نصب آسانسور در کرج، قدم اول آهن کشی و شاقول ریزی - آسانسور و پله برقی آکام شایا البرز
آکام شایا

نصب آسانسور در کرج، قدم اول آهن کشی و شاقول ریزی

نصب آسانسور در کرج، قدم اول آهن کشی و شاقول ریزی

نصب آسانسور در کرج، قدم اول آهن کشی و شاقول ریزی

نصب آسانسور در کرج

امروزه با پیدایش ساختمان های بزرگ و آسمان خراش های بلند به طبع از آسانسورهای بزرگتر و چند لاینی (دوبلکس) استفاده می شود. لذا در این ساختمان ها اهمیت آهن کشی و شاقول ریزی بیش از پیش مهم تر شده و باید به قدری این کار در نصب آسانسور دقیق انجام گردد. که کمترین میزان خطا در آخرین توقف رخ دهد. همکاران ما در شرکت آکام شایا البرز ضمن تبحر در این زمینه توانسته اند خطای آهن کشی نصب آسانسور در کرج را به 0.1 درصد کاهش دهند. در ادامه به مبحث کلی آهن کشی و شاقول ریزی پرداخته و شما را با نحوه اجرای آن آشنا می سازیم.

منظور از آهن کشی آسانسور در نصب آسانسور چیست؟

یکی از حساس‌ترین کارها در اجزای سازه‌ای ساختمان، آهن کشی آسانسور است. به عنوان یک متخصص باید به گونه ای آهن کشی را اجرا کنید که در پایان کار ساختمان و پس از انجام کارهای مرتبط با نازک کاری درب آسانسور نسبت به لابی یا پاگرد به صورت شاقول و از هر جهت گونیا باشد. تنها به این صورت است که پاگرد یا لابی ساختمان شما ظاهری زیبا خواهد داشت.

اجرای آهن کشی در نصب آسانسور

 

اصلی‌ترین هدفی که باعث می شود آهن کشی تا این اندازه اهمیت پیدا کند، به تثبیت رساندن ریل های کابین آسانسور در مکان خود است.

زیرا بدین ترتیب هیچگونه تکان یا لرزشی در کابین ایجاد نخواهد شد. بدون این عملیات نه تنها آسانسور هیچگونه ایمنی ندارد، بلکه قادر به کشیدن هیچگونه باری نیز نمی باشد. به عبارت ساده تر؛ این چهارچوب های نگهدارنده، وظیفه حفظ ایمنی و امنیت آسانسور را برعهده دارند.

هرچه کیفیت آهن کشی آسانسور بالاتر باشد، لرزش کمتری به سراغ کابین می آید. اینجاست که سپردن  نصب آسانسور در کرج و سایر شهرهای کشور به شرکت ما اهمیت بیشتری پیدا می کند. با این حال قصد داریم مراحل آهن کشی و شاقول ریزی را خدمت شما شرح دهیم.

 

طرح شماتیک دال بتنی در اجرای نصب آسانسور

آشنایی با مراحل آهن کشی در نصب و راه اندازی آسانسور

اگر میخواهید آهن کشی را به صورت کاملا اصولی و براساس استانداردهای موجود انجام دهید؛ رعایت مراحل زیر الزامی است.

*طراحی نقشه نصب آسانسور

برای اجرای آهن کشی آسانسور، در اختیار داشتن نقشه آهن کشی از اهمیت بالایی برخوردار است. دقت داشته باشید که این نقشه باید توسط مهندسین طراح و با کمک نرم افزارهای تخصصی آماده شود.

 

شاقول ریزی اجرای آهن کشی

 

با کمک نقشه آهن کشی، حدس زدن پایان کار راحت تر خواهد بود. زیرا جزئیات و چگونگی نحوه اجرا در این نقشه به طور کامل مشخص می شود. از طرفی اگر خطایی در آن دیده شود، مهندس طراح سریعا اقدامات لازم جهت اصلاح را انجام خواهد داد.

 

*شاقول ریزی آسانسور

قبل از به اجرا درآوردن آسانسور باید به بررسی تمامی تیرها بپردازید و همسان بودن شان را تایید کنید. این کار با شاقول ریزی انجام میگیرد. برای اجرای عملیات شاقول ریزی، یکی از متخصصان نصب آسانسور از روی پشت بام، ریسمان هایی را بر روی هر ستون آویزان می کند. نصابی دیگر نیز در طبقه ها وظیفه در نظر گرفتن داخل ترین دیوار را برعهده دارد.

این کار کمک می کند تا میزان اختلاف اندازه آن با معادلات آن در پشت بام اندازه گیری شود و ناشاقولی یا خطای چاه آسانسور برطرف شود. پس از این که این مرحله انجام شد، اگر چاه آسانسور را دیوارچینی کرده باشند، باید بال ناودانی ها را مد نظر قرار دهند و از اندازه چاه در طرفین و پشت کسر کرد، چون کلاف ها درون چاه جای خواهند گرفت.

 

*تعیین خط تراز برای نصب آسانسور

منظور از خط تراز، همان خطی است که آهن کشی با ورودی آسانسور تراز می شود. این خط میتواند یک دیوار در قسمت جلوی چاه یا لبه پشت بام باشد. در این مرحله از آهن کشی، باید تمامی الگوی اندازه های بدست آمده را بکار برد. اما برای تعیین خط تراز باید چکار کنیم؟ در این مرحله دقیقا بر روی چاه پشت بام، آرماتوری صاف یا ناودانی 6 در چهار سوی چاه قرار داده شود. آرماتورها را عمود برهم قرار دهید و برای جلوگیری از هرگونه حرکت از گچ یا جوش استفاده کنید.

برای عمود کردن هم میتوانید به سراغ قانون 60-80 بروید. سیم شاقول ها از چهار کنج الگوی ایجاد شده به سمت پایین آویزان شده و در بین راه، موانع رفع می شوند.

 

*سایزبندی آهن آلات مورد نیاز در نصب آسانسور

در ابتدا، ارتفاع کل سازه در نظر گرفته می شود، پس از آن ارتفاع طبقات باید اندازه گیری شود تا میزان آهن آلات برای آهن کشی مشخص شود. در آموزش آسانسور در کرج گفته می شود؛ اولین چیزی که در محاسبات باید مورد استفاده قرار گیرد؛ ارتفاع کل سازه برای چاه آسانسور است.

با در نظر گرفتن فضای بالای سری و ارتفاع طبقات و همچنین تعریف چاهک، ارتفاع کل شاسی کشی بدست خواهد آمد. فاصله ای که معمولا برای چاهک در نظر گرفته می شود؛ در آسانسورهای معمولی با سرعت یک متر بر ثانیه، مینیمم اندازه چاهک، 140 سانتی متر است.

در اورهد نیز فاصله کف توقف آخر تا سقف چاه را می گویند که در آسانسورهای معمولی با همان میزان سرعت چیزی حدود 390 سانتی متر می باشد. دقت داشته باشید که اکثریت متخصصان؛ ارتفاع طبقات را 330 سانتی متر در نظر میگیرند.

نمای داخلی چاه آسانسور

 

*تعداد طبقات تحت پوشش

برای ساختمان های بالای 20 طبقه اغلب از بیش از یک آسانسور در چاه آسانسور استفاده می شود. دقت داشته باشید در این مرحله ایجاد فاصله بین دو آسانسور باید به درستی حفظ شود. از طرفی نبش کشی هرکدام از آنها به صورت جداگانه امری الزامی به حساب می آید.

 

کلام آخر

زمانی که آهن کشی آسانسور به اتمام رسید، باید سریعا از ضد زنگ استفاده کنید. حال میدانید برای آهن کشی باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. با این حال مسائل زیاد دیگری وجود دارد که در حین آهن کشی آسانسور و شاقول ریزی باید رعایت شود. از همین رو انتخاب شرکت مناسب در نصب آسانسور در کرج و شهرستان های اطراف از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر سوالی در این خصوص ذهن شما را به خود مشغول کرده توصیه میکنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان ما اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

نصب آسانسور در کرج

تعمیر آسانسور در کرج

نصب پله برقی در کرج

تعمیر پله برقی در کرج

آموزش نصب آسانسور و پله برقی در کرج

 

5/5 - (4 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...