تعمیرات آسانسور در فردیس کرج | آسانسور و پله برقی آکام شایا
آکام شایا

تعمیرات آسانسور در فردیس کرج

تعمیرات آسانسور در فردیس کرج

تعمیرات آسانسور در فردیس کرج

خدمات تعمیرات آسانسور در فردیس کرج جزو یکی از مهم ترین اقدامات شرکت های آسانسور پس از فروش محصول به شمار می روند. درواقع همانطور که آسانسور باید در طول مدت زمانی که در سازه به کار می رود، در نهایت دقت استفاده شود تا خطری متوجه آن نگردد می بایست از خدمات پس از فروش نیز بهره مند باشد.

بدین منظور شرکت های معتبر در زمینه فروش آسانسور این امکان را برای شما ایجاد می کنند تا در صورت بروز هر مشکلی، به سرعت در راستای رفع ایراد پدید آمده در آسانسور اقدامات لازم انجام گیرد. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به بیان نکات ضروری درباره تعمیرات آسانسور در فردیس کرج بپردازیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شرکت آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

تعمیرات آسانسور در فردیس کرج

آشنایی با تعمیرات آسانسور در فردیس کرج

آسانسور سیستمی بسیار حساس و پیچیده است که به صورت ترکیبی از دستگاه های مکانیکی و الکتریکی ساخته می شود. آسانسور برای آنکه عملکرد مناسب و خوبی تا حداقل چند سال اول خرید آن به اجرا بگذارد، نیاز به مراقبت های خاص و البته سرویسکاری متداول دارد. اما از آنجایی که آسانسور قطعات مهم و پرکاربردی همچون موتور دارد و ایجاد کوچکترین خللی در کارکرد آن جان مسافران را به خطر می اندازد، بی شک به تعمیر نیز احتیاج خواهد داشت.

عمر متوسط آسانسور به طور کلی از 15 الی 20 سال تخمین زده می شود که بسته به نوع مراقبت از آن این بازه زمانی تغییر پیدا می کند. برای این کار بهتر است از شرکت های خدمات آسانسور کمک بگیرید. در غیر اینصورت هنگام خرید آسانسور از شرکت های مربوطه، می توان با امضای قراردادی منوط به انجام اقدامات لازم توسط شرکت در صورت بروز خرابی در آسانسور خیال خود را از این بابت راحت کنید.

وظیفه شرکت خدمات آسانسور برای تعمیرات چیست؟

بسیاری از شرکت های خدمات آسانسور پس از آنکه محصول خود را به فروش رساندند، به بهانه های مختلف از ارائه خدمات پس از فروش در زمینه تعمیر و سرویسکاری آسانسور خودداری می کنند. اما شرکت های معتبر که اساس کار خود را طبق خدمات پس از فروش بنیان نهاده اند، با در نظر گرفتن تمام استانداردهای لازم نسبت به تعمیر آسانسور اقدام می کنند.

درواقع شرکت خدمات طبق قراردادی تمام موارد مدنظر برای تعمیر و اقدامات لازم پس از فروش آسانسور ذکر می کند و در صورت نیاز بایستی به کل مفاد آن عمل کند. این قرارداد باید براساس طرحی به نام طرح کنترل نگهداری و تعمیر آسانسور صورت گیرد که به آن MCP نیز گفته می شود. در صورتی که این قرارداد با شرکت های خدمات پس از فروش بسته شود، نیاز به گذراندن مراحلی است که آگاهی طرفین را از شرایط موجود بالا می برد.

شرایط عقد قرارداد با شرکت خدمات پس از فروش

برای آنکه همه چیز به صورت قانونی پیش رود، می بایست آسانسور بررسی شود تا میزان امنیتی که برای مسافران فراهم می کند، تعیین شود. علاوه براین استانداردها و کدهای قابل اجرا در نصب و راه اندازی آسانسور نیز چک خواهد شد تا میزان تعهد شما در این باره مشخص گردد. سپس نوبت به انجام بازرسی های دولتی می رسد.

در این بازرسی ها تمام نکات امنیتی آسانسور و دستگاه هایی که احتمال بروز آسیب در آن ها بیشتر است، نوشته می شود تا در صورت نیاز اقدامات مناسبی صورت گیرد. درواقع شناخت قطعات و بررسی های اولیه سبب کاهش هزینه های اضافی در آینده خواهد شد و تعمیرات آسانسور در فردیس کرج را با بازدهی بالاتری میسر خواهد کرد. پس از آنکه تمام این بررسی ها انجام شد، چک لیستی در این باره تهیه می کنند که هنگام ارزیابی یا بروز خرابی در آسانسور مشخص می شود که چه مواردی باید بررسی گردد.

تعمیرات آسانسور در فردیس کرج

تفاوت تعمیر و سرویس آسانسور

بسیاری از افراد بر این باورند که آسانسور تا زمانی که قابلیت استفاده دارد باید از آن برای جابجایی میان طبقات استفاده کرد و نیازی به تعمیرات دوره ای ندارد؛ زیرا این موضوع جز هزینه اضافی چیز دیگری در بر نخواهد داشت. البته بی تردید نگهداری مناسب از آسانسور و عدم استفاده بیهوده سبب افزایش عمر مفید آن می شود، اما نباید در کنار این موضوع از بازرسی ماهیانه یا سالیانه آن غافل شد.

بازه زمانی این بازرسی ها براساس سازه ای که آسانسور در آن نصب شده است، متغیر خواهد بود. در بازرسی های دوره ای برخلاف تعمیرات آسانسور در فردیس کرج، تمام سیستم و دستگاه آن بررسی شده و در نتیجه نسبت به تعمیر یا تعویض بخش آسیب دیده اقدام می شود. در ادامه به بیان قسمت هایی از آسانسور که نیاز به بررسی ماهیانه دارند، پرداخته می شود. با ما همراه باشید.

۱. بررسی قسمت داخلی آسانسور

این قسمت شامل کابین آسانسور می شود که باید از لحاظ آسیب رسیدن به بخش هایی همچون دیواره یا سقف آن که به دلیل جابجایی بی رویه ممکن است دچار استهلاک شود، بررسی گردد. علاوه بر این می بایست چراغ های نشانگر موقعیت در آسانسور به طور کامل چک شود و در صورت وجود خرابی تعمیر یا تعویض شوند. نحوه کار آسانسور و کابین آن را امتحان کنید.

به این معنا که در هنگام جابجایی کابین و توقف و شروع به حرکت آن، توجه داشته باشید که شتاب و سرعت آن به چه شکل است و آیا تراز بودن کابین و طبقات درست انجام می شود یا خیر؟ حتی باید نحوه کار درب کابین را هم بررسی کنید تا اگر درب آن با شتاب یا اصطلاحا جهشی بسته شد، فورا نسبت به تعمیرات آسانسور در فردیس کرج توسط شرکت آکام شایا البرز اقدام شود؛ زیرا این موضوع احتمال به خطر انداختن جان مسافران را افزایش می دهد.

۲. بررسی اتاقک و بخش خارجی کابین

 برای بررسی اتاقک آسانسور حتما تمام گوشه کنارهای آن را بررسی کنید تا هیچ گونه مواد یا قطعات غیرمرتبطی وجود نداشته باشد. علاوه بر این بایستی بخش های مختلف آسانسور به طور کامل وارسی شود تا از عدم وجود هر گونه نشتی یا لرزش و سایش قطعات اطمینان حاصل کنید. اگر قسمت های خاصی از سیستم درونی کابین نیاز به روغن کاری داشت (در آسانسورهای هیدرولیک بخش موتور نیز به این موضوع احتیاج خواهد داشت) از انجام آن سر باز نزنید. همچنین بخش های خارجی کابین همچون دکمه ها و پانل آسانسور را بررسی کنید و از سالم بودن قسمت های مختلف آن مطمئن شوید.

تعمیرات آسانسور در فردیس کرج

۳. بررسی ایمنی آسانسور

تا به اینجا تمام نکاتی که بیان شد در راستای اطمینان از عملکرد صحیح هنگام تعمیرات آسانسور در فردیس کرج بود. اما از آنجایی که آسانسور به طور مستقیم با جان انسان ها در ارتباط است، باید طبق اصول بررسی شود تا امنیت آن در بالاترین سطح ممکن باشد. بدین منظور فرد سرویسکار یا تعمیرکار در صورت مشاهده مواردی که خبر از خرابی آسانسور و پایین آمدن ضریب امنیت آن می دهد، بایستی به سراغ قسمت های امنیتی برود.

به عنوان مثال کلید مربوط به توقف آسانسور را بررسی کند و همچنین از چک کردن اپراتورهای درب و اجزای آن غافل نشود. البته در این باه فرد تعمیرکار در اولین حرکت به سراغ پانل یا تابلو فرمان آسانسور می رود که تمام مسائل امنیتی را ابتدا از آن جا بررسی کند. سپس نوبت به چکاپ کابل های متجرک و غلتک و ریل های آسانسور طبق نقشه می رسد تا هیچ بخشی از قلم نیفتد.

۴. بررسی گودال آسانسور

یکی از اصلی ترین بخش های آسانسور، قسمت گودال آن به شمار می آید. این بخش از آسانسور که ظاهرا دیده نمی شود، تمام سیستم و بخش های مهم در عملکرد آسانسور را در بر می گیرد. از این رو بررسی آن زمان و البته مهارت های ویژه ای می خواهد. در این باره می بایست به بررسی کلیدهای مخصوص حرکت آسانسور که درون گودال است، بپردازید.

این کلیدها شامل کلید توقف جداگانه، چراغ ها و همچنین خروجی GFI است که درستی کارکرد آن ها باید به طور کاملا دقیق بررسی شود. از آنجایی که در سیستم های مکانیکی همچون آسانسورها نشتی به وفور دیده می شود، با تمیز کردن تمام بخش های درونی گودال می توانید از وجود چنین مشکلی مطلع شوید.

۵. بررسی بخش ارتعاشی در تعمیرات آسانسور در فردیس کرج

بخش ارتعاشی آسانسور نیز دارای اهمیت بالایی است که باید برای بررسی آن از بافرهای فنر آسانسور شروع کنید و هر گونه اثری از خوردگی یا سایش را در سیم بکسل یا فنر آن جدی بگیرید. همچنین مطمئن شوید که پمپ آسانسور به درستی کار می کند و مشکلی برای پایین یا بالا آمدن کابین از خود بروز نمی دهد.

ویژگی های تعمیرکار آسانسور

آسانسور برخلاف بسیاری از سیستم های مکانیکی یا الکتریکی، بخش های فوق العاده مجزا و متفاوتی دارد که کار را در زمان بروز خرابی یا آسیب برای تعمیرکار سخت می کند. به همین دلیل ذکر این نکته ضروری است که تعمیرکاران آسانسور باید دارای توانایی های فردی بالایی باشند و بتوانند در شرایط سخت و مدت زمان طولانی دوام بیاورند.

علاوه بر این نقشه خوانی آسانسور را به طور کامل بدانند و در کوتاهترین زمان به برنامه ریزی مناسب در حوزه تعمیر بخش های مختلف آسانسور دست یابند. همچنین بررسی قسمت های گوناگون آسانسور خصوصا بخش مکانیکی آن در اغلب موارد به تعویض و تعمیر بیشتری نیاز دارد.

به همین دلیل بایستی قدرت بدنی کافی برای جابجایی و حمل برخی قطعات را داشته باشند. حتی در صورت نیاز بتوانند در زمان مناسب به بخش های داخلی کابین که تهویه و نور چندان مناسبی ندارد نیز دسترسی یابند و با بررسی آن قسمت ها، هیچ بخش بازرسی نشده ای باقی نگذارند.

تعمیرات آسانسور در فردیس کرج

و در آخر…

در این مقاله تلاش کردیم به بیان مطالب موردنیاز برای تعمیرات آسانسور در فردیس کرج بپردازیم. از آنجایی که آسانسور دارای سیستم های مکانیکی و الکتریکی توامان با یکدیگر است، بررسی مداوم آن ها باعث افزایش ایمنی و جلوگیری از کاهش عمر مفید دستگاه می شود. آسانسورها به طور کلی دارای چک لیست مخصوص به خود هستند که پس از بستن قرارداد خدمات پس از فروش، باید در زمینه تعمیر و سرویس براساس آن عمل شود تا چیزی از قلم نیفتد.

این چک لیست شامل بررسی بخش های داخلی آسانسور، از کابین گرفته تا قسمت های خروجی، مثل گودال آسانسور می شود. اگر جزو علاقمندان به شغل تعمیرکاری آسانسور هستید، می توانید  در دوره های آکام شایا البرز شرکت کنید. این دوره ها تحت نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار می شود و شما را آماده حضور در بازار کار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...