نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کارگاهی چیست؟
آکام شایا

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کارگاهی چیست؟

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کارگاهی چیست؟

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کارگاهی چیست؟

نصب آسانسور در کرج

 

آسانسور یک وسیله و ابزار الکترو مکانیکی برای جابه جایی بار و مسافر در مسیر های عمودی و در ارتفاع های بالا می باشد. امروز استفاده از آسانسور در ساختمان ها و سازه های بیش از 3 طبقه ضروری می باشد. اما این که کارفرما از چه نوع آسانسوری ( هیدرولیک ، کششی ، وینچی و کارگاهی) در سازه و پروژه استفاده کند، به موارد مختلفی بستگی دارد.

یکی از انواع رایج آسانسور ها که در پروژه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، آسانسور کارگاهی می باشد. اما آسانسور کارگاهی چیست؟ در ادامه برای آشنایی بیشتر و نصب آسانسور در کرج و بالابر های کارگاهی با ما در آکام شایا البرز همراه باشید.

 

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کارگاهی چیست؟

 

همانطور که می دانید آسانسور ها در انواع مختلفی وجود دارند. برای مثال آسانسور هیدرولیک ، کششی ، وینچی ، باری و غیره. آسانسور کارگاهی یا بالابر کارگاهی نوعی از آسانسور می باشد که برای حمل و نقل عمودی مصالح در ساخت و ساز از آن استفاده می شود. آسانسور کارگاهی برای جا به جایی پرسنل، کارگران و مصالح در کارگاه ها و پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی می توان گفت آسانسور کارگاهی یا بالابر کارگاهی به وسیله ای گفته می شود که برای حمل بار و افراد در ارتفاع از آن استفاده می شود. آسانسور کارگاهی دارای مکانیزم بالابرنده از طریق نیروی محرکه که خود به صورت برقی یا یوسیله سوخت کار می کند، می باشد. آسانسور کارگاهی باعث افزایش بهره ‌وری و ایمنی در پروژه‌ های ساختمانی می شود.

این آسانسور که معمولا مناسب سازه‌ های بلند چندین طبقه است، به جای صعود وقت‌ گیر چند باره در روز، باعث جابجایی افراد و مصالح سریع تر در طبقات می شود. محدودیتی برای ارتفاع آسانسور کارگاهی وجود ندارد و می توان آسانسور مصالح بر را برای برج های بسیار بلند نیز استفاده کرد. همچنین، استفاده از بالابر کارگاهی باعث صرفه‌ جویی در وقت و هزینه‌ می شود و به کاهش تصادفات و خطرات احتمالی که موجب افزایش ایمنی کارگران در محل پروژه می شود کمک می‌ کند.

 

پیشنهاد می شود: تعمیر و سرویس شبانه روزی پله برقی در کرج

تامین ایمنی به دو قسمت افراد ( کارگران و افرادی که از آسانسور استفاده می کنند، کلیه افراد حاظر در محوطه کارگاه و افراد داخل کابین) و اشیاء ( بارها و مصالح داخل کابین، اجزاء و قطعات مختلف آسانسور و ساختمانی که آسانسور در آن نصب شده است) تقسیم می شوند. همچنین کارگران در چنین محیطی، انرژی و روحیه مضاعفی برای کار کردن پیدا می کنند. این آسانسورها چیزی در حدود بیست سال است که به وفور در صنعت ساختمان ‌سازی مورد استفاده قرار می‌ گیرند، تنها تفاوت آنها نسبت به گذشته به میزان توانایی و نوع کاربردشان مربوط می شود.

 

نصب آسانسور در کرج؛ انواع آسانسور کارگاهی

 

در پاسخ به سوال آسانسور کارگاهی چیست؟ گفتیم که این آسانسور ها یکی از انواع آسانسور می باشد که به دلیل کاربرد گسترده آن ها در ساختمان ها و پروژه های در حال ساخت به نام آسانسور کارگاهی شناخته می شود. اما آسانسور های کارگاهی نیز انواع مختلفی دارند.

انواع آسانسور کارگاهی عبارتند از:

 

  1. آسانسور های کارگاهی که درون چاهک نصب می شود و دارای ریل های T9 و یا T16 استاندارد آسانسور کارگاهی است که دارای حرکتی ایمن و نرم است.
  2. آسانسور کارگاهی که بر روی نمای ساختمان نصب می شود و شامل قطعات 3 متری می باشد که روی همدیگر مونتاژ می شود و سیستم حرکتی آن ها به صورت کششی یا با رک و پنیون است.

 

نکته قابل توجه در خصوص آسانسور های کارگاهی این است که این آسانسور ها صرفا برای جابه جایی بار مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر با تمام شدن عملیات ساخت و ساز، آسانسور کارگاهی از چاهک خارج شده و آسانسور مسافر بر اصلی با آن جایگزین می شود.

 

کاربرد آسانسور کارگاهی

 

موارد مختلف کاربرد آسانسور های کارگاهی:

  • ساخت پل
  • ساخت تونل
  • ساخت سازه‌ های بلند
  • نوسازی و تعمیر سازه های بلند
  • ساخت نیروگاه ‌ها
  • ساخت پالایشگاه ‌های نفتی
  • پروژه های کشتی‌ سازی
  • ساخت بنادر
  • برنامه ‌های استخراج معادن
  • معدن
  • احداث سد
  • تعمیر یا نوسازی سد
  • و غیره.

 

نصب آسانسور در کرج؛ نکات ایمنی نصب بالابر کارگاهی

 

ایمنی و اطمینان آسانسور های کارگاهی برای حمل و نقل مصالح و افراد به طبقات بالاتر، ثابت شده هستند. اما برای حفظ ایمنی این بالابرهای کارگاهی رعایت نکات ایمنی در هنگام نصب و طراحی آسانسور الزامی می باشد.

برای مثال رعایت نکات زیر حائز اهمیت می باشد:

 

  1. استفاده از همه تجهیزات ضروری
  2. استفاده از محافظ دکل
  3. استفاده از نرده امگا
  4. استفاده از لمنیت سوئیچ
  5. سامانه فرود اضطراری
  6. استفاده از ایست مکانیکی
  7. و غیره.

نصب آسانسور در کرج

 

با افزایش میزان عملکرد این بالابرها، کاربرد های آن نیز بیشتر می ‌شوند. امروزه برای انجام پروژه ‌های بزرگ، استفاده از این آسانسورها غیر قابل اجتناب شده است. این به دلیل صرفه ‌جویی در هزینه ‌ها و سرعت بالای اجرای کار، برای همه دست اندرکاران صنعت عمران پر اهمیت ‌تر شده است. اگرچه در سال های گذشته برای انتقال بار و افراد در طبقات و حتی در ساختمان های یک طبقه از روش های دیگری استفاده می شد. اما امروزه استفاده از انواع آسانسور یا بالابر کارگاهی بسیار رایج و کارساز می باشد.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم. همچنین لازم به ذکر است که مجموعه آکام شایا البرز در خصوص موارد مختلفی اعم از موارد زیر در خدمت مشتریان می باشد:

 

 

آکام شایا البرز یکی از معتبرترین مراکز ارائه خدمات نصب آسانسور در کرج می باشد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و صحبت با مشاوران و متخصصان ما یا استعلام قیمت هر یکی از خدمات آکام شایا البرز با ما در تماس باشید.

نصب آسانسور در کرج

تعمیر آسانسور در کرج

نصب پله برقی در کرج

تعمیر پله برقی در کرج

آموزش نصب و طراحی و محاسبات آسانسور و پله برقی در کرج

4.5/5 - (2 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...