نگهداری آسانسور در کرج |آسانسور و پله برقی آکام شایا
آکام شایا

سرویس و نگهداری آسانسور در کرج

سرویس و نگهداری آسانسور در کرج

سرویس و نگهداری آسانسور در کرج

آسانسور یکی از وسایل بسیار ضروری برای هر ساختمان چند طبقه است که باید به همان اندازه که برای انتخاب آن وقت می گذارید، به سرویس و نگهداری آن نیز توجه داشته باشید. مثلا اگر به سیم های آسانسور یا سیم بکسل بی توجهی شود، آسیب جدی به فلکه های کششی وارد خواهد شد.

این موضوع به مرور زمان سبب پارگی سیم بکسل و در نهایت سقوط آسانسور می شود و می تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. بنابراین در نظر داشتن نکات لازم در این باره و همچنین روش بررسی آسیب های احتمالی در آسانسور بسیار مهم است. به همین منظور قصد داریم درباره موارد مربوط به سرویس و نگهداری آسانسور در کرج با شما سخن بگوییم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه تا پایان متن ما را همراهی کنید.

سرویس و نگهداری آسانسور در کرج

تفاوت میان سرویس و تعمیر آسانسور

اغلب افراد بر این باورند که تا زمان قطع برق یا عدم کارکرد درست آسانسور نباید نسبت به بررسی آن اقدام کرد. بی تردید این سخن درست نیست! زیرا آسانسور به طور کلی با سیم بکسل و گیربکس کار می کند و اگر به هر اندازه ای درباره بررسی دوره ای آسانسور و قطعات آن کوتاهی کنید، به همان اندازه امکان آسیب رسیدن به جان افراد نیز بالا خواهد رفت. بنابراین خوب است در ابتدای بحث به این موضوع بپردازیم که سرویس کردن آسانسور و تعمیر آن چه فرقی با هم دارند و نیاز به هر یک از آن ها چه زمانی احساس می شود.

سرویس و نگهداری آسانسور 

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی ماهانه تمام قطعات از طریق شرکت طرف قرارداد است. در واقع پس از خرید آسانسور، شرکت متعهد می شود که به صورت ماهانه فردی که آموزش های لازم جهت سرویسکاری آسانسور را دیده باشد، در راستای بررسی و برطرف کردن اشکالات جزئی و نظافت آسانسور از نظر صنعتی بفرستد. همچنین اگر مشکلی در هر یک از قطعات وجود داشته باشد، سرویسکار آسانسور باید آن را به اطلاع مدیر ساختمان برساند و در صورت موافقت او باید نسبت به تعمیر یا تعویض قطعه اقدام شود. با این کار از وقوع اتفاقات ناگوار جلوگیری می کنید و عمر آسانسور نیز طولانی تر می شود.

تعمیر آسانسور

زمانی که آسانسور دارای قراردادی برای سرویس و نگهداری نباشد، در صورت بروز هر مشکلی باید با یکی از شرکت های معتبر در این حوزه تماس بگیرید تا نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند. در این صورت یکی از سرویسکارهای مجرب برای سرویس آسانسور فرستاده می شود و بسته به مشکل ایجاد شده قطعه موردنظر را بررسی می کند.

همانطور که دریافتید در این روش که تعمیر آسانسور به صورت موردی است غیر از قطعه آسیب دیده هیچ قطعه دیگری بررسی نمی شود. به همین دلیل اگر قطعات دیگر آسانسور هم دچار خطا شده باشند، هرگز متوجه نمی شوید. زیرا شخص سرویسکار بسته به مشکل بروز یافته و شناختی که نسبت به قطعات مختلف دارد مستقیم به سراغ همان قطعه می رود و آسیب های دیگر بررسی نخواهد شد. از این رو توصیه می کنیم به جای این کار از خدمات سرویس و نگهداری آسانسور در کرج کمک بگیرید تا امنیت خود و ساکنین ساختمان تضمین شده باشد.

سرویس و نگهداری آسانسور در کرج

نکات لازم برای افزایش عمر آسانسور

این موضوع که بالاخره یک روز آسانسور دچار خرابی می شود، کاملا درست است؛ اما بی تردید با رعایت برخی نکات می توان این اتفاق را به تاخیر انداخت. بدین منظور لازم است برخی اصول فنی و ساده را مدنظر قرار دهید و بدون مشکل تا مدت ها از سلامت آسانسور مطمئن باشید. در این بخش به بررسی مواردی لازم که بازه زمانی تعمیر آسانسور را طولانی تر می کند، می پردازیم. با ما همراه باشید.

  • رعایت ظرفیت آسانسور برای تعداد مسافران
  • بررسی میزان سرعت کابین
  • بازبینی دوره ای مقدار ارتفاع آسانسور
  • کنترل درب و لته های کابین و آسانسور
  • بررسی مکان قرارگیری کابین
  • ولتاژ برق

تغییر ولتاژ برق و تاثیرات بعدی آن

یکی از مواردی که بروز آن در آسانسور آسیب های جدی به آن وارد می کند و باید حتما پیش از ایجاد مشکلی نسبت به بررسی تبعات آن اقدام کرد، تغییرات ناگهانی ولتاژ برق است. علاوه بر این قطع برق نیز می تواند به مرور زمان خطرات بی شماری را برای مسافران رقم بزند.

زیرا زمانی که برق مدام در حال قطع و وصل شدن باشد، دستگاه ها و قطعات بسیاری که برای جابجایی آسانسور بین طبقات کار می کنند، فرسوده و خراب می شوند و تعویض آن ها نیز برای شما هزینه بر خواهد بود. به خصوص افت ولتاژ برق روی عملکرد دستگاه ها تاثیرات منفی زیادی می گذارد که در آن صورت نیاز وافری به بررسی از طریق خدمات سرویس و نگهداری آسانسور در کرج خواهد بود.

عدم رعایت ظرفیت آسانسور

یکی از اصلی ترین دلایل خرابی آسانسور استفاده بیش از حد مجاز از آسانسور است که از دید برخی ها تنها جابجایی راه و بی راه آن بیان می شود، در حالی که اینگونه نیست. حتما تاکنون با آسانسورهایی در شرکت ها و ساختمان های بزرگ مواجه شدید که تعداد بی شماری مسافر سوار آن می شود و بدون توجه به ظرفیت کابین جابجایی مداوم بین طبقات صورت می گیرد.

این موضوع با گذر زمان سبب آسیب دیدگی کابل و سیم بکسل می شود و خطرات باورنکردنی رقم خواهد زد. علاوه بر این اگر از آسانسورهای مخصوص مسافر در راستای حمل بار استفاده شود نیز به همان اندازه خطرناک خواهد بود.

مشکلات سیستم های مکانیکی و الکتریکی

آسانسور از جمله وسایل ساختمانی است که در طول روز به تعداد بی شماری مورد کاربری قرار می گیرد. از این رو ایجاد مشکل در سیستم برق و موتور آن نیز کاملا طبیعی خواهد بود که بی شک با برخی تدابیر مانند معاینات دوره ای، این قبیل مشکلات در زمان مناسب برطرف می شود.

شاید با این سوال مواجه شوید که چه زمانی متوجه مشکلات برقی یا مکانیکی شویم؛ زیرا موتور آسانسور که در دسترس افراد نیست و نمی توان مدام به آن سر زد. پس چه باید کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم می بایست آسانسور را با روزهای قبل مقایسه کنید و در صورت بروز هر تغییری، آسان و بی توجه از کنار آن نگذرید.

چون هر تغییر می تواند نشانه های بدتری را در پی داشته باشد. مثلا اگر موقع سوار شدن به آسانسور حس کردید، کابین در جای خود به طور کامل قرار نمی گیرد، اینجا وقت آن رسیده است که با خدمات سرویس و نگهداری آسانسور در کرج تماس بگیرید تا این موضوع به طور دقیق و تخصصی بررسی شود. علاوه بر این ایجاد تغییرات در سرعت حرکت کابین نیز نشانه خوبی نیست و باید حتما به آن رسیدگی کنید.

سرویس و نگهداری آسانسور در کرج

پیامدهای عدم استفاده از خدمات سرویس و نگهداری

آسانسور قطعات گوناگونی دارد که هر کدام از آن ها اگر به خوبی کار نکنند، هشدارهای مختلفی را به شما نشان می دهد. به طبع اگر هر کدام از آن ها را در زمان لازم بررسی نکنید، خطرات بی شماری گریبان گیرتان خواهد شد.

مثلا اگر سرعت آسانسور نسبت به روز اول تفاوت داشته باشد با هنگامی که موضعی که باید کابین در آن حالت قرار گیرد تا مسافران به راحتی پیاده شوند، هر کدام خبر از وجود یک مشکل جدید و البته متفاوت در قطعات آسانسور می دهد که باید به طور دقیق بررسی شود. اما اگر نگران میزان هزینه پرداختی برای خدمات سرویس و نگهداری هستید، بهتر است تا پایان متن با ما همراه باشید.

خرابی قطعات بر اثر سرویس نکردن آسانسور

شاید در نگاه اول خرابی جزئی در بخش کوچکی از قطعه آسانسور چندان مهم به نظر نیاید و از دید شما هیچ گونه بررسی نباید در این زمینه صورت گیرد. این در حالی است که اگر خرابی اندک بررسی و به آن رسیدگی نشود، با ادامه یافتن آن بخش های دیگر نیز دچار آسیب خواهد شد. در این قسمت به بیان برخی از این خرابی ها خواهیم پرداخت.

خرابی های پرهزینه

به عنوان مثال خرابی در رزیستورهای تابلو فرمان، خرابی در بخش مهم دیگر مانند درایو را به همراه دارد. از آنجایی که درایو از اصلی ترین و پرهزینه ترین قطعات آسانسور به شمار می آید، بنابراین باید منتظر هزینه های بالاتری باشید که در بسیاری موارد کمرشکن خواهد بود.

خرابی های محدود به سرویس ماهیانه

علاوه بر این برخی خرابی ها تنها در معاینات دوره ای و با بهره گیری از خدمات سرویس و نگهداری آسانسور در کرج قابل رفع شدن است. مثلا هنگامی که روغن موتور گیربکس نسبت به حالت عادی کم می شود تنها راه، ریختن روغن به صورت دوره ای  در موتور برای جبران روغن از دست رفته و جلوگیری از خرد شدن موتور و نابودی کامل آن خواهد بود.

خرابی بر اثر ذرات گرد و خاک

شاید برایتان جالب باشد که حتی ذره ای گرد و غبار می تواند مانع از عملکرد صحیح موتور آسانسور شود و آسیب های جبران ناپذیری به آن وارد کند. مثلا اگر اندکی ذرات گرد و خاک روی «لقمه های پاراشوت» قرار گیرد یا این لقمه ها کثیف شوند، باعث از بین رفتن ریل های آسانسور و در نهایت سقوط آن خواهد شد. بدین منظور لازم است به صورت دوره ای از خدمات سرویس آسانسور استفاده کنید.

خرابی سیم بکسل

از مهم ترین بخش های آسانسور، سیم بکسل آن است که وظیفه جابجایی کابین را برعهده دارد. حال تصور کنید که این کابل بسیار مهم بر اثر اصطکاک و استفاده فراوان دچار خوردگی شود. بی تردید این اتفاق به مرور می تواند سیم بکسل را پاره کرده و خسارات جبران ناپذیری برای مسافران داشته باشد.

هزینه های سرویس و نگهداری آسانسور به چه صورت است؟

بسیاری از افراد بر این باورند که پرداخت هزینه برای بررسی ماهانه آسانسور و قطعات آن ضرورتی ندارد و اگر آسانسور با مشکلی روبه رو شود، قطعا نشانه هایی از خود بروز می دهد. سپس برای تعمیر آن به طور کلی هزینه ای پرداخت می کنند. اما آیا این موضوع واقعیت دارد؟

البته که این طور نیست و باید آسانسور به صورت ماهیانه، دقیق و تخصصی معاینه شود. همانطور که برای جلوگیری از بروز بیماری در بدن می بایست چکاپ های دوره ای را مرتب انجام داد، آسانسور و وسایل برقی- مکانیکی نیز همین حالت را دارند.

شاید در نگاه اول اینگونه به نظر بیاید که شما باسرویس نکردن آسانسور در هزینه های ساختمان صرفه جویی می کنید؛ اما جالب است بدانید زمانی که آسانسور خراب شود، بابت تعمیرات آن بایستی هزینه های مداومی را در طی ماه های طولانی خرج کنید و بی شک این کار هزینه های بیشتری را برای ساختمان رقم خواهد زد. بنابراین با پیگیری و استفاده از خدمات سرویس و نگهداری، آسانسور خود را بیمه کنید.

سرویس و نگهداری آسانسور در کرج

و در آخر

در این مقاله سعی کردیم نکات لازم درباره سرویس و نگهداری آسانسور در کرج را برای شما بیان کنیم تا طول عمر بیشتری برای این وسیله رقم بزنید. همانطور که در متن نیز گفته شد قطعات بی شماری در آسانسور وجود دارد و خرابی هر کدام از آن ها می تواند خطراتی همچون پارگی سیم بکسل، از کار افتادن موتور و مواردی از این قبیل در پی داشته باشد.

بدین منظور لازم است معاینات دوره ای برای آسانسور انجام گیرد تا از خسارات بعدی جلوگیری شود. در صورتی که به شغل سرویسکاری آسانسور علاقه مند هستید، پیشنهاد می دهیم در دوره های آکام شایا البرز شرکت کنید. این دوره ها تحت نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار می شود و شما را آماده حضور در بازار کار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...