نصب آسانسور در کرج؛ خانه های قدیمی چطور آسانسوردار می شوند؟
آکام شایا

نصب آسانسور در کرج؛ خانه های قدیمی چطور آسانسوردار می شوند؟

نصب آسانسور در کرج؛ خانه های قدیمی چطور آسانسوردار می شوند؟

نصب آسانسور در کرج؛ خانه های قدیمی چطور آسانسوردار می شوند؟

نصب آسانسور در کرج

 

شما یک زندگی را در خانه کنونی خود ساخته اید و نمی‌‌خواهید وقتی که پیر‌‌تر شدید آن را ترک کنید. بیش از سه چهارم بزرگسالان بالای 50 سال گفته اند که وقتی مسن تر شدند ترجیح می‌‌دهند در خانه‌‌ی خود بمانند تا اینکه به یک محل سکونت جدید یا جامعه بزرگسالان مسن‌‌تر نقل مکان کنند. بنابراین نصب آسانسور در کرج را بما بسپارید. اگر خانه شما بیش از یک طبقه دارد بالا و پایین رفتن از پله ها به دلیل تغییرات فیزیکی که گاها با پیر شدن اتفاق می‌‌افتد می‌‌تواند چالش برانگیز باشد. خوشبختانه اگر بخواهید تا هر موقع در خانه خود بمانید گزینه‌‌های زیادی دارید. یکی از این گزینه ها نصب آسانسور در خانه های قدیمی است.

یک گزینه این است که یک آسانسور در خانه خود نصب کنید. آسانسور به شما کمک می‌‌کند تا اگر بالا رفتن از پله ها دشوار شد به راحتی از یک طبقه به طبقه‌‌ی دیگر بروید. یک آسانسور همچنین از بسیاری از گزینه‌‌های جا به جایی بسیار جذاب‌‌تر است و می‌‌تواند  به افزایش قیمت خانه‌‌ی شما کمک کند. حتی اگر بازنشستگی و سن بالا در آینده‌‌ی بسیار دوری هستند، نصب یک آسانسور مسکونی می‌‌تواند فواید بسیاری داشته باشد.

یک آسانسور جا به جایی اجسام سنگین از طبقه ای به طبقه‌‌ی دیگر را آسان می‌‌سازد. اگر افرادی که قابلیت جا به جایی محدودی دارند از منزل شما بازدید کنند قادر خواهند بود که از اتاقی به اتاق دیگر و از طبقه ای به طبقه دیگر به آسانی رفت و آمد کنند.

دلایل شما برای نصب آسانسور در منزلتان هر چه باشد دانستن اینکه در مراحل نصب آسانسور چه اتفاقی می‌‌افتد و چقدر طول خواهد کشید می‌‌تواند به شما کمک کند تا پروژه‌‌ی بازسازی یا نوسازی بعدی خود را متناسب با زندگی و جدول زمانی خود برنامه ریزی کنید.

همچنین اگر سازنده آپارتمان باشید، نصب و راه اندازی آسانسور در مجتمع می تواند به افزایش بهای واحدهای ساختمانی منتهی شود.

چگونه یک آسانسور نصب می‌‌شود؟

پروسه ی نصب یک آسانسور مسکونی با توجه به چند فاکتور از جمله طراحی خانه و اولویت های صاحب خانه می تواند تغییر کند. همچنین نصب آسانسور به عمر ساختمان بستگی دارد. اگر شما یک خانه‌‌ی جدید از صفر می‌‌سازید می‌‌توانید از یک آسانسور در نقشه های اصلی استفاده کنید و به صورت بخشی از ساختمان آن را نصب کنید. یک خانه‌‌ی قدیمی تر یا یک خانه ساخته شده می‌‌تواند مقاوم سازی شود تا اجازه‌‌ی نصب یک آسانسور مسکونی را بگیرد.

بسته به سن و سبک، منزل کنونی شما ممکن است طوری طراحی شده باشد که نصب آسانسور بعداً برای آن ساده باشد.  برخی از سازندگان و معماران خانه برای این کار کمدهایی را روی هم قرار می دهند، به این معنی که کمدها مستقیماً روی هم در هر طبقه از خانه ساخته می شوند. کمد ها معمولاً با اندازه یک شافت آسانسور مسکونی استاندارد مطابقت دارند. آنها همچنین حاوی چراغ، خروجی و سایر اتصالات مناسب و کفپوش موقت هستند.

اگر خانه شما به گونه ای ساخته نشده است که به راحتی امکان نصب آسانسور را فراهم کند، نگران نباشید. اگر با شرکت آکام شایا واقع در کرج تماس بگیرید، یکی از نمایندگان آموزش دیده ما به صحبت های شما گوش می دهد و به شما کمک می کند آسانسوری که در خانه شما کار می کند را شخصی سازی کنید. ما با شما همکاری خواهیم کرد تا به شما در یافتن موقعیت مکانی مناسب آسانسور کمک کنیم.

انتخاب نوع آسانسور

سبک و اندازه‌‌ی خانه‌‌ی شما روی آسانسوری که برای شما مناسب است تاثیر می‌‌گذارد. شرکت آکام شایا عموما دو نوع کششی و هیدرولیکی را ارائه می‌‌کند. نوع مناسب برای خانه شما بستگی به موقعیت مکانی شما، مجوز سربار موجود و فضای موجود در خانه شما دارد.

آسانسورهای کششی

آسانسورهای کششی ما با صرفه‌‌جویی در فضا طراحی شده‌‌اند، زیرا به اتاق ماشین احتیاج ندارند. آسانسورهای کششی اگرچه برای مصارف خانگی طراحی شده اند اما از همان فناوری آسانسورهای موجود در ساختمانهای تجاری استفاده می کنند. یکی از بارزترین مزایای آسانسور کششی عملکرد بی صدا و روان آن است. این سیستم از کمربندهای فولادی یا طناب برای بلند کردن کابین از طبقه ای به طبقات دیگر استفاده می کند. آسانسورهای کششی مسکونی فوق العاده کم مصرف و روان هستند و نگهداری آنها آسان است.

نصب آسانسور در کرج

آسانسورهای هیدرولیک

آسانسور هیدرولیکی هنگام نصب در خانه شما نیاز به یک اتاق ماشین مجزا دارد. اتاق ماشین تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی آسانسور و اطمینان از سواری آرام و ملایم را دارد. اگرچه اتاق جدا است، اما لازم نیست خیلی بزرگ باشد یا فضای قابل توجهی از خانه را اشغال کند.

آسانسورهای هیدرولیکی مسکونی با همان معیارها و مشخصات ساخته شده در آسانسورهای تجاری ساخته می شوند اما با اندازه‌‌ی کوچکتر. در حالی که آسانسور هیدرولیکی برای یک اتاق ماشین مجزا به فضا احتیاج دارد، اما دارای رد پای عمودی (vertical footprint) کمتری نسبت به آسانسور کششی است و این گزینه را برای واحدهای فاقد سقف بلند به گزینه بهتری بدل می‌‌سازد.

نصب آسانسور در کرج

طراحی کابین آسانسور

بعد از اینکه شما و شرکت آسانسور خانه‌‌ی شما نوع آسانسور را انتخاب کردید فاز بعدی پروسه کار روی طراحی کابین است. شرکت ما یک سازنده کابین است که به شما امکان می دهد طیف وسیعی از سبک های مختلف کابین و همچنین طرح‌‌های داخلی مختلف، سقف‌‌های متنوع، سبک‌‌های نرده، سبک‌‌های دروازه و چیدمان تجهیزات را انتخاب کنید. چه کابینی زیبا و مدرن و چه سبک قدیمی را بخواهید، می‌‌توانید متوجه شوید که کابین قبل از نصب آسانسور در خانه چگونه به نظر می رسد.

قبل از نصب یک آسانسور

حالا نوبت مسائل فنی است. قبل از نصب آسانسور منزل شما، یک پیمانکار باید چند کار را انجام دهد یا آنها را تأیید کند. حداقل نیازها برای شروع کار مشابه است اما بسته به اینکه شما آسانسور کششی یا هیدرولیکی را انتخاب کنید، تا حدودی متفاوت است. شهرداری ها نیز الزامات متفاوتی دارند. ما برای اطمینان از مطابقت آسانسور منزل با قوانین محلی شما به شما کمک خواهیم کرد.

  • بالابر آسانسور و چیدمان : برای آسانسورهای هیدرولیکی و کششی، بالابر باید مربع و کفی باشد، در داخل آن شفاف، خشک و تمیز باشد. یک نماینده فروش می تواند ابعاد مورد نیاز را با شما بررسی کند تا از به روز بودن بالابر اطمینان حاصل کند.

حداقل ارتفاع چاه: حداقل چند متر چاه برای هر دو نوع آسانسور لازم است. تحمل بار برای آسانسورهای کششی چاه باید معمولا بیشتر از آسانسورهای هیدرولیک است.

اتاق ماشین: اگر می‌‌خواهید یک آسانسور هیدرولیک نصب کنید لازم است که یک اتاق ماشین ساخته شود. در حالت ایده آل اتاق در پایین ترین سطح نزدیک به آسانسور است. باید حداقل 120 سانت به 120 سانت اندازه بگیرد. اتاق ماشین می تواند با فاصله بیشتر قرار بگیرد، اما انجام این کار نیاز به لوله‌‌ی اضافی دارد.

  • از بین بردن سقف یا کف: پیمانکار باید یک سوراخ بین طبقه برای عبور آسانسور ایجاد کند. اگر معمار، خانه را با کمدهای انباشته شده و کف موقت بین آنها طراحی کرده باشد، روند کار ساده است. اگر کف و سقف ها از اهمیت بیشتری برخوردار باشند، این مرحله از فرآیند می تواند طولانی تر شود اما هنوز هم بسیار عملی است.

نصب آسانسور در کرج

الزامات الکتریکی

بعضی از الزامات الکتریکی و مخابراتی باید قبل از نصب آسانسور در خانه‌‌ی شما برآورده شود. برق اصلی آسانسور باید از یک منبع 240 ولت 30 آمپر اختصاصی با زمین و یک منبع 120 ولت 20 آمپر تامین شود که هر دو در یک جعبه تقسیم 4 در 4 هستند. 240 ولت سیم های سیاه، قرمز، سفید و گراند را به فضای دستگاه منتقل می کند. یک برقکار دارای مجوز که کاملا می‌‌فهمد چه چیزی نیاز است باید تجهیزات برقی را نصب کند.

در صورت نصب آیتم های بیشتر در آسانسور، ممکن است به برق اضافی نیاز باشد. علاوه بر این، آسانسور باید دارای یک مخزن GFI، یک چراغ روشنایی اختصاصی با محافظ سوئیچ و لامپ و یک خط تلفن فعال باشد که در بالابر یا اتاق زیر شیروانی نصب شده باشد.

ورود آسانسور

مهم است که قبل از اینکه آسانسور برای نصب برسد یک فضای اختصاصی امن را برای آن خالی کنیم. شما یا پیمانکار خود باید یک منطقه تقریبا 3 در 4.5 متر در سطح زمین ایجاد کنید. برای آسانسور باید یک مسیر مشخص بین فضا و بالابر برای آسانسور وجود داشته باشد.

نصب یک آسانسور چقدر طول می‌‌کشد؟

مدت زمان انجام مراحل نصب به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی از آنها را می توانید به عنوان صاحب خانه کنترل کنید و برخی دیگر را نمی توانید. یکی از عواملی که در طول پروژه شما تأثیر می گذارد، طراحی و چیدمان خانه‌‌ی فعلی شما است. اگر خانه شما به گونه‌‌ای طراحی شده است که بتواند در آینده با اضافه شدن آسانسور تطبیق پیدا کند، قبل از ورود آسانسور کارهای مقدماتی کمتری باید انجام شود.

به عنوان مثال، در خانه هایی که به صورت انباشته ساخته می شوند نیز معمولاً کف اتاقها را به صورت موقت نصب می کنند تا بعداً آسانسور اضافه شود. اندازه گنجه ها معمولاً به اندازه ای است که می توانند ابعاد مناسب بالابر آسانسور را داشته باشند.

ارتباطات عامل دیگری است که می تواند در مدت زمان طولانی شدن فرآیند نصب تأثیر بگذارد. پیمانکار عمومی، صاحبخانه و شرکت آسانسور باید ارتباط خوبی با یکدیگر را حفظ کنند تا ریسک تاخیر را به حداقل برسانند. به عنوان مثال، پیمانکار می تواند هم به صاحب خانه و هم به شرکت آسانسور یک جدول زمانی برای زمان انجام کارهای خاص بدهد. شرکت آسانسور می تواند از جدول زمانی برای تعیین بهترین روز برای تحویل آسانسور برای نصب و بهترین روز برای بیرون آمدن خدمه نصب برای نصب آن در منزل استفاده کند.

یکی دیگر از مواردی که باید به جدول زمانی نصب توجه کرد این است که ساخت آسانسور توسط شرکت آسانسور چه مدت طول می کشد. کابین آسانسور شما با توجه به مشخصات شما طراحی و ساخته می شود. ممکن است چندین هفته طول بکشد تا آسانسور شما آماده شود تا به خانه شما حمل شود.

هنگامی که شما با یک نماینده از شرکت آکام شایا مشورت می‌‌کنید، ما بر اساس چیدمان خانه و نیازهای خاص شما، برآورد برنامه ای را برای پروژه شما ارائه خواهیم داد. ما از طراحی و ساخت تا نصب، همه چیز را کنترل می کنیم تا روند کار تا حد ممکن برای شما روان باشد. در بسیاری از موارد، ما می‌‌توانیم در چند روز آسانسور خانگی را نصب کنیم.

ابعاد نصب چیست؟

ابعاد نصب مورد نیاز برای آسانسور به اندازه آسانسور، نوع آسانسور و نوع دروازه و همچنین نقشه‌‌ی بالابر بستگی دارد. آکام شایا دارای چند مدل استاندارد برای آسانسورهای کششی و هیدرولیکی است، اما ما می‌‌توانیم یک برنامه را برای خانه شما سفارشی کار کنیم.

ملاحظات ایمنی

هنگام محاسبه ابعاد آسانسور، باید برخی از نکات ایمنی را در نظر داشته باشید.

بخاطر داشته باشید که برخی از شهرداری ها قوانین خاص خود را دارند که ممکن است سختگیرانه تر باشند. شرکت آکام شای هنگام نصب آسانسور به تمام کدهای محلی پایبند است.

کجا باید آسانسور خود را نصب کنید؟

در کجای خانه‌‌ی شما نصب آسانسور بیشتر منطقی است؟ باز هم، همه چیز به طراحی خانه‌‌ی شما بستگی دارد. اگر معماری که خانه یا آپارتمان شما را ساخته است آن را با کمدهای انباشته طراحی کرده باشد، تبدیل آن به بالابر می تواند مقرون به صرفه ترین گزینه از نظر مالی و زمانی باشد. اگر کمد خانه های خود را روی هم چیده اید، مکان های آسانسور دیگری نیز وجود دارد.

برخی از مالکان خانه تصمیم می گیرند برای آسانسور مسکونی در کنار پله های خود یک بالابر و شافت بسازند. اگر پله‌‌های شما در کنار فضاهای بزرگ و خالی برای فرود قرار داشته باشد، ممکن است فضای کافی برای آنها برای آسانسور جدید وجود داشته باشد. گزینه دیگر این است که در محلی از خانه خود که دارای فضای باز کافی است، شاخه ساخته شود. ممکن است در ابتدای خانه محلی برای آسانسور وجود داشته باشد، به شرط آنکه فضای کافی در راهروها یا اتاق های بالای آن وجود داشته باشد.

موقعیت آسانسور شما ممکن است بر روی ابعاد کابینی که در آخر انتخاب می کنید تأثیر بگذارد. در شرکت آکام شایا به شما کمک می کنیم بهترین مکان آسانسور را در خانه‌‌ی خود تعیین کنید.

شرکت آکام شایا البرز می‌‌تواند رویاهای مربوط به آسانسور شما را در کرج به واقعیت تبدیل کند

آسانسور خانگی به اموال شما ارزش افزوده می‌‌دهد و می‌‌تواند به شما کمک کند خانه‌‌‌‌ی شما برای شما و دیگر اعضای خانواده راحت تر باشد. به هر دلیلی که بخواهید آسانسور نصب کنید، شرکت آکام شایا در اینجا هستند تا به شما در روند کار کمک کنند. ما شما را در هر مرحله از مراحل طراحی و نصب راهنمایی خواهیم کرد.

هنگامی که هنوز در مراحل برنامه ریزی اولیه هستید، یکی از نمایندگان ما می تواند از شما در خانه‌‌ی شما بازدید کند و به شما کمک کند تصمیم بگیرید که بهترین مکان برای آسانسور جدید شما کجاست و چه ویژگی هایی به شما کمک می‌‌کند تا آسانسور شما نیازهای شما را در حال حاضر و در آینده بهتر برآورده کند.

اگر هم در حال طراحی آپارتمان هستید، بازهم کارشناسان ما در کنار شما هستند تا به شما در انتخاب نوع آسانسور و نصب آسانسور در کرج کمک کنند.

 

همین امروز برای تعیین قرار ملاقات با ما تماس بگیرید و آماده شوید تا خانه‌‌ی خود را به مکانی راحت‌‌تر و مناسب‌‌تر تبدیل کنید.

 

نصب آسانسور در کرج

تعمیر آسانسور در کرج

نصب پله برقی در کرج

تعمیر پله برقی در کرج

آموزش نصب آسانسور و پله برقی در کرج

5/5 - (4 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...