نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کششی از چه قطعاتی تشکیل شده است؟
آکام شایا

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کششی از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کششی از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کششی از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

نصب آسانسور در کرج از مهم ترین اختراعات بشری می باشند. آسانسور ها در انواع مختلفی وجود دارند که به تناسب ویژگی ها در پروژه های مختلفی به کار گرفته می شوند. یکی از انواع آسانسور ها که اتفاقا استفاده از آن ها بسیار رایج می باشد، آسانسور کششی است. این آسانسور ها از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده اند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی هر یکی از این اجزا و قطعات آسانسور های کششی بپردازیم. برای نصب آسانسور در کرج با ما تماس بگیرید.

در صورتی که شناخت کامل از اجزا و قطعات آسانسور ها داشته باشید، در موعد مناسب نسبت به تعمیر و نگه داری همچنین سرویس آن اقدام خواهید کرد. همین موضوع موجب می شود تا عمر مفید و کارکرد آسانسور افزایش پیدا کند. ما در آکام شایا البرز این هدف را دنبال می کنیم تا به یک مرجع و راهنمای کامل و جامع در صنعت آسانسور بدل شویم. برای آشنایی با انواع قطعات و اجزای آسانسور های کششی با ما همراه باشید.

 

اجزا و قطعات آسانسور کششی

 

نصب آسانسور در کرج

 

آسانسور های کششی همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم از انواع بسیار رایج آسانسور ها می باشند. استفاده از این آسانسور ها در صنعت ساختمان و در پروژه های مختلف رواج بالایی دارد. این اسانسور نیز همچون تمامی ماشین های مکانیکی از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است.

 

از مهم ترین اجزا و قطعات آسانسور های کششی عبارتند از:

  • کابین آسانسور
  • وزنه تعادل (در صورت استفاده)
  • موتور
  • ریل های هدایت کننده
  • درب های کابین
  • درب های ورودی
  • سیستم ایمنی
  • کنترل سرعت (governer)
  • ضربه گیر ها
  • سیستم سیم بکسل ها
  • شستی ها
  • نشانگر ها
  • سوئیچ ها
  • لوازم و قطعات جانبی
  • و غیره.

مواردی که در بالا گفته شد از مهم ترین اجزا و قطعات آسانسور های کششی هستند. در ادامه به معرفی و توضیح کارکرد هر یکی از این قطعات خواهیم پرداخت.

 

کابین آسانسور

 

شاید بتوان گفت که کابین آسانسور در واقع مهم ترین قطعه در اسانسور ها می باشد. فارغ از نوع آسانسور هر بالابری به یک کابین نیاز دارد. بار و مسافر به واسطه کابین در بین طبقات جابه جا می شوند.

کابین خود  از سه قسمت عمده تشکیل شده است:

  • یوک یا چارچوب
  • سکو
  • دیواره ها

نکته قابل توجه در خصوص یوک یا چارچوب کابین این است که این چارچوب خود به چند بخش از جمله به یوک بالا و یوک پایین تقسیم می شود. سکو نیز به قسمتی گفته می شود که مسافرین و یا بار بر روی آن قرار می گیرند. دیواره ها نیز به عنوان حفاظ بکار می روند. درب در کابین یک جزء ضروری می باشد. نقش عمده درب برای کابین، حفاظت از مسافرین است تا احتمالا با دیواره چاه به هنگام حرکت کابین برخورد نکنند.

 

فلکه کششی

در مقاله آسانسور کششی چیست به صورت کامل به بررس نحوه کارکرد آسانسور کششی پرداخته ایم. در توضیح فلکه کششی باید اشاره کنیم که شیرهای تناسبی در موتور های الکتریکی از فلکه هایی که دارای شیارهای کششی خاصی هستند، استفاده می کنند. به طور معمول در آسانسور های پر سرعت از یک فلکه با شیارهای u شکل در آسانسور های تا سرعت حدودا 4 متر بر ثانیه از شیار v شکل زیر برش خورده استفاده می شود. از سیم بکسل ها به صورت ساده و یا دوبل که دور فلکه پیچیده شده و دو بار از روی فلکه عبور می کنند، استفاده می شود.

 

موتور

موتور نیز از مهم ترین اجزا و قطعات آسانسور های کششی محسوب می شود. زیرا بدون وجود موتور کارکرد آسانسور ها امکان پذیر نخواهد بود. موتور آسانسور کششی ممکن است از نوع AC یا DC و به صورت پایه دار یا نصب شده روی تیر آهن باشد. انواع پایه دار دارای تنوع زیادی از نظر اندازه و شکل موتور هستند در حالی که نوع دیگر دارای تنظیم بسیار دقیق است و از طراحی فشرده تری برخوردار می باشد.

 

شاسی موتور

گیربکس، موتور و ترمز باید روی یک شاسی مونتاژ گردند. این ساختار فولادی برای نگهداشتن تمام قطعات و قسمت ها که در یک تراز هستند، به کار می رود و اجازه می دهد کل مجموعه در صورت نیاز، یکپارچه جا به جا شود. شاسی نباید تحت فشار باشد و یا بار روی آن خم و اضافه شود. زیرا این موضوع باعث به هم خوردن تنظیم موتور و گیربکس می شود. بعضی از موتورها دارای موتور و ترمز به صورت یک بخش یکپارچه هستند.

قسمتی از محور حلزونی که درگیر است و روی دندانه چرخ حلزونی قرار دارد، باید در نزدیکی یا مرکز دندانه قرار داشته باشد. هر گونه حرکت محور حلزونی یا درگیری دنده های حلزونی با یکدیگر نباید در موتورخانه شنیده شود یا در کابین آسانسور احساس گردد. مجموعه کامل شاسی معمولا روی لرزه گیر در محل استقرار نصب می شود. استفاده از لرزه گیر در زیر پایه های شاسی موتور برای جلوگیری از انتقال ارتعاشات آسانسور به ساختمان می باشد. لرزه گیر ها تاثیر زیادی نیز در حرکت آرام و راحت کابین دارند.

 

گیربکس

گیربکس از دیگر قطعات و اجزای آسانسور های کششی است. عملکرد گیربکس در واقع کاهنده سرعت است. این قطعه شامل یک محور مارپیچی که توسط دندانه حلزونی شده، و یک چرخ حلزونی شکل که هنوز هم در سطح جهان بیشترین کاربرد را دارد ساخته می شود.

 

سخن آخر

 

قطعا ساختار یک آسانسور و سیستم بالابر به همین سادگی که ما در این مقاله بیان کردیم، نیست. آسانسور ها و بالابر ها از قطعات و اجزای زیادی تشکیل شده اند. عملکرد صحیح هر یکی از این اجزا و قطعات در کنار هم و به موازی هم می تواند موجل عملکرد صحیح و بدون اشکال آسانسور باشد.

ما در اینجا تنها به ذکر برخی از مهم ترین و شاخص ترین اجزا و قطعات آسانسور های کششی پرداختیم. امیدواریم که مطالعه این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود. همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع و یا آشنایی با سایر آسانسور ها، استاندارد ها، قطعات و کلیه موارد و نصب آسانسور در کرج با ما در آکام شایا البرز همراه باشید.

نصب آسانسور در کرج

تعمیر آسانسور در کرج

آموزش نصب آسانسور و پله برقی در کرج

نصب پله برقی در کرج

تعمیر پله برقی در کرج

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...