر به جابجایی میان طبقات یک سازه است. این آسانسورها از موتور گیرلس لیپروکا ساخته می شود و سیستم برق به کار رفته در آن به صورت سه فاز است. این نوع موتورها در مصرف انرژی حداقل مقدار لازم را به کار می گیرند و با استفاده از مبدل به صورت تک فاز خواهند شد که به عنوان یک پدیده جدید در صنعت آسانسور به شمار می آیند. زیرا باعث کاهش تعداد سیم کشی ها در ساختمان و از بین بردن فضای قابل استفاده خواهد شد.

در این صورت دیگر نیاز به سیم کشی های جداگانه و پرخطر برای نصب آسانسور سبز نخواهد بود و با برق تکفاز معمولی به کمترین میزان مصرف انرژی الکتریکی دست خواهید یافت. از این رو کابین با سرعتی مناسب می تواند میان طبقات مختلف جابجا شود و نیاز به تعمیر نیز در محدوده زمانی کوتاه به صفر می رسد. ظرفیت این دسته از آسانسورها معمولا بین 8 الی 13 نفره تعیین می شود.

تفاوت آسانسور سبز و آسانسور کششی

در آسانسورهای کششی اساس کار از طریق استفاده از سیم بکسل و وزنه خواهد بود. به این شکل که کابین و کادر مربوط به وزنه آن به وسیله سیم بکسل از سطح فلکه موتور عبور داده خواهد شد. درواقع کابل و وزنه به یکدیگر متصل هستند و ایجاد اختلاف ارتفاع میان وزنه و سطح کف چاهک سبب بالا و پایین رفتن کابین آسانسور خواهد شد و همین موضوع سبب ایجاد مشکلاتی در نصب آسانسور می شود.

وزنی که برای وزنه در نظر گرفته می شود، مساوی با وزن کابین به اضافه نصف ظرفیت آسانسور است. در صورتی که آسانسور نیاز به بالا رفتن داشته باشد، وزنه به سمت پایین و در غیر اینصورت به سمت بالا خواهد رفت. در این روش نیاز به تعمیر آسانسور در بازه های زمانی کوتاه بیشتر است؛ زیرا احتمال سایش سیم بکسل بر اثر اصطکاک با قطعات دیگر آسانسور افزایش می یابد.

این در حالی است که سیستم آسانسور سبز از طریق ذخیره انرژی در بخش باتری و استفاده از آن در زمان های لازم خواهد بود؛ با این کار دیگر نیازی به استفاده از وزنه و دیگر تجهیزات آسیب زا برای جابجایی کابین وجود نخواهد داشت. این انرژی بی تردید توسط خورشید تامین می شود و به کارگیری آن در جابجایی کابین تا سطح بسیار زیادی اتلافات انرژی را کاهش خواهد داد. البته در مواقع لازم اگر نیاز به استفاده از انرژی مازاد باشد، خصوصا برای آسمان خراش ها که مصرف انرژی بالاتری دارند، به کارگیری موتورهای با ولتاژ پایین توصیه می شود که ذخیره انرژی را آسان تر خواهد کرد.

چگونگی نصب آسانسور سبز

و در آخر…

در این مقاله تلاش کردیم به بیان نکات ارزشمندی درباره نصب آسانسور سبز بپردازیم و شما را با بخشی از علم گسترده انرژی خورشیدی آشنا کنیم. این آسانسور به دلیل استفاده از انرژی تجدیدپذیر خورشید، با نام آسانسور سبز شهرت پیدا کرده است. در صورتی که از فوتون های دریافتی از نور خورشید برای تامین انرژی موردنیاز جابجایی کابین آسانسور استفاده شود، سیستم دیگر نیازی به انرژی الکتریکی نخواهد داشت. همچنین مزایای بی شمار دیگری همچون جابجایی با سرعت بیشتر را به کمک بهره گیری از کابل های فیبری برای مسافران تامین خواهد کرد.

این کابل ها از نوعی کامپوزیت به نام فیبر کربن ساخته می شوند که در کنار وزن اندک دارای تعداد بی شماری از خصوصیات منحصر به فرد نیز هستند و کاربری و نصب آسانسور را آسان خواهند کرد؛ زیرا دیگر نیازی به حفر چاهک عمیق و درگیری فضای ساختمان نخواهد بود. در این باره شرکت آکام شایا البرز با برخورداری از کادری مجرب در زمینه نصب هر گونه آسانسور در سراسر کشور آماده ارائه مشاوره به شما خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...