نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور وینچی چیست؟
آکام شایا

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور وینچی چیست؟

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور وینچی چیست؟

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور وینچی چیست؟

مقدمه

 

قبلا در مقاله آسانسور چیست؟ مفصلا در خصوص آسانسور و انواع آن با شما صحبت کردیم. گفتیم که آسانسور یک ماشین مکانیکی است که از انواع قطعات و اجزای مختلف تشکیل شده است. عملکرد صحیح و سیستم وار این اجزا در کنار هم عملکرد اصلی آسانسور را صورت می بخشند. در نهایت حرکت و جابه جایی در مسیر های حرکتی عمودی توسط انواع آسانسور ها و بالابرها میسر می شود. اگرچه کارکرد انواع آسانسور ها در واقع یک چیز می باشد. همچنین تعمیر و سرویس آسانسورها نیز در انواع مختلف آن متفاوت می باشد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی آسانسور وینچی ( winch ) و نحوه نصب آسانسور در کرج بپردازیم.

قبل از آن که به پاسخ سوال آسانسور وینچی چیست؟ بپردازیم لازم است اشاره کنیم که اگرچه عملکرد اصلی تمامی آسانسور و بالابر ها، حرکت و جابه جایی بار و مسافر ها در مسیر های حرکتی عمودی می باشد. اما عملکرد، کارکرد، نوع موتور، مزیت ها، معایب و ویژگی های دیگر در هر یکی از این اسانسور ها متفاوت است. به همین دلیل می توان در زمان طراحی و نصب آسانسور به هر یکی از این موارد با توجه به پروژه توجه کرد.

 

پیشنهاد می شود: نصب آسانسور هیدرولیک در کرج؛ آسانسور هیدرولیکی چیست؟

 

آسانسور وینچی چیست؟

 

نصب آسانسور در کرج

 

در پاسخ به این سوال که آسانسورهای وین چی چیست؟ باید اشاره کنیم که آسانسورها در انواع مختلفی موجود می باشند که با توجه به ویژگی هایشان در پروژه های مختلفی به کار گرفته می شوند. یکی از این آسانسور ها آسانسور وین چی می باشد.

از مهم ترین انواع آسانسور ها عبارتند از:

آسانسور وینچی یا winch elevator یکی از انواع رایج آسانسور ها می باشد که در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. وینچی به دلیل تفاوت هایی که در نوع کارکرد با سایر بالابرها دارد، از آن ها جدا و قابل بررسی می باشد. در یک تعریف ساده آسانسور وینچی باید اشاره کنیم که این نوع اسانسور با استفاده از زنجیر و با نیروی برق کار می کند.

به عبارت دیگر نیروی کششی مورد نیاز برای حرکت و جابه جایی کابین آسانسور وینچی با استفاده از زنجیر و یا طناب فولادی تامین می شود که به صورت معلق و با نیروی رانش به حرکت در می ‌آید. از مهم ترین وجه تفاوت ها در آسانسور های وینچی این است که این آسانسور ها وزنه و قاب ندارند. معمولا در فروشگاه های بزرگ که نیاز به حمل بار است نیز از این آسانسورها استفاده می شود.

 

نحوه کارکرد

 

در قسمت های قبلی به صورت حدودی با آسانسور های وینچی یا winch elevator آشنا شدید. اما نحوه کارکد آسانسور وینچی به چه صورتی است؟ یا به اصطلاح دیگر اسانسور وینچی چگونه کار می کند؟ گفتیم که آسانسور وینچی با استفاده از زنجیر و نیروی برق کار می کند. موتور آسانسور وینچی معمولا روی زمین قرار گرفته و با توجه به باز و ظرفیت وسایل و افراد، با استفاده از یک قرقره در محور عمودی جابه جا می ‌شود. همچنین نکته قابل توجه در اینجا این است که در این آسانسورها سیستم ترمز اهمیت بالایی دارد. به عبارت دیگر در آسانسور وینچی مدت زمان ایستادن و ساکن بودن آن به سیستم ترمز وابسته است.

برق مورد نیاز در winch elevator معمولا تک فاز و سه فاز است. در این مدل آسانسور گیربکس، گشتاور تولید شده از موتور را تقویت می کند تا کابین راحت تر جابه شود. آسانسور های وینچی همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم بدون قاب و وزنه می باشد. اما طبعا این آسانسور نیز از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده که خارج از علاقه این بحث است.

 

نحوه نصب

 

نکته دیگر که در خصوص این نوع اسانسور ها اهمیت دارد، نحوه نصب آن می باشد. هر چند کارکرد آسانسور وینچی به نیروی رانش بستگی دارد. اما نصب این آسانسور ها کار ساده ای نبوده و حتما می بایست توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود. استاندارد ها و مقررات زیادی باید در زمان نصب و طراحی آسانسور وینچی در نظر گرفته شود که در مقالات بعدی به آن خواهیم پرداخت. اما مهم ترین نکته این است که برای نصب آسانسور وینچی باید در مرحله اول محل نصب بررسی شود. پس از آن حداکثر وزنی که آسانسور در آن ساختمان باید جابه جا کند برآورد شده و سپس با توجه به ارتفاع محل و موقعیت طبقات، آسانسور و کابین آن طراحی شود.

 

ویژگی های آسانسور winch

 

  • دارای تابلو فرمان
  • دارای رله کنتاکتوری سازگار با کارکرد سیستم
  • امکان طراحی برای مسیرهای زیاد
  • امکان استفاده در ساختمان های مرتفع
  • استفاده کمتر از گیربکس
  • دارای سیستم تنظیم سرعت
  • دارای سنسور نوری برای شناسایی اجسام
  • استفاده از برق تک فاز و سه فاز
  • و غیره.

 

سخن آخر

 

در این مقاله به صورت خلاصه به بررسی و معرفی winch elevator پرداختیم. اما نکته ای که در اینجا لازم به ذکر است این است که آسانسور وینچی یکی از پرکاربردترین انواع بالابرها می باشد. طبیعتا مسائل زیادی پیرامون اجزا و قطعات، طراحی و نصب، سرویس و نگهداری همچنین تعمیر آن ها وجود دارد. بنابراین نمی توان تنها به مطالعه یک مقاله ساده بسنده کرد. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا برای کسب اطلاعات تکمیلی و بیشتر در خصوص نحوه کارکرد آسانسور ها و تمامی نکات پیرامون صنعت آسانسور و همچنین نصب آسانسور د کج با ما در آکام شایا البرز همراه باشید. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

نصب آسانسور هیدرولیک در کرج

تعمیر آسانسور هیدرولیک در کرج

نصب پله برقی در کرج

تعمیر پله برقی در کرج

آموزش نصب آسانسور و پله برقی در کرج

5/5 - (2 امتیاز)

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...