تکنولوژی نصب آسانسور | آسانسور و پله برقی آکام شایا
آکام شایا

نصب آسانسور جدید؛ تکنولوژی روز آسانسورهای دنیا

نصب آسانسور جدید؛ تکنولوژی روز آسانسورهای دنیا

نصب آسانسور جدید؛ تکنولوژی روز آسانسورهای دنیا

در جهان امروز تکنولوژی نصب آسانسور در سازه ها بیش از هر زمان دیگری محبوبیت پیدا کرده و پیشرفت علوم تخصصی در این زمینه بسیار کمک کننده بوده است. زیرا در بسیاری از برج ها و سازه های با تعداد طبقات بالا دیگر امکان به کارگیری آسانسورهای قدیمی نخواهد بود. در این شرایط تکنولوژی های جدید باعث می شوند تا تمام خلاء های موجود در آسانسورهای سنتی همچون نیاز به سیم بکسل و سرعت های پایین هنگام حمل و نقل مسافران در آسانسور کششی از بین برود و مزایای بی شماری نیز به همراه داشته باشد.

تکنولوژی هایی همچون تجهیز آسانسور به اینترنت پرسرعت یا آسانسورهایی که بدون نیاز به انرژی الکتریکی کار می کنند دیگر تنها یک آرزو نیست و در بسیاری در سازه های معروف جهان در حال کاربری است. در این مقاله قصد داریم به بیان تکنولوژی های روز دنیا در صنعت آسانسورسازی دنیا بپردازیم. در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه نصب انواع آسانسور علاقه مند هستید، با مشاوران مجرب آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

تکنولوژی نصب آسانسور

۱- تکنولوژی نصب آسانسور سبز

یکی از تکنولوژی های فوق العاده که در پیشرفت صنعت آسانسورسازی در جهان بسیار تاثیرگذار بوده، تکنولوژی نصب آسانسور سبز است. آسانسورهای سبز به آسانسورهایی گفته می شود که می توان به کمک آن ها سرعتی بالاتر از سرعت آسانسورهای کششی را در زمان کمتری پیمود. همچنین از هیچ گونه نیروی الکتریکی برای جابجایی آن استفاده نکرد. شاید با این سوال مواجه شوید که این جابجایی میان طبقات مختلف چگونه انجام می شود؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که بدین منظور از پنل های خورشیدی استفاده می شود.

کاربرد انرژی خورشیدی در نصب آسانسور سبز

انرژی خورشیدی به عنوان یکی از موثرترین انرژی های موجود در سراسر دنیا است که جزو انرژی های تجدید پذیر به شمار می آید. بسیاری از دانشمندان سالیان سال است که بر روی این انرژی کار می کنند و هدف آن ها دستیابی به انرژی برق بدون احتیاج به وجود مولد انرژی الکتریکی است. در نتیجه تمام این تلاش ها پنل های خورشیدی پدید آمد که قابلیت تبدیل فوتون های دریافتی از خورشید را به انرژی برق داشت.

مهندسان در حوزه صنعت آسانسورسازی نیز به تازگی به این مهم دست یافته اند که می توان از انرژی تجدید پذیر خورشید در راستای جابجایی کابین آسانسور میان طبقات یک آسمان خراش استفاده کرد. بدون آنکه به هیچ گونه سیستم کششی نیاز داشته باشد. همچنین سرعت مطمئن این آسانسورها محبوبیت آن را در جهان افزایش داده است.

مزایای استفاده از آسانسور سبز

تا به اینجا مقدمه ای بر تکنولوژی نصب آسانسور سبز را برای شما بیان کردیم. اگر بخواهید با ویژگی های بیشتری درباره این نوع آسانسور آشنا شوید، باید بگوییم که مزایای بی شمار این آسانسورها به قدری منحصر به فرد است که استفاده از آن ها در اغلب موارد به مدیران سازه ها توصیه می شود. در این بخش به بیان برخی از مزایای آسانسور سبز خواهیم پرداخت.

  • برای حفظ محیط زیست بهترین راه حل استفاده از تکنولوژی نصب آسانسور سبز به حساب می آید. زیرا از انرژی تجدیدپذیر برای عملکرد صحیح خود استفاده می کند.
  • کنترل ترافیک یکی دیگر از ویژگی های بسیار ضروری در روزمرگی های مردم برای استفاده از آسانسورهاست. این آسانسور با برخورداری از سنسورهای هوشمند این قابلیت را  دارد که در صورت تکمیل ظرفیت با سرعت بالایی که نسبت به دیگر آسانسورها داراست، مانع از پیدایش سیل عظیمی از جمعیت پشت درب های کابین آسانسور می شود.
  • این تجهیز بسیار قدرتمند در آسانسورهای سبز به سنسورها سبب می شود عملکرد چراغ های درون کابین، تهویه و تمام امکانات در آن ها به بهترین نحو ممکن صورت پذیرد.
  • این آسانسور با طراحی منحصر به فرد خود این قابلیت را فراهم می کند که بدون نیاز به کابل و سیم بکسل و چرخدنده های رایج و به کمک انرژی برقی که توسط انرژی خورشیدی به دست می آید، کابین را میان طبقات جابجا کند.

تکنولوژی نصب آسانسور

۲- تکنولوژی نصب آسانسور هوشمند

آسانسور هوشمند جزو یکی از بارزترین نشانه های حضور هوش مصنوعی در ساخت انواع ابزارآلات و سیستم های صنعتی به حساب می آید. همانطور که از نام این آسانسور برمی آید، جدیدترین حسگرها و سنسورهای موجود در دنیا در ساخت آن دخیل بوده اند و قابلیت های بی شماری را بی تردید به آن اضافه می کنند. آسانسور هوشمند برای سازه های بسیار مرتفع و برج ها مناسب ترین گزینه محسوب می شوند. این آسانسورها هیچ گونه مشکلی از  قبیل ترافیک مردم پشت درب های کابین را به وجود نمی آورند و نظم فوق العاده ای را در ساختمان ها ایجاد خواهند کرد.

طرز کار آسانسور هوشمند

آسانسورهای هوشمند دارای بوردهایی هستند که اطلاعات مربوط به مسافران باید از ابتدا روی آن ثبت شود. سپس با ورود کد یا کلید کارت می توان به آن اطلاعات دسترسی پیدا کرد. مسافر در این مرحله باید با انتخاب طبقه مقصد منتظر آسانسوری که مسئول رفتن به آن طبقه است، بماند. درواقع در آسانسورهای هوشمند هر تعداد از آسانسور برای تعداد خاصی از طبقات طراحی شده اند و به غیر از طبقه تعریف شده نمی توان از آن برای رفتن به طبقات دیگر استفاده کرد. البته این یک مزیت است و آن را به دید یک نکته منفی ننگارید. چرا که امکان استفاده از برخی دیگر از آسانسورها برای تعداد طبقات مشابه وجود دارد.

تمام این موارد بستگی به کاربری سازه دارد و اگر مسئول ساختمان بر این باور است که برخی از طبقات بیش از طبقات دیگر کاربری دارد، پس می تواند از چندین آسانسور برای عبور و مرور میان آن طبقات کمک بگیرد. این موضوع سبب می شود تا حجم ترافیک پشت هر کابین بسیار کم شود. خاصیت جالب دیگری که برای این آسانسور در نظر گرفته شده، این است که امکان ثبت اطلاعات و طبقه موردنظر مسافر وجود دارد. به طوری که دیگر مسافر برای رفتن به طبقه همیشگی خود نیاز به وارد کردن شماره طبقه نخواهد داشت.

۳- آسانسورهای مجهز به سیستم پردازش

آیا تابحال پس از نصب آسانسور به این موضوع فکر کرده اید که اگر بتوان پیش از خرابی آسانسور، از آن به طور هوشمند و بدون نیاز به بررسی های ماهانه مطلع شد چه مزایایی در پی خواهد داشت؟ آسانسورهای بسیاری در سراسر جهان در ساختمان های پر تردد حضور دارند که گاه و بیگاه با خراب شدن آن ها آسیب های جبران ناپذیری از قبیل مسائل مادی و معنوی به همراه داشته اند.

از این رو صنعت آسانسورسازی در جهان به تکنولوژی دست یافته است که می توان بدون نیاز به بررسی های لازم از خرابی آسانسور مطلع شد. سالانه هزینه های زیادی برای بررسی ماهانه آسانسور خرج می شود که اغلب هم اگر تکنسین خبره نباشد، یعنی با خطرات بی شماری در آینده دست و پنجه نرم خواهید کرد که این شکل توسط صنعت آسانسورسازی در شرکت های بزرگ جهان حل شده است.

تکنولوژی نصب آسانسور

تکنولوژی سیستم پردازش چیست؟

سیستم پردازش اطلاعات در آسانسور از طریق حسگرهای پیشرفته انجام می شود. به طوری که عملکرد تمام بخش های داخلی مربوط به قطعات و موتور به طور کامل و در هر لحظه بررسی می شود و با توجه به نرم افزاری که روی تلفن همراه شما نصب شده، می توان در هر زمان دلخواه از نحوه کار آسانسور مطلع شد. البته این تنها عملکرد خاص و تحسین برانگیز آسانسورهای مجهز به سیستم پردازش نیست.

در صورتی که هر گونه مشکل در عملکرد آن رخ دهد، حسگرها اطلاعات مربوط به فرسودگی یا خرابی را به پلتفرمی که به ابر رایانه یا نرم افزار همراه آن منتقل می کنند و با تحلیل و پردازش آن در راستای اطلاع رسانی به مدیر سازه آلارمی را به صدا در می آورد. این پیش بینی ها و بررسی های دقیق سبب می شود خرابی هایی که عملکرد آسانسور را در آینده تحت تاثیر قرار می دهد، زودتر از موعد به اطلاع مدیر ساختمان برسد تا تدابیر لازم در این باره انجام گیرد.

۴- آسانسور مجهز به کنترل مقصد

استفاده از آسانسور همواره بدین معنا بوده است که مسافران باید ساعت ها پشت درب های بسته کابین به انتظار بایستند تا بتوان دو طبقه جابجایی در یک ساختمان را تجربه کرد. اما تصور کنید آسانسورها قابلیت برقراری ارتباط میان یکدیگر را داشته باشند تا بتوان با دقت عمل بیشتری نسبت به گروه بندی آن ها اقدام کرد.

در این صورت دیگر نیازی به تجمع زیاد مسافران و فشارهای عجیب برای ورود به آسانسور و مشکلات تعمیر و تکنولوژی نصب آسانسور که معمولا با سختی همراه است، نخواهد بود. بدین منظور آسانسورها مجهز به صفحه هوشمندی شده اند که با تشخیص طبقاتی که مسافران قصد رفتن به آن را دارند، نسبت به انتخاب آسانسورها اقدام می کند. این بدان معناست که دیگر باید با تجمع خسته کننده مسافران برای سوار شدن به آسانسور خداحافظی کرد.

۵- آسانسورهای سریع السیر

یکی دیگر از تکنولوژی های روز دنیا در راستای کاهش مشکلات موجود در سازه های طویل هنگام استفاده از آسانسور، افزایش سرعت آن به طرز شگفت انگیز بوده که سبب پدید آمدن آسانسورهای سریع السیر شده است. این آسانسورها با استفاده از سیستم های مغناطیسی به جای موتورهای معمول، جابجایی میان طبقات مختلف را با سرعت 20.5 متر بر ثانیه فراهم می کند که سبب کاهش مشکلات ترافیکی و رسیدن هر چه سریعتر مسافران به مقصد می شود.

این آسانسورها با سرعتی مطمئن در جهات مختلف امکان حرکت دارند و علت آن نیز به کارگیری سیستم مغناطیسی است. در این سیستم آهنربای غول آسایی در قسمت بالای کابین نصب می شود و با آهنربای بالای استوانه ای که کابین در آن حرکت می کند، به صورت همنام و ناهمنام تغییر فاز می دهد. در این صورت اگر آسانسور تصمیم به بالا رفتن بگیرد، آهنرباها ناهمنام و اگر قصد پایین آمدن داشته باشد، آهنرباها همنام خواهند شد.

تکنولوژی نصب آسانسور

و در آخر…

در این مقاله سعی کردیم به بیان نکات مربوط به تکنولوژی نصب آسانسور بپردازیم. از آنجایی که استفاده از آسانسور در بسیاری از مواقع با کندی و مشکلات عدیده همچون تجمع جمعیت همراه است، مهندسان در حوزه صنعت آسانسورسازی به دنبال راه حلی برای این مشکلات گشتند و با تکنولوژی های فوق العاده ای روبه رو شدند. آسانسورهای سبز یکی از جالب ترین انواع فناوری های روز دنیاست که بسیاری از مشکلات موجود در هنگام جابجایی آسانسور به طبقات مختلف را از بین برده است و نیاز به انرژی های تجدیدناپذیر همچون انرژی الکتریکی را به صفر رسانده است.

همچنین آسانسورهای با کنترل هوشمند و سیستم پردازش اطلاعات تعمیر و مراقبتی آسانسور جزو مواردی بوده که به سهولت در استفاده از آسانسور کمک وافری کرده است. در صورتی که تمایل دارید به اطلاعات بیشتری در حوزه نصب و تعمیر آسانسور دسترسی یابید، با شرکت آکام شایا البرز در ارتباط باشید. این شرکت با برخورداری از مشاوران مجرب امکان انتخابی آسان را در حوزه تکنولوژی نصب آسانسور برای شما به ارمغان خواهد آورد.

5/5 - (2 امتیاز)

2 نظر

  • اگر واقعا”این اتفاق خیلی خوبه امادرب شرکتهای
    تولید کننده سیم بکسل وتراول کابل وموتور بسته
    میشود؟آنها ضرر میکنند.

  • اگر این اتفاق بیفته خیلی خوبه. اما درب شرکتهای
    تولید کننده سیم بکسل وتراول کابل و موتور و تابلو
    بسته میشود.ضرر و زیان آنها چه میشود؟درود برشما

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...