نصب پله برقی در کرج؛ پله برقی چیست؟
آکام شایا

نصب پله برقی در کرج؛ پله برقی چیست؟

نصب پله برقی در کرج؛ پله برقی چیست؟

نصب پله برقی در کرج؛ پله برقی چیست؟

نصب پله برقی در کرج

پله برقی یا Escalator چیست؟ نصب پله برقی در کرج چگونه است؟ بشر همواره به دنبال ساخت ابزاری برای دستیابی به زندگی راحت تر و پیشبرد بهتر کارها بوده است. از زمانی که اجداد ما در عصر نوسنگی سنگ ها را متناسب با نوع نیاز خود تراش می دادند، تا به امروز ابزار ها و وسایل مختلفی کشف و اختراع شده است. با توجه به پیشرفت و توسعه ساخت و ساز سازه های مرتفع و آسمان خراش ها در عصر مدرن آمریکا و اروپا، لزوم استفاده از ابزار هایی برای جابه جایی در مسیر های عمودی بیش از پیش اهمیت یافت.

یکی از انواع این ابزار ها که برای جا به جایی در مسیر های عمودی مورد استفاده قرار می گیرد، پله برقی می باشد. اما پله برقی چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا مفصلا در خصوص پله برقی ، تاریخچه آن و نصب پله برقی در کرج با شما صحبت کنیم. در ادامه با ما در آکام شایا البرز همراه باشید.

 

پیشنهاد می شود: نصب پله برقی در کرج؛ انواع پله برقی خانگی

پله برقی چیست؟

در پاسخ به سوال پله برقی چیست؟ یک پاسخ ساده و ابتدایی وجود دارد. ( Escalator ) پله برقی یا پله روان گونه ‌ای نقاله جابجایی است که برای جابه‌ جا کردن افراد به کار گرفته می شود. پله برقی از پله های به هم پیوسته تشکیل شده که به حالت افقی می ‌مانند و برای بالا و پایین بردن افراد استفاده می ‌شود. پله برقی یک چرخه تکرار شونده از پله ‌های در گردش است، که در آن پله ‌های بازگشتی در زیر پله ‌های بالایی پنهان شده ‌اند.

وزن پله‌ های پنهان با وزن پله ‌های آشکار موازنه و برابری می‌ کند. بنابراین موتور پله برقی بایستی تنها وزن افراد روی پله برقی را (که در حال بالا یا پایین رفتن هستند) تحمل کند.

 

پیشنهاد می شود: نصب پله برقی در کرج؛ انواع پله برقی و آشنایی با نحوه کارکرد آن ها

در یک تعریف دیگر در پاسخ به سوال پله برقی چیست؟ باید اشاره کنیم که پله برقی راه پله ی متحرکی است که به منظور حمل و نقل افراد و مسافر به بالا و پایین و در یک ارتفاع عمودی استفاده می شود. پله برقی در سراسر دنیا و در مکان هایی که امکان نصب آسانسور وجود ندارد نصب می شود.

همه ما برای یکبار هم که شده در فروشگاه ها، مراکز تجاری، مترو، فرودگاه ها و غیره از پله برقی استفاده کرده ایم. بدون شک اختراع پله برقی کمک بزرگی به بشر بوده است. تصور کنید که در فرودگاه مجبور می بودید، برای جابه جا کردن بار و وسایل خود از پله ها استفاده کنید..

بیشترین موارد استفاده از پله برخی در اماکن زیر می باشد:

  • مراکز تجاری بزرگ
  • فروشگاه ها
  • هتل ها
  • مراکز خرید
  • مراکز حمل و نقل
  • فرودگاه ها
  • ساختمان های عمومی
  • هتل ها
  • برخی از منازل
  • و غیره.

نصب پله برقی در کرجل

پله برقی چگونه کار می کند؟

همانطور که اشاره کردیم باید اشاره کنیم که پله برقی راه پله ی متحرکی است که به منظور حمل و نقل افراد و مسافر به بالا و پایین و در یک ارتفاع عمودی استفاده می شود. پاسخ سوال پله برقی چیست؟ را دانستیم. اما سوال بعدی اینجا است که پله برقی چگونه کار می کند؟

پله برقی و هم خانواده آن یعنی پیاده رو برقی نیروی محرک خود را با استفاده از موتور های جریان متناوبی که سرعت ثابتی را ایجاد می کنند تامین می نمایند. این سرعت عموما بین ۰٫۳ تا ۰٫۶ متر بر ثانیه است. نکته قابل توجه در خصوص پله برقی این است که تعداد پله برقی های نصب شده در ایالات متحده بیش از ۳۰٫۰۰۰ دستگاه تخمین زده می شود که قادرند سالانه ۹۰ میلیارد مسافر را جابجا نمایند.

 

پیشنهاد می شود: تعمیر و سرویس شبانه روزی پله برقی در کرج

پله برقی چه مزیت هایی دارد؟

در قسمت قبل به بررسی پله برقی پرداختیم. اما اگر برای شما نیز سوال است که پله برقی ، پله روان یا همان پله متحرک چه مزیت هایی دارد که موجب محبوبیت آنها در جهان شده است، ادامه مقاله را مطالعه بفرمایید:

  • قابلیت جابه جایی حجم بالایی از افراد
  • قابلیت جابه جایی بار و اشیا
  • قابلیت نصب در محل پله های معمولی
  • پله برقی ها هیچ زمان انتظاری ندارند
  • هدایت مردم به خروجی های اصلی
  • هدایت مردم به مکان های خاص مورد نظر کارفرما
  • ایمنی بالا
  • و غیره.

 

چه کسی پله برقی را اختراع کرد؟

“اختراع پله برقی به شکل قابل استفاده برای عموم را به یکی از کارمندان شرکت آسانسور اوتیس به نام چارلز دی سیبرگ نسبت می دهند.” اما مانند تمامی اختراعات ثبت شده تا کنون بر سر مخترع پله برقی نیز دعوا هایی وجود دارد. در ۱۹۱۰ سیبرگ حق ثبت اختراع خود را به شرکت آسانسور اوتیس واگذار نمود. علیرغم پیشرفت های بسیاری که در زمینه تکمیل این اختراع از بدو تولد تا کنون صورت گرفته، اما طراحی اولیه سیبرگ، هنوز هم اساس ساخت پله برقی است.

این ماشین تشکیل شده از دو پلتفرم بالا و پائین که توسط یک خرپای فلزی به هم متصل هستند. خرپا شامل دو چرخ محرک است که یک سری پله تاشو را به صورت یک حلقه پیوسته به حرکت در می آورند. خرپا همچنین مجهز به حفاظ و دو نوار دستگیره است که با سرعتی هماهنگ با سرعت حرکت پله ها حرکت می کنند. امیدواریم که با مطالعه پله برقی چیست؟ توانسته باشیم، پاسخ سوال شما را داده باشیم. از این که تا پایان با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

 

پیشنهاد می شود: تعمیر پله برقی در کرج چگونه است؟

نصب پله برقی در کرج

تعمیر پله برقی در کرج

آموزش نصب آسانسور و پله برقی در کرج

نصب آسانسور در کرج

تعمیر آسانسور در کرج

5/5 - (6 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...