بهترین شرکت آسانسور کرج | آسانسور و پله برقی آکام شایا
آکام شایا

بهترین شرکت آسانسور کرج

بهترین شرکت آسانسور کرج

بهترین شرکت آسانسور کرج

امروزه شرکت های بی شماری در زمینه فروش آسانسور فعالیت دارند، اما بی تردید همه این شرکت ها امکانات خوبی را به خریداران ارائه نمی دهند. به همین دلیل جان بسیاری از افراد هنگام استفاده از آسانسورهای ناایمن به خطر می افتد. شرکت آسانسور باید به گونه ای باشد که خدمات پس از فروش داشته باشد و آسانسور را پس از فروش در صورت نیاز تحت بازرسی های ماهیانه قرار دهد.

درواقع شرکت های معتبر فروش آسانسور با در نظر گرفتن تمام موارد ایمنی که هیچ گاه جان مسافران را به خطر نمی اندازد، درصدد فروش انواع آسانسور به افراد متقاضی برخواهد آمد. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله شما را با ویژگی هایی که بهترین شرکت آسانسور کرج از آن برخوردار است، آشنا کنیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه پیشنهاد می دهیم تا پایان متن ما را همراهی کنید.

آشنایی با خدمات بهترین شرکت آسانسور

اغلب اوقات افراد بر این باورند که شرکت های آسانسور تنها مسئول فروش تجهیزات خود هستند و پس از آن هیچ مسئولیت دیگری بر عهده ندارند. این باور بی تردید صحیح نیست. اگر شرکت آسانسور از وظایف خود به خوبی آگاه باشد، از این موضوع اطلاع دارد که حتی پس از آنکه فرد خریدار هر نوعی از آسانسور را از آن ها دریافت کرد خدمات پس از فروش هم باید به او ارائه دهد. برخی از این خدمات بسته به خواست فرد متقاضی است.

به عنوان مثال اگر آسانسور دچار خرابی شود یا هر بخشی از آن اعم از مکانیکی و الکتریکی آسیب ببیند، فرد درخواست تعمیر آن را به شرکت می دهد. در این صورت شرکت آسانسور موظف است تا تکنسین حرفه ای را برای بررسی مشکل پیش آمده به ساختمان بفرستد.

در برخی دیگر از موارد خود شرکت پس از فروش آسانسور در قرارداد ذکر می کند که در بازه های مشخصی برای وارسی تمام بخش های آسانسور تکنسینی فرستاده خواهد شد. به این کار سرویس و نگهداری گفته می شود که با تعمیر آسانسور تفاوت دارد. در ادامه به توضیحات بیشتر در این زمینه خواهیم پرداخت.

بهترین شرکت آسانسور کرج

سرویس و نگهداری آسانسور چیست؟

آسانسور مجموعه ای از قطعات و سیستم های گوناگونه که هر یک از آن ها حکم اصلی ترین بخش آسانسور را برعهده دارند. به این معنا که اگر بخشی از آن دچار مشکل شود به همان اندازه خطرآفرین است که کل آسانسور خراب شود. از این رو توجه مداوم به تغییراتی که در آسانسور روی می دهد و همچنین بررسی بخش های مختلف آن جزو وطایف بهترین شرکت آسانسور کرج به شمار می آید.

در این شرایط تکنسین وظیفه دارد تمام بخش های آسانسور اعم از سیستم الکتریکی و مکانیکی را به طور کامل و دقیق بررسی کند و هر اقدامی که برای رفع مشکل در قسمت های آسیب دیده لازم به انجام باشد، به صورت حرفه ای و در کمترین زمان ممکن پایان دهد.

چه بخش هایی در سرویسکاری آسانسور بررسی می شوند؟

شاید اکنون با این سوال روبه رو شوید که چه زمانی نیاز به استفاده از خدمات سرویس آسانسور احساس می شود. از آنجایی که آسانسور با جان انسان سروکار دارد و وسیله ای است که با برق نیز کار می کند، مسائل مختلفی می تواند روی کارکرد صحیح آن تاثیر بگذارد. بدین منظور پیشنهاد می دهیم پیش از آنکه حادثه ای رخ دهد، با استفاده از خدمات سرویس از بروز مشکلات در آینده جلوگیری کنید. در ذیل به بیان مشکلاتی که نیاز به وارسی دارند، اشاره خواهد شد.

بررسی نحوه کاربری آسانسور

همانطور که می دانید هر یک از کابین های آسانسور دارای تعداد ظرفیت خاصی برای جاگیری افراد درون خود دارد. البته تعدادی هم براساس وزن افراد دسته بندی می شوند. از این رو است که همیشه گفته می شود از آسانسوری که مخصوص جابجایی افراد است برای باربری استفاده نکنید؛ زیرا فشاری که این کار به سیستم مکانیکی بالابر وارد می کند سبب کوتاه شدن عمر این دستگاه خواهد شد. در صورتی که این موضوع رعایت نشود، نیاز به سرویس آسانسور خواهید داشت. به همین دلیل سرویسکار هنگام مراجعه می بایست با در نظر داشتن تمام این موارد نسبت به بررسی سیستم مکانیکی آسانسور اقدام کند.

بررسی تغییرات ولتاژ

یکی دیگر از مسائلی که باید همواره به آن دقت کرد، ایجاد تغییرات راه و بیراه در ولتاژ برق است. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که برق زیاد می رود، باید دقت کنید که خطر استفاده از آسانسور را در آن شرایط با سرویسکاری و بررسی های مداوم به صفر کاهش دهید؛ زیرا با آسیب دیدن سیستم برق آسانسور احتمال گیر افتادن مسافران در کابین بسیار زیاد خواهد بود. این موضوع نشان می دهد که در سرویسکاری باید فرد تکنسین ولتاژ و میزان تغییرات آن را بررسی کند. بهتر است در مدت زمان قطع برق به ساکنان ساختمان اطلاع دهید که از پله برای تردد کمک بگیرند.

توجه به مشکلات سیستم مکانیکی و الکتریکی آسانسور

سیستم مکانیکی آسانسور نقش اصلی را در جابجایی کابین بین طبقات مختلف برعهده دارد. از این رو هر گونه مشکلی که در گیربکس و سیم بکسل و سایر قطعات پیش آید، می تواند پیام آور اتفاقات مرگبار در آینده باشد. به همین دلیل پیشنهاد ما بر آن است که با ارائه درخواستی مبنی بر مراجعه سرویسکار از بهترین شرکت آسانسور کرج بر تمام اتفاقات پیش بینی نشده آینده فائق آیید.

بهترین شرکت آسانسور کرج

سرویس تجهیزات آسانسور

از آنجایی که آسانسور دارای تعداد بی شماری سیستم الکتریکی از قبیل سیستم سخنگو و لامپ داخل کابین است، باید به طور کامل توسط تکنسین بررسی شود. به این معنا که تمام بخش های آسانسور خصوصا قسمت هایی که عملکرد صحیح آن را تحت الشعاع قرار می دهد، باید با دقت بیشتری تحلیل و آنالیز شود. زیرا اگر بعضی قسمت ها مانند لامپ کابین خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد، سرویسکار باید این موضوع را به مدیر ساختمان اطلاع دهد و در صورت توافق درصدد تعویض آن  برآید.

تعمیر آسانسور شامل چه مواردی می شود؟

تعمیر آسانسور در کنار سرویسکاری آن اهمیت بالایی دارد. ساختمان های چند طبقه خصوصا اگر تجاری هم باشد، طول عمر کمتری خواهد داشت و در مدت زمان کوتاهی دچار آسیب دیدگی می شود. البته در صورتی که هر بخشی از آسانسور دچار ایراد شود، نشانه هایی از خود بروز می دهد که دیگران از آن مطلع خواهند شد.

مثلا اگر احساس کردید فعالیت آسانسور به ناگاه قطع می شود، صداهای غیرطبیعی از آن به گوش می رسد یا تغییراتی در سرعت کارکرد آسانسور ایجاد شده است فورا باید برای تعمیر آن اقدام کنید. بدین منظور بهترین شرکت آسانسور کرج می تواند خدمات بی شماری را با تجهیزات موردنیاز برای تعمیر آسانسور فراهم آورد.

به عنوان مثال تکنسین آسانسور باید ویژگی های خاصی از قبیل تجربه و توانایی بدنی بالا برای برآورده کردن سلامت مجدد آسانسور داشته باشد. از این رو درخواست تعمیرکار توسط شرکت های معتبر بهترین و مطمئن ترین راه حل خواهد بود.

تفاوت تعمیر و سرویسکاری آسانسور در چیست؟

بسیاری از افراد بر این باورند که تعمیر آسانسور سود بیشتری نسبت به سرویس و نگهداری آن دارد. زیرا برای سرویسکاری آسانسور مجبور به پرداخت هزینه به صورت دوره ای هستند و این موضوع باب میل بسیاری از مدیران ساختمان ها نیست. از این رو صبر می کنند تا زمانی که آسانسور دچار آسیب جدی شد و استفاده از آن خطر جانی داشت، سپس تعمیرکار آسانسور را خبر می کنند.

بهتر است بدانید اگرچه برای سرویسکاری آسانسور هزینه ای در بازه های زمانی مختلف پرداخت می کنید، اما آسیب های جدی آسانسور علاوه بر خطرات جبران ناپذیر، هزینه چندین برابری را برای شما پدید می آورد. زیرا هر یک از قطعات آسانسور به قدری ارزشمند است که حفظ و نگهداری آن ها بسیار کم هزینه تر از تعویض و تعمیر خواهد بود.

بهترین شرکت آسانسور کرج

ویژگی تکنسین و سرویسکار آسانسور

آسانسور از زمان نصب تا سرویسکاری نیاز به تکنسین مجرب و حرفه ای دارد. این افراد بی تردید در بهترین شرکت آسانسور کرج یافت می شوند. اما شاید با این سوال مواجه شوید که ویژگی های این افراد چیست؟

یک تکنسین حرفه ای به محض ورود به ساختمان باید نقشه آسانسور را طلب کرده و آن را با دقت آنالیز کند. همچنین باید تمام سیستم مکانیکی و الکتریکی آسانسور را بشناسد و بر اساس شواهد موجود و نشانه هایی که آسانسور موقع خرابی از خود بروز می دهد، درصدد تعمیر آن برآید. در ادامه تمام خصوصیات یک تکنسین باتجربه را خواهید آموخت.

  • تکنسین باید تمام اصول نقشه خوانی آسانسور را بداند.
  • تکنسین باید روش نصب و جاگذاری قطعات مختلف آسانسور و همچنین نحوه دسترسی به آن ها برای تعمیر یا سرویسکاری را بداند.
  • تکنسین باید نحوه کابل کشی بخش الکتریکی آسانسور را بداند.
  • تکنسین باید به طور کاملا مجهز وارد ساختمان شود و فرصتی را برای فراهم آوردن تجهیزات دیگر تلف نکند.
  • تکنسین باید به اصول کار با دستگاه های کنترل ایمنی واقف باشد و اطلاعات موردنیاز برای آزمایش های لازم با سرعت به دست آورد.
  • تکنسین باید نحوه کار با دستگاه های مربوط به کنترل ایمنی را بداند و با استفاده از آن میزان کارکرد موثر آسانسور را افزایش دهد.
  • تکنسین باید با نحوه روغن کاری قسمت های متحرک آسانسور آشنا باشد.
  • تکنسین باید در صورت وجود قطعه آسیب دیده شرایط تعویض آن را فراهم کند و بدون اتلاف وقت درصدد جاگذاری قطعه سالم برآید.
  • تکنسین باید از توانایی بدنی کافی برای جابجایی قطعات و ساعات طولانی کار در ساختمان برخوردار باشد.
  • تکنسین موقع سرویسکاری باید بخش های مختلف و تجهیزات درونی را برای بررسی کارکرد و اطمینان یافتن از تمیزی آن ها آنالیز کند.
  • در آخر نیز تکنسین باید از هیچ کاری که مانع از بروز اتفاقات ناگوار در آینده شود، دریغ نکند.

و در آخر…

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با ویژگی های بهترین شرکت آسانسور کرج آشنا کنیم. به عنوان مثال اگر می خواهید طول عمر بیشتری به آسانسور خود ببخشید، نیاز به خرید این وسیله مهم از شرکت های معتبر است. در این صورت می توانید از خدمات فوق العاده آن ها برای سرویسکاری یا تعمیر آسانسور بهره مند شوید. در این دسته از شرکت ها تکنسین های حرفه ای با تجربه کافی وجود دارند که تمام امور لازم برای بهبود عملکرد آسانسور بدون هیچ کم و کاستی انجام می دهند.

اگر جزو علاقمندان به شغل تکنسین و سرویسکار آسانسور هستید، میتوانید در دوره های آکام شایا البرز شرکت کنید. این دوره ها تحت نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار می شود و شما را آماده حضور در بازار کار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

5/5 - (4 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...