نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کارگاهی از چه قطعاتی تشکیل شده است؟
آکام شایا

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کارگاهی از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کارگاهی از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کارگاهی از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

نصب آسانسور در کرج

آسانسور کارگاهی یکی از انواع آسانسور های رایج در ساختمان ها و پروژه های ساختمانی می باشد. همانطور که پیشتر نیز مفصلا بحث کردیم، آسانسور یک وسیله و ابزار الکترومکانیکی برای جابه جایی در مسیر های عمودی و مرتفع می باشد. اسانسورها از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده اند. طبعا عملکرد سیستم وار و منظم این قطعات در کنار هم، عملکرد کلی و اصلی آسانسور ها را منجر می شود. اما اگر شما در ساختمان خود از آسانسور کارگاهی استفاده می کنید، بد نیست تا با انواع اجزا و قطعات آسانسور های کارگاهی آشنا شوید.کار نصب آسانسور در کرج را به شرکت آکام شایا البرز بسپارید.

تا در صورت نیاز بتوانید در زمان مناسب برای تعمیر و سرویس آسانسور و تعویض قطعات آن اقدام کنید. اما آسانسور کارگاهی از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

 

پیشنهاد می شود: تعمیر و سرویس شبانه روزی آسانسور در کرج

هامنطور که اشاره کردیم آسانسور های کارگاهی از انواع آسانسور های رایج در پروژه های مختلف می باشند. همانطور که از نام آن پیداست، آسانسور های کارگاهی بیشتر برای انتقال و جابه جایی بار و مصالح در کارگاه ها و ساختمان های نیمه کاره و در حال احداث استفاده می شوند.  به طور کلی می توان گفت آسانسور کارگاهی یا بالابر کارگاهی به وسیله ای گفته می شود که برای حمل بار و افراد در ارتفاع از آن استفاده می شود. آسانسور کارگاهی دارای مکانیزم بالابرنده از طریق نیروی محرکه که خود به صورت برقی یا یوسیله سوخت کار می کند، می باشد. آسانسور کارگاهی باعث افزایش بهره ‌وری و ایمنی در پروژه‌ های ساختمانی می شود.

این آسانسور که معمولا مناسب سازه‌ های بلند چندین طبقه است، به جای صعود وقت‌ گیر چند باره در روز، باعث جابجایی افراد و مصالح سریع تر در طبقات می شود. محدودیتی برای ارتفاع آسانسور کارگاهی وجود ندارد و می توان آسانسور مصالح بر را برای برج های بسیار بلند نیز استفاده کرد. همچنین، استفاده از بالابر کارگاهی باعث صرفه‌ جویی در وقت و هزینه‌ می شود و به کاهش تصادفات و خطرات احتمالی که موجب افزایش ایمنی کارگران در محل پروژه می شود کمک می‌ کند.

 

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور های کارگاهی خود چند دسته دارند:

 

  • آسانسور کارگاهی صنعتی
  • آسانسور کارگاهی ساختمانی 
  • آسانسور کارگاهی حمل بار 

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کارگاهی از چه قطعات و اجزایی تشکیل شده است؟

همچون سایر انواع آسانسورها، آسانسور های کارگاهی نیز از اجزا و بخش های مختلفی تشکیل شده است. در ادامه مفصلا در خصوص این اجزا، بخش ها و قطعات در آسانسور های کارگاهی با شما صحبت می کنیم. اجزا و قطعات آسانسور های کارگاهی به طور کلی عبارتند از:

  • کابین آسانسور
  • حفاظ به کار رفته در اطراف اتاقک آسانسور
  • نرده امگا
  • محدود کننده های انتهای مسیر
  • سوئیچ های ایمنی
  • پاراشوت
  • درب ها آسانسور
  • تابلو فرمان
  • و غیره.

نصب آسانسور در کرج؛ حفاظ به کار رفته در اطراف اتاقک آسانسور

یکی از اجزای مهم در آسانسور های کارگاهی حفاظ اطراف اتاقک آسانسور می باشد. وظیفه این حفاظ محدود کردن کابین آسانسور می باشد که از ورود افراد به محدوده اتاقک جلوگیری می کند و این باعث ایمنی آسانسور کارگاهی بالای اتاقک می شود.

 

نصب آسانسور در کرج

 

 نرده امگا

 

 نرده امگا در قسمت ورود و خروج اشخاص و بار قرار می گیرد و هنگام بالا و پایین آمدن، موجب باز شدن راه ورود و خروج می شود. مزیت ایمنی نرده امگا این است که در زمان حرکت آسانسور از ورود و خروج افراد جلوگیری کرده و زمانی که آسانسور در حال حرکت می باشد. این نرده همواره بسته می ماند و باز نخواهد شد. یکی از موارد تامین کننده آسانسور های کارگاهی همین نرده امگا می باشد که امنیت افراد را تضمین می کند.

 

سوئیچ های ایمنی

 

 سوئیچ های ایمنی در اول و آخر حرکت آسانسور نصب می شود.  قرار دادن این سوئیچ ها و لمینت ها روی درب کابین آسانسور کارگاهی از بروز خطراتی مانند سقوط جلوگیری می کند.

 

محدود کننده های انتهای مسیر

یکی از مهمترین اجزا در آسانسور های کارگاهی محدود کننده های انتهای مسیر می باشند. چنانچه آسانسورهای کارگاهی فاقد این قطعه باشند احتمال خیلی زیادی وجود دارد که به دلیل عمل نکردن سوئیچ ها و لمینت ها و به علت خارج شدن از حفاظ تعبیه شده در پیرامون، کابین آسانسور سقوط کند. در این شرایط خسارات جبران ناپذیری به دنبال خواهد بود. پس نصب این قطعه اهمیت بالایی دارد. در واقع این محدودکننده ها قطعات مکانیکی می باشند که موجب اتمام حرکت آسانسور شده و کمک فراوانی جهت جلوگیری از سقوط به حساب می آیند.

 

پاراشوت

 

پاراشوت یک سیستم بسیار مدرن می باشد که فقط توسط تکنسین های ماهر نصب شده و وظیفه جلوگیری از سقوط را عهده دار هستند.  وجود این سیستم در آسانسور های کارگاهی یک مزیت مهم به حساب می آید.

بیشتر بدانید:

سخن آخر

در این مقاله به معرفی برخی از مهمترین اجزا و بخش ها و قطعات آسانسور های کارگاهی پرداختیم. نکته حائز اهمیت این است که طبعا آسانسور ها اجزا و قطعات ریز و درشت زیادی دارند. ما در این مقاله تنها به ذکر برخی از مهمترین اجزا آسانسور که دارای اهمیت بالایی می باشند، پرداختیم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد. برای نصب آسانسور در کرج با ما تماس بگیرید.

نصب آسانسور در کرج

تعمیر آسانسور در کرج

نصب پله برقی در کرج

تعمیر پله برقی در کرج

آموزش نصب آسانسور و پله برقی در کرج

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...