آسانسور هیدرولیک باری صنعتی | آسانسور و پله برقی آکام شایا
آکام شایا

آسانسور هیدرولیک باری صنعتی

آسانسور هیدرولیک باری صنعتی

آسانسور هیدرولیک باری صنعتی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تعداد سازه های چند طبقه، استفاده از آسانسور نیز رواج بیشتری پیدا کرده است. از آنجایی که تنوع آسانسورها روز به روز بیشتر می شود، انتخاب یکی از آن ها کار دشواری به نظر می آید. یکی از پرکاربردترین آسانسورها که هم به عنوان آسانسورهای مسافربری و هم باربری به کار می رود، آسانسور هیدرولیکی است.

این دسته از آسانسورها به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند، نظر بسیاری از کارخانه داران را به سمت خود جلب کرده اند و بیش از آسانسورهای دیگری همچون کششی به کار می روند. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به بیان توضیحات کاربردی درباره آسانسور هیدرولیک باری صنعتی می پردازیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه تا پایان متن ما را همراهی کنید.

آسانسور هیدرولیک باری صنعتی

تاریخچه آسانسور هیدرولیک باری کارخانه ها

همانطور که می دانید آسانسورها دارای انواع مختلفی هستند. یکی از انواع آن به آسانسور هیدرولیک باری صنعتی شهرت دارد و از اوایل قرن 21 تاکنون توانسته به مدت 50 سال در صدر آسانسورهای پرکاربرد باشد. جالب است بدانید در سال های ابتدایی شروع به کار این آسانسورها تنها از آن به عنوان آسانسور باری استفاده می کردند. اما با گذر زمان، پیشرفت تکنولوژی و دستاوردهای به روزتر در زمینه ساخت قطعات این آسانسور از آن برای جابجا کردن افراد نیز استفاده می شود.

پایه ساخت آسانسورهای هیدرولیکی را براساس قانون بسیار ارزشمند پاسکال برنامه ریزی کردند و به دلیل استفاده از سیال در کارکرد آن نام هیدرولیک روی آسانسور گذاشته شد. البته در این دسته از آسانسورها سیال روغن برای راه اندازی آن به کار می رود و با پدید آمدن اختلاف فشار میان دو سطح با ابعاد مختلف به نتیجه دلخواه در عملکرد آسانسور می رسند. درواقع دو قسمت با سطح مقطع های متفاوت را با سیال روغن پر میکنند و براثر اختلاف فشاری که میان این دو بخش به وجود می آید، آسانسور میان طبقات جابجا می شود.

نحوه کار آسانسور هیدرولیک

این دسته از آسانسورها به آسانسورهای بدون موتورخانه نیز معروف هستند. زیرا آن ها از تکنولوژی روز موتورهای سنکرون به همراه مغناطیس دائم برای کارکرد آسانسور استفاده می کنند و از گیربکس بی بهره خواهند بود. استفاده از مغناطیس دائم برای جابجایی آسانسور میان طبقات مختلف تاثیر بسزایی در کاهش وزن موتور آسانسور دارد و در نتیجه نیازی به موتورخانه نیست.

البته تاثیر آن فقط در وزن آسانسور خود را نشان نمی دهد و از ابعاد آن نیز می کاهد. از این رو موتور را در قسمتی به نام چاهک قرار می دهند و باعث درگیری کمتر فضای ساختمان و آسانی در قراردهی موتور می شود. مطابق تکنولوژی روز دنیا و استفاده از فضای کمتر در ساختمان ها از آسانسور هیدرولیک باری صنعتی در سازه های تفریحی و تجاری نیز به کارگیری آسانسورهای هیدرولیکی افزایش یافت.

تفاوت آسانسور هیدرولیکی با آسانسور کششی

یکی از ابتدایی ترین انواع آسانسور، آسانسور کششی نام دارد. به دلیل پیشرفت تکنولوژی و روی کارآمدن آسانسورهای جدیدتر امروزه استفاده از این نوع آسانسور کمتر شده است. اما بسیاری از ساختمان های صنعتی مانند کارخانه ها از این موضوع که میان آسانسور هیدرولیکی و کششی کدام یک برای باربری مناسب تر است، سردرگم می شوند.

بهتر است ابتدا با آسانسورهای کششی نیز آشنا شوید تا تفاوت میان آن و آسانسور هیدرولیکی را دریابید. در آسانسورهای کششی از قرقره ای که دو سر آن به وزنه هایی متصل شده، استفاده می شود. از آنجایی که به کارگیری این آسانسورها برای سازه های با تعداد طبقات بالا سبب فشار آوردن بیش از حد به موتور می شود، استفاده از آن چندان برای سازه های برج گونه توصیه نمی شود.

زیرا هر چه کابین بخواهد میان تعداد طبقات بیشتری جابجا شود، فشار بسیاری روی سیم بکسل که دو وزنه را به دو سر آن وصل کرده اند می آید و این موضوع آسیب های هزینه آفرینی به موتور وارد می کند. این در حالی است که به کارگیری آسانسورهای هیدرولیکی شما را با چنان مشکلاتی مواجه نخواهد کرد.

مزایای آسانسور هیدرولیک باری صنعتی

آسانسور هیدرولیک باری صنعتی کارخانه ها به آن دسته از آسانسورهایی گفته می شوند که علاوه بر اینکه با استفاده از سیال کار می کنند، دارای کابین های بزرگ تری هستند. اما تنها مزیت استفاده از این آسانسورها مورد گفته شده نیست و می خواهیم در این بخش به بیان تمام ویژگی های خاص آسانسور هیدرولیک باری بپردازیم. اگر به کسب اطلاعات در این باره علاقه مند هستید، ادامه متن را از دست ندهید.

آسانسور هیدرولیک باری صنعتی

1- قابلیت حمل بار با وزن بالا

یکی از مزایای استفاده از آسانسورهای هیدرولیکی قابلیت جابجایی بار با وزن زیاد است. درواقع این موضوع سبب می شود کاربرد آن برای کارخانه ها بسیار مناسب باشد و به پرطرفدارترین آسانسور در این زمینه تبدیل شود.

2- دارای امنیت مناسب برای حمل بار

 آنچه در ساخت آسانسور دارای اهمیت بالایی است بی تردید میزان امنیت آن خواهد بود. زیرا در صورتی که نسبت به حمل و جابجایی بارها از آسانسور استفاده شود و ایمنی مناسب را نداشته باشد، می تواند خسارت های مالی بسیاری در پی داشته باشد. به همین دلیل اگر می خواهید برای سازه چند طبقه و صنعتی خود بهترین آسانسور را انتخاب کنید، پس بدانید آسانسور هیدرولیک باری صنعتی همان گزینه است؛ زیرا امنیت آن برای باربری نسبت به آسانسورهای دیگر بیشتر است.

3- به صرفه بودن نصب و راه اندازی آسانسور

یکی از مشکلاتی که هنگام نصب آسانسور اغلب با آن روبه رو می شوید، نوع آهن کشی چاهک است. در این شرایط توصیه می کنیم از آسانسورهای هیدرولیکی کمک بگیرید که باعث کاهش چشمگیر ابعاد آهن کشی چاهک خواهد شد و از این رو سقف چاه آسانسور نیاز به استحکام بالا ندارد و در نتیجه پرداخت هزینه های لازم را به حداقل می رساند و نصب و راه اندازی آسانسور را بهینه سازی خواهد کرد.

4- دقت بالای تراز کابین

اگر به ریزترین نکات در انتخاب آسانسور توجه می کنید، پس باید تراز بودن طبقه و کابین نیز برای شما اهمیت داشته باشد. از این رو آسانسورهای هیدرولیک باری صنعتی دارای ارزش بالایی هستند؛ چون توقف آن ها همیشه و با هر میزان باری که دربر داشته باشند، همواره تراز خواهد بود و در این زمینه بر انواع دیگر آسانسورها برتری دارند.

5- حرکت مداوم و روان

قطعا تاکنون با آسانسورهایی که هنگام حرکت، تکان های مداوم آن ها در دل انسان ترس می اندازند، روبه رو شدید. به همین دلیل آسانسورهای هیدرولیک برای کارخانه ها و سازه های صنعتی در اولویت قرار دارند. زیرا شروع به حرکت در آن ها کاملا نرم و روان و بدون هیچ شوکی آغاز می شود و توقف آن ها نیز به سادگی و بدون هیچ تکان عجیب و غریبی انجام خواهد شد.

6- سرویس و تعمیر آسان آسانسورهای هیدرولیکی

یکی از مواردی که باید هنگام انتخاب آسانسور مدنظر قرار داد تا هنگام جابجایی بارها با خیال راحت تری انتقال صورت گیرد، مقاومت آن در برابر خرابی هاست. از آنجایی که امنیت آسانسور با سرعت خرابی آن رابطه مستقیم دارد، پس آسانسورهایی که دیرتر خراب می شوند و همچنین قابلیت تعمیر و سرویس آن ها آسان تر است در اولویت استفاده قرار می گیرند. بدین منظور برای کارخانه ها توصیه ما بر استفاده از آسانسور هیدرولیک باری صنعتی است که پیدایش هر گونه خرابی در آن ها به راحتی قابل تعمیر و سرویس خواهد بود.

آسانسور هیدرولیک باری صنعتی

7- آسانی در نصب و مقرون به صرفه بودن

خیلی از افراد هنگام انتخاب آسانسور مناسب برای باربری به سرعت نصب آن نیز در سازه می اندیشند. زیرا علاقه ای به اتلاف زمان در زمینه نصب و راه اندازی آسانسور ندارند. به همین دلیل نیز ترجیح می دهند از آسانسورهای هیدرولیکی بهره بگیرند که نصب آن ها در مقایسه با دیگر نوع های آسانسور زمان کمتری می گیرد.

اهمیت این موضوع زمانی به چشم می آید که برای سازه های با تعداد طبقات کم به دنبال آسانسور می گردید. در این شرایط اتلاف زمان و همچنین استفاده از آسانسورهای با مراحل نصب سخت جز هزینه های گران چیز دیگری در بر ندارد. این در حالی است که آسانسورهای هیدرولیکی باری کارخانه ها علاوه بر سرعت نصب بالا، به هزینه کمتری نیاز خواهند داشت.

8- کم سروصدا بودن آسانسور هیدرولیک باری

از سری مشکلاتی که اغلب کارخانجات و دیگر سازه ها با آسانسور دارند، ایجاد سروصدای بی نهایتی است که هنگام جابجایی آن ها بین طبقات پدید می آید. آسانسورها در حالت کلی هنگام پایین آمدن کابین از نیروی گرانش کمک می گیرند. به همین دلیل انرژی کمتری صرف می کنند.

در آسانسور هیدرولیک باری صنعتی به دلیل بهره گیری از سیستم شیر کنترل برای نگهداری و کنترل کابین، هنگام نزول به طبقات پایین تر پمپ در سیستم خاموش می شود تا سروصدایی در این مواقع پدید نیاید. با این کار علاوه بر کاهش صداهای سرسام آور هنگام جابجایی میان طبقات، با خاموش شدن پمپ هزینه کمتری برای پرداخت در بر خواهد داشت.

9- در دسترس بودن قطعات آسانسور هیدرولیک

خراب شدن آسانسور یکی از امور طبیعی در این سیستم است که به مرور زمان و با استفاده بی رویه از آسانسور اتفاق می افتد. اما اگر از آسانسورهایی برای کارخانه ها یا سازه های صنعتی خود استفاده کنید که قطعات موردنیاز برای تعمیر آن در دسترس نباشد، کار شما سخت خواهد شد.

در این زمینه نیز آسانسور هیدرولیک باری کارخانه ها دارای ارجحیت نسبت به انواع دیگر آن است؛ زیرا علاوه بر حساسیت کمتر نسبت به سوانح گوناگون، در صورت بروز خرابی، قطعات آن به راحتی در دسترس خواهند بود و هیچ گونه کمبودی در این باره حس نخواهید کرد.

آسانسور هیدرولیک باری صنعتی

و در آخر…

در این مقاله تا حد امکان تلاش کردیم به بیان توضیحاتی درباره آسانسور هیدرولیک باری صنعتی بپردازیم. از آنجایی که آسانسورها دارای انواع بسیاری هستند، انتخاب یک آسانسور مناسب برای کارخانه ها و بخش های صنعتی اهمیت زیادی دارد. در این مقاله تفاوت دو نوع پرکاربرد آسانسور یعنی کششی و هیدرولیک را برای کارخانجات و سازه های صنعتی بیان کردیم و در نهایت به برتری آسانسورهای هیدرولیک دست یافتیم.

به عنوان مثال بیان کردیم آسانسورهای هیدرولیک دارای امنیت بالا و در عین حال سرعت تعمیر سریع پس از خرابی هستند. به همین دلیل با به کارگیری این آسانسورها هیچ زمانی را برای باربری از دست نخواهید داد.

اگر جزو علاقمندان به شغل نصب و راه اندازی در شرکت آسانسور هستید، میتوانید در دوره های آکام شایا البرز شرکت کنید. این دوره ها تحت نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار می شود و شما را آماده حضور در بازار کار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...