تعمیر آسانسور دوقلو | آسانسور و پله برقی آکام شایا
آکام شایا

تعمیر آسانسور دوقلو

تعمیر آسانسور دوقلو

تعمیر آسانسور دوقلو

سیستم های پرکاربرد در جهان همچون آسانسور، روز به روز با تکنولوژی های باورنکردنی در حال تغییر هستند. فناوری های امروزی که در سیستم های آسانسور به کار می روند، باعث کاربرد آسان و کاهش تعمیر آسانسور دوقلو می شود. یکی از این تکنولوژی ها که در سال های اخیر توجه بسیاری از کشورهای در حال پیشرفت را به سمت خود جلب کرده، آسانسور دوقلو نام دارد. این آسانسورها ویژگی های خاصی دارند که سبب برتری نسبت به انواع دیگر آسانسور می شود.

مزایای این دسته از آسانسورها از نوع مصرف انرژی تا جابجایی آسان و بدون دردسر میان طبقات مختلف آسمان خراش ها را در برمی گیرد که امکان تعمیر آسانسور دوقلو را نیز در بازه های زمانی کوتاه از بین می برد. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به بیان مطالب مفیدی درباره آسانسورهای دوقلو و مزایای آن ها بپردازیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه تا پایان متن ما را همراهی کنید.

تعمیر آسانسور

تکنولوژی سیستم TWIN بدون نیاز به تعمیر آسانسور دوقلو

تاکنون فناوری های بی شماری در حوزه آسانسور به دنیا عرضه شده است. یکی از این موارد آسانسور دوقلو نام دارد که در این سال ها بیشتر در کشورهای اروپایی از آن ها استفاده می شود و در ایالات متحده آمریکا نیز به تازگی شروع به نصب و به کارگیری آن ها کرده اند. سیستم آسانسور دوقلو به گونه ای است که در آن به جای یک کابین، دو کابین در سیستم قرار می گیرد ولی محور آن ها یکی است.

درواقع اگر دو آسانسور معمولی را با استفاده از یک محور راه اندازی کنند، به آن آسانسور twin یا دوقلو گفته می شود. این دو کابین درست است که محور یکسانی دارند، اما هر کدام به صورت مجزا از یکدیگر کار می کنند. این موضوع سبب افزایش مزایای آسانسورها و استفاده بهینه از آن ها می شود. البته مورد ذکر شده تنها مزیت آسانسورهای دوقلو نیست و موارد دیگری را نیز شامل می شود که به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

نحوه کار در آسانسورهای دوقلو چگونه است؟

شاید تابحال شاهد سقوط کابین های آسانسور به طور همزمان بوده اید. این موضوع به خاطر کارکرد کابین های مختلف با یک شفت یکسان بوده است. اما آسانسورهای دوقلو به این شکل کار نمی کنند و دو کابین یکی برای پایین آمدن و دیگری برای بالا رفتن استفاده می شود. در این صورت هیچ گونه تصادفی میان این دو آسانسور که با شفت های گوناگون اما روی یک محور جابجا می شوند، دیده نخواهد شد. در این آسانسورها اگر سقوطی نیز صورت گیرد به دلیل عدم وابستگی این دو هیچ گونه برخوردی میان کابین ها به وجود نمی آید.

هر یک از کابین های آسانسور دارای محافظ های مستقلی است که هم به صورت مکانیکی و هم الکتریکی کار می کنند. زمانی که احتمال خطر برای آسانسور وجود داشته باشد ترمز اضطراری آن وارد میدان می شود. این سیستم به طور کاملا مجزا از دستگاه های کنترلی آسانسور کار می کند و درصد ایجاد سقوط بر اثر خرابی را به حداقل می رساند. در نتیجه نیاز به تعمیر آسانسور دوقلو نیز در شرایط بسیار خاص به وجود می آید که نشان از عمر مفید بالای این نوع  آسانسورها دارد.

تکنولوژی های منحصر به فرد در آسانسور دوقلو

از آنجایی که آسانسورهای دوقلو بر اساس تکنولوژی روز دنیا ساخته شده اند، دارای سیستم هایی هستند که نام بردن از آن ها شما را به تعجب وا می دارد. در این قسمت می خواهیم برخی از این فناوری ها را بیان کنیم تا لذت استفاده از فناوری های پیشرفته جهان در ساخت آسانسور را به عینه ببینید.

سیستم کنترل هوشمند DCS

یکی از تکنولوژی های منحصر به فرد در این آسانسورها، سیستم کنترل هوشمند در انتخاب مقصد است که به سه دسته تقسیم می شود. در یکی از این سیستم ها که به کنترل هوشمند زوج و فرد معروف است، مقصد خود را براساس زوج یا فرد بودن طبقات انتخاب می کند. همچنین برخی دیگر از سیستم ها به کنترل تک دکمه شهرت دارد.

این دسته از آسانسورها طبق نزدیک ترین طبقه ای که به مسافر است، مقصد خود را انتخاب می کند. در کنار تمام این نوع آسانسورها نوع دیگری به نام آسانسورهای دو دکمه وجود دارد که طبق مقصد مسافر که می خواهد بالا برود یا پایین، هدف خود را انتخاب می کند و در راستای رسیدن به آن حرکت خواهد کرد.

تعمیر آسانسور

مزایا و معایب سیستم های کنترل هوشمند

از آنجایی که آسانسورهای دوقلو دارای جدیدترین تکنولوژی روز دنیا هستند، بهترین گزینه را به عنوان سیستم کنترل هوشمند خود برگزیده اند که نیاز به تعمیر آسانسور دوقلو را به حداقل می رساند. به این معنا که دارای سیستم های دو دکمه هستند و کابین طبق اینکه مقصد مسافر به سمت بالا می رود یا پایین انتخاب خواهد شد.

این در حالی است که سیستم های دیگر همچون سیستم تک دکمه که براساس نزدیک ترین طبقه به مسافر مقصد را انتخاب می کند، معطلی بسیاری برای افراد دیگر به وجود می آورد. همچنین سیستم کنترل هوشمند زوج و فرد نیز به دلیل افزایش تردد در برخی از طبقات، احتمال بیهود روشن بودن سیستم آسانسور را به دنبال دارد. از این رو با آسانسورهای دوقلو می توان به بهترین بازدهی ممکن رسید و جابجایی آسان را با این دسته از آسانسورها تجربه کرد.

مزایای استفاده از آسانسورهای دوقلو

آسانسورهای دوقلو که شامل یک الی چندین کابین مختلف با کاربری مجزا می شوند، جزو فناوری های روز دنیا در زمینه ساخت آسانسور به شمار می آیند. در صورتی که با مزایای این آسانسورها آشنا باشید، دیگر استفاده از آسانسورهای دیگر باب میل شما نخواهد بود. زیرا علاوه بر کاربری و نصب آسان، نیاز اندکی که به تعمیرات پیدا می کند، در هیچ آسانسور دیگری یافت نخواهد شد. در این بخش به بیان مهم ترین خصوصیات آسانسورهای دوقلو می پردازیم. با ما همراه باشید.

افزایش سرعت تردد

یکی از دغدغه هایی که بیشتر افراد در ساختمان های چند طبقه با آن روبه رو می شوند، معطلی بیش از اندازه پشت درب های کابین است. به همین دلیل علاوه بر استفاده بیش از ظرفیت آسانسور برای جابجایی بین طبقات، احتمال خرابی آن را نیز بسیار بالا می برند.

اینجاست که استفاده از آسانسورهای دوقلو بسیار سودمند خواهد بود. زیرا این دسته از آسانسورها به دلیل برخورداری از دو یا چند کابین که به صورت مجزا از یکدیگر کار می کنند، مانع از ایجاد ترافیک هنگام تردد مسافران می شوند.

کاهش مصرف انرژی

مهم ترین نگرانی که درباره استفاده از آسانسورها در سازه های چند طبقه وجود دارد، مصرف بالای انرژی آن هاست. این در حالی است که مزایای بی شمار آسانسور سبب نادیده گرفتن این موضوع خواهد شد. اما تصور کنید در حال حاضر آسانسورهایی وجود دارند که در کنار افزایش سرعت تردد مسافران، مصرف انرژی را کاهش می دهند.

این آسانسورها که همان آسانسورهای twin هستند، دقیقا همان گزینه ای است که برای سازه های با تعداد طبقات بالا بهترین انتخاب به شمار می آیند و احتمال نیاز به تعمیر آسانسور دوقلو را به دلیل کاهش مصرف انرژی به حداقل می رسانند.

تعمیر آسانسور

ابعاد کوچکتر موتور

در آسانسورها نیز همچون دیگر سیستم های مکانیکی، موتور اصلی ترین عضو به شمار می آید. اما یکی از مشکلاتی که در اغلب آسانسورها وجود دارد، درگیری فضای بسیار برای نصب آسانسور خواهد بود. این موضوع گاهی سبب می شود فرد برای قرار دادن آسانسور یا موتور آن و تعبیه چاهک، بخش اعظمی از فضای ساختمان را درگیر کند. در این شرایط پیشنهاد می دهیم آسانسورهای دوقلو را امتحان کنید.

این دسته از آسانسورها نسبت به آسانسورهای دیگر دارای موتور با ابعاد کوچکتری هستند. از این رو نیازی به حفر چاهک عمیق برای قرارگیری موتور نخواهد بود و در نتیجه فضای قابل استفاده سازه نیز بخاطر نصب آسانسور از بین نمی رود. همچنین تعمیر آسانسور دوقلو نیز با سهولت بیشتری انجام می شود و به دلیل احتمال سرویسکاری آسان، نیاز به تعمیر کاهش پیدا می کند.

برخورداری موتور از حالت خواب

آیا تابحال به این موضوع فکر کرده اید که اگر موتور را در زمانی که نیاز به استفاده از آن نیست، خاموش کنیم تا چه حد در کارکرد آسانسور تاثیر مثبت دارد؟ درواقع این موضوع سبب می شود موتور تنها در زمان نیاز روشن باشد و غیر از آن در خاموشی سپری کند.

بنابراین احتمال آسیب دیدن قطعات آن و احتیاج به تعمیر در بازه های زمانی کم کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد. بدین منظور کافیست از آسانسورهای دوقلو استفاده کنید که امکان حالت خواب را برای آسانسور فراهم می کند. در نتیجه زمان هایی که مثلا تنها به یک کابین آسانسور نیاز دارید، می توان آن را روی حالت خواب قرار داد و بازدهی آن را تا حد باورنکردنی بالا برد.

افزایش ایمنی در آسانسورهای دوقلو

بارزترین ویژگی آسانسورهای دوقلو استفاده از چندین کابین در زمان واحد به گونه ای است که هرگز به یکدیگر وابسته نیستند. این موضوع باعث می شود مسافران بی وقفه در حال جابجایی میان طبقات مختلف باشند و هیچ کابینی بیش از ظرفیت خود مسافر نداشته باشد. به همین دلیل احتمال آسیب دیدن کابین و خرابی ناگهانی از بین می رود. همچنین زمانی که نیاز به تعمیر کاهش پیدا یابد، احتیاجی نیز به توقف کار آسانسور و بروز مشکلات جبران ناپذیر برای تعمیرات آسانسور وجود نداشته باشد.

تعمیر آسانسور

و در آخر…

در این مقاله سعی شد به بیان هر آنچه درباره آسانسورهای دوقلو و درصد نیاز به تعمیر آسانسور دوقلو نیاز به دانستن بود، پرداخته شود. این دسته از آسانسورها جزو جدیدترین تکنولوژی ها در دنیا به شمار می آیند که در کنار جابجایی آسان میان طبقات، احتمال نیاز به تعمیرات را نیز به حداقل می رسانند.

آسانسورهای دوقلو همانطور که نام آن بر می آید، دارای دو کابین مجزا هستند که هر یک با شفت های مختلف در جهت های متضاد با یکدیگر حرکت می کنند. از این رو احتمال پیدایش ترافیک مسافران با توجه به سیستم های هوشمندی که در ساخت آن به کار رفته است، کاهش پیدا خواهد کرد.

این آسانسورها دارای مزایای بسیاری همچون کاهش مصرف انرژی، افزایش ایمنی مسافران و سیستم کنترل هوشمند مقصد نسبت به دیگر انواع آسانسور است.

اگر شما جزو افراد علاقه مند به شغل تعمیر آسانسور دوقلو هستید، می توانید در دوره های آکام شایا البرز شرکت کنید. این دوره ها تحت نظارت سازمان آموزش فنی حرفه ای برگزار می شود و شما را آماده حضور در بازار کار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...