تعمیر آسانسور در کرج؛ مشکلات رایج در آسانسور ها چیست؟
آکام شایا

تعمیر آسانسور در کرج؛ مشکلات رایج در آسانسور ها چیست؟

تعمیر آسانسور در کرج؛ مشکلات رایج در آسانسور ها چیست؟

تعمیر آسانسور در کرج؛ مشکلات رایج در آسانسور ها چیست؟

تعمیر آسانسور در کرج

 

همانطور که می دانید امروزه در درصد قابل توجهی از ساختمان ها از آسانسور ها استفاده می شود. اما علی رغم پیشرفت علم و تکنولوژی باز هم آسانسورها در مواقعی دچار خرابی هایی شده و نیاز به تعمیر و سرویس دارند. برای تعمیر آسانسور در کرج با ما تماس بگیرید. اما مشکلات رایج در آسانسور ها چیست؟ مهمترین عوامل خرابی و ایرادات آسانسور ها کدام ها هستند. با مشاهده کدام مشکل باید نگران بوده و سریعا نسبت به تعمیر یا سرویس آسانسور اقدام کنیم؟

آگاهی از مشکلات رایج آسانسور کمک می کند تا این وسیله مفید، بدون هیچگونه خطر جانی و مالی در خدمت بشر باشد. آسانسور به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات در ساختمان های چند طبقه، به همان اندازه که مفیدترین دستاورد علمی بشر است، اگر ایمنی آن تضمین نگردد می تواند خطرناک باشد. کوچکترین عیب در این وسیله خطرات سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

 

پیشنهاد می شود: قیمت تعمیر آسانسور در کرج

البته در این جا لازم است اشاره کنیم که حوادث جانی در آسانسورها به دلیل حوادثی همچون سقوط آسانسور بسیار ناچیز است. اما صفر هم نیست. در ساختمان های چند طبقه وجود آسانسور یکی از موارد ضروری است به گونه ای که حتی یک ساعت خرابی آن منجر به هرج و مرج خواهد شد. این موضوع به خصوص در مراکز پر تردد بسیار ناخوشایند است.

با توجه به آنچه که گفته شد، لازم است در مورد مشکلات رایج آسانسور و نحوه رفع آن ها اطلاعات کافی داشته باشید. این مسئله کمک می کند تا از خسارت های احتمالی پیشگیری شده و یا خسارت ها به حداقل مقدار ممکن کاهش یابد. آسانسور ها هرچقدر هم که مفید در زندگی روزمره باشند باز به طور قطع به یقین از خرابی و اشکال مصون نیستند. بسیاری اشکالات و ایرادات ممکن است در طول استفاده از آسانسور پیش بیاید که در این جا به بررسی رایج ترین این ایرادات و مشکلات می پردازیم.

 

مشکلات رایج در آسانسور ها چیست؟

 

آسانسور ها بسته به نوع آن ها ممکن است بنا به دلایل مختلفی دچار خرابی شوند. اما برخی از این ایرادات و اشکالات و به طور کلی خرابی ها، رایج تر از سایر آن ها می باشند. از برخی از مهمترین و رایج ترین مشکلات آسانسور ها عبارتند از:

  • خرابی سنسور ها
  • خاموش شدن کامل آسانسور
  • افزایش دمای آسانسور
  • زمان انتظار زیاد در طبقات
  • ایست های ناگهانی
  • باز نشدن درب بیرونی آسانسور
  • صدای بلند و مزاحم در آسانسور
  • ایستادن نا متوازن آسانسور در طبقات
  • بالا رفتن دمای موتور آسانسور حین حرکت
  • قطعی فیوز به هنگام استارت موتور مدار
  • و غیره.

 

تعمیر آسانسور در کرج

 

خرابی سنسور ها

 

این نوع خرابی به خودی خود مانع باز و بسته شدن درب های آسانسور نیست. اما در عملکرد کلی سیستم می تواند تاثیر گذار باشد. با ایجاد یک برنامه ی منظم بازدید از سنسورها کارکرد منظم آسانسور نضمین می شود.

 

افزایش دمای آسانسور

 

افزایش دمای آسانسور یکی از مشکلات رایج در آسانسور ها می باشد. در فواصل گرم یا شهر های گرمسیری در صورت وجود اشکال در سیستم تهویه دمای کابین ممکن است حتی به بالای 100 درجه نیز برسد که دمای مخربی برای درایو و سیستم کنترل می باشد. همچنین دمای زیاد باعث اخلال در سیستم آسانسور می شود. دمای مساعد برای سیستم 5 تا 40 درجه سانتی گراد است.

 

خاموش شدن کامل آسانسور

 

خاموش شدن کامل آسانسور در دو حالت پیش می آید. اول از همه باید برق ساختمان را کنترل کرد. اگر قطعی برق سراسری باشد، پس آسانسور شما هیچگونه نقصی ندارد. اما در برخی موارد به دلیل اشکال در مدار الکتریکی، برق آسانسور قطع شده و موتور روشن نمی شود. ضروری است تمامی اتصالات الکتریکی آسانسور به دقت بررسی شده و عیب موجود به طور اصولی رفع گردد زیرا ممکن است بروز این رخداد زمانی باشد که مسافران درون کابین هستند.

 

بالا رفتن دمای موتور آسانسور حین حرکت

 

بالا رفتن دمای موتور آسانسور حین حرکت نیز از دیگر مشکلات رایج آسانسور ها است. نیم سوز شدن آسانسور از دیگر مشکلات رایج آن است. به دلیل ورود جریان برق زیاد به داخل موتور سیستم گرم شده و دلیل اصلی آن به خاطر کوتاهی مسیر جریان برق و ناکافی بودن میدان مغناطیسی است.

 

ایست های ناگهانی

 

این مشکل ناشی از زمان بندی ها، اشکالات الکتریکی و خطا های الکترونیکی است که با نصب کردن یک برنامه ی سرویس و حفظ پیشگیرانه منظم تا حد قابل قبولی باعث برطرف شدن آن می شود. اگر آسانسور شما به طور ناگهانی متوقف می شود، با یک مرکز تعمیر آسانسور در کرج تماس بگیرید.

 

زمان انتظار زیاد

 

زمان انتظار زیاد از دیگر مشکلات رایج در آسانسور ها می باشد. البته این مورد بیشتر در آسانسور های قدیمی مشاهده می شود. با قدیمی تر شدن آسانسور نقص در کارآیی آن مشهود تر است. هر اپراتور آسانسور مجربی می داند که جایگزینی تابلوی مدرن سبب افزایش راندمان آسانسور می شود.

باز نشدن درب بیرونی آسانسور

معمولا آسانسور ها دو درب دارند که درب درونی فشاری و درب بیرونی کشویی است. از مشکلات رایج آسانسور باز نشدن درب بیرونی است. علت اصلی بروز این عیب وجود فاصله بین دستگیره قفل طبقه و مکان درب باز کن همان طبقه است و مانع عقب رفتن درب می شود.

صدای مزاحم آسانسور

اغلب صدای آسانسور آزاردهنده نیست. به خصوص آسانسورهای نصب شده مطابق با استاندارد های جدید. اما گاهی اوقات صدای حرکت کابین که صدای سوت مانندی است می تواند بسیار گوش خراش و آزار دهنده باشد. به طوری که که حتی از داخل واحد ها نیز به گوش برسد. شنیدن هرگونه صدای ناهنجار از سوی آسانسور در حال فعالیت و حرکت می تواند از نشانه های خرابی آسانسور باشد. منشاء صدای مزاحم آسانسور می تواند موارد مختلفی باشد.

برای مثال:
  • موتورخانه
  • تابلو فرمان
  • جا به جا شدن ترمز های اضطراری
  • شل شدن پیچ های قاب کابین یا کادر وزنه
  • خوردگی کشکک های کابین
  • تنظیم نبودن سیستم پاراشوت
  • سایش و برخورد قطعات ثابت و متحرک
  • هم تراز نبودن ریل ها
  • تزئینات کابین
  • و غیره.

ایستادن نامتوازن آسانسور در طبقات

ایستادن نا متوازن آسانسور در طبقات از دیگر مشکلات رایج در آسانسو ها می باشد. علت اصلی این مشکل تنظیم نبودن سنسور های طبقات و همچنین تنظیم نبودن سرعت موتور آسانسور نسبت داده شده است.

قطعی فیوز به هنگام استارت موتور مدار

قطعی فیوز به هنگام استارت موتور مدار یکی از مشکلات رایج و البته اساسی در آسانسور ها می باشد. زمانی که متوجه این اشکال در آسانسور ها شدید، باید بدانید که امکان سوختگی موتور در این حالت وجود دارد با بررسی اجزاء آسانسور از سوختگی آن اطمینان حاصل شده و موتور نیازمند سیم پیچی دوباره است. احتمال دیگر ایجاد اتصال کوتاه در خازن می باشد. در این صورت اگر موتور بدون خازن به برق متصل شد و فیوز عمل نکرد بمعنای این است که مشکل از خارن بوده و باید عوض شود.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی برخی از مهمتین و رایج ترین اشکالات در آسانسور ها پرداختیم. بدیهی است بروز هر یکی از اشکالات و ایرادات در آسانسور ها می تواند خساراتی به همراه داشته باشد. بنابراین باید در کوتاهترین زمان ممکن به سرویس و تعمیر آن بپردازید. اگر در کرج سکونت دارید و به دنبال یک مرکز فوق تخصصی تعمیر و سرویس آسانسور در کرج هستید، ما مجموعه آکام شایا البرز را به شما پیشنهاد می کنیم.

شرکت آکام شایا البرز با رویکرد فروش و تامین قطعات و تجهیزات انواع آسانسور، همچنین با هدف ارائه خدمات تعمیر، سرویس، نصب، راه اندازی انواع آسانسور، پله برقی و بالابر در استان البرز تاسیس شده است. این شرکت در سال 1395 به صورت سهامی خاص و با شماره ثبت ۳۷۶۰۱ در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز به ثبت رسیده است. آکام شایا البرز با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و با استفاده از پرسنل متخصص و فنی در مجموعه این افتخار را دارد که به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت آسانسور استان البرز شناخته شود.

 

بیشتر بدانید:

نصب آسانسور در کرج، قدم اول آهن کشی و شاقول ریزی

نصب آسانسور در کرج؛ قدم دوم آنالیز کنترل ترافیک و تحلیل حساسیت

نصب آسانسور در کرج

تعمیر آسانسور در کرج

نصب پله برقی در کرج

تعمیر پله برقی در کرج

آموزش نصب آسانسور و پله برقی در کرج

5/5 - (2 امتیاز)

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...