تعمیر آسانسور در مهرشهر کرج | آسانسور و پله برقی آکام شایا
آکام شایا

تعمیر آسانسور در مهرشهر کرج

تعمیر آسانسور در مهرشهر کرج

تعمیر آسانسور در مهرشهر کرج

شاید تابحال برای شما پیش آمده باشد که مدت طولانی در آسانسور گیر کرده باشید یا برای جابجایی بین تنها دو طبقه چند دقیقه معطل شده باشید. این موارد تنها جزئی از مشکلاتی است که آسانسور بر اثر خرابی می تواند برای مسافران خود به وجود آورد.

به همین دلیل یکی از توصیه های بسیار مهم درباره این وسیله حمل و نقل ضروری و پرکاربرد دقت به تمام ویژگی های تغییریافته در آن است که باعث جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر در آینده می شود. بدین منظور قصد داریم شما را با نکات مربوط به تعمیر آسانسور در مهرشهر کرج آشنا کنیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه تا پایان متن ما را همراهی کنید.

تعمیر آسانسور با سرویسکاری آن چه تفاوتی دارد؟

شاید در نگاه اول با شنیدن سرویسکاری آسانسور تصور کنید تفاوت چندانی با تعمیر آن ندارد و هر دو در یک زمان به کار می روند، اما در واقعیت اینگونه نیست. زمانی که آسانسور دچار خرابی می شود، شما مجبور به تعمیر آن هستید.

درواقع زمانی که تعمیرکار آسانسور برای دیدن وضعیت موجود به ساختمان می آید، براساس آنچه آموخته و نشانه های بروزیافته، تصمیم می گیرد که کدام قسمت از آسانسور دچار ایراد شده است و بر همین اساس نسبت به برطرف کردن آن، اقدامات لازم را انجام می دهد.

این در حالی است که سرویسکار آسانسور می بایست هر چند وقت یکبار برای بررسی وضعیت آسانسور به ساختمان سر بزند. درواقع سرویسکاری برای بررسی ماهیانه و جلوگیری از خرابی آن در آینده است. از آنجایی که خدمات سرویس آسانسور باید به صورت ماهیانه انجام شود، از دید خیلی از افراد این کار تنها هزینه اضافی است. ولی باید گفت زمانی که شما از سرویسکاری استفاده کنید هیچ گاه با خطرات ناشی از خرابی آسانسور روبه رو نمی شوید.

تعمیرات آسانسور در مهرشهر

خرابی آسانسور چه نشانه هایی دارد؟

یکی از سوالاتی که برای اغلب ساکنان ساختمان های چند طبقه پیش می آید، این است که چه زمانی باید برای تعمیر آسانسور اقدام کرد. بهتر است بدانید خوشبختانه زمانی که آسانسور دجار خرابی می شود، نشانه هایی از خود بروز می دهد که باعث افزایش سرعت تشخیص آسیب دیدگی آن می شود.

بنابراین اگر این نشانه ها را بشناسید، احتمال پیدایش حادثه بر اثر خرابی را تا حد زیادی کاهش می دهید. بدین منظور قصد داریم در این قسمت به بیان نشانه های خرابی آسانسور بپردازیم تا در زمان درست نسبت به تعمیر آسانسور در مهرشهر کرج اقدام کنید. با ما همراه باشید.

 

  1. بروز صداهای غیرطبیعی

آسانسور در حالت طبیعی صداهای زیادی از خودش تولید می کند که تا حدودی باید آن ها را نادیده گرفت. اما یک زمانی می رسد که کابین آسانسور موقع بالا و پایین رفتن صداهای عجیب غریبی می دهد که نسبت به قبل خیلی متفاوت است. در این شرایط باید دقت کنید که هرگز از کنار این تغییرات ساده عبور نکنید.

صداهای ناجوری که از آسانسور می آید می تواند ناشی از ایرادات ایجاد شده در برخی قطعات آن باشد، که در ادامه بیان می کنیم:

  • جابجایی ترمزهای آسانسور
  • شل شدن قطعه های آسانسور
  • از بین رفتن تراز کابین با طبقات
  • استاندارد نبودن کابین
  • عدم تنظیم درست سیستم پاراشوت
  • خوردگی سیستم پاراشوت
  • مشکل در کارکرد موتور
  • ساییدگی کفشک کابین آسانسور

 

  1. تراز نبودن کابین و طبقات

یکی از اتفاقات خطرناکی که ممکن است بر اثر بی توجهی به نشانه های اولیه خرابی آسانسور تشدید شود، ایست کابین بین طبقات است. در این شرایط اگر کمی نسبت به اتفاق پیش آمده بی دقت باشید و از اینکه کابین با طبقه هم تراز نیست اطلاع نداشته باشید، احتمال بروز اتفاقات ناگوار در کسری از ثانیه و به خطر افتادن جان مسافران وجود دارد. بنابراین در صورت پیدایش چنین مشکلی حتما فورا با خدمات تعمیر آسانسور در مهرشهر کرج تماس حاصل کنید.

تعمیرات آسانسور در مهرشهر

  1. تغییر سرعت آسانسور

حتما تابحال برای شما اتفاق افتاده است که مدت طولانی برای جابجایی با آسانسور بین طبقات کم منتظر بمانید. بی تردید اگر کار ضروری بداشته باشید، مجبور می شوید از پله بروید و تصور می کنید حتما دلیل این اتفاق توقف آسانسور توسط مسافران دیگر است. البته که این اتفاق درست است، ولی تنها به این خاطر نمی تواند باشد.

برای اینکه بتوانید تفاوت میان تغییر سرعت آسانسور که ناشی از خرابی آن است را با توقف آسانسور در طبقات دیگر متوجه شوید، باید وضعیت سرعت آن را با دیگر روزها مقایسه کنید. در این صورت با اطمینان خاطر نسبت به رفع خرابی ایجاد شده اقدام کنید.

  1. از کار افتادن آسانسور

از آنجایی که آسانسور به دلایل مختلفی نظیر قطعی برق یا شارت شدن جریان می تواند دچار از کار افتادگی شود، ممکن است آسیب های جبران ناپذیری نیز به همراه داشته باشد. به همین دلیل اغلب توصیه می کنند اگر در منطقه زندگی شما قطعی برق زیاد است، حتما هر چند ماه یکبار از سرویسکار بخواهید برای بررسی قطعات مختلف آسانسور مراجعه کند.

تعمیر آسانسور در مهرشهر کرج

واقعیت این است که برای یک آسانسور باکیفیت عمر مفید 15 الی 20 سال تعریف می شود. در حالی که اگر نسبت به سرویس آسانسور اقدامات لازم را انجام ندهید، عمر آن بسیار کوتاه خواهد شد و مجبور هستید در بازه های زمانی اندک خدمات تعمیر آسانسور در مهرشهر کرج را از خرابی آسانسور ساختمان مطلع کنید.

 

  1. ایجاد تغییرات در سیستم داخلی کابین

بهتر است توجه داشته باشید که اسانسور سیستم بسیار پیچیده ای است که هم براساس اصول مکانیکی و هم الکتریکی طراحی می شود. از این رو تنها نباید به بحث برق آسانسور اهمیت نشان داد و سیستم مکانیکی آن که بسیار گسترده است نیز باید مدام چک شود.

در صورتی که متوجه ایجاد ایجاد مشکل در سیستم تهویه کابین یا نور آن شدید، حتما با خدمات آسانسور ارتباط بگیرید و مشکلات موجود را گزارش دهید. علاوه بر این موارد همچون خرابی سنسور، توقف ناگهانی آسانسور و ایجاد تکان های غیرطبیعی می تواند هشدارهای مهمی در راستای بروز خرابی آسانسور باشد.

چه کارهایی عمر آسانسور را طولانی تر می کند؟

از آنجایی که آسانسور یک وسیله خیلی حساس با تعداد قطعات بی شمار برای انجام درست وظایف است، خیلی مواقع با رعایت چند اصول ساده می توان از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کرد. در این قسمت به تعدادی از موارد مهم و آسان که مانع از خرابی سریع آسانسور می شود، اشاره می کنیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این باره با ما همراه باشید.

 

  1. استفاده از درب آسانسور با مراعات بیشتر

یکی از مواردی که به افزایش طول عمر آسانسور کمک می کند، استفاده از کمتر از درب آسانسور است. این بدان معنا نیست که مثلا درب آسانسور را باز و بسته نکنیم، ولی باید دقت داشته باشید که در هر دفعه که آسانسور متوقف می شود، اپراتورهای آن در کمترین حالت دو بار فعال خواهند شد.

تعمیر آسانسور در مهرشهر کرج

از این رو بهتر است هنگام باز شدن در آن را به زور شستی ها مدام باز و بسته نکنیم تا طول عمر آسانسور نیز افزایش یابد. خصوصا درهایی که به صورت مکانیکی و به واسطه لولا باز و بسته می شوند، بر اثر اصطکاک و استفاده بیش از حد دچار فرسودگی می شوند و نیاز به بهره گیری از خدمات تعمیر آسانسور در مهرشهر کرج در چنین درهایی بیشتر احساس خواهد شد.

 

  1. جلوگیری از افزایش دما

هر کابین آسانسوری دارای سیستم تهویه است که بسته به میزان کارکرد آن امکان دارد سیستم گرمایش و سرمایش درون کابین دچار خرابی شود. به همین دلیل توصیه می کنیم در ساختمان های مدرن، خصوصا اگر تعداد طبقات آن بالای ده طبقه باشد، از سیستم های تهویه مدرن تری بهره بگیرید تا به کارایی مطلوب تری از آسانسور نیز دست یابید.

 

  1. توجه در میزان نوسانات برق

همانطور که می دانید قطع و وصل جریان برق در کشور به وفور دیده می شود و اولین قربانیان چنین اتفاقی بی شک وسایل برقی و الکتریکی هستند. از آنجایی که آسانسور جزو وسایل بسیار پرکاربرد است، بنابراین نیاز به توجه بیشتری نسبت به سایر وسایل ساختمان دارد.

تعمیر آسانسور در مهرشهر کرج

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم اگر نسبت به قطعی برق مطمئن هستید، پیش از آنکه این موضوع آسیب های جبران ناپذیر به آسانسور وارد کند سیستم آن را قطع کرده و از ساکنان درخواست کنید برای مدتی از پله در راستای جابجایی بین طبقات کمک بگیرند.

با شناخت آسانسور از خرابی زودهنگام آن جلوگیری کنید

بی شک زمانی که نسبت به یک دستگاه اطلاعات بیشتری داشته باشید، می توانید با اصول درست تری از آن استفاده کنید و نشانه های خرابی آن را نیز سریعتر دریابید. این موضوع برای آسانسور نیز صدق می کند.

به طوری که هر چه درباره تجهیزات و قطعات درونی آن بیشتر بدانید، با دقت و مراعات بیشتری نیز با آن رفتار خواهید کرد. به همین دلیل در این بخش قصد داریم شما را با این وسیله ارزشمند آشنا سازیم.

  • کابین آسانسور همان جعبه فلزی است که به جابجایی شما بین طبقات کمک می کند. این کابین دارای لته هایی است که در شکل های گوناگون وجود دارند و باز و بسته شدن آن ها از طریق سنسور انجام می گیرد.
  • وزنه هایی که کابین آسانسور را متعادل نگه می دارد و مانع از لق زدگی این عضو مهم خواهد شد.
  • موتور الکتریکی آسانسور که قدرت لازم برای بالا و پایین شدن کابین را فراهم می کند.
  • سیستم قدرتمندی که تمام قرقره های چرخ دنده های موردنیاز جهت تغییر ارتفاع کابل را در خود جای داده است.
  • سیستم حفاظتی قوی که برای شرایط ضروری طراحی می شود و در صورت پارگی یک کابل، مانع از به خطر افتادن جان مسافران می شود.
  • سیستم کنترل الکترونیکی که برای هدایت مسافران به طبقه ای که می خواهند، اقدامات لازم را انجام می دهد.

و در آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا نکات مربوط به تعمیر آسانسور در مهرشهر کرج را برای شما بیان کنیم. به عنوان مثال توضیح دادیم چه مواردی سبب خرابی آسانسور می شوند و همچنین زمانی که آسانسور خراب نیاز به تعمیر دارد، چه نشانه هایی از خود بروز می دهد.

علاوه بر این دریافتیم که برای جلوگیری از خرابی زودهنگام آسانسور باید چه مواردی را رعایت کنیم و بهتر است از سرویسکاری آن به صورت ماهیانه کمک بگیریم تا طول عمر بیشتری را به این وسیله مهم و کاربردی ببخشیم.

اگر جزو افرادی هستید که به تعمیرکاری آسانسور علاقه مند هستید، می توانید در دوره های آکام شایا البرز شرکت کنید. این دوره ها تحت سازمان آموزش فنی حرفه ای برگزار می شود و شما را آماده حضور در بازار کار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...