تعمیر فوری آسانسور | آسانسور و پله برقی آکام شایا
آکام شایا

تعمیر فوری آسانسور

تعمیر فوری آسانسور

تعمیر فوری آسانسور

آسانسور یکی از مهم ترین بخش ها در ساختمان چند طبقه به حساب می آید. این وسیله هم با دستگاه های مکانیکی همچون گیربکس و موتور و هم سیستم الکتریکی به طور مشترک کار می کند. به همین دلیل حساسیت کارکرد آن بسیار زیاد است و باید به طور مداوم چک شود. از آنجایی که آسانسور با جان انسان ها به طور مستقیم در ارتباط است، اطلاع از نشانه های خرابی آن و تعمیر فوری آسانسور بسیار اهمیت دارد.

به عنوان مثال اگر تغییراتی در سرعت آسانسور پیش آید و شما نسبت به آن بی توجه باشید، قطعا خطرات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. بدین منظور قصد داریم در این مقاله به بیان هر آنچه برای تعمیر فوری آسانسور نیاز است بپردازیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه تا پایان متن ما را همراهی کنید.

تعمیر فوری آسانسور

آشنایی با تعمیرات دوره ای آسانسور

در حالت کلی آسانسور به دو صورت مراقبت می شود. در یکی از حالات که به آن سرویسکاری می گویند، آسانسور در بازه های مشخصی بررسی می شود. این موضوع طبق قراردادی که بین شرکت فروش آسانسور و فرد خریدار بسته خواهد شد، تعیین می شود. در این شرایط آسانسور بدون آنکه نشانه های خرابی از خود بروز دهد، سرویسکار هر چند ماه یک بار به ساختمان مراجعه می کند و تمام بخش های آسانسور را از قبیل سیستم های الکتریکی و مکانیکی بررسی خواهد کرد.

در این صورت هر ایرادی باشد از همان ابتدا مشخص خواهد شد. سرویسکار مشکلات موجود را با مدیر ساختمان در میان می گذارد و در صورت توافق طرفین، سرویسکار می بایست تمام اقدامات لازم برای اصلاح آسیب پدید آمده را انجام دهد. به همین دلیل امنیت بالاتری از طریق سرویسکاری آسانسور برای مسافران تامین می شود؛ زیرا این بازرسی ها و تعمیر فوری آسانسور پیش از بروز خرابی در آسانسور و برای جلوگیری از پیدایش مشکلاتی که جان مسافران را به خطر می اندازد، صورت می گیرد.

آشنایی با تعمیرات موردی آسانسور

اما تعمیر فوری آسانسور به این شکل نخواهد بود و تنها در صورت بروز خرابی در کارکرد آن، افراد نسبت به تعمیر اقدام می کنند. بیشتر افراد بر این باورند که تنها زمانی باید برای تعمیر آسانسور اقدام کرد که کارکرد آن با مشکل مواجه شود و غیر از آن تنها هزینه های اضافی خواهد بود. در صورتی که این باوری غلط است.

به عنوان مثال زمانی که موتور آسیب جزئی دیده است می توان با بررسی سرویسکار و اطلاع از این موضوع نسبت به تعویض قطعات که هزینه چندانی هم ندارند از بروز مشکلات در آینده جلوگیری کرد.

ولی اگر موتور به طور کامل از کار بیفتد، دیگر نیاز به تعویض قطعات سنگین آن خواهد بود که بی تردید هزینه های باورنکردنی در پی دارد. همچنین در سرویسکاری آسانسور تمام قطعات به طور دقیق آنالیز و بررسی می شوند. درواقع تعمیرکار نشانه خرابی آسانسور را می بیند و براساس آموخته های خود به تعمیر فوری آسانسور بپردازد.

تعمیر فوری آسانسور

چه نشانه هایی خبر از خرابی آسانسور می دهد؟

در ابتدا شاید با این سوال مواجه شوید که در چه مواردی می بایست برای تعمیر فوری آسانسور اقدام کرد. آنچه به عنوان یک نشانه برای تعمیر آسانسور بیان می شود، بروز علائم خرابی است. درواقع زمانی شما از اینکه آسانسور نیاز به تعمیر دارد مطمئن خواهید شد که برخی نشانه ها در آن پدیدار شوند. در این بخش قصد داریم به بیان این موارد بپردازیم. با ما همراه باشید.

ایجاد لرزش در آسانسور

یکی از شرایطی که پیدایش آن نشان از خرابی آسانسور می دهد، ایجاد لرزش در خود آسانسور یا قطعات آن است. این لرزش می تواند هم در هنگام حرکت و هم هنگام توقف آسانسور اتفاق بیفتد و مقدمه ای برای خطرات بعدی باشد. این سبک لرزش ها اغلب با بروز صداهای ناهنجار و آزاردهنده همراه خواهد بود.

همچنین لحظاتی که کابین در حال حرکت است یا قصد توقف دارد بیشتر از پیش این صدا توجه انسان را جلب می کند. البته لازم به ذکر است که آسانسورها در حالت عادی هم تحرکاتی همراه با لرزش دارند، ولی زمانی که آسانسور خراب می شود لرزش آن دیگر طبیعی نخواهد بود.

توقف ناگهانی و غیر هم تراز کابین

از دیگر مواردی که جزو نشانه های خرابی آسانسور به شمار می آید، توقف ناگهانی کابین است. به این معنا که آسانسور در حال حرکت باشد و یکباره در طبقه دوم بایستد. این اتفاق بی شک تکان خیلی بدی به مسافران وارد می کند و نشانی کوچک از فشار بسیاری که به موتور می آید، خواهد بود.

در برخی از موارد هم خصوصا ساختمان هایی که تردد آن ها بالا است، دیده می شود که کابین در قسمتی غیر از طبقه ای که مسافر می خواهد توقف می کند. درواقع تراز آن با طبقات به هم خورده است و این موضوع خطرات بسیاری را به همراه خواهد داشت. از این رو در اگر با چنین نشانه هایی روبه رو شدید، حتما بلافاصله به تعمیرکار اطلاع دهید و از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کنید.

از کارافتادگی آسانسور در بازه های زمانی کوتاه

اگر تابحال چندین بار در طول ماه با خرابی آسانسور مواجه شدید و نشانه های عجیبی از آن بروز پیدا کرد، توجه داشته باشید که باید فکری برای تعمیر فوری آسانسور کنید. واقعیت این است که آسانسور وسیله ای بسیار حساس است که همراه با برق و موتور مکانیکی کار می کند. به همین دلیل احتمال بروز خرابی در آن زیاد خواهد بود.

این موضوع در مواردی که آسانسور در ساختمان های تجاری یا تفریحی قرار دارد و با تردد زیادی روبه رو است، بیشتر به چشم می آید. به همین دلیل در صورت پیدایش نشانه های خرابی به طور مداوم حتما تعمیر آن را به شرکتی معتبر با تکنسین های دقیق و باتجربه بسپارید تا جان مسافران به خطر نیفتد.

تعمیر فوری آسانسور

بروز تغییرات در سرعت جابجایی آسانسور

از آنجایی که کار آسانسور جابجایی افراد بین طبقات مختلف است، گاهی پیش می آید که سرعت آن دچار تغییر شود. درواقع هنگامی که از آسانسور به طور مداوم استفاده می شود، باید همواره حواس خود را به تغییراتی که در آن پیش می آید، جمع کنید. سرعت آسانسور و حرکت کابین نیز جزو مواردی است که قطعا با اندکی تغییر در آن توجه فرد را به خود جلب می کند. آسانسور همواره دارای سرعت ثابت و استانداردی است که ایجاد تغییر در آن نباید نادیده گرفته شود.

این تغییرات سرعت می تواند به هر شکلی در هنگام جابجایی آسانسور بروز پیدا کند. یعنی هم ممکن است آسانسور بسیار آهسته حرکت کند یا لته ها به آرامی و خیلی کند باز و بسته شوند، هم اینکه به ناگهان این اتفاق بیفتد که احتمال بروز آسیب هنگام استفاده از آن نیز بالا خواهد بود.

عدم تراز گیربکس ها و فلکه اصلی

آسانسور به طور کلی از دو بخش مکانیکی و الکتریکی تشکیل شده است. بخش مکانیکی آن که مهم ترین قسمت به شمار می رود، دارای تعداد بی شماری چرخدنده است که همگی در یک گیربکس نگهداری می شوند. تمامی این چرخدنده ها با حرکات دقیق و روی ریل خاص خود باعث حرکت و جابجایی کابین بین طبقات ساختمان می شود.

اکنون تصور کنید یکی از این چرخدنده ها از تراز خود اندکی خارج شود. در این صورت چه خطرات جبران ناپذیری که به دنبال نخواهد داشت. بنابراین به نشانه ها توجه فراوان داشته باشید و در صورت نیاز نسبت به انجام تعمیر فوری آسانسور اقدام کنید.

شرایط ارائه خدمات توسط شرکت آسانسور

اکنون نوبت به آن می رسد که درباره شرایط شرکت های آسانسور برای ارائه خدمات تعمیر اطلاع یابید. درواقع زمانی که شما آسانسور را از شرکتی خریداری می کنید باید به قراردادی که در زمینه خدمات پس از فروش با شرکت می بندید، توجه داشته باشید. در این بخش به بیان این موارد خواهیم پرداخت. ادامه متن را از دست ندهید.

  • شرکت های معتبر همواره ضمانت نامه ای را در اختیار خریدار قرار می دهند که در آن اصالت قطعات و اصل بودن آن ها را تضمین خواهد کرد.
  • پس از آنکه تمام امور لازم برای تعویض و تعمیر قطعات آسانسور صورت گرفت، نوبت به ارائه لیست به مدیر ساختمان می رسد که در آن گزارشی از موارد تعمیر و تعویض قطعات به طور دقیق نوشته شده است.
  • شرکت خدمات آسانسور همچنین باید تضمین کند که تکنسین ها توانایی لازم برای انجام وظایف خود را بر عهده دارند و از هیچ کاری دریغ نخواهند کرد. از آنجایی که آسانسورها در انواع مختلفی وجود دارند، تکنسین های شرکت خدمات نیز باید از تمام نکات لازم در زمینه تعمیر آسانسور و تعویض قطعات اطلاع کافی داشته باشد.
  • شرکت آسانسور بایستی متعهد شود که تمام خدمات لازم را براساس استانداردهای موجود به فرد ارائه دهد تا مشکلی در آینده پیش نیاید. همچنین نصب قطعات نیز به اصول خاصی احتیاج دارد که تکنسین باید از آن ها به طور دقیق مطلع باشد.
  • شرکت خدمات باید ارائه قطعات مختلف الکتریکی و مکانیکی را به خریدار تضمین کند و در شرایطی که نیاز به تعویض قطعه ای احساس می شود در این زمینه تمام اطلاعات لازم را با مدیر ساختمان در میان بگذارد.
  • از آنجایی که آسانسور با جان انسان در ارتباط است و خرابی آن خصوصا در ساختمان های با تعداد طبقات بالا می تواند منجر به بروز مشکلات زیادی شود، شرکت خدمات موظف است به طور شبانه روزی امور لازم برای
  • تعمیر و تعویض قطعات را برعهده گیرد. این موضوع حتی روزهای تعطیل را نیز شامل می شود.

تعمیر فوری آسانسور

و در آخر…

در این مقاله سعی کردیم به بیان نکات لازم درباره تعمیر فوری آسانسور بپردازیم. به عنوان مثال توضیح دادیم که اگر می خواهید امنیت آسانسور را برای همیشه تامین کنید، بهترین راه استفاده از تعمیر دوره ای آسانسور خواهد بود که از بروز اتفاقات ناگوار در آینده جلوگیری می کند. بدین ترتیب علاوه بر حفظ جان افراد خصوصا در ساختمان های چندین طبقه تجاری و تفریحی، از هزینه های گزافی که در آینده باید پرداخت کنید رهایی خواهید یافت.

اما برای ساختمان هایی که تعداد طبقات کمتری دارند استفاده از تعمیرات موردی نیز مناسب است. به شرطی که هر دو این تعمیرات بر پایه اصول و استانداردهای موجود انجام گیرند. در صورتی که به شغل تعمیرکاری آسانسور علاقه مند هستید، پیشنهاد می دهیم در دوره های آکام شایا البرز شرکت کنید. این دوره ها تحت نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار می شود و شما را آماده حضور در بازار کار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...