نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کششی چیست؟
آکام شایا

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کششی چیست؟

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کششی چیست؟

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کششی چیست؟

مقدمه

 

همانطور که می دانید، آسانسور یکی از مهمترین اختراعات بشری است که جابه جایی در طبقات بالا در مسیر های عمودی را ممکن ساخت. با استفاده از این ماشین های مکانیکی بشر توانست مسافر و بار را در طبقات بالا جا به جا کند. آسانسورها بسته به نوع کارکرد آن ها انواع مختلفی دارند. برای مثال: آسانسورهای وینچی، هیدرولیک، کارگاهی و کششی.برای نصب آسانسور در کرج با ما در تماس باشید.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی و معرفی آسانسور های کششی بپردازیم. زیرا این آسانسور ها در خصوص مواردی چون سرویس و نگهداری و همچنین تعمیر حساسیت زیادی دارند. برای آشنایی بیشتر با این نوع آسانسور ها در ادامه با ما در آکام شایا البرز همراه باشید.

 

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کششی چیست؟

 

همانطور که گفته شد در این مقاله به صورت تخصصی به بررسی آسانسور های کششی و نحوه کارکرد آن ها خواهیم پرداخت. در پاسخ این سوال که آسانسور کششی چیست؟ باید اشاره کنیم که آسانسور کششی به آسانسوری گفته می شود که حرکت آن بر اثر اصطکاک بین سیم بکسل و شیار فلکه کشش، در هنگام چرخش آن، توسط سیستم محرکه (موتور آسانسور) صورت می گیرد.

پیشنهاد می شود: نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور چیست؟

آسانسورهای کششی از متداولترین انواع آسانسور و بالابر در دنیا می باشند. دلیل آن نیز مزیت های ویژه ای است که سیستم این بالابر ها دارد. آسانسور و بالابر کششی عموما بر اساس نیروی الکتروموتور و گیربکس کار می کنند. آسانسور های کششی در پروژه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم کارکرد آسانسور های کششی موجب شده است تا بتوان از این آسانسور در پروژه های مرتفع و طبقات بالا استفاده کرد. در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص نحوه کارکرد آسانسور کششی ارائه شده است.

 

نصب آسانسور در کرج؛ نحوه کارکرد آسانسور کششی

 

همانطور که گفته شد نحوه کارکرد اینگونه آسانسور ها بر اساس نیروی الکتروموتور و گیربکس می باشد. نیروی محرکه در این نوع آسانسور ها از طیق الکتروموتور تامین می شود. موتور الکتریکی اکثراً در بالای چاه آسانسور و در برخی طراحی ‌ها در پایین کنار چاهک و در محلی به نام موتورخانه نصب گردیده، تأمین می ‌شود.

بر روی فلکه این موتور تعدادی کابل فولادی یا سیم بکسل وجود دارد که از یک سمت به کابین آسانسور و از سمت دیگر به وزنه‌ های آسانسور که درون قابی فلزی به نام قاب وزنه قرار دارند، متصل است.  جنس این وزنه ‌ها معمولاً از چدن یا بتن است. وزن این وزنه‌ ها به اندازه وزن کابین به علاوه نصف ظرفیت کابین است. دلیل قرار دادن وزنه در سیستم آسانسور کمک به بالا بردن آسانسور است. در غیر این صورت برای این کار باید موتورهای بسیار قوی با کیلو وات بالا استفاده کرد.

 

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کششی چگونه کار می کند؟

در این آسانسور ها توان مربوطه در امتداد قائم از طریق فلکه گیربکس، به کابین آسانسور اعمال شده و حرکت کابین را به بالا یا پایین فراهم می نماید. لازم به ذکر است که در این سیستم کابین آسانسور به وسیله چندین رشته طناب های فولادی (سیم بکسل) به وزنه تعادل متصل بوده و سیستم تعلیق آسانسور را  فراهم می نماید. به همین دلیل است که این آسانسور ها به این نام مرسوم شده اند.

 

نصب آسانسور در کرج

 

وزنه تعادل و کابین آسانسور در جهت عکس هم حرکت می کنند. به عبارت دیگر اگر با چرخش فلکه گیربکس وزنه تعادل پایین برود، آسانسور به سمت بالا حرکت خواهد کرد. همانطور که در قسمت مقدمه نیز اشاره کردیم به دلیل حساسیت بالایی که این سیستم بالابر ها دارا می باشد، لازم است تا هر یک ماه آسانسور توسط تعمیر کار و یا سرویس کار مورد بازرسی قرار بگیرد.

 

انواع بالابر کششی

نکته قابل توجه دیگر در خصوص سیستم آسانسور کششی سرعت آن ها می باشد. این سیستم بالابر در سرعت های مختلف از 5/0 متر بر ثانیه تا سرعت های بالا تر (عمدتا یک متر بر ثانیه) ساخته می شود.

آسانسورهای کششی را می توان بر اساس سرعت به سه دسته تقسیم کرد:

 

  • تک سرعته (AC1)
  • دو سرعته (AC2)
  • کنترل سرعت هوشمند (VVVF).

همچنین دسته بندی آسانسورهای کششی شامل موراد دیگری نیز می شود. اسانسور های کششی در سه مدل ساخته می شوند. با توجه به این هر یک از این انواع اسانسور نیاز به توضیحات تخصصی دارند، لذا لازم است تا در یک مقاله جداگانه به آن ها پرداخته شود. در این جا فقط به ذکر نام آن ها اکتفا می کنیم:

  • آسانسور کششی گیربکس
  • آسانسور کششی گیرلس
  • آسانسور کششی روملس.

 

مزایا

 

  • امکان استفاده در ساختمان های مرتفع
  • سرعت حرکت بالا
  • نصب آسان
  • راه اندازی آسان
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • سادگی سیستم فرمان
  • مصرف انرژی کمتر
  • هزینه های مقرون به صرفه
  • و غیره.

 

معایب

 

  • نیاز به موتورخانه
  • نیاز به فضای بیشتر
  • نیاز به فضای زیاد برای نصب و راه اندازی موتور خانه
  • سر و صدای بیشتر
  • و غیره.

یکی از مهم ترین معایب و یا محدودیت های آسانسور های کششی نسبت به آسانسورهای هیدرولیکی این است که این آسانسورها در هنگام شروع حرکت و هنگام ایستادن نمیتواند نرم و آرام عمل کند.

 

سخن آخر

 

در این مبحث به صورت مختصر و مفید به شرح آسانسورهای کششی، نحوه کارکرد و مزایا و معایب آسانسور های کششی پرداختیم. اگر شما در پروژه های مختلفی از این نوع آسانسور ها استفاده می کنید، بد نیست تا اطلاعاتی نیز در این خصوص داشته باشید. داشتن اطلاعات کافی می تواند کمک شایان توجهی به شما در زمانی که به تعمیر یا نصب آسانسور در کرج دارید، بکند. از این که تا پایان مقاله با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

نصب آسانسور در کرج

تعمیر آسانسور در کرج

نصب پله برقی در کرج

تعمیر پله برقی در کرج

آموزش نصب و طراحی و محاسبات آسانسور و پله برقی در کرج

5/5 - (1 امتیاز)

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...