انواع جک هیدرولیکی، آسانسور هیدرولیکی جهت نصب آسانسور در کرج
آکام شایا

انواع جک و آسانسور هیدرولیکی جهت نصب آسانسور در کرج

انواع جک و آسانسور هیدرولیکی جهت نصب آسانسور در کرج

انواع جک و آسانسور هیدرولیکی جهت نصب آسانسور در کرج

انواع جک و آسانسور هیدرولیکی

اگر قصد طراحی و استفاده از آسانسور هیدرولیکی را دارید، باید بگوییم که تعیین مدل نصب اولین گامی‌ است که در این مسیر باید بردارید. به عبارت ساده تر؛ شما در نصب آسانسور در کرج باید در انتخاب نوع جک آسانسور بسیار دقت کنید زیرا میتواند مدل نصب شما را تحت تاثیر قرار دهد. این مسئله اغلب در دوره های آموزش آسانسور در کرج به کرات به آن تاکید می شود. در واقع در مدل نصب شما باید مشخص کنید که تعداد جک، موقعیت آن و روش اتصال جک به کابین چگونه باشد. پس خیلی دور از انتظار نیست بخواهیم در رابطه با انواع جک موجود در بازار توضیحاتی خدمت شما ارائه دهیم.

این روزها به واسطه پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی رخ داده، انواع متفاوتی از جک و آسانسور هیدرولیکی به بازار معرفی شده است. همین مسئله باعث شده تا قبل از هرگونه انتخاب برای خرید، نیازسنجی دقیقی را صورت دهید و از طرفی تمامی مدل ها و عملکردشان را بشناسید. از همین رو قصد داریم در این مقاله توضیحاتی در این خصوص خدمت شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

 

جک آسانسور هیدرولیکی چیست و چگونه عمل می کند؟

زمانی که به سراغ خرید جک و آسانسور هیدرولیکی میروید، متوجه می شوید که پیستون، سیلندر، شیر برقی، موتور و پمپ اجزای اصلی آن را تشکیل می دهند. البته به جز این موارد، متعلقات دیگری هم وجود دارد که از جمله آن میتوان به مجرای تخلیه گیری روغن سر ریز، شیر هواگیری و… اشاره کرد که با توجه به نوع جک و همچنین شرایط بهره برداری آن میتواند متفاوت باشد.

اما هر کدام از این اجزا، چه وظیفه ای را برعهده دارند؟

پیستون جک آسانسور به آن استوانه‌ی تو خالی و یا توپر می گویند که درون سیلندر قرار میگیرد و به قسمت انتهایی کابین متصل می شود. پیستون اغلب به واسطه فشار روغن جابجا خواهد شد و موجبات حرکت کابین را فراهم می آورد. دقت داشته باشید؛ سطح بیرونی پیستون باید کاملا صیقل داده شود و در برابر فشارهای ناشی از بارهای استاتیکی و دینامیکی مقاومت کافی داشته باشد.

در برخی از موارد خصوصا مناطق مرطوب، از کروم برای آبکاری سطح پیستون استفاده می کنند این مسئله از بروز هرگونه خراش و زنگ زدگی جلوگیری به عمل می آورد. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان و متخصصان شرکت آکام شایا البرز ارتباط برقرار کنید آنها اطلاعات کاملی را در این خصوص خدمت شما ارائه خواهند داد. اما کدام یک از انواع جک و آسانسور هیدرولیکی مناسب شماست؟ بیایید کمی در این خصوص توضیحاتی ارائه دهیم.

 

1415

 

انواع جک و آسانسور هیدرولیکی

به خاطر داشته باشید با توجه به ظرفیت بار، ابعاد کابین و وزن آن معمولا در طراحی آسانسور از یک یا دو جک استفاده می شود. البته در برخی از سیستم های خاص بهره گیری از جک های بیشتر خیلی دور از انتظار نیست. اما کدام یک از انواع مدل های جک هیدرولیکی کاربردی تر است؟

*جک در زیر مستقیم

این مدل از جک هیدرولیکی همانطور که از اسمشان پیداست در قسمت زیر کابین قرار میگیرند و به صورت مستقیم 1:1 نصب خواهند شد. در این مدل از جک، طول مسیر جابجایی کابین و کورس حرکت جک تقریبا برابر است. پس سرعت حرکت کابین آسانسور و سرعت حرکت جک نیز برابر می باشد. از طرفی تمامی نیرویی که به جک وارد می شود با وزن بار و کابین برابری می کند.

 

آسانسور هیدرولیکی

 

از بارزترین مزایای این نوع از جک هیدرولیکی، استفاده قابل توجه آن برای آسانسورهای سنگین یا حجیم است. مانند خودروبر و باری. مهم ترین امتیاز آن هم به قرارگیری جک در مرکز ثقل کابین برمیگردد. که منجر به ایجاد تحمل فشار کمر به ریل ها می شود.

 

آسانسور هیدرولیکی

*جک در کنار غیرمستقیم

در این نوع از مدل های جک هیدرولیکی، جک ها درست در کنار کابین و به صورت غیرمستقیم 2:1 نصب خواهند شد. در این روش معمولا از یک جک استفاده می شود. اما در شرایط خاص شما میتوانید از یک یا دو جک هم استفاده کنید. در سیستم این نوع از جک ها، کورس حرکتی جک تقریبا نصف طول مسیر جابجایی کابین می باشد. پس سرعت حرکت کابین دوبرابر سرعت جک است. از طرف دیگر، نیرویی که به جک وارد می شود دو برابر وزن بار و کابین آسانسور است.

از مزایای این نوع جک هیدرولیکی میتوان به نیاز کمتر آن به فضای عمودی در چاه آسانسور اشاره کرد. اندازه طول کمتر جک هم باعث شده تا سیستم غیرمستقیم آن کاربردی تر شود به گونه ای که اکثریت آسانسورهای مسافری هیدرولیکی به سراغ بهره گیری از این جک می روند.

 

آسانسور هیدرولیکی

*جک در کنار مستقیم

در این نوع از جک هیدرولیکی، جک درست در کنار کابین و به صورت مستقیم 1:1 نصب می شود. در این مدل با یک جک در کابین‏ ها‏ی نسبتا کوچک و دو جک برای کابین‏ ها‏ی بزرگتر و ظرفیت های بالاتر مورد استفاده قرار می‏گیرد. در این مدل حتی به طول کمتری از حفره احتیاج دارید. به گونه ای که در مسیرهای کوتاه، امکان حذف حفره نیز وجود دارد.

از اصلی ترین امتیازات و مزایای این نوع از جک هیدرولیکی، روش مستقیم آن و عدم نیاز به سیم بکسل، فلکه و پاراشوت است. این مسئله فرآیند نصب آسانسور در کرج را آسان تر از آن چیزی می کند که حتی فکرش را می کنید. اما ایجاد یک حفره، یکی از محدودیت ها و مهم ترین معایب این سیستم به حساب می آید.

آیا فکر می کنید این مدل از جک هیدرولیکی نیاز شما را برآورده می کند؟

 

آسانسور هیدرولیکی

*جک هیدرولیکی استیج

جک هیدرولیکی این روزها در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از انواع آنها؛ جک هیدرولیکی مستقیم چند استیج است. جکی که اغلب برای بالا بردن وسایل سنگین نظیر خودروها مورد استفاده قرار میگیرد و مزایای بالایی هم دارد.

از جمله مزایای آن میتوان به صدای بسیار کم؛ قدرت بالا و امنیت فوق العاده آن اشاره کرد. مزیت هایی که هر کدام میتواند مصرف کنندگان خاصی را به سمت خود هدایت کند. شما میتوانید این جک ها را به صورت کاملا سفارشی مورد استفاده قرار دهید. جک هایی که با پوشش کرم هستند و به راحتی نیاز شما را برآورده می سازند.

کلام آخر

در این مقاله تا حد امکان تلاش کردیم تا در خصوص انواع جک هیدرولیکی و آسانسور هیدرولیکی و مزایا و معایب آنها توضیحاتی خدمت شما ارائه دهیم. اما زمانی که صحبت از نصب آسانسور در کرج می شود، مسائل دیگری به میان می آید که ذهن افراد را به سمت خود سوق می دهد. از همین رو توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان ما راهنمایی های کاملی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

نصب آسانسور در کرج

تعمیر آسانسور در کرج

آموزش نصب آسانسور و پله برقی در کرج

نصب پله برقی در کرج

تعمیر پله برقی در کرج

5/5 - (3 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...