نصب آسانسور پنوماتیک | آسانسور و پله برقی آکام شایا
آکام شایا

نصب آسانسور پنوماتیک

نصب آسانسور پنوماتیک

نصب آسانسور پنوماتیک

نصب آسانسور پنوماتیک از انواع مختلف یکی از دغدغه های سازندگان سازه های مرتفع و آسمان خراش هاست. بی تردید انتخاب آسانسوری که مطابق فناوری روز دنیا باشد و دارای عمر مفید طولانی نسبت به انواع دیگر آسانسور باشد، سخت خواهد بود. آسانسورهای پنوماتیک یکی از آسانسورهای محبوب در صنعت آسانسورسازی به شمار می آید که استفاده از سیستم های پیشرفته و حسگرهای با دقت بالا باعث شده تا محبوبیت آن دوچندان شود.

این آسانسورها بدون نیاز به کابل و قطعاتی که مدام در معرض آسیب و سایش هستند، طول عمر بالایی برای آسانسور رقم می زند. از طرفی برخورداری از موتور قوی پنوماتیک در ساخت این آسانسورها سبب روی آوردن بسیاری از سازندگان آسمان خراش ها به سمت کاربری آن ها در ساختمان های مرتفع و برج ها شده است.

از این رو قصد داریم شما را با خصوصیات ویژه و جالب آسانسورهای پنوماتیک آشنا کنیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره نصب آسانسور پنوماتیک با مشاوران مجرب شرکت آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

نصب آسانسور پنوماتیک

آشنایی با نصب آسانسور پنوماتیک و فناوری خارق العاده آن

آسانسورهای پنوماتیک یا شیشه ای به آسانسورهایی می گویند که ظاهر آن ها شفاف و همچون شیشه است. این آسانسورها دارای قابلیت جالبی هستند که هرکس به آن ها می نگرد، ابتدا تصور می کند که از شیشه های معمولی ساخته شده اند؛ در حالی که اینطور نیست. آسانسورهای پنوماتیک یک نوع بسیار معروف و محبوب از آسانسورهایی هستند که از نانو موادی به نام پلی کربنات ساخته می شوند. این ماده ظاهر آسانسور را شبیه به شیشه می کند ولی مقاومت آن چند صد برابر شیشه های معمولی است.

جنس شفاف و براق این آسانسورها سبب می شود منظره بیرون از ساختمان برای مسافران قابل رؤیت باشد. از این رو به جای آنکه این آسانسورها درون سازه نصب شوند، تنها یک طرف آن ها به درون ساختمان راه دارد و از طرف دیگر فضای بیرون را پوشش می دهند. درواقع ساخت آسانسورهای پنوماتیک به شکل لوله های شیشه ای یا کریستالی به نظر می آید، اما در باطن با جنسی غول آسا و فوق العاده مستحکم روبه رو هستید که در ادامه بیشتر درباره آن توضیح خواهیم داد.

پلی کربنات چیست و چه کاربردی دارد؟

پلی کربنات یکی از نانو مواد بسیار پرکاربرد در صنعت آسانسورسازی است که امروزه به کارگیری آن در ساخت کابین آسانسور بیش از موارد دیگر به چشم می آید. پلی کربنات در آسانسورهای پنوماتیک باعث می شود علاوه بر ظاهر شفاف و درخشان همچون شیشه، قابلیتی فراتر از یک شیشه معمولی را به شما ارائه دهد.

کابین های ساخته شده از پلی کربنات دارای ویژگی بسیار جالبی بوده که محبوبیت آن را در صنعت بیشتر کرده است. شاید ظاهر آن کمی گول زننده باشد، اما مقاومت بالای پلی کربنات در برابر شکست، به کارگیری آن را در ساخت آسانسور بیشتر می کند. همچنین پلی کربنات دوام بسیار بالاتری نسبت به شیشه دارد که این عدد با 252 برابر مقدار معمول در برابر شیشه بیان می شود. اما این تنها کاربرد نانو مواد پلی کربنات نیست.

از این ماده خارق العاده در ساخت شیشه های ضدگلوله، ساخت شیشه های عینک و حتی دی وی دی به وفور استفاده می شود. جالب این است که این همه ویژگی منحصر به فرد در کنار وزن مناسب پلی کربنات یک آسانسور مکمل و بسیار کاربردی را رقم زده است که کارشناسان طراحی و ساخت آسانسور تمام تلاش خود را برای استفاده از چنین ماده ای به کار بسته اند.

عملکرد آسانسور پنوماتیک چگونه است؟

اکنون ممکن است با این سوال مواجه شوید که آیا نحوه کار و نصب آسانسور پنوماتیک همچون آسانسورهای دیگر است یا خیر؟ دیواره این نوع آسانسور به شکل یک استوانه یا لوله شیشه ای ساخته شده است که حرکت کابین و جابجایی میان طبقات مختلف سازه در این استوانه انجام می گیرد.

اما چیزی که سبب حرکت این کابین می شود، خلای است که در آن پدید آورده اند. این خلا باعث می شود کابین بسته به تنظیماتی که از طریق پانل به آن داده شده حرکت های رو به بالا یا پایین انجام دهد. برای آنکه فضایی بدون حضور هوا در لوله شیشه ای آسانسور پنوماتیک ایجاد شود، بی تردید باید توربین های خلا نیز در صحنه حضور داشته باشند.

نصب آسانسور پنوماتیک

بررسی ماده سازنده کابین آسانسور پنوماتیک

اما شاید این سوال برای شما پیش آید که چگونه خلاء به درون کابین نفوذ نمی کند؟ کارشناسان طراح این نوع آسانسورها فکر بسیار خوبی نیز برای تهویه مناسب این نوع آسانسورها انجام داده اند. درواقع برای آنکه خلائی در درون فضای کابین توسط مسافران احساس نشود، محفظه ای در سقف کابین تعبیه خواهد شد که هوای موردنیاز برای مسافران را تامین می کند و مانع از بروز احساس خفگی برای مسافران در طی جابجایی میان طبقات مختلف می شود.

محل نصب محفظه هوا در آسانسورهای پنوماتیک

این محفظه ها گاهی در بدنه و استوانه اطراف لوله ساخته شده از پلی کربنات مونتاژ شده و گاهی به سقف کابین متصل می شود. اگر قرار باشد این محفظه روی سقف آسانسور تعبیه شود، بایستی یک قاب فولادی در آن قسمت قرار گیرد که هوای مطبوع و مناسب را تامین خواهد کرد. بی تردید کابین یکی از مهم ترین قسمت های آسانسورهای مختلف به شمار می آید که در کنار موتور و دیگر قطعات بایستی طراحی و ساخت آن با دقت کامل انجام شود.

کابین در هنگام نصب آسانسور پنوماتیک می تواند از مواد مختلفی ساخته شده باشد. فولاد، آلومینیوم و پلی کربنات جزو اصلی ترین مواد سازنده کابین آسانسور هستند که در بخش های مختلف کابین ممکن است به کار روند. در اغلب آسانسورهای پنوماتیک برای آنکه هوای مناسب در کابین برای مسافران برقرار باشد، از محفظه های هوایی استفاده می شود که وظیفه این کار را بر عهده خواهد داشت.

مزایای استفاده از آسانسورهای پنوماتیک

آسانسورهای پنوماتیک شاید شما را با این همه ویژگی های فوق العاد ای که در خود جای داده است، متعجب کرده باشد. اما باید بیان کرد که هنوز بخش اصلی بیان خصوصیات منحصر به فرد این آسانسورها باقی مانده است.

در این بخش قصد داریم بخشی از ویژگی های این آسانسورها را برای علاقه مندان به این حوزه توضیح دهیم. اگر تمایل به کسب اطلاعات درباره نصب انواع آسانسور در سراسر کشور دارید، مشاوران خبره آکام شایا البرز در خدمت شما خواهند بود.

۱- نصب آسانسور پنوماتیک در کمترین زمان ممکن

بی تردید یکی از خصوصیاتی که برای تمام مدیران سازه های مرتفع و آسمان خراش ها درباره انتخاب آسانسور اولویت دارد، مدت زمان نصب هر آسانسور خواهد بود. آسانسورهای پنوماتیک با ویژگی های باورنکردنی به سادگی قابل نصب هستند و کاربری ساختمان را به هیچ عنوان با مشکل همراه نخواهند کرد. از این رو این دسته از آسانسورها دارای محبوبیت زیادی در میان مالکان سازه های مختلف دارند.

نصب آسانسور پنوماتیک

۲- کاربری آسان آسانسور پنوماتیک

یکی از نکات جالب درباره نصب آسانسور پنوماتیک، استفاده آسان از آن ها بیان می شود. به این معنا که برای آنکه بتوان میان طبقات مختلف یک سازه مرتفع با تعداد طبقات بالا جابجا شد، نیاز به آموزش نحوه استفاده ندارد. با وجود اینکه این آسانسور جزو آسانسورهای به روز و هوشمند به شمار می آیند، اما تردید نداشته باشید که هنگام استفاده از آن با مشکلی مواجه نخواهید شد. همچنین نکته دیگری که برای این آسانسورها بسیار ذکر می شود، استفاده سریع بلافاصله بعد از نصب است که هیچ گونه توقفی در کارکرد سازه ایجاد نمی شود.

۳- سازگاری آسانسور پنوماتیک با محیط زیست

ویژگی جالب دیگری که آسانسورهای مطابق با تکنولوژی روز دنیا همچون آسانسور پنوماتیک از آن برخوردارند، این است که از هیچ گونه کابل و انرژی الکتریکی در نصب آسانسور پنوماتیک استفاده نمی شود. به همین دلیل از مصرف بی رویه انرژی برق در این نوع آسانسورها جلوگیری می شود که این موضوع برای علاقه مندان به محیط زیست بسیار ارزشمند خواهد بود.

۴- ظاهر جذاب و منحصر به فرد

سازه های امروزی در دنیا مطابق با تکنولوژی های پیشرفته جهان بیشتر دارای نماهای شیشه هستند و با مشاهده آن ها تصویری همچون آینه را در مقابل خود خواهید دید. بی تردید اگر در این سازه های شکیل از آسانسورهای سنتی و کششی نصب شود، ظاهر ساختمان را تحت الشعاع قرار می دهد. به همین دلیل توصیه می کنیم از آسانسورهای پنوماتیک کمک بگیرید که ظاهری بی نظیر دارند و نمای شیشه ای سازه را زیباتر می کنند. همچنین ظرفتی که در ساخت این آسانسورها به کار رفته است، باعث شده که نظر معماران بسیاری را به سمت خود جلب کند.

۵- نیاز حداقلی به تعمیرات و سرویس

یکی از مشکلات اساسی که پس از خرید آسانسورهای سنتی افراد را با خود درگیر می کند، مراقبت های بعدی آن است. این مراقبت ها شامل سرویسکاری در بازه های زمانی مشخص خواهد بود که در برخی موارد با تعمیرات قطعات و بخش های مختلف آسانسور همراه است. در این شرایط اگر سازه یک آسمان خراش باشد که دارای بازدید کنندگان بسیار است، تعمیر آسانسور به معانای توقف چند روزه سازه است. در این صورت کارکرد سازه به تعویق خواهد افتاد که اصلا به صلاح نخواهد بود.

در این شرایط نصب آسانسور پنوماتیک به شما کمک می کند تا از بروز خرابی های عدیده جلوگیری شود. این آسانسور با عملکرد ساده و استفاده از خلاء در کارکرد خود نیاز به تعمیر و سرویس را به حداقل می رساند و بازدهی بسیار بالاتری نسبت به آسانسورهای دیگر خواهد داشت. علاوه براین اگر عمر مفید آسانسورهای کششی به هر میزانی تعیین شود، آسانسورهای پنوماتیک با بازدهی بسیار بالاتر، عمر مفید بیشتری نیز به شما ارائه می دهد که انتخاب آن را برای آسمان خراش ها و برج ها معقول می کند.

نصب آسانسور پنوماتیک

و در آخر…

در این مقاله تلاش کردیم به بیان نکات لازم درباره نصب آسانسور پنوماتیک و ویژگی های جذاب آن بپردازیم. این آسانسورها که در دسته آسانسورهای هوشمند قرار می گیرند، دارای ظاهری شبیه به شیشه هستند که در واقعیت از نوعی نانو مواد به نام پلی کربنات ساخته شده است. این آسانسورها دارای خصوصیات فوق العاده ای همچون عدم استفاده از کابل و سیستم کششی، برخورداری از محفظه های ایمنی برای برقراری هوای مناسب در کابین و مواردی از این قبیل هستند که باعث محبوبیت بالای آن ها در میان انواع آسانسورهای هوشمند شده است.

آسانسورهای پنوماتیک برعکس آسانسورهای دیگر برای جابجایی میان طبقات مختلف یک سازه از خلاء کمک می گیرند. همچنین با قرارگیری محفظه ای فولادی هوای مناسب در کابین برای مسافران فراهم خواهد شد. دارای در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره نصب آسانسور پنوماتیک در سراسر کشور دارید، از خدمات بی نظیر شرکت آکام شایا البرز بهره مند شوید. مشاوران مجرب این شرکت با برخورداری از سابقه طولانی در این حوزه آماده ارائه اطلاعات مدنظر شما در هر زمان خواهند بود.

5/5 - (2 امتیاز)

2 نظر

  • این نوع آسانسورها برای حداکثر ۴توقف مناسب می‌باشند و در
    واقع. برای خونه های مسکونی استفاده میشه یا در پذیرایی که به
    هوم لیفت معروف هستند البته در ایران ،و ظرفیت حمل مسافر آن
    هم بسیار کم است ،،

  • بسیار عالی هست ساختمانی تجاری با چهار طبقه دارم
    لطفا 09155511120تماس بگیرید وبفرمایید در شهر
    نیشابور نمایندگی دارید سپاسگزارم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...