تعمیر آسانسور در مهرشهر - آسانسور و پله برقی آکام شایا البرز
آکام شایا

نکاتی که در تعمیر آسانسور در مهرشهر باید رعایت شود

نکاتی که در تعمیر آسانسور در مهرشهر باید رعایت شود

نکاتی که در تعمیر آسانسور در مهرشهر باید رعایت شود

تعمیر آسانسور در مهرشهر مسئله‌ای‌ست که این روزها بیش از پیش، با توجه به افزایش تعداد ساختمان‌ها به چشم می‌آید. اگر پای حرف ساکنان یک ساختمان تجاری یا مسکونی بنشینید همه آنها این مسئله را تاکید می‌کنند که نمی خواهند پس از اتمام  یک روز سخت کاری، با یک آسانسور خراب مواجه شده و با پای پیاده، تعداد زیادی طبقه را طی کنند! یکی از بدترین سناریوها در این میان هم گیرافتادن در یک آسانسور خراب و یا حتی سقوط آن است.

درواقع این مسئله از اینجا نشات میگیرد که بسیاری نسبت به تفاوت میان تعمیر آسانسور و سرویس و نگهداری آن آگاه نیستند! همین هم خود عامل مهمی‌ست تا خسارات جانی و مالی زیادی گریبانگیر آنها شود. از همین‌رو شرکت‌های مختلف نظیر آکام شایا البرز درصدد هستند تا با تربیت سرویس کارانی متبحر و با متخصص، این نیاز بزرگ واحدهای ساختمانی را برطرف سازند.

در آموزش‌های آکام شایا البرز که زیر نظر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای انجام میگیرد؛ سرویس کار با هر آن چیزی که در این مسیر نیاز دارد، آشنا خواهد شد. نکته مثبت اینجاست که فرصت شغلی نیز در ادامه برای او فراهم خواهد آمد. اما با این حال میخواهیم در ادامه کمی از مسائلی که اغلب سرویس کاران با آن آشنا خواهند شد بگوییم. مشکلاتی که در اغلب ساختمان‌ها وجود دارد و زمانی به فکرش می‌افتند که کار از کار گذشته است! با ما همراه باشید

تعمیر آسانسور در مهرشهر؛ آسانسورها را نادیده نگیرید

آسانسورها شاید جزء وسایل جالب و پیچیده باشند اما حادثه‌ آفرینی آنها باعث شده تا همواره تاکید کنیم که آنها را دست کم نگیرید! درواقع وقتی خبری از حوادث آسانسور به گوش میرسد، صحبت از تعمیر آسانسور یا مباحث مربوط به تعمیر و نگهداری بسیار بولد می‌شود، با این حال خیلی‌ها این نیاز را نادیده گرفته و آن را پشت گوش می‌اندازند!

نمیتوانیم این مسئله را کتمان کنیم که تعمیر آسانسور یا سرویس و نگهداری آسانسور هزینه‌هایی را به همراه دارد. اما این هزینه‌ها بالطبع در برابر هزینه‌های احتمالی جانی قابل پذیرش‌تر است. اما در این میان باید ذکر کنیم بسیاری از مواقع یک تعمیرکار ناآشنا و کارنابلد، سرویسکاری که به تعمیرات آسانسور هیچگونه اشرافی ندارد، مردم را نسبت به بهره گیری از این خدمات بی‌میل می‌کند.

به همین دلیل است که تعمیر آسانسور در مهرشهر تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است. آکام شایا البرز در پرورش سرویس کاران خود نهایت دقت را بکار برده و سرویس کارانی که به محل اعزام می‌شوند تاکنون هیچ گزارش منفی را دریافت نکرده‌اند.

تعمیر آسانسور در مهرشهر

البته جدای از تمامی این بحث‌ها دلایل دیگری هم وجود دارد که میتواند خرابی آسانسور را به دنبال داشته باشد. ساکنین ساختمان‌ها نیز باید در سالم نگه داشتن آسانسور همکاری داشته باشند و نکاتی که در زمان نصب به آنها گفته می‌شود را رعایت کنند.

علائمی که میگوید آسانسور به تعمیر احتیاج دارد

قبل از اینکه به سراغ تعمیر آسانسور برویم؛ در ابتدا باید تشخیص دهیم که این آسانسور دچار مشکل شده و به تعمیر نیاز دارد! نشانه‌ها و علائم آن چیست؟ چطور بفهمیم که یک آسانسور به تعمیر یا سرویس و نگهداری احتیاج دارد؟

در این بخش برخی از این علائم و نشانه‌ها را به شما خواهیم گفت.

*آسانسور بطور مداوم از کار می‌افتد

این حرف را به خاطر بسپارید؛ نشانه‌ها همیشه حامل پیام هستند، پس گوش‌هایتان را نگیرید! آسانسور یک دستگاه مکانیکی و پیچیده اما بی زبان است که درد خود را به روش‌های مختلف بیان می‌کند. مثلا با از کار افتادن به شما اعلام می‌کند: (من دچار مشکل شده‌ام، فکری به حال من کنید) معمولا این اتفاق در آسانسورهای قدیمی رخ می‌دهد. گاهی این از کار افتادن در باز و بسته شدن درب‌های آسانسور است و گاها در توقف طبقات! زمانی که با این مشکل مواجه شده‌اید، به فکر سرویس آسانسور بیوفتید.

*تولید صداهای ناجور

اگر آسانسور به صدا درآمده، این صدا را جدی بگیرید. این صدا ممکن است از ترمزهای آسانسور، موتورخانه، خوردگی کفشک کابین آسانسور، شل شدن قطعات (که بسیار خطرناک است)، ساییدگی و خیلی علائم دیگر باشد. عدم هم ترازی نیز از عوامل دیگری که منجر به صدا خوردن آسانسور می‌شود.

تعمیر آسانسور در مهرشهر

این آژیر خطری‌ست که به شما میگوید؛ به تعمیر احتیاج دارد. اگر سرویس و نگهداری آن هم به درستی انجام نشده باشد، پشت گوش انداختن این صدا اصلا با عواقب خوبی همراه نخواهد بود.

* تغییر در سرعت آسانسور

آسانسور در طول روز وزن‌های مختلفی را تحمل می‌کند و چه بسا چندین تن را جابجا می‌کند! تمامی این فعالیت‌ها میتواند فشاری را به اجزای متحرک آسانسور وارد کند. تغییراتی را در سرعت به وجود آورد و به شما این اخطار را بدهد که یک چیزی این وسط درست نیست! یک چیزی، یک قطعه‌ای، کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد! این مسئله را پیگیری کنید!

زمانی که سرعت آسانسور دچار تغییر می‌شود، کمی فکر کنید، گذشته را به یاد آورید. آیا سرعت آسانسور کم شده است؟ یا اینکه خیلی ناگهانی سرعت میگیرد؟ با عبور از برخی طبقات، سرعتش دچار تغییر می‌شود؟

کنار هم قرار دادن هرکدام از این سناریوها، خبر خوبی برای شما نیست! چون آسانسور اطلاع رسانی‌ها را انجام داده، عدم توجه به آن عواقبی دارد که همه آن به پای شماست!

تعمیر آسانسور در مهرشهر

قطعات مهمی که در تعمیر آسانسور باید بشناسید

یک سرویس کار برای تعمیر آسانسور در مهرشهر نیاز دارد که قطعات مهم آسانسور را بشناسد، با اجزای قطعات آشنا باشد و از همه مهم‌تر، توانایی و مهارت تعمیر و بازسازی آن را دارا باشد.  این قطعات کدامند؟

موتور:

موتور مرکز، هسته اصلی و قلب تپنده آسانسور است! معمولا هم اکثر مشکلات به موتور ختم می‌شود. یکی از مهم‌ترین عوامل بروز مشکل در این بخش هم لرزش‌های مداومی‌ست که باید حتما پیگیری شود!

گیربکس:

در هر رفت و آمدی که آسانسور انجام می‌دهد، لرزش‌هایی به گیربکس وارد می‌شود، زمانی که این لرزش‌ها به بیش از اندازه برسد، گیربکس دچار مشکل شده و به تعمیر احتیاج پیدا می‌کند. این اصلی‌ترین دلیل لقی گیربکس است!

تابلو فرمان:

زمانی که عمر آسانسور به انتها میرود، فرسودگی گیریبانگیر آن شده و استهلاک در قطعات آن به وجود می‌آید؛ تابلو فرمان اخطاری برای شما میفرستد! ( البته ما در مقاله‌ای جداگانه درخصوص تابلو فرمان و هر آن چیزی که درخصوص آن وجود دارد صحبت کرده‌ایم) معمولا هم آمپر نامناسب یکی از عوامل مهمی‌ست که قطعات تابلو فرمان را با مشکل مواجه می‌کند.

تعمیر آسانسور در مهرشهر

کابین:

تاکنون وقتی که در کابین بوده‌اید، لرزش‌های گاه و بی‌گاه آن را احساس کرده‎اید؟ این نقص‌ها و این لرزش‌ها از بروز ایراد در حلزونی داخل گیربکس و بلبرینگ آن نشات میگیرد.

درب:

اگر درب‌ها با مشکل مواجه شده‌اند احتمالا کفشک‌ها یا لوله‌های داخل آن نقص‌هایی را تجربه می‌کنند که اغلب هم از استفاده نادرست از درب‌هاست. مثلا وقتی که شما مانع بسته شدن درب آسانسور می‌شوید، خود عاملی‌ست که به مرور زمان درب آسانسور دچار مشکل شود.

استانداردهایی که در تعمیر آسانسور باید رعایت شود

در تعمیر آسانسور در مهرشهر مسلما استانداردهایی وجود دارد که نباید پشت گوش انداخته شود! البته هیچ اهمیتی ندارد که در کدام شهر زندگی می‌کنید یا کاربری شما از آسانسور چیست! دانستن این توصیه‌های ایمنی برای هر سرویس کاری الزامی بوده و به او در تعمیر هر چه بهتر آسانسور کمک خواهد کرد.

این استانداردها عبارتند از:

  • رعایت تمامی استانداردهای موجود در زمان نصب آسانسور
  • سرویس و تعویض قطعات آسانسور آن هم در بازه‌های زمانی مشخص که از قبل در نظر گرفته شده
  • تعمیر و رفع کامل خرابی‌ها و نواقص سیستمی آسانسور
  • بکارگیری تمامی دانش و تخصصی که طی حضور در دوره‌های مختلف بدست آورده‌اند.

یک تعمیرکار حرفه‌ای چطور خرابی‌ها را به حداقل برساند؟

بهترین و مهم‌ترین کاری که یک تعمیرکار آسانسور در این راستا میتواند انجام دهد این است که در زمان تعمیر و یا سرویس و نگهداری که به ساختمان مراجعه می‌کند، نکاتی را به ساکنین ساختمان گوشزد نماید. به آنها درخصوص چرایی خرابی آسانسور بگوید تا از بروز دوباره آن جلوگیری کنند!

تعمیر آسانسور در مهرشهر

درواقع نباید این موضوع که آسانسور قدیمی‌ست و باید تعویض شود و از این جور مسائل را بطور مداوم مطرح کند! این روزها بسیاری از خانواده‌ها برای تامین معاش زندگی خود دچار مشکل هستند چه برسد به تعویض آسانسور!

تعمیرکار حرفه‌ای در چنین مواقعی باید به ساکنین آرامش را تزریق کند! از هیچ بخشی از آسانسور به سادگی عبور نکند و تمامی بخش‌ها را بررسی نماید تا در صورت بروز مشکل، اولویت خود را برطرف سازی آن قرار دهد.

البته برگزاری کلاس‌های مختلف برای ساکنین ساختمان نیز بسیار مفید خواهد بود. درواقع ما همواره به افراد میگوییم؛ زمانی که ساکنین در حفظ آسانسور بسیار متعهدانه عمل کنند و نیاز به تعمیر و سرویس را پشت گوش نیاندازند، هیچ چیزی نمیتواند جان و مال آنها را تهدید کند! آسانسور خیلی راحت و بدون هیچ مشکلی به خدمت کردن خود ادامه خواهد داد.

چطور طول عمر آسانسور را افزایش دهیم؟

همه دوست دارند که آسانسوری با طول عمر بالا داشته باشند. در این مسیر مطمئنا ساکنین ساختمان نقش اصلی و مهم را ایفا می‌کنند. این مسئله را نمیتوان کتمان کرد که هر چیزی در طی سال و با مرور زمان دچار استهلاک شده و به سمت فرسودگی سوق پیدا می‌کند. پس باید از آنها مراقبت کرد!

مثلا کمی به درب آسانسورها نگاه کنید. هر آسانسور دارای دو درب است و هربار که توقف می‌کند اپراتورهای آن حداقل دوبار فعال می‌شوند. به عنوان مسافری که در آسانسور قرار دارد، موظفید تا درب را به درستی باز کنید. اگر این آموزش به درستی انجام گیرد، اگر قبل از توقف کامل آسانسور، درب‌ها را نکشید یا فشار ندهید، درب‌ها هیچگاه دچار مشکل نمی‌شوند.

بروز مشکل در بخش تهویه یا سیستم خنک کننده آسانسور، اغلب منجر به گرم شدن بیش از اندازه آسانسور میشود و مصرف انرژی را بطور قابل توجهی بالا میبرد. زمانی که یک سیستم مدرن‌تر را جایگزین کنید، مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند. درواقع منظور این است که همواره از سالم بودن قطعات مطمئن شوید و یا جایگزینی مناسب برای آن پیدا کنید.

سرویس آسانسور آن هم بطور دوره‌ای مسئله مهمی‌ست که ما بارها در این مقاله به آن اشاره کرده‌ایم. سلامت آسانسور ساختمان را جدی بگیرید، اضافه بار به آن تحمیل نکنید، از بدرفتاری با آن خودداری کنید و بی توجهی به آن را اصلا در دستور کار خود قرار ندهید! هر دستگاه مکانیکی به سرویس احتیاج دارد و این مسئله‌ای‌ست که تنها در آسانسور نادیده گرفته می‌شود.

تعمیر آسانسور در مهرشهر

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا حد امکان درباره تعمیر آسانسور، نکاتی را خدمت شما ارائه دهیم. حال به خوبی میدانید که برای تعمیر آسانسور در مهرشهر رعایت چه نکاتی الزامیست و در زمان مراجعه به ساختمان‌ها برای تعمیر آسانسور باید چه مواردی را به ساکنین آن گوشزد کنید.

درواقع یکی از مهم‌ترین وظایفی که تعمیرکار آسانسور پیش روی خود میبیند و باید به آن عمل کند، آگاه سازی است! آگاه سازی در استفاده از آسانسور میتواند بسیاری از خرابی‌ها و تبعات جانی و مالی را به حداقل برساند. اینکه شما در این مسیر گام بردارید مهم‌ترین رسالتی‌ست که پیاده کرده‌اید.

البته در این راستا تنها نخواهید بود. آکام شایا البرز با برگزاری دوره‌های مختلف به افراد علاقمند فعالیت در این شغل کمک می‌کند تا در ابتدا به عنوان یک متخصص وارد بازار کار شوند و در وهله دوم رسالت این شغل که آگاه سازی استفاده صحیح از آسانسور است را اجرا کنند. این دوره‌ها تحت نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌شود و مدرک آن از اعتبار لازم برخوردار است.

علاوه بر این؛ شما میتوانید برای تعمیر آسانسور خود و یا سرویس و نگهداری دوره‌ای آسانسور با کارشناسان آکام شایا البرز تماس بگیرید و از تمامی خدماتی که این شرکت ارائه می‌دهد آگاه و برخوردار شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید سری به بخش تماس با ما بزنید.

 

4.3/5 - (6 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...