نصب آسانسور در کرج؛ همه چیز درباره آسانسورها
آکام شایا

نصب آسانسور در کرج؛ همه چیز درباره آسانسور ها

نصب آسانسور در کرج؛ همه چیز درباره آسانسور ها

نصب آسانسور در کرج؛ همه چیز درباره آسانسور ها

مقدمه

همه چیز درباره آسانسور ها، در این مقاله به ذکر دانستنی های جالب در خصوص نصب آسانسور در کرج می پردازیم. آسانسور ها در واقع وسایل حمل و نقل افراد یا اشیاء به صورت عمودی و بدون نیاز به راننده هستند. کلمه ی آسانسور در اصل کلمه ای فرانسوی به معنی جا به جایی عمودی افراد و بار است. این ابزار الکترومکانیکی با برق کار کرده و از اجزای مختلفی تشکیل شده است.

اجزاء اصلی آسانسور عبارتند از:

  • کابین و یوک (یک ساختار چهارچوب نگه دارنده کابین)
  • قاب وزنه ( جهت ایجاد موازنه و تعادل برای خنثی کردن بخشی از وزن کابین و مسافر)
  • موتور متحرک
  • تابلو کنترل
  • ریل های راهنما
  • طناب های فولادی
  • گاورنر و ترمز ایمنی برای جلوگیری از تجاوز از سرعت مجاز آسانسور
  • بافر ضربه گیر های زیر یوک و قاب وزنه
  • شستی ها و نشان گر ها
  • در های طبقات که محیط چاه آسانسور را از راه پله (کوریدور) جدا می کند.

انواع آسانسور ها

به طور کلی دو نوع آسانسور داریم: آسانسورهایی که افراد مجاز به استفاده از آن ها هستند یا افراد اجازه سوار شدن در آن را ندارند. انواع آسانسور روی طراحی کلی و ساختار آن تاثیرگذار است. به نوع دوم آسانسورهای خدماتی نیز گفته می شود. طراحی این دسته آسانسور ها معمولا به شکلی است که افراد نتوانند به آسانی سوار آن شوند.

نحوه ی دیگر دسته بندی آسانسور ها بر اساس ظرفیت تعداد افرادی که تحمل میکند جا به جا کند بر می گردد. در این تقسیم بنده به طور متوسط هر شخص 75 کیلوگرم فرض گرفته می شود. از جمله ظرفیت های متداول از 4 تا نهایتا 13 نفره می باشد و سرعت حرکت آسانسور نیز از از 25/0 متر بر ثانیه شروع شده و در برخی کاربرد های خاص تا حتی 5/3 متر بر ثانیه نیز می توان نام برد.

اولین آسانسور کجا نصب شد؟

بالابر های اولیه  که اصطلاحا paternoster نام دارند، اولین بار در سال 1884 میلادی در لندن نصب شد. این آسانسور عملکردی شبیه به پله برقی داشتند چرا که در طبقات هیچ توقفی نداشتند و با سرعت ملایمی از همه ی طبقات عبور می کردند. این گونه آسانسور ها فاقد درب می باشند و در طبقات نیز دری برای آسانسور وجود ندارد. ظرفیتشان حداکثر دو نفر بود و مسافران برای سوار شدن باید در زمان مناسب توسط دو دستگیره ی تعبیه شده در دو طرف بالا بر خود را به داخل آن کشیده و سوار می شدند.

نصب آسانسور در کرج

سریع ترین آسانسور ساخته شده در جهان

سریع ترین آسانسور ساخته شده در جهان مربوط به برج تایپه 101 در تایوان می باشد که با سرعت 4 مایل بر ساعت (1010 متر بر دقیقه) حرکت می کند. در سال 2006 این سرعت به عنوان سریع ترین آسانسور در کتاب رکورد های گینس به ثبت رسید. اکنون شرکت میتسوبیشی الکتریک به وسیله ی فناوری های نوین توانسته آسانسوری بسازد تا ارتفاع 609 متری برج شانگهای چین را با سرعت 18 متر در ثانیه طی کند.

آسانسور جدید میتسوبیشی توسط قرقره حرکت می کند. از یک سو دارای کابل های فولادی و از سمت دیگر دارای یک وزنه تعادل 13 تنی است و یک موتور 13 کیلو واتی سبب بالا و پایین بردن آسانسور می شود. همچنین استفاده از پوشش های آلومینیومی در بالا و پایین منجر به کاهش مقاومت هوا و آلودگی صوتی ناشی از یاد در سرعت های بالا خواهد بود.

برای افزایش امنیت مسافران چرخ دنده های ایمنی ساخته شده از سرامیک ها می باشد تا در مقابل حرارت، شوک و سایش مقاومت کنند. از یک میان گیر روغن هیدرولیک نیز به عنوان یک عامل جذب شوک در پایه استفاده می شود.

 

نصب آسانسور در کرج

علت نصب آینه در آسانسور چیست؟

شاید برای بسیاری از شما سوال باشد که چرا داخل کابین آسانسور ها آینه نصب می شود؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که بسیاری از افراد ترس از ارتفاع ، ترس از سرعت و ترس از قرارگیری در فضاهای کوچک و بسته دارند. اما نصب آینه در آسانسورها به میزان قابل توجهی باعث شد تا افراد با استرس کمتری از آسانسور استفاده کنند.

سازندگان آسانسور به فکر نصب آینه افتادند؛ تا ضمن از بین بردن فضای یکنواخت داخل کابین، افراد، مشغول وارسی خود در آینه شده و متوجه حرکت کابین نشوند. نتیجه ‌ای که این اقدام داشت، کاملا پیروزمندانه بود زیرا در نظر سنجی بعدی، توسط استفاده کنندگان عنوان شد؛ که حرکت کابین سرعت بیشتری به خود گرفته در حالی که افراد فقط سرگرم شده بودند و خبری از افزایش سرعت نبوده است.

در این مقاله در آکام شایا البرز به ذکر برخی از دانستنی های جالب و واقعیت ها درباره آسانسور ها پرداختیم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد. همچنین در ادامه دعوت می کنیم تا مقالات زیر را نیز مطالعه بفرمایید.

 

بیشتر بدانید:

نصب آسانسور در کرج

تعمیر آسانسور در کرج

نصب پله برقی در کرج

تعمیر پله برقی در کرج

آموزش نصب آسانسور و پله برقی در کرج

نصب آسانسور در کرج؛ در زمان سقوط آسانسور باید چه کنیم؟

تعمیر آسانسور در کرج؛ مشکلات رایج در آسانسور ها چیست؟

نصب آسانسور در کرج؛ قدم دوم آنالیز کنترل ترافیک و تحلیل حساسیت

نصب آسانسور در کرج؛ خانه های قدیمی چطور آسانسوردار می شوند؟

به ما رای بدهید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...