نصب پله برقی در کرج؛ تاریخچه پله برقی
آکام شایا

نصب پله برقی در کرج؛ تاریخچه پله برقی

نصب پله برقی در کرج؛ تاریخچه پله برقی

نصب پله برقی در کرج؛ تاریخچه پله برقی

نصب پله برقی در کرج

 

پله برقی و انواع مسیر های متحرک را می توان از جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا برشمرد. نصب پله برقی در کرج و به طور کلی خرید آن هزینه های بسیاری برای شما در بر خواهد داشت. امروز در بسیاری از مکان ها اعم از فروشگاه ها، مراکز تجاری، برخی از منازل، شهربازی، مترو، فرودگاه ها و غیره با انواع پله برقی و مسیر های متحرک روبه رو شده اید.

اما شاید برای شما سوال باشد که تاریخچه پله برقی چیست؟ یا به طور کلی پله برقی کی پا به عرصه وجود گذاشت و متخرع آن چه کسی است؟ ما در مجموعه آکام شایا البرز ارائه دهنده خدمات نصب ، سرویس و تعمیر انواع پله برقی در کرج هستیم. در این قسمت قصد داریم تا به صورت خلاصه در خصوص تاریخچه پله برقی با شما عزیزان صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

پله برقی چیست؟

 

همانطور که می دانید پله برقی یکی از اختراعات بشری و به روزترین تکنولوژی های روز دنیا می باشد. پله برقی ها و انواع مسیر ها متحرک می باشد که جا به جایی در مسیر های عمودی را میسر می سازد. پله برقی همچون سایر ابزار های الکترومکانیکی از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است. به عبارت دیگر پله برقی یا پله روان گونه ‌ای نقاله جابجایی است که برای جابه‌جا کردن افراد به کار می ‌رود.

پله برقی از پله های به هم پیوسته تشکیل شده که به حالت افقی می ‌مانند و برای بالا و پایین بردن افراد استفاده می‌ شود. پله برقی ها مزیت های ویژه ای دارند. به همین دلیل در پروژه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

برای مثال:

 

  • بهترین روش برای هدایت افراد در یک مسیر خاص در ساختمان
  • انتقال حجم زیاد ترافیک در زمانی کوتاه
  • عدم وجود زمان انتظار
  • یکسان سازی ارزش طبقات در ساختمان های تجاری
  • امکان ایجاد مانع امنیتی در ساختمان های خاص قبل از دسترسی به آسانسور
  • ایجاد شرایط لازم برای استفاده از آسانسور های دارای دو کابین
  • یکسان سازی سرعت جابجایی در ساختمان ها و جلوگیری از ازدحام
  • ایجاد امکان فرایند جدا سازی در ساختمان
  • بهبود سرویس دهی و کاهش پیاده روی
  • برگشت پذیر
  • و غیره.

نصب پله برقی در کرج

 

پله برقی یک چرخه تکرار شونده از پله‌ های در گردش است، که در آن پله ‌های بازگشتی در زیر پله ‌های بالایی پنهان شده‌ اند. وزن پله‌ های پنهان با وزن پله‌ های آشکار موازنه و برابری می ‌کند، بنابراین موتور پله برقی بایستی تنها وزن افراد روی پله برقی را (که در حال بالا یا پایین رفتن هستند) تحمل کند. اما تاریخچه پله برقی در ایران و جهان مربوط به چه زمانی می باشد. برای آشنایی با تاریخچه پله برقی ادامه مقاله را مطالعه بفرمایید.

 

تاریخچه پله برقی

 

شروع عصر فولاد در اواخر دهه هشتاد میلادی و ساخت ساختمان های چند طبقه جرقه ای بود برای بشر که به فکر ساخت سطح متحرکی برای جابخ جایی مردم بصورت طولی و عرضی بیفتد. پله برقی برای اولین بار در سال 1892 توسط جس ویلیور در ایالات متحده آمریکا ساخته شد و از آن برای جابه جایی تیرک ها و میله های چوبی و فلزی به درون کشتی های باری استفاده می شد. اما برخی معتقدند که مخترع این دستگاه شخصی به نام ناتان ایمز (Ames) در سال 1859 است.

اما از آنجا که ایمز در سال 1860 از دنیا رفت اختراعش به مرحله یتکمیل و عملی شدن نرسید. پله برقی ساخته شده توسط تو به شکل یک مثلث متساوی الاضلاع بود که مردم از یک سمت آن سوار و از سمت دیگر پیاده میشدند. پله برقی به صورت عملی برای اولین بار در سال 1892 به وسیله ی جسی رنو اختراع شد و در جزیره ی Coney در نیویورک پرده برداری شد. در همان دهه جورج ویلر پله برقی ای با نرده ی متحرک و پله های صاف را ثبت اختراع کرد.

چارلز سیبرگر در سال 1898 اختراع رنو را از او خرید و با همکاری شرکت اوتیس اولین راه پله ی پله مانند را احداث کرد. واژه ی انگلیسی پله برقی (escalator) که از ترکیب دو کلمه ی escala به معنی پله در لاتین و elevator به معنی آسانسور به وجود آمده است. این نام توسط سیبرگر به عنوان نشان تجاری این محصول برای راه پله متحرک قرار گرفت.

 

پیشنهاد می شود:

تعمیر پله برقی در کرج چگونه است؟

تعمیر و سرویس پله برقی در کرج

نصب پله برقی در کرج؛ انواع پله برقی خانگی

نصب پله برقی در کرج؛ انواع پله برقی و آشنایی با نحوه کارکرد آن ها

تعمیر و سرویس شبانه روزی پله برقی در کرج

نصب پله برقی در کرج؛ پله برقی چیست؟

 

در سال 1893 و 1900 میلادی به ترتیب در نمایشگاه های شیکاگو و پاریس پله های برقی معرفی شدند. اولین پله برقی ها رنو و اوتیس به عنوان دو نیرو محرکه ی اولیه برای توسعه ی پله های برقی شناخته می شوند. رنو در سال 1900 با برطرف کردن ضعف های چرخ شیب دار توانست در ایستگاه بالابر نیویورک برای اولین بار پله برقی را نصب و احداث کند.

یک سال پس از به نمایش گذاشتن نوعی راه‌ پله‌ ی متحرک پله مانند در نمایشگاه پاریس توسط شرکت اوتیس همه را به آمریکا برگردانده شدند و در فروشگاهی در فیلادلفیا نصب شدند. رنو درسال 1911 با شرکت اوتیس ادغام شد و به تولید پله برقی پرداخت. این شرکت موفق به فروش هر دو نوع پله برقی شد و بین سال‌های 1900 تا1920 حدود 350 پله برقی احداث و راه‌اندازی کرد که بیشتر آن‌ها در موسسات حمل‌ و نقل عمومی و فروشگاه‌ها استفاده می‌شد.

شرکت الکترونیکی میتسوبیشی در سال 1930 وارد صنعت پله برقی شد و اقدام به نصب پله برقی و دیگر امکانات بزرگ در فروشگاه ‌های ژاپن کرد. این شرکت در سال 2000 در نوآوری و طراحی پله برقی از رقبا سبقت گرفته و پله برقی مارپیچ در کاخ سزار و لاس‌ و گاس را نصب و راه ‌اندازی کرده است.

 

تاریخچه پله برقی در ایران

 

در قسمت قبلی مفصلا در خصوص تاریخچه پله برقی در جهان با شما عزیزان صحبت کردیم. تاریخچه پله برقی در ایران را می توان متاخر تر از تاریخچه آسانسور در ایران دانست. صنعت آسانسور ایران قدمتی هشتاد ساله دارد. البته اگر گفته های بدون مدرک در مورد نصب آسانسور در کاخ گلستان توسط ناصر الدین شاه را نادیده بگیریم، اولین آسانسور ها که آن هم البته اثری از آنها بجا نیست در پالایشگاه آبادان در دوران حکومت احمد شاه قاجار نصب شده است.

اما آنچه مسلم و قابل بررسی است اولین آسانسور ها در ساختمان هایی که در زمان پهلوی اول ساخته شده است نصب شده و در ساختمان های اطراف میدان امام خمینی (میدان سپه سابق) مثل باشگاه افسران ستاد ارتش، کتابخانه ملی آثار آن وجود دارد و بسیاری از آنها توسط کارشناسان خارجی و به کمک نسل اول متخصصین صنعت آسانسور ایران نصب و راه اندازی شده است. اما صنعت پله برقی متاخر تر بوده و استفاده از آن در پروژه های مختلف تجاری ، اداری ، مسکونی و غیره در 10 سال اخیر مرسوم شده است.

 

سخن آخر

 

در قسمت های قبلی به بررسی تاریخچه پله برقی و تاریخچه پله برقی در ایران پرداختیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در آخر بد نیست تا با مجموعه آکام شایا البرز آشنا شوید. مجموعه آکام شایا البرز این افتخار را دارد تا به عنوان معتبرترین مرکز تعمیرات و سرویس پله برقی در خدمت شما عزیزان باشد.

خدمات ما عبارتند از:

نصب آسانسور در کرج

تعمیر آسانسور در کرج

نصب پله برقی در کرج

تعمیر پله برقی در کرج

آموزش نصب و طراحی و محاسبات آسانسور و پله برقی در کرج

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...