انواع آسانسور مسکونی - آسانسور و پله برقی آکام شایا البرز
آکام شایا

انواع آسانسور مسکونی

انواع آسانسور مسکونی

انواع آسانسور مسکونی

آسانسور مسکونی

آسانسور مسکونی جزو یکی از اجزای اصلی در سازه های پیشرفته و مرتفع به شمار می آید. از آنجایی که تمام سازه ها حتی ساختمان های مسکونی با ارتفاع های زیاد در حال ساخت هستند، طراحان به این فکر افتادند که برای این سازه ها نیز آسانسور مسکونی بسازند. آسانسورهایی که برای سازه های به این شکل طراحی می شوند، بایستی دارای خصوصیاتی باشند که در نصب یا تعمیر نیز در کنار موارد دیگر با مشکل روبه رو نشوند.

این آسانسورها که موسوم به آسانسور مسکونی هستند، بیشتر برای جابجایی افرادی که مشکلات جسمی حرکتی دارند به کار می رود. همچنین در برخی موارد برای انتقال اشیاء نیز از آن ها کمک می گیرند. در این مقاله قصد داریم شما را با آسانسور مسکونی و انواع آن ها آشنا کنیم. در صورتی که به کسب اطلاعات در زمینه نصب انواع آسانسورها در سراسر کشور علاقه مند هستید، با مشاوران خبره آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

آسانسور مسکونی

با آسانسور مسکونی آشنا شوید

شاید تاکنون بر این باور بودید که تنها آسانسورها برای بخش های خارجی سازه ها طراحی می شوند و سپس برای ورود به خانه باید حتما از درب اصلی وارد شد، در حالی که این گونه نیست. امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمایل بیشتر افراد به سمت استفاده از آسانسورها حتی درون منازل رفته است. از این رو آسانسورهایی به دنیا معرفی شدند که درون منزل و سازه های مسکونی نصب می شوند و چاه آسانسور بخشی از فضای داخلی خانه را در بر می گیرد.

دلیل طراحی این آسانسورها مخصوص سازه های مسکونی این است که بسیاری از ساختمان ها حتی ساختمان های مسکونی امروزه در حال رشد از لحاظ ارتفاع هستند و همچنین برای آنکه تداخلی میان ورود و خروج افراد ساکن در آن مجتمع ایجاد نشود، کارشناسان صنعت آسانسورسازی به این فکر افتادند که آسانسورهایی مخصوص فضای داخلی سازه های مسکونی طراحی کنند.

آسانسور مسکونی دارای چند نوع است؟

کارشناسان خبره در صنعت آسانسورسازی در زمینه طراحی و ساخت آسانسور مسکونی فوق العاده سلیقه به خرج داده اند و برای استفاده در موارد مختلف به طرح های گوناگونی دست زدند.

در این بخش قصد داریم شما را با انواع این آسانسورها که شامل آسانسور بالابر از پله، آسانسور ویلچربر ، آسانسور کوچک باری، آسانسور حامل مسافر و آسانسور هیدرولیکی هستند آشنا کنیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات درباره نصب انواع آسانسور در سراسر کشور با مشاوران مجرب شرکت آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

1- آسانسور بالابر از پله

یکی از انواع آسانسور مسکونی، آسانسور بالابر از پله نام دارد که همانطور که پیداست در مواردی از آن استفاده می شود که در سازه دیگر پله ای وجود نداشته باشد و آسانسور مستقیم مسافران را به درون منزل هدایت می کند. بسیاری از افراد همواره برای ورود به ساختمان های مسکونی با مشکل روبه رو می شوند؛ زیرا قابلیت جابجایی از پله ها را ندارند.

از طرف دیگر ورود آن ها به درون منزل از طریق آسانسور جمعی می تواند در بسیاری از موارد سبب معطل شدن افراد شود. از این رو استفاده از آسانسور مسکونی از نوع بالابر از پله فوق العاده کاربردی و ارزشمند خواهد بود.

2- آسانسور حمل ویلچر

مشکل دیگری که در اغلب اوقات ساکنان سازه های مسکونی با آن مواجه می شوند، برای زمانی است که افراد با ویلچر هستند و قابلیت ورود به سازه را به طور مجزا و خیلی آسان تجربه نمی کنند.

در این زمینه طراحان صنعت آسانسور، سیستمی را فقط مختص این دسته از افراد در نظر گرفته اند که ویلچر را به سادگی برای مسافران حمل می کند. همچنین قابلیت دیگری که این دسته از آسانسورها از آن برخوردارند، امکان به کارگیری دو درب در جلو و همچنین پشت ساختمان است که آسایش کامل را برای عبور و مرور شما در ساختمان رقم خواهد زد.

3- آسانسور مسکونی کوچک باری

این دسته از آسانسورها جزو آسانسور مسکونی بسیار پرکاربرد هستند و همانطور که از نام آن ها بر می آید، برای جابجایی اشیاء استفاده می شوند. برای آنکه جابجایی بار آسان صورت پذیرد و فضای درون سازه را با انتقال بار اشغال نکند، در بسیاری از موارد چاه آسانسور را در کنار دیوار قرار می دهند.

البته برخلاف آسانسورهای باری که برای فضای بیرونی سازه های دیگر استفاده می شوند و علاوه بر اشیاء، افراد نیز می توانند از آن ها برای جابجایی میان طبقات مختلف کمک بگیرند، آسانسورهای کوچک باری به دلیل برخورداری از کابین کوچکتر نسبت به انواع دیگر آسانسور مسکونی، تنها برای حمل بار و اشیاء طراحی شده اند. پس بهتر است با توجه به نوع هدفی که از نصب آسانسور دارید، در راستای انتخاب آسانسور مسکونی بکوشید.

آسانسور مسکونی

4- آسانسور حامل مسافر

بی تردید در کنار تعداد زیادی از آسانسور مسکونی که تابحال بیان شد، آسانسورهای دیگری نیز وجود دارد که از آن ها تنها برای حمل مسافر استفاده می کنند. این آسانسورها در واقع برای زمانی در فضای درونی سازه ها قرار می گیرند که دیگر در طراحی ساختمان پله استفاده نمی شود. آنچه که در طراحی این دسته از آسانسورها به طور معمول در نظر گرفته می شود، انتقال مسافران میان دو طبقه در درون سازه مسکونی است.

آسانسور مسکونی همچون آسانسورهای معمولی سازه های تجاری از انواع مختلفی همچون هیدرولیکی و کابلی و شیشه ای و الکتریکی ساخته شده اند. اگر می خواهید در این زمینه بهترین انتخاب را داشته باشید بهتر است با کارشناسان مربوطه مشورت کنید؛ زیرا استفاده از هر یک از آسانسورهای مذکور به نوع مکانیزم در چاله آسانسور، ارتفاع سازه و مواردی از این قبیل بستگی دارد و بر اساس آن ها باید نسبت به انتخاب یکی از آسانسور مسکونی اقدام کرد.

کدام یک از آسانسورهای مسافربر بهتر است؟

شاید اکنون با این سوال مواجه شوید که در میان انواع آسانسور مسکونی که پیش رو دارید، کدام یک برای سازه شما مناسب تر است. بهتر است بدانید برای پاسخ به این سوال بایستی از ویژگی های خاص هر یک از آسانسورها مطلع باشید. به عنوان مثال آسانسور کششی دارای سرعت بالاتری نسبت به آسانسورهای دیگر بوده و برای سازه های با تعداد طبقات بالا بسیار مناسب است. آسانسور مسکونی که کابین شیشه ای دارند، از لحاظ زیبایی جلوه خارق العاده ای به سازه شما خواهند بخشید.

این دسته از آسانسورها با استفاده از خلاء موجود در چاله آسانسور کار می کنند. اگر مصرف برق آسانسور برای شما ملاک است، پس بهترین راه این است که به سراغ آسانسورهای کابلی بروید که با برقراری تعادل از طریق وزنه، مانع از کارکرد بیش از اندازه موتور آسانسور می شود.

آسانسورهای مغناطیسی نیز که جزو تکنولوژی های روز دنیا در زمینه ساخت آسانسور به شمار می رود، دارای امنیت بالاتری نسبت به انواع دیگر آسانسور است. بنابراین با توجه به ویژگی های خاص هر یک از آسانسورها، بی تردید می توانید انتخابی دقیق و آسان را برای سازه خود برگزینید.

5- آسانسور هیدرولیک

نوع دیگری از آسانسور مسکونی که برای منازل با مساحت کوچک بسیار مناسب هستند، آسانسورهای هیدرولیک نام دارند. این دسته از آسانسورها بدون نیاز به موتور و تنها با استفاده از سیال مخصوص و نیروی محرکه ای که بر اثر تحت فشار قرار دادن آن به وجود می آید، امکان جابجایی کابین آسانسور را امکان پذیر می کند. آسانسورهای هیدرولیکی دارای جک هایی هستند که با کمک سیال قابلیت انتقال میان طبقات سازه مسکونی را برای مسافران فراهم می کنند.

این دسته از آسانسورها در میان انواع دیگر آسانسور مسکونی به دلیل درگیر کردن فضای اندکی از ساختمان در اروپا با استقبال بیشتری روبه رو شد.

آسانسور مسکونی

ویژگی های منحصر به فرد آسانسور هیدرولیک نسبت به انواع دیگر

بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از آسانسور مسکونی فقط و فقط فضای مفید درون هر خانه را در مجتمع های مسکونی می گیرد و استفاده از آن ها اصلا مزیتی ندارد.

بهتر است بدانید نیاز به آسانسور مسکونی خصوصا نوع هیدرولیک آن را زمانی احساس خواهید کرد که در سازه های بسیار طویل با متراژ بالا زندگی کنید و با مشکلاتی همچون عدم توانایی در بالا رفتن از راه پله روبه رو شوید. ویژگی های جالب و فوق العاده ارزشمندی که آسانسورهای هیدرولیک در مقایسه با آسانسورهای دیگر مسکونی دارند، در این قسمت بیان خواهیم کرد. اگر به کسب اطلاعات در این زمینه علاقه مند هستید، تا پایان متن ما را همراهی کنید.

  • یکی از ویژگی های خاص آسانسور مسکونی هیدرولیک در مقایسه با آسانسورهای دیگر که به عنوان یک مزیت فوق العاده به حساب می آید، اشغال فضای کمتر درون سازه است.
  • این کاهش درگیری فضا تنها مربوط به درون سازه نیست و در بخش های مربوط به سیستم آسانسور نیز می توان به راحتی جای مناسبی برای آن یافت. به این معنا که برای نصب آسانسور دیگر نیازی به حفر چاه عمیق برای قرار گرفتن موتورخانه و آهن کشی و امثال این امور وجود نخواهد داشت.
  • از دیگر خصوصیات جالب توجه این آسانسورها، تعمیر آسان تر بخش های مختلف آن است. از آنجایی که در هر آسانسوری به مرور زمان ایرادتی به وجود می آید، بهتر است از ابتدا به فکر نصب آسانسوری باشید که تعمیر و بازرسی آن به سهولت انجام گیرد.
  • در صورت استفاده از آسانسورهای هیدرولیک مسکونی می توانید به اندازه زیادی در مصرف برق صرفه جویی کنید؛ زیرا موتور در این آسانسورها تنها برای بالا رفتن کابین روشن است و زمان نزول کابین، به طور کامل موتور خاموش می شود.
  • این نوع از آسانسور مسکونی به دلیل نداشتن سیم بکسل و تجهیزات مربوط به آسانسورهای کششی، از استهلاک کمتری برخوردار است و از این طریق نیاز به تعمیرات نیز در آسانسورهای هیدرولیک به حداقل میزان خود کاهش پیدا می کند.
  • شما قادر خواهید بود آسانسور مسکونی از نوع هیدرولیک را در هر قسمتی از سازه که تمایل دارید، نصب کنید. به عنوان مثال درون حیاط، راهرو یا راه پله به راحت می توانید از مزایای این آسانسورها برای سازه خود یاری بگیرید.

آسانسور مسکونی

و در آخر…

در این مقاله تلاش کردیم به بیان نکات و مطالب ارزشمند درباره انواع آسانسور مسکونی بپردازیم. آسانسور مسکونی درواقع به آسانسورهایی اطلاق می شوند که در سازه های مسکونی حضور دارند و برای جابجایی ساکنان آن به کار می روند. وجود این آسانسورها سبب می شود تا جابجایی میان طبقات یک سازه عریض و طویل به سهولت صورت پذیرد.

همچنین در برخی دیگر از موارد مانند زمانی که ساکنان ساختمان توانایی جسمی- حرکتی ندارند، استفاده از آسانسور مسکونی بسیار ضروری خواهد بود. علاوه بر این بیان کردیم که در برخی ادیگر از سازه ها برای جابجایی بار و حمل اشیاء مختلف نیز بهترین گزینه استفاده از آسانسور مسکونی است. اما توجه داشته باشید که این آسانسورها شرایط خاص خود را می طلبند و باید موقع طراحی سازه، محلی مناسب برای قرارگیری هر یک از انواع آسانسور مسکونی وجود داشته باشد.

در پایان نیز به این موضوع پرداخته شد که کدام یک از آسانسورها در حالت کلی و بریا تعداد طبقات کم در سازه مناسب تر است. در صورتی که قصد دارید درباره نصب انواع آسانسورها در سازه خود به کسب اطلاعات بیشتری بپردازید، با آکام شایا البرز در ارتباط باشید. این شرکت با برخورداری از مشاوران مجرب و حرفه ای خود به شما در انتخابی مناسب تر کمک خواهد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...