نصب آسانسور هوشمند - آسانسور و پله برقی آکام شایا البرز
آکام شایا

نصب آسانسور هوشمند

نصب آسانسور هوشمند

نصب آسانسور هوشمند

نصب آسانسور هوشمند در دنیای پیشرفته امروز جزو یکی از اولویت ها به شمار می رود. زیرا بسیاری از سازه ها با تعداد طبقات باورنکردنی در سطح شهرها ساخته می شوند و به کارگیری آسانسورهای سنتی به شدت مشکل زا خواهد بود.

به همین دلیل آسانسورهای هوشمند با کاربری آسان و برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری می کنند. البته بی تردید این موضوع بدین معنا نیست که آسانسورهای هوشمند به مراقبت نیاز ندارند.

اما به دلیل برنامه ریزی قوی که در سیستم آن هویداست، به کارگیری آن از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم به بیان توضیحاتی درباره آسانسورهای هوشمند بپردازیم.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه تا پایان متن با ما همراه باشید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان درباره نصب انواع آسانسور در سراسر کشور می توانید با مشاوران خبره شرکت آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

نصب آسانسور هوشمند

نصب آسانسور هوشمند و تحول سازه ها

تا به امروز آسانسورهای بی شماری از قبیل آسانسور کششی و مغناطیسی به دنیا معرفی شده اند. از آنجایی که ساختمان ها روز به روز با پیشرفت های چشمگیری روبه رو هستند، سازه های هوشمند نیز که دارای ویژگی های باورنکردنی هستند، تمام سطح شهرها را فراگرفته اند.

در این شرایط بی تردید تمام قطعات ساختمان ها باید به روز شوند تا هیچ گونه خلای در سازه ها به چشم نیاید. به همین منظور آسانسورهای هوشمند یکی از به روزترین تکنولوژی ها در زمینه طراحی و ساخت آسانسور به شمار می آید.

این آسانسورها با بهره مندی از قطعات پیشرفته در حوزه مکانیک و برق به پدیده ای انکار نشدنی در صنعت آسانسورسازی تبدیل شده اند. البته از این دسته از آسانسورها برای هر مکانی نمی توان استفاده کرد. واقعیت این است که آسانسورهایی با این نام برای ساختمان های هوشمند طراحی و به کار گرفته می شوند. از این رو توصیه ما بر آن است که برای حفظ تناسب در ساختمان هوشمند خود حتما از این دسته آسانسورها کمک بگیرید.

آسانسورهای هوشمند با عملکردی متفاوت و خارق العاده امکان پیدایش قابلیت های جالبی را در سازه فراهم می کنند. در ادامه به بیان این قابلیت ها خواهیم پرداخت.

آسانسورهای هوشمند چگونه کار می کنند؟

آسانسورهای هوشمند فناوری فوق العاده ای در صنعت به شمار می آیند که به کارگیری آن در کاربری آسان تر از آسانسور بسیار یاری دهنده خواهد بود. این آسانسورها عملکرد بسیار جالبی دارند. به این شکل که برای استفاده از آن سکویی به همراه یک صفحه کلید تعبیه شده است.

زمانی که نصب آسانسور هوشمند به اتمام رسید، به هر یک از ساکنان ساختمان کارت کلید یا یک کد مشخص داده می شود. این کد تعیین کننده تمام اطلاعات شخصی مربوط به مسافران برای استفاده از آسانسور است. در صورتی که به جای کارت، به شما کدی داده شود، می بایست موقع سوار شدن آسانسور آن را در صفحه کلید وارد کنید.

نحوه جابجایی میان طبقات در آسانسور هوشمند

اکنون که کد مربوط به خود را وارد کردید یا کارت کلید به سیستم شناسانده شد، نوبت به انتخاب طبقه ای که می خواهید بروید خواهد رسید. در این شرایط شما طبقه مدنظر را انتخاب می کنید. براین اساس سیستم آسانسوری را برای شما و تمام کسانی که قصد رفتن به آن طبقه یا طبقه های مجاور را دارند، اختصاص می دهد. با این کار دیگر خبری از پیدایش ترافیک پشت درب آسانسور نخواهد بود.

علاوه بر این نکته جالب تری نیز درباره آسانسورهای هوشمند وجود دارد که در هیچ نوع دیگری از آسانسورها دیده نمی شود. این آسانسورها  قابلیت تعریف طبقه در سیستم را دارند. به این شکل که اگر همواره قصد رفتن به یک طبقه خاص را دارید، می توانید با تعریف آن به راحتی و بدون نیاز به انتخاب دوباره طبقه از آسانسور استفاده کنید و به طبقه دلخواه خود بروید.

نصب آسانسور هوشمند

خصوصیات منحصر به فرد آسانسورهای هوشمند

این آسانسورها از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند که اطلاع از آن ها می تواند شما را در انتخابی بهتر راهنمایی کند. البته توجه داشته باشید که آسانسورهای هوشمند نیز همچون آسانسورهای دیگر نیاز به مراقبت های خاص خود دارند.

اما نکته ای که همواره برای آن ها وجود دارد، نصب آسان و کاربری بی دردسر است که بسیاری از مالکان سازه های بزرگ و آسمان خراش ها به دنبال آن هستند. در این بخش به بیان برخی از جالب ترین خصوصیات آسانسورهای هوشمند می پردازیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره نصب آسانسور هوشمند با مشاوران مجرب آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

۱- برخورداری از سنسورهای هشداردهنده

امروزه سنسورها و حسگرهای پیشرفته راه خود را برای به کارگیری در سیستم های الکتریکی و مکانیکی پیدا کرده اند. از آنجایی که یکی از مهم ترین دغدغه های متخصصان عدم توانایی کنترل نحوه عملکرد آسانسور بود، حسگرها به کمک آن ها شتافتند. این سنسورها قابلیت ارائه گزارش از دبی جریان الکتریکی را به شما خواهند داد.

همچنین این امکان را فراهم می کنند تا بتوان به سادگی این موارد را کنترل کرد و نیاز به تعمیر آسانسور را به حداقل یا در بعضی مواقع به صفر می رساند. تمام این اطلاعات توسط سیستم پیشرفته ای که روی تلفن همراه شما قابل نصب است، به طور خودکار ذخیره می شوند تا در صورت نیاز تمام این گزارش ها در دسترس شما باشد.

مزیت نصب آسانسور هیدرولیک هوشمند در برج ها

بی تردید بررسی آسانسور در سازه ها با پنج طبقه خیلی آسان تر از آسانسورهای برج ها خواهد بود. به همین دلیل در این شرایط به جای اینکه به فکر تعمیر آسانسور باشید، بهتر است بدانید که پیشگیری بهتر از درمان است. البته متخصصان برای حل این مشکل بود که نسبت به ساخت آسانسورهای هوشمند اقدام کردند. آسانسورهای هیدرولیک یکی از آسانسورهایی به  شمار می آیند که طرفداران زیادی دارند.

این دسته از آسانسورها برای برخورداری از عملکرد صحیح از روغنی به عنوان سیال استفاده می کنند. به همین دلیل استفاده مداوم از این آسانسورها خصوصا در آسمان خراش ها بسیار خطرآفرین خواهد بود؛ زیرا احتمال رسوب کردن سیال در فیلتر زیاد است.

برای رفع این معضل متخصصان با طراحی و نصب آسانسور هوشمند و کنترل مداوم و از راه دور آن ها، از بروز حوادث خطرآفرین و توقف کارکرد آسانسور جلوگیری می کنند.

۲- دارای پنل های پیشرفته

یکی دیگر از ویژگی های جالبی که آسانسورهای هوشمند را از انواع دیگر آن جدا می کند، برخورداری از پنل هایی است که امکان ایجاد ارتباط به کابین های دیگر را فراهم می کند. در این صورت تعاملی که میان کابین ها ایجاد می شود، در صورت بروز هر مشکلی امنیت جان مسافران را تضمین خواهد کرد.

همچنین قابلیتی که می توان در فضای بسته آسانسور به راحتی به اینترنت دسترسی داشت، ویژگی منحصر به فرد و جذابی به حساب می آید. همچنین دریافت اخبار و اطلاعات به روز از طریق پنل های شاسی طبقات را برای مسافران فراهم می کند.

نصب آسانسور هوشمند

۳- قدرت بالای موتور بدون نیاز به کابل

آسانسورهای سنتی به کمک یک کابل ضخیم که دارای وزن قابل توجهی است، امکان انتقال کابین به طبقات مختلف را برای شما فراهم می کنند. این کابل ها یکی از مهم ترین دلایل خرابی آسانسورها و توقف طولانی مدت آن ها برای تعمیر به حساب می آیند؛ چرا که ایجاد سایش و وزن بالا سبب بروز اختلال در عملکرد آسانسور خواهد شد.

به همین دلیل متخصصان حرفه ای طراحی و ساخت آسانسور با در نظر گرفتن این مشکل، نسبت به ساخت آسانسورهای بدون کابل اقدام کردند. آسانسورهای هوشمند بدون آنکه برای جابجایی به کابل یا سیم بکسل نیاز داشته باشند، از طریق میدان مغناطیسی ایجاد شده میان آهنرباهای غول آسا مسافران را به طبقات مختلف انتقال می دهند.

4- تجزیه و تحلیل داده های آسانسور هوشمند

یکی دیگر از ویژگی های جالب نصب آسانسور هوشمند بررسی داده های مربوط به نحوه عملکرد در بازه های مختلف زمانی است. به این ترتیب شما قادر خواهید بود به راحتی نحوه کارکرد آسانسور سازه خود را بررسی کنید و در صورت نیاز اصلاحات لازم را برای آن در نظر بگیرید.

سیستم پیشرفته ای که در این آسانسورها تعبیه شده است، امکان بررسی هر مشکلی را برای شما فراهم می کند. همچنین در صورت بروز هر مشکلی از راه دور و بدون نیاز به دسترسی مستقیم به دستگاه ها می توانید آسانسور را از کار بیاندازید تا مشکلی به بار نیاورد.

۵- برخورداری از سیستم کنترل از راه دور

ویژگی جالبی که علاوه بر سازه های هوشمند در آسانسورهای با این نام نیز به کار رفته است و کاربری آن را آسان تر می کند، کنترل از راه دور است. درواقع با استفاده از این آسانسور در کنار بررسی تمام خصوصیات عملکردی، می توان به ایجاد تغییرات در آن نیز دسترسی داشت.

به عنوان مثال اگر ظرفیت مسافران بیش از حد مجاز در کابین آسانسور شناخته شود، به سادگی با اعمال چند حرکت می توان هشدار این مشکل را در نصب آسانسور هوشمند فعال کرد.

حتی در  برخی دیگر از موارد اگر تمایل دارید درب آسانسور را از راه دور باز و بسته کنید، این کار با استفاده از برنامه سیستمی موجود روی دستگاه شما قابل اعمال خواهد بود. علاوه بر این بررسی سرعت آسانسور از راه دور امری است لازم که به کمک آسانسورهای هوشمند این کار به سادگی ممکن خواهد بود.

۶- بررسی تمام ویژگی های آسانسور

این مورد بدین معناست که شما برای آنکه متوجه وجود مشکلی درون کابین شوید، نیاز به حضور یافتن در آن نخواهید داشت. درواقع آسانسورها به کمک حسگرهای هوشمندی که در ساختمان ها از این نوع برخوردارند، بسیاری از ویژگی های موجود در کابین از قبیل نوع تهویه، تعداد افراد و غیره را دریافت می کنند و در سیستم به شما نشان می دهند.
در واقع آسانسور از همان ابتدا تعداد مسافران را برای هر کابین تعیین می کند و بر همین اساس نیز درب کابین به طور خودکار متناسب با طبقه ای که انتخاب کردید، باز می شود. سپس حسگرها طبق تعداد افرادی که در کابین حضور دارند، آب و هوای آن را تعیین می کند. در نتیجه شما هیچ گونه کمبودی را با این آسانسورها حس نخواهید کرد.
نصب آسانسور هوشمند

و در آخر…

در این مقاله به بیان نکات لازم درباره نصب آسانسور هوشمند پرداخته شد. این آسانسور دارای قابلیت های باورنکردنی همچون کنترل از راه دور است که کاربری آن را برای مسافران آسان تر می کند.

همچنین به دلیل برخوداری از حسگرهای تخصصی و مدرن در جای جای قطعات به کار رفته در آسانسور، بروز هر گونه مشکلی در کارکرد آسانسور هوشمند را به راحتی گزارش می دهد.

این موضوع علاوه بر اینکه پیدایش ترافیک پشت درب های آسانسور را به صفر می رساند، باعث افزایش سرعت رسیدن مسافران به مقصد نهایی خود خواهد شد. اگر تمایل دارید درباره نصب انواع آسانسور در سراسر کشور اطلاعاتی جامع و کاربردی کسب کنید، پیشنهاد ما به شما شرکت آکام شایا البرز است که با سابقه ای طولانی در زمینه نصب آسانسور هوشمند، از مشاورانی مجرب در این زمینه نیز برخوردار است.

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...