هزینه نصب پله برقی | آسانسور و پله برقی آکام شایا
آکام شایا

هزینه نصب پله برقی

هزینه نصب پله برقی

هزینه نصب پله برقی

امروزه سازه ها به مرور زمان با رشد چشمگیری در تعداد طبقات روبه رو هستند و برج های بسیاری نیز در زمینه تجاری و تفریحی در سطح شهر به چشم می آیند. اغلب این برج و سازه های چندین طبقه که تردد بسیاری در آن ها دیده می شود، برای جابجایی بین طبقات از پله برقی استفاده می کنند. از این رو پله برقی جزو عناصر مهم در هر سازه ای به شمار می آید.

یکی از موارد مهمی که برای خرید پله برقی بسیار حائز اهمیت است، هزینه مربوط به نصب آن بیان می شود. بهتر است بدانید قیمت نصب پله برقی به شرایط بسیاری وابسته است که با تغییر هر یک از آن ها شاهد تغییرات قابل ملاحظه ای در قیمت خواهید بود. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به بیان عوامل تاثیر گذار بر هزینه نصب پله برقی با شما به گفتگو بنشینیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه تا پایان متن ما را همراهی کنید.

هزینه نصب پله برقی

عوامل تاثیرگذار بر هزینه پله برقی

یکی از مهم ترین نکاتی که موقع خرید پله برقی باید مدنظر قرار دهید، بی تردید هزینه نصب پله برقی است. بهتر است بدانید این هزینه به پارامترهایی بستگی دارد که باید پیش از اقدام به خرید درباره آن اطلاع لازم داشته باشید. این پارامترها از شیب پله برقی گرفته تا عرض استپ هر کدام به نحوی روی قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود.

قیمت نصب پله برقی در شرکت های استاندارد فروش آن از 650 میلیون تومان آغاز می شود و بسته به پارامترهای موثر، هزینه آن نیز افزایش خواهد یافت. در ادامه می خواهیم درباره هر یک از این موارد و تاثیر آن ها به بیان توضیحاتی بپردازیم. پس ادامه متن را از دست ندهید.

شیب پله برقی

یکی از مواردی که روی هزینه نصب پله برقی تاثیر بسیاری دارد، شیب آن است که این پارامتر نیز براساس شیب زمین انتخاب می شود. به این معنا که اگر سطح پله و همچنین زمینی که قرار است روی آن نصب شود دارای شیب 30 درجه باشد، پله برقی نیز باید دارای همین شیب باشد و اگر تمایل دارید از پله برقی با شیب 35 درجه استفاده کنید، پس باید شیب پله ها و زمین نیز به همین اندازه باشد.

دلیل اهمیت این پارامتر در هزینه نصب پله برقی بخاطر برقراری امنیت بالاتر برای مسافران است. درواقع هر چه از پله برقی با شیب مناسب در سازه خود بهره بگیرید، احتمال به خطر افتادن جان افراد نیز کمتر خواهد بود. البته نوعی از آسانسور وجود دارد که بیشتر در ساختمان های پر رفت و آمد همچون فرودگاه استفاده می شود که برای زمین های مسطح به کار می رود و خود پله برقی دارای شیب بوده و در عین اینکه متحرک است، شیب مدنظر شما را فراهم خواهد کرد.

ظرفیت پله برقی

یکی دیگر از عواملی که روی قیمت پله برقی تاثیر بسزایی دارد، ظرفیت آن است و ظرفیت نیز با عرض استپ ها رابطه مستقیم دارد. به این معنا که هر چه عرض پله ها بیشتر باشد، ظرفیت آن نیز بالاتر خواهد بود. سایزی که به طور استاندارد برای پله برقی در نظر گرفته می شود از 60 سانتی متر تا 100 سانتی متر قابلیت تغییر دارد و ظرفیت نیز بسته به این عرض از 4500 الی 9000 نفر روی استپ ها به طور مجموع تعیین می شود.

هزینه نصب پله برقی

عوامل دیگر

زمانی که برای خرید پله برقی اقدام می کنید، توجه به شرکتی که قصد خرید از آن را دارید بسیار مهم است. درواقع برخی از شرکت ها هزینه نصب پله برقی را بیش از مقدار استاندارد آن می فروشند و از این رو شما را از خرید پشیمان می کنند. ولی بهتر است بدانید برخی از این هزینه ها به طور واقعی و برای خدمات پس از فروش از شما گرفته می شود. به همین دلیل پارامترهای فرعی دیگری نیز بر این موضوع اثرگذار هستند.

به عنوان مثال یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نصب پله برقی نوع گارانتی که برای آن در نظر گرفته می شود، خواهد بود. همچنین قیمت گذاری که توسط شرکت مبدا انجام شده است نیز در هزینه ای که برای نصب پله برقی دریافت می شود، تاثیر بسزایی دارد.

آشنایی با انواع پله برقی و تاثیر آن بر هزینه نصب

در تمام مواردی که به عنوان پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت نصب پله برقی بیان کردیم، به مهم ترین علت تغییر این هزینه اشاره نشد. همانطور که می دانید پله برقی انواعی دارد که نوع های آن براساس کاربرد و شکل ظاهری با هم تفاوت دارند. در این بخش به بیان توضیحاتی درباره انواع آسانسور از نظر نوع کاربرد اشاره می کنیم.

زیرا آنچه بیش از هر عامل دیگری روی قیمت بالابر تاثیر دارد، کاربرد هر یک از انواع پله برقی است. پله برقی نیز همچون آسانسور دارای انواعی است و هرچه پله برقی تجهیزات پیچیده تری را شامل شود، قیمت نصب آن افزایش خواهد یافت. در این قسمت به بیان انواع پله برقی و تاثیر آن بر هزینه نصب می پردازیم.

پله برقی مخصوص خانه

در گذشته استفاده از پله برقی برای خانه چندان مرسوم نبود و تنها در موارد ضروری نسبت به این کار اقدام می شد. ولی اکنون اینگونه نیست و بیشتر سازه های چندین طبقه مسکونی برای جابجایی بین طبقات از بالابر کمک می گیرند. اما قیمت این دسته از پله برقی ها بسیار مناسب است و از آنجایی که هزینه آن میان واحدهای مختلف تقسیم می شود، قیمت نهایی برای هر واحد چندان بالا نخواهد بود.

پله برقی مخصوص پاساژ

یکی از مکان هایی که به وفور در آن پله برقی به چشم می خورد، پاساژها هستند. بهتر است بدانید هزینه نصب پله برقی های پاساژ با نوع مخصوص هتل و فرودگاه یکی خواهد بود و از حداقل قیمت یعنی 600 میلیون تومان آغاز خواهد شد. بی تردید چون در پاساژها امنیت پله برقی برای مسافران بسیار مهم است، باید از خرید دسته دوم آن صرفا برای برخورداری از هزینه کمتر دوری کنید.

هزینه نصب پله برقی

پله برقی مخصوص باشگاه

یکی از خصوصیاتی که در انتخاب پله برقی مناسب برای باشگاه ها باید مدنظر قرار دهید، مقاومت آن در برابر وزن بالاست؛ زیرا پله برقی هم همچون آسانسور تا حدی می تواند وزن افراد را تحمل کند و در باشگاه مسافران معمولا با وزن های بیش از حالت عادی هستند، پس می بایست هزینه بیشتری را برای خرید بالابر در نظر بگیرید. در غیر اینصورت می بایست منتظر پرداخت هزینه های بالاتر در راستای تعمیرات آن باشید.

مزایای استفاده از پله برقی

پله برقی جزو وسایلی است که این روزها به وفور با آن سروکار داریم، اما اغلب افراد چندان از مزایای استفاده از پله برقی مطلع نیستند و بر این باورند که تنها برای حمل و نقل میان طبقات یک ساختمان چند طبقه همچون آسانسور می توان از آن بهره گرفت. اما میان آسانسور و پله برقی تفاوت های بسیاری است که در این بخش به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

  • پله برقی قابلیت این را دارد که هرتعداد افراد را به سادگی میان طبقات مختلف جابجا کند. از این رو در ساختمان های تجاری و تفریحی که با خیل جمعیت روبه رو می شوند، بیشتر پله برقی به چشم می خورد تا آسانسور.
  • یکی دیگر از مواردی که به عنوان مزیت پله برقی در مقایسه با آسانسور بیان می شود، هزینه مناسبی است که برای خرید و نصب آن پرداخت می کنید. به این معنا که هر چند هزینه نصب پله برقی مناسب باشد، ولی همراه با آن کاربری راحتی هم دارد که استفاده از آن را برای مسافران راحت خواهد کرد.
  • امکان نصب آسان پله برقی در اماکن مختلف باعث شده که به دستگاهی محبوب برای سازه های چندین طبقه و پاساژها تبدیل شود. همچنین بسیاری از این ساختمان ها که پله برقی را مناسب تر از آسانسور می دانند، از بالابر در طول شبانه روز بی وقفه استفاده می کنند و قاعدتا باید سرعت خراب شدن آن نیز بیشتر باشد، در حالی که اینگونه نیست. راحتی در جابجایی میان طبقات سبب می شود که پله برقی دیرتر از آسانسور به تعمیر احتیاج پیدا کند و در صورت خرابی با سرعت بالایی به حالت قبلی برگردانده شود.
  • پله برقی دارای نمایشگری برای اعلام خطا در کارکرد خود است که هشدار آن باعث آگاهی افراد هنگام استفاده از بالابر خواهد شد و مانع از بروز اتفاقات ناگوار در اثر استفاده و کاربری مسافران می شود که این موضوع در مقایسه با آسانسور امنیت بالاتری برای جان انسان ها رقم می زند.
  • پله برقی دارای خطوط راهنمایی خوبی است. به این معنا که قرارگیری و نصب آن در بسیاری از فضاها میسر خواهد بود و خط هدایت انتهایی آن نیز به سادگی می تواند به سمت خروج سازه باشد و از تجمع افراد در درب خروجی جلوگیری کند.
  • خاصیت جالبی که پله برقی ها از آن برخوردارند، ضدآب بودن آن هاست. درواقع افرادی که برای جابجایی مسافران میان طبقات در سازه های دارای فضای باز به دنبال وسیله مناسبی هستند، به دلیل مقرون به صرفه بودن هزینه نصب پله برقی بی تردید بایستی پله برقی را انتخاب کنند.
  • اگر در سازه های بزرگ و پر تردد رفته باشید قطعا با سیل انسان هایی که در مقابل آسانسور صف کشیده اند، مواجه شده اید. اما هیچوقت چنین صحنه ای در هنگام استفاده از پله برقی رخ نخواهد داد. از این رو با نصب پله برقی در سازه خود بر ترافیک افراد نیز فائق می آیید.
  • از مزایای به کارگیری پله برقی حمل و نقل امن بین طبقات است. به این معنا که شما با خیال راحت می توانید در هر ساعتی از شبانه روز از آن استفاده کنید و خطرات آن همچون پله معمولی خواهد بود. این در حالی است که جابجایی با آسانسور خطراتی مثل سقوط را در پی دارد که تاکنون جان افراد زیادی را گرفته است.

هزینه نصب پله برقی

و در آخر…

در این مقاله سعی کردیم به هر آنچه برای هزینه نصب پله برقی نیاز است بدانید، بپردازیم. همچنین بیان شد که چه عواملی بر این هزینه تاثیر گذار است و هر کدام چگونه قیمت پله برقی را تغییر می دهند. به عنوان مثال اگر از پله برقی با گارانتی معتبر و چندین ساله به همراه خدمات تعمیر و نگهداری استفاده کنین، قطعا هزینه شرکت فروش نیز برای نصب پله برقی بالاتر از زمانی است که این موارد را شامل نمی شوند.

در صورتی که به شغل سرویسکاری پله برقی علاقه مند هستید، توصیه می کنیم در دوره های آکام شایا البرز شرکت کنید. این دوره ها تحت نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار می شود و شما را آماده حضور در بازار کار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...