شرکت آسانسور در عظیمیه کرج | آسانسور و پله برقی آکام شایا
آکام شایا

شرکت آسانسور در عظیمیه کرج

شرکت آسانسور در عظیمیه کرج

شرکت آسانسور در عظیمیه کرج

آسانسور یکی از مهم ترین وسایل در ساختمان های چند طبقه استفاده می شود که باید به درستی انتخاب و خریداری گردد. آسانسور درواقع یک اتاق کوچک و متحرک در راستای عمودی است که یک ابزار حمل و نقل مکانیکی- الکترونیکی به حساب می آید. این وسیله حمل و نقل دارای قطعات بی شماری است که با اختراع هر یک از آن ها در جدیدی به روی علم و پیشرفت سازه های گوناگون باز شد.

بی تردید اگر آسانسور وجود نداشت، پدید آمدن سازه های ده و بیست طبقه دیگر معنا پیدا نمی کرد. در این مقاله قرار است اطلاعات لازم درباره شرکت های مختلف آسانسورسازی و خود آسانسور را به دست آوریم. در صورتی که قصد خرید از شرکت آسانسور در عظیمیه کرج دارید، ادامه متن را از دست ندهید.

شرکت آسانسور در عظیمیه کرج

شرکت آسانسور چگونه تشکیل می شود؟

همانطور که می دانید با افزایش سازه های چند طبقه، شرکت های آسانسور بسیاری نیز در سطح کشور ثبت شده اند. این شرکت ها برای تشکیل از همان ابتدا می بایست قوانین و اصولی را رعایت کنند و طبق قانون و ضوابط موجود پیش روند تا بتوانند به اهداف خود در برابر رقبای بازار موجود برسند. بدین منظور ابتدا نیاز به برخورداری از سه سهامدار و دو نفر بازرس است که در متن شرایط آمده این بازرس ها نباید جزو کارکنان شرکت باشند.

در دومین شرط باید میزان سرمایه اولیه ای را برای ثبت شرکت آسانسور در عظیمیه کرج در نظر داشته باشید که در ایران حدود 100 هزار تومان تعیین شده است. علاوه بر این نیاز به واریز تقریبا 35 درصد از سرمایه در نظر گرفته شده برای شرکت در بانکی است که به اسم شرکت تاسیس می شود. با این امور ساده می توانید به شرکت آسانسور دلخواهتان دست یابید و در تجارت های بزرگ خود را شریک کنید.

چند نوع شرکت آسانسور وجود دارد؟

شرکت های مختلفی در دنیا برای ثبت شرکت های گوناگون وجود دارد. بسته به میزان محدودیت ها و فعالیت هایی که می خواهید در آینده در شرکت خود داشته باشید، می توانید یکی از شرکت های موجود را برگزینید. به طور کلی دو نوع شرکت برای ثبت شرکت آسانسور وجود دارد که یکی سهامی خاص و دیگری مسئولیت محدود بیان می شود. در این بخش به بیان توضیحاتی درباره ثبت شرکت آسانسور در عظیمیه کرج می پردازیم. با ما همراه باشید.

شرکت سهامی خاص

سهامی خاص زمانی به شرکتی اطلاق می شود که سرمایه های آن به طور کامل از طریق موسسان آن تامین شود. در این نوع شرکت سهامداران به اندازه سهمی که از شرکت دارند قادر به دریافت مسئولیت هستند. درواقع اگر قرار به تقسیم مسئولیت بین سرمایه گذاران باشد، طبق سهامی که از همان اول در شرکت دارند این مسئولیت ها به آن ها واگذار می شود.

شرکت مسئولیت محدود

در شرکت مسئولیت محدود تعداد افراد سهامدار بین دو یا بیشتر انتخاب می شود و در صورتی که شرکت باید تاوانی از قبیل پرداخت مقروضات داشته باشد، تک تک سرمایه گذاران باید در این موضوع شراکت کنند؛ ولی تقسیم میزان بدهی ها بین سهامداران بسته به میزان سهمی که در شرکت دارند، صورت می گیرد.

شرکت آسانسور در عظیمیه کرج

در حالت کلی چند نوع آسانسور وجود دارد؟

آسانسور جزو ابتدایی ترین وسایل در اختراعات بشری به شمار می آید که شرکت سازنده آن علاوه بر مسئولیت نصب و راه اندازی باید نسبت به تعمیر یا سرویس آن نیز اقدامات لازم را انجام دهد. این اختراع فوق العاده کاربردی به مرور زمان با پیشرفت های بسیاری همراه بود و اکنون در نوع های گوناگون وجود دارد که بسته به نوع ساختمان و میزان کاربری می بایست یکی از انواع آن را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که برخی از آسانسورها مسئولیت حمل بار و برخی مسئول جابجایی افراد بین طبقات هستند و نباید به هیچ عنوان از این دو نوع به جای یک دیگر استفاده کرد. در این بخش می خواهیم انواع آسانسور را از لحاظ نوع کاربری که توسط شرکت آسانسور در عظیمیه کرج به شما ارائه می شود معرفی کنیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این باره تا پایان متن با ما همراه باشید.

آسانسور هیدرولیک

اولین بار آسانسور به صورت هیدرولیکی ساخته شد که طبق قانون پاسکال سیستم آن برنامه ریزی می شود. طریقه کار این آسانسور با استفاده از سیال روغن است که در یک سمت با سطح مقطع بزرگ و در سمت دیگر با سطح مقطع کوچک قرار می گیرد. اختلاف فشاری که میان این دو سطح به وجود می آید، سبب حرکت کابین می شود. این مدل آسانسور به هیچ وجه دارای موتور الکتریکی نیست.

آسانسور کششی

یکی از انواع آسانسور، آسانسور کششی نام دارد که در حال کلی برای ساختمان ها با تعداد طبقات کم استفاده می شود و اگر ساختمان خیلی مرتفع باشد، انتخاب آن اصلا توصیه نمی شود. در این سبک از آسانسورها بیشترین فشار روی موتور آن خواهد بود و بیس آن براساس ماشین آتوود طراحی شد. در این آسانسورها از دو وزنه کمک گرفته می شود که به دو سر نخ وصل است و از روی قرقره ای عبور می کند.

آسانسورهای مغناطیسی

همانطور که از اسم این آسانسور برمی آید، برای ساخت آن از آهنربا استفاده شده است. بدین منظور در چاهک آسانسور به جای ریل از آهنربا بهره گرفته می شود. سپس برای تکمیل این فرآیند در کف آسانسور نیز آهنربای مغناطیسی گذاشته می شود؛ اما بی شک برای اینکه این سیستم کار کند از آهنربا با دو قطب مخالف استفاده خواهد شد.

درواقع نیروی رانشی که پس از اتصال جریان برق میان این دو قطب آهنربا پدید می آید، منجر به راه اندازی آسانسور می شود. اگر با آگاهی به سراغ شرکت آسانسور در عظیمیه کرج بروید، قطعا بهترین گزینه برای ساختمان خود را خواهید یافت.

آسانسور پیچی

در صورتی که به دنبال یک آسانسور با ظاهری زیبا و کاربری فوق العاده برای ساختمان خود هستید، آسانسور پیچی را امتحان کنید. این نوع آسانسور به صورت کلی دارای یک پیچ بلند، مهره و تسمه ای است که پس از راه اندازی موتور شروع به حرکت می کند.

مزیتی بسیار ارزشمندی که این آسانسور در مقابل همتایان خود دارد، ایمنی بالای آن است تا حدی که از آسانسور پیچی به عنوان آسانسور بدون سقوط نام برده می شود. علت این موضوع نیز وابستگی کارکرد آن به تسمه است و زمانی که تسمه پاره شود، آسانسور به طور خودکار از کار می افتد.

وظایف شرکت های آسانسور

اکنون شاید با این سوال مواجه شوید که شرکت های آسانسور چه وظایفی برعهده دارند و باید چه توقعاتی از آن ها داشت. وظیفه شرکت آسانسور در عظیمیه کرج تنها محدود به نصب و راه اندازی آن نمی شود و در صورت بروز مشکل در کارکرد طبیعی آسانسور، باید برای سرویس یا تعمیر آن به ساختمان تکنسین بفرستد. در ادامه تفاوت میان سرویس و تعمیر آسانسور را متوجه خواهید شد.

شرکت آسانسور در عظیمیه کرج

چه زمانی به سرویس و تعمیرات آسانسور نیاز است؟

زمانی که آسانسور دچار ایرادی می شود، شما فورا برای تعمیر آن با شرکت آسانسور در عظیمیه کرج تماس می گیرید؛ این در حالی است که ممکن است قطعه های دیگری از آن نیز همچون کابل و سیستم پاراشوت نیز دچار ایراد شده باشد و مدت کمی پس از تعمیر دوباره مجبور به اطلاع رسانی برای تعمیرات بعدی شوید.

به همین دلیل توصیه می کنیم از خدمات مربوط به سرویس آسانسور که به صورت ماهیانه یا در بازه های زمانی بیشتر ارائه خواهد شد، بهره بگیرید. در این صورت تمام مشکلات آسانسور و قطعات مختلف آن بررسی و از بروز مشکلات و خطرهای مختلف در آینده جلوگیری می شود.

وظایف تکنسین شرکت آسانسور

تکنسین آسانسور به فرد آموزش دیده ای گفته می شود که برای مواقع ضروری و زمان هایی که آسانسور دچار مشکل می شود یا برای معاینات دوره ای به او نیاز پیدا می کنیم. این فرد در  دوره های مختلف شرکت می کند تا به تمام اطلاعات لازم درباره قطعات گوناگون آسانسور دسترسی کامل یابد.

در این صورت هر زمان که به او نیاز بود می تواند وارد عمل شود و تدابیر لازم را بسته به مشکل پیش آمده اتخاذ کند. در صورتی که می خواهید از وظایف یک تکنسین حرفه ای شرکت آسانسور در عظیمیه کرج آگاهی یابید، در این بخش با ما همراه باشید.

  • اطلاع از نحوه نقشه خوانی آسانسور
  • اطلاع از روش نصب قطعات آسانسور نظیر پله برقی، بالابر،گذرگاه متحرک و…
  • قابلیت نصب و سیم کشی سیستم مکانیکی و الکتریکی
  • دارای تجهیزات تست های مربوط با متروگیج
  • برخورداری از اطلاعات لازم برای آزمایش و تنظیم دستگاه های کنترل ایمنی
  • نصب دستگاه های کنترل ایمنی برای دستیابی به عملکرد موثر
  • مراقبت از آسیب دیدگی های مکانیکی و الکتریکی سیستم آسانسور
  • تعمیر یا تعویض قطعه های مختلف آسانسور
  • اطلاع از روش روغن کاری و گریس کاری بخش های متحرک آسانسور
  • بررسی تجهیزات مختلف آسانسور برای اطمینان از تمیز بودن آن ها
  • اجرای برنامه های لازم برای جلوگیری از حوادث بعدی

یک تکنسین حرفه ای باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟

همانطور که در بخش قبل دریافتید یک تکنسین آسانسور وظایف پیچیده و سختی برعهده دارد که باید طبق شرایط موجود در ساختمان تمام تلاش خود را برای دستیابی به بهترین نتیجه انجام دهد.

چنین فردی باید در درجه اول دارای قدرت بدنی و استقامت کافی برای دسترسی به قطعات موردنیاز باشد و بتواند در شرایط لازم تجهیزات سنگین را جابجا کند. همچنین ممکن است امور مربوط به اصلاح رویه آسانسور مدت طولانی به طول انجامد. در این شرایط تکنسین نباید فورا احساس خستگی کند و در این مواقع خود را با اوضاع موجود وفق دهد.

علاوه بر این می بایست بسیار جزئی نگر باشد تا به مشکلات پنهان که در ظاهر قطعات و ابزار مشخص نیست هم پی ببرد. همچنین از قبل مهارت های مربوط به عیب یابی در آسانسور را کسب کرده باشد و بتواند چندین راه حل در صورت بروز مشکل ارائه دهد و بهترین آن ها را برگزیند. در این صورت می توان به چنین فردی یک تکنسین حرفه ای گفت.

شرکت آسانسور در عظیمیه کرج

و در آخر

در این مقاله تا حد امکان تلاش کردیم شما را با خدمات شرکت آسانسور در عظیمیه کرج آشنا کنیم. به عنوان مثال بیان کردیم که در حالت کلی چند نوع آسانسور داریم و بهتر است در چه شرایطی از کدام نوع آن بهره بگیریم.

علاوه بر این توجه داشته باشید که باید با آگاهی کامل نسبت به ثبت شرکت آسانسور در این باره اقدام کنید و از خدماتی که باید در مواقع ضروری به خریدار ارائه دهید، اطلاعات لازم را کسب کنید.

اگر هم جزو علاقمندان به شغل سرویسکاری در شرکت آسانسور هستید، می توانید در دوره های آکام شایا البرز شرکت کنید. این دوره ها تحت نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار می شود و شما را آماده حضور در بازار کار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

5/5 - (4 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...