نصب آسانسور در کرج؛ استاندارد های نصب آسانسور کششی
آکام شایا

نصب آسانسور در کرج؛ استاندارد های نصب آسانسور کششی

نصب آسانسور در کرج؛ استاندارد های نصب آسانسور کششی

نصب آسانسور در کرج؛ استاندارد های نصب آسانسور کششی

مقدمه

علی رغم اینکه آسانسور ها نیز همچون تمامی ماشین ها و لوازم مکانیکی در بازه های زمانی مشخص به تعمیر، سرویس و نگه داری دارند. اما می توان اذعان داشت برخی از مواردی که منجر به تعمیرات آسانسور ها می شود، عدم توجه کافی به استاندارد های طراحی، نصب و راه اندازی آسانسور می باشد. این در صورتی است که کتاب پانزدهم مقررات ملی ساختمان به صورت کامل و مفصل به موضوع نصب و راه اندازی آسانسور ها در پروژه های مختلف پرداخته است. لذا تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به صورت خلاصه به بررسی مقررات و استاندارد های طراحی و نصب آسانسور کششی بپردازیم. در ادامه برای نصب آسانسور در کرج با ما در آکام شایا البرز همراه باشید.

 

بیشتر بدانید:

نصب آسانسور در کرج؛ همه چیز درباره آسانسور ها

نصب آسانسور در کرج؛ در زمان سقوط آسانسور باید چه کنیم؟

تعمیر آسانسور در کرج؛ مشکلات رایج در آسانسور ها چیست؟

نصب آسانسور در کرج؛ قدم دوم آنالیز کنترل ترافیک و تحلیل حساسیت

نصب آسانسور در کرج؛ خانه های قدیمی چطور آسانسوردار می شوند؟

نصب آسانسور در کرج، قدم اول آهن کشی و شاقول ریزی

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کششی از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

تعمیر و سرویس پله برقی در کرج

نصب پله برقی در کرج؛ انواع پله برقی خانگی

نصب پله برقی در کرج؛ انواع پله برقی و آشنایی با نحوه کارکرد آن ها

 

آسانسور کششی چیست؟

 

قبل از آن که به بحث اصلی یعنی بررسی استاندارد ها و مقررات نصب آسانسور کششی در پروژه ها بپردازیم، لازم است تا مقدمه ای در خصوص این نوع آسانسورها ارائه دهیم. در این خصوص باید اشاره کنیم که آسانسور کششی به آسانسوری گفته می شود که حرکت آن بر اثر اصطکاک بین سیم بکسل و شیار فلکه کشش، در هنگام چرخش آن، توسط سیستم محرکه (موتور آسانسور) صورت می گیرد.

آسانسورهای کششی به دلیل داشتن مزیت های ویژه از متداول ترین انواع آسانسور و بالابر در دنیا می باشند. آسانسور و بالابر کششی عموما بر اساس نیروی الکتروموتور و گیربکس کار می کنند. آسانسور های کششی در پروژه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم کارکرد آسانسور های کششی موجب شده است تا بتوان از این آسانسور در پروژه های مرتفع و طبقات بالا استفاده کرد. در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص نحوه کارکرد آسانسور کششی ارائه شده است. اما حال اجازه دهید تا به مبحث اصلی یعنی مقررات نصب و استاندارد های طراحی آسانسور های کششی طبق اصول مبحث 15 مقررات ملی ساختمان بپردازیم.

نصب آسانسور در کرج؛ استاندارد های نصب و طراحی آسانسور کششی

همانطور که در قسمت قبلی نیز اشاره کردیم، مبحث 15 مقررات ملی ساختمان به صورت کامل به مبحث آسانسور و مقررات و استاندارد های نصب و طراحی آسانسور ها پرداخته است. گفتیم که آسانسور های کششی از رایج ترین انواع آسانسور ها هستند. با توجه به این آسانسور ها در پروژه های مرتفع و طبقات بالا مورد استفاده قرار می گیرند. لذا لازم است تا تمامی مقررات طراحی و نصب با دقت در خصوص این نوع آسانسور در نظر گرفته شود.

در ادامه مهمترین اصول و استاندارد های نصب و طراحی آسانسور های کششی را با توجه به مقررات ملی ساختمان شرح می دهیم. البته لازم به ذکر است که علاوه بر مقررات ملی ساختمان استاندارد های دیگری نیز برای نصب اسانسور و پله برقی تدوین شده است.

اما ما در اینجا تنها به ذکر برخی از مهم ترین نکات در خصوص طراحی و نصب آسانسور در کرج می پردازیم. تا تنها تلنگر و چراغ راهی بوده باشیم. اما شما می بایست به مبحث 15 مقررات ملی ساختمان و سایر استاندارد ها مراجعه کنید تا بتوانید اطلاعات تکمیلی را به دست بیاورید.

  • اگر آسانسور کشش از نوعی انتخاب شود که حفر چاه برای استقرار جک در آن ضروری باشد، پیش بینی های لازم جهت حفر آن باید به عمل آید.
  • چاه جک باید از مقاومت لازم در برابر نفوذ آب برخوردار باشد و با دقت شاقولی ۲۵ میلی متر در ارتفاع ۳ متر اجرا گردد.
  • سایر الزامات نظیر محاسبه تعداد، ظرفیت و جا به جایی که برای آسانسورهای هیدرولیکی مقرر شده، برای آسانسورهای کششی نیز لازم است.

نصب آسانسور در کرج

نتیجه گیری

همانطور که اشاره کردیم، مقررات و استاندارد های نصب و طراحی آسانسور در کرج مبحثی بسیار پیچیده بوده و نیاز به صرف وقت و زمان و مطالعه دقیق استاندارد های تدوین شده مربوطه می باشد. هدف از تدوین این مقاله آن بود که شما دوستان عزیز بدانید که برای ورود به صنعت آسانسور می بایست به تمامی استاندارد ها و مقررات ملی در خصوص نصب و طراحی مسلط باشید.

در این مقاله ما به موضوع مقررات، استاندارد ها و اصول نصب و طراحی آسانسور های کششی در پروژه های ساختمانی پرداختیم. بدون شک در صورتی که تمامی اصول، مقررات و استاندارد هایی که در مبحث 15 مقررات ملی ساختمان به آن ها اشاره شده، رعایت شود، برخی از موارد و حادثه های مربوطه به آسانسور ها کاهش پیدا می کند. البته لازم است توجه داشته باشید که موضوع سرویس و تعمیر آسانسور های کششی موردی غیر قابل اجتناب است، زیرا آسانسور های کششی و به طور کلی آسانسور ها ماشین آلاتی مکانیکی بوده که از اجزای مختلفی تشکیل شده اند. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

پیشنهاد می شود: نصب آسانسور هیدرولیک در کرج؛ پاوریونیت هیدرولیک آسانسور و بالابر چیست؟

نصب آسانسور در کرج

تعمیر آسانسور در کرج

نصب پله برقی در کرج

تعمیر پله برقی در کرج

آموزش نصب آسانسور و پله برقی در کرج

5/5 - (7 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...