فروشگاه قطعات آسانسور در کرج | آسانسور و پله برقی آکام شایا البرز
آکام شایا

فروشگاه قطعات آسانسور در کرج

فروشگاه قطعات آسانسور در کرج

فروشگاه قطعات آسانسور در کرج

آسانسور از ضروری ترین وسایل حمل و نقل درون ساختمانی به شمار می آید که بسته به نوع سازه و نیاز کاربران در انواع مختلفی وجود دارد. شاید ظاهر آسانسور سیستم بسیار پیچیده ای نداشته باشد، اما تعداد بی شماری از قطعات مشغول کار برای ایجاد امنیت و جایجایی صحیح این سیستم برقی و مکانیکی هستند.

از آنجایی که در صورت انتخاب حتی یک قطعه اشتباه در آسانسور که با کاربری ساختمان تطابق نداشته باشد، جان افراد بسیاری به خطر خواهد افتاد؛ لازم است پیش از آنکه به فروشگاه قطعات آسانسور در کرج بروید، از قطعات و نحوه کار هر یک اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه قصد داریم به بررسی قطعات مهم در آسانسور بپردازیم، با ما همراه باشید.

فروشگاه قطعات آسانسور در کرج؛ موتور آسانسور

موتور آسانسور یکی از اصلی ترین قطعات آسانسور به حساب می آید که وظیفه مهم تامین نیروی محرکه کششی کابین آسانسور برای جابجایی در طبقات مختلف رو به عهده دارد. گیربکس وظیفه تبدیل توان مکانیکی اولیه به ثانویه را دارد. این عضو درواقع توان اولیه که از طریق چرخش شفت ایجاد می شود را به توان مکانیکی ثانویه به طوری که برای سیستم قابل استفاده باشد و جابجایی کابین به صورت عمودی را حاصل کند، انجام می دهد.

فروشگاه قطعات آسانسور در کرج

تمامی موتورهایی که در گیربکس وجود دارند دارای چرخدنده هستند که کابل مخصوص بکسل روی آن ها نصب شده است و تامین تعادل وزنه رو انجام میدهد که تمام این اتفاق سبب حرکت آسانسور خواهد شد. برای آنکه بتوانید انتخاب درست تری برای آسانسور داشته باشید، بهتر است انواع آن که شامل موتورهای کششی و موتورهای هیدورلیک می شوند را بشناسید و بر اساس کارکرد آن ها تصمیم به خرید بگیرید.

موتورهای کششی

آسانسورهایی که دارای موتور کششی هستند براساس ماشین آتوود طراحی شده اند. این نوع از آسانسورها تمامی بار رو بر دوش موتور نگذاشته اند و از کادر وزنه هم برای سهولت در حرکت کابین استفاده می کنند.

درواقع این مدل از موتورها در مقابل موتورهای آسانسور هیدرولیک قرار دارند و بار کمتری رو به موتور تحمیل می کنند. موتور کششی به دو نوع موتور گیربکس و گیرلس تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت تا در زمان مراجعه به فروشگاه قطعات آسانسور در کرج انتخاب آسان تری را تجربه کنید.

  1. موتور گیربکس

موتور گیربکس خود دارای دو دسته موتور تک سرعته و دو سرعته است که بسته به کاربردشان از آن ها استفاده می شود. همانطور که از نام موتور تک سرعته بر می آید برای آن تنها یک سرعت تعریف می شود.

روش کار در این موتورها به این صورت است که ابتدا نیروی موتور از طریق گیربکس به آسانسور میرود و سپس آسانسور با یک سرعت ثابت کار می کند. این سرعت تا زمانی ثابت می ماند که کابین در حال توقف قرار بگیرد. در این صورت از طریق موتور، فرمان توقف برای کابین صادر می شود و سرعت آن نیز اندک اندک کاهش می یابد و در نهایت هم تاز با طبقه به صفر می رسد.

موتور دوسرعته دارای دو سیم پیچ  و دو سرعت تعریف شده است و البته مزیت دیگری در برابر تک سرعته ها دارد. در موتورهای دو سرعته از چرخ فلزی حجیم با وزن بالا به نام فلایویل کمک گرفته می شود. این چرخ ها مستقیما به موتور متصل می شوند و با جذب تکان های آسیب زننده، حرکتی نرم برای توقف کابین را به ارمغان می آورند.

  1. موتور گیرلس

گیرلس به این معناست که موتور دیگر هیچ گونه گیربکسی ندارد و مستقیم به قرقره کشش آسانسور وصل می شود. این سبک از موتورها برای آسانسورهای با ترافیک بالا و نوع های سریع کاربرد دارند و از طریق ایجاد تغییرات در ولتاژ و فرکانس به سرعت دلخواه می رسد.

موتورهای هیدرولیکی

این مدل از موتورها همانند نامشان به کمک یک سیال کار می کنند و حرکت طبق قانون پاسکال و با بهره گیری از فشار روغن ایجاد می شود. این سبک از موتورها می بایست نیروی محرکه برای حرکت کابین رو تامین کنند و از این رو به قدرت بیشتری نسبت به موتورهای کششی احتیاج دارند.

فروشگاه قطعات آسانسور در کرج

موتورهای هیدرولیکی دو نوع شناور در روغن و خشک-هواخنک را شامل می شوند که قطعا در فروشگاه قطعات آسانسور در کرج با آن برخورد خواهید داشت. در نوع شناور در روغن برق کمتری به کار می رود و ساکنان ساختمان از سر و صدای حرکت آسانسور در امان هستند. ولی نوع دوم را بیشتر برای بالابرهای هیدرولیکی به کار می گیرند و از مزایای آن قابلیت استفاده از برق تک فاز و سه فاز بیان می شود.

درب آسانسور چند نوع دارد؟

درب آسانسور در حالت کلی به دو دسته درب کابین و درب طبقات تقسیم می شود که درب طبقات خود نیز دارای دو نوع اتوماتیک و دستی است. در این بخش می خواهیم انواع درب ها را به صورت مختصر برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

درب کابین

در یکی از انواع درب کابین که به صورت تلسکوپی یا کشویی است، لته های آن به شکل تلسکوپ روی هم می آیند که جهت باز و بسته شدن آن بسته به شرایط محیط و صلاح دید طراح انتخاب می شود. در حالت دیگر که به درب کابین سنترال معروف است، درب از وسط به سمت طرفین باز خواهد شد و بسته به خصوصیات ساختمان از درب های دو لته و چهار لته بدین منظور بهره گرفته می شود.

درب طبقات

درب طبقات در دو نوع اتوماتیک و دستی وجود دارد که خود درب های دستی تک لنگه و دو لنگه است و مطابق با ظرفیت آسانسور می بایست بهترین درب را انتخاب کرد. درب های تک لولا هم مقرون به صرفه تر و هم دارای ایمنی بیشتری هستند.

درب طبقات اتوماتیک هم در دو دسته عمودی یا گیوتینی و منحنی وجود دارند که نوع منحنی آن بیشتر از شیشه ساخته شده و در مجتمع های تفریحی یا پاساژهای بزرگ از آن ها استفاده می شود.

شستی آسانسور و دسته بندی آن

در حالت کلی آسانسور دارای دو نوع شستی، یکی بیرون کابین و یکی درون کابین است که هنگام مراجعه به فروشگاه قطعات آسانسور در کرج، باید یکی از این موارد را انتخاب کنید. شستی یا کلید آسانسور برای جابجایی طبقات و انتخاب طبقه موردنظر استفاده می شود. این شستی ها بسته به کاربردشان انواع مختلفی دارند که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد.

فروشگاه قطعات آسانسور در کرج

شستی با دکمه فشاری

یکی از ساده ترین نوع شستی های آسانسور، نوع دکمه ای آن است که با فشار و اعمال نیرو کار می کند. شستی های دکمه ای دیگر کمتر از قبل استفاده می شوند و با پیشرفت تکنولوژی از شستی های به روزتر بهره گرفته می شود. البته در این زمینه باید به کارکرد آن و ساختمان موردنظر نیز توجه داشت.

شستی تاچ

یکی از دسته بندی های کلید آسانسور، نوع تاچ یا لمسی آن است که این روزها رواج بیشتری دارد. این نوع شستی ها از طریق تماس دست با صفحه لمسی کار کرده و سنسور وظیفه اعمال فرمان جابجایی به موتور را در این آسانسورها ایفا می کند. البته این نوع دکمه های لمسی هم از جنس استیل و هم از جنس شیشه به فروش می رسند که نوع شیشه ای آن با مقاومت بیشتری هستند.

شستی تاچ لِس

این نوع شستی برای دوران کرونا بهترین گزینه است، به این دلیل که نیازی به لمس هیچ بخشی از شستی برای تعویض طبقات نخواهد بود. درواقع برای شروع به حرکت آسانسور تنها کافیست یکی از انگشت ها را به شستی نزدیک کنیم.

فروشگاه قطعات آسانسور در کرج

انواع مانیتور شاسی کابین

آسانسور دارای مانیتور های متفاوتی درون کابین است که از میان آن ها به نوع پخش کننده موسیقی و صدا اشاره می کنیم. این نوع تابلوها به مرور زمان دستخوش تغییر شدند و به جایی رسید که امکان تعویض آهنگ و حتی صدا نیز برای کاربران آسانسور ممکن شد.

علاوه بر این نوع جدید و به روزتری نیز برای این تابلوهای سخنگو در آسانسور وجود دارد که در آن به پخش کلیپ های مناسبتی یا حتی نمایش اخبار و اطلاعات روز بسته به انتخاب مدیر میپردازد و حتی در این باره میتوان از سیستم های پخش عکس های گوناگون با موضوعات مختلف نیز استفاده کرد که بیشتر برای شرکت های خصوصی و بسیار بزرگ با تعداد طبقات زیاد به کار می روند.

انواع جنس کابین آسانسور

یکی از مهم ترین بخش های آسانسور، کابین آن است که در جنس ها و طرح های مختلفی در بازار موجود است و زمانی که به فروشگاه قطعات آسانسور در کرج مراجعه می کنید، بسته به نوع استفاده و کاربری باید یکی از این موارد را انتخاب کنید. درواقع جنس پوشش درونی کابین اهمیت بسیار زیادی دارد و در دو نوع تمام استیل و ام دی اف- استیل یافت می شود. اگر می خواهید در این باره اطلاعات بیشتری به دست آورید، ادامه متن را از دست ندهید.

کابین تمام استیل

کابین تمام استیل قدیمی ترین نوع کابین های آسانسور به شمار می آید که به دلیل عدم استفاده از هیچ ماده سازنده دیگری جز استیل، آن را تمام استیل می نامند. این نوع از کابین ها به دلیل وزن کمتر برای جابجایی بین طبقات خصوصا در ساختمان های مرتفع بسیار مناسب هستند. به همین منظور آن را بیشتر برای سازه های اداری بر می گزینند تا با خطرات کمتری در آینده روبه رو باشند.

از دیگر مزایای استفاده از کابین تمام استیل گذاشتن یک آینه در آسانسور است که برای کابین های ام دی اف- استیل پیشنهاد نمی شود. زیرا وزن خود کابین با ام دی اف به اندازه کافی اضافه می شود و اگر بخواهیم آینه را نیز به آن بیافزاییم، امکان سایش در قطعات موتور نیز بالا می رود و جابجایی بین طبقات سخت می شود.

فروشگاه قطعات آسانسور در کرج

کابین ام دی اف- استیل

یکی از انواع کابین های آسانسور، ام دی اف- استیل است که زیبایی ظاهری آن باعث می شود خیلی از افراد این سبک کابین را برای ساختمان انتخاب کنند. اما بهتر است بدانید از این جنس کابین برای ساختمان ها با تعداد طبقات زیاد و ارتفاع بالا چندان توصیه نمی شود. ولی با این وجود این جنس کابین بیشترین استفاده را در طی سال های گذشته داشته است که علت آن نیز تنوع بی نهایت در رنگ و طرح بیان می شود.

و در آخر

در این مقاله سعی کردیم نکات لازم درباره آسانسور برای مراجعه به فروشگاه قطعات آسانسور در کرج را بیان کنیم تا هنگام خرید با مشکل مواجه نشوید. همانطور که در متن نیز گفته شد اصلی ترین قطعه در آسانسور، موتور آن است که براساس تعداد طبقات باید یکی از آن ها را انتخاب کرد. همچنین دسته بندی شستی و درب کابین و آسانسور را نیز بیان کردیم و دریافتیم آنچه برای انتخاب یک آسانسور مناسب و نوع قطعات آن بسیار اهمیت دارد، تعداد طبقات و میزان مرتفع بودن ساختمان است.

اگر هم جزو افراد علاقمند به بررسی نکات بیشتر درباره آسانسور و کابین آن هستید، توصیه می کنیم در دوره های آکام شایا البرز شرکت کنید. این دوره ها تحت نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار می شود و شما را آماده حضور در بازار کار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

5/5 - (4 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...