نصب آسانسور در کرج؛ در ساختمان های مسکونی از چه نوع آسانسوری استفاده می شود؟
آکام شایا

نصب آسانسور در کرج؛ در ساختمان های مسکونی از چه نوع آسانسوری استفاده می شود؟

نصب آسانسور در کرج؛ در ساختمان های مسکونی از چه نوع آسانسوری استفاده می شود؟

نصب آسانسور در کرج؛ در ساختمان های مسکونی از چه نوع آسانسوری استفاده می شود؟

نصب آسانسور در کرج

 

آسانسور ها یکی از مهم ترین اختراعات بشر می باشد. اگرچه صحبت های زیادی پیرامون تاریخچه دقیق کشف و اختراع آسانسور ها مطرح است. برخی آن را به پیش از میلاد مسیح نسبت می دهند. اما آنچه روشن است این است که از زمانی که صنعت آسانسور پا به عرصه وجود گذاشته، صنعت ساختمان سازی و برج سازی نیز رشد و توسعه یافته است. انواع مختلفی از آسانسور ها امروزه وجود دارند که در پروژه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. اما در این مقاله قصد داریم به یکی از پر تکرار ترین سوالات در این زمینه بپردازیم. در ساختمان های مسکونی از چه نوع آسانسوری استفاده می شود؟ برای نصب آسانسور در کرج با ما تماس بگیرید.

پیشنهاد می شود: تعمیر و سرویس شبانه روزی پله برقی در کرج

قبل از آن که بخواهیم به صورت دقیق و واضح به پاسخ این سوال بپردازیم که در در ساختمان های مسکونی از چه نوع آسانسوری استفاده می شود؟ باید اشاره کوتاهی به انواع آسانسور هایی که امروزه وجود دارند داشته باشیم. از مهم ترین انواع آسانسور ها باید به موارد زیر اشاره کرد:

ذکر این نکته لازم است که آسانسور های وینچی خود دارای انواع مختلفی همچون ساختمانی، کارگاهی و غیره می باشند. هر کدام از انواع آسانسور با توجه به ویژگی ها و مزیت هایی که دارند، برای پروژه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. اما در هر صورت آنچه حائز اهمیت است این است که بدانیم در زمان طراحی و نصب آسانسور کدام یکی از این آسانسور ها در ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد؟

 

نصب آسانسور در کرج؛ در ساختمان های مسکونی از چه نوعی آسانسوری استفاده می شود؟

 

در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که این موضوع بستگی به ارتفاع طبقات دارد. برای مثال آسانسور برای خانه های ویلایی یک طبقه یا ساختمان های بالای 10 طبقه. در هر یکی از این موارد بسته به میزان فضا، میزان بودجه و نظر کارشناسان و طراحان آسانسور ممکن است از هر یکی از آسانسور های کششی، هیدرولیک و یا بالابر ها استفاده شود. اما در ادامه به بررسی هر یکی از این آسانسور ها می پردازیم.

 

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کششی خانگی

 

از مهمترین مزیت های آسانسور کششی ، سرعت بالا می باشد. در این نوع آسانسور ها موتور الکتریکی نیروی محرکه مورد استفاده برای جا به جایی کابین را تامین می کند. اساس کار آسانسورهای کششی براساس نیروی اصطکاکی است که بین سیم بکسل­ ها و فلکه کشش موتور به وجود می­ آید.

آسانسورهای کششی سرعتی بسیار بیشتر از آسانسورهای هیدرولیکی دارند. همچنین آسانسورهای کششی برخلاف آسانسورهای هیدرولیکی محدودیتی برای ارتفاع ساختمان مسکونی ندارند، بنابراین برای ساختمان های با ارتفاع بلند (12 طبقه به بالا) و متوسط (4 تا 11 طبقه) قابل استفاده هستند.

 

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور هیدرولیکی خانگی (هوم لیفت)

 

آسانسورهای هیدرولیکی خانگی که با نام هوم لیفت نیز شناخته می شوند، یک مزیت بسیار مهم دارند. آنهم چیزی نیست جز، اشغال فضای کم ساختمان. برای نصب این نوع آسانسور خانگی نیازی به فضای زیاد و یا تخریب نیست. جک های بالارونده هیدرولیکی که در داخل فضای آسانسور هوم لیفت قرار گرفته اند وظیفه جابه جایی کابین آسانسور را برعهده دارند. آسانسورهای هیدرولیکی در بین ساختمان­ های مسکونی رواج یافته اند و در اروپا درصد بالایی از آسانسور هایی که کمتر از 5 طبقه دارند، از آسانسور های هیدرولیک استفاده می ­کنند. این آسانسور ها مزیت های ویژه ای دارند. برای مثال:

  • امکان نصب در داخل راهرو ها، پله ها، حیاط
  • دارا بودن سیستم پشتیبان در هنگام قطعی برق جهت فرود و خروج افراد
  • صرفه جویی در مصرف برق (حرکت رو به پایین در حالت موتور خاموش)
  • اشغال فضای کم (عدم نیاز به موتورخانه، چاهک، سیم بکسل و وزنه)
  • امنیت بالا به ویژه هنگام وقوع زلزله
  • قابلیت جابه جایی تا وزن 300 کیلوگرم
  • تراز شدن دقیق در طبقه مورد نظر
  • کار کردن با برق تک فاز شهری
  • استهلاک و خرابی کمتر
  • سهولت در تعمیر و عیب یابی
  • حرکت آرام و بدون صدا

             بیشتر بدانید:

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کششی از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

نصب آسانسور در کرج، قدم اول آهن کشی و شاقول ریزی

نصب آسانسور در کرج؛ خانه های قدیمی چطور آسانسوردار می شوند؟

نصب آسانسور در کرج؛ قدم دوم آنالیز کنترل ترافیک و تحلیل حساسیت

تعمیر آسانسور در کرج؛ مشکلات رایج در آسانسور ها چیست؟

نصب آسانسور در کرج؛ در زمان سقوط آسانسور باید چه کنیم؟

 

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور مغناطیسی

 

آسانسورهای مغناطیسی از دیگر انواع آسانسور های مورد استفاده در ساختمان های مسکونی می باشند. این آسانسور ها بر اساس ایجاد میدان مغناطیسی عمل می کنند و ایمنی بسیار بالاتری نسبت به آسانسورهای معمولی دارند. شاید بتوان گفت که قیمت بالا، نقطه ضعف این آسانسور ها می باشد.

 

نصب آسانسور در کرج

 

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کابلی 

 

آسانسورهای کابلی نیز از دیگر آسانسور های مورد استفاده در ساختمان ها می باشد. صرفه جویی در انرژی مزیت عمده و مهم این آسانسور ها می باشد. آسانسورهای کابلی عموما توسط یک وزنه تعادلی طراحی و ساخته می ­شوند. در واقع کابل موجود در این آسانسورها وظیفه پشتیبانی از ماشین آسانسور را برعهده دارد و دارای وزنه بزرگی است که نیروی مشابهی را در جهت مخالف ایجاد می­ کند. در واقع وزنه تعادل در آسانسور کابلی به کاهش فشار در موتور و صرفه جویی در انرژی زمانی که از آن استفاده نمی­ شود، مناسب است. نکته قابل توجه دیگر این است که زمانی که آسانسور در حال حرکت است به سهولت در حرکت موتور کمک می­ کند. بنابراین آسانسور کابلی، گزینه مناسبی برای آسانسور مسکونی شما می­ باشد.

 

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور شیشه ای

 

در پاسخ به این سوال که در ساختمان های مسکونی از چه نوع آسانسوری استفاده می شود؟ باید بگوییم که یکی دیگر از آسانسور های رایج، آسانسور های شیشه ای می باشد. مزیت عمده این آسانسورها زیبایی می باشد. آسانسور های شیشه ای در بازار با نام های پانوراما و نمادار نیز معروف هستند. امروزه بسیاری از معماران برای طراحی ساختمان های مسکونی کمتر از 5 طبقه، دوبلکس و تریپلکس از آسانسور های شیشه ای استفاده می­ کنند.

آسانسور های شیشه ای نوعی آسانسور مسکونی با طراحی کوچک برای ساختمان های امروزی هستند که در آنها نیازی به چاله آسانسور نمی باشد. در آسانسورهای شیشه ای علاوه بر در ورودی، سه وجه دیگر آسانسور نیز میتواند شیشه ای باشند. این آسانسور ها با استفاده از اختلاف فشار هوا بین قسمت بالا و قسمت پایین کابین کار می کنند. کابین آسانسور توسط پمپ و توربین های خلا بالا رفته و تخلیه آهسته و تدریجی فشار هوا موجب پایین آمدن کابین می­ گردد.

 

سخن آخر

 

در این مقاله سعی کردیم تا با زبانی ساده به پاسخ این سوال که در ساختمان های مسکونی از چه نوع آسانسوری استفاده می شود؟ بپردازیم. همچنین انواع آسانسور های رایج و مورد استفاده در ساختمان های مسکونی را نیز ذکر کردیم. اما در آخر لازم است تا به برخی از مهم ترین نکات در خصوص انتخاب آسانسور، طراحی و نصب آن نیز مطرح کنیم. از مهم ترین نکاتی که قبل از طراحی و نصب آسانسور می بایست به آن توجه شود، عبارتند از:

  • میزان ظرفیت کابین آسانسور
  • نوع تابلو فرمان آسانسور
  • نوع درب کابین
  • ابعاد چاه آسانسور
  • نوع موتور آسانسور
  • نوع سیم بکسل های آسانسور
  • ریلهای راهنمای آسانسور
  • نوع محیط کاربری آسانسور
  • نوع کاربردی آسانسور که اداری، تجاری یا مسکونی است
  • نوع هواکش استفاده شده در سیستم آسانسور یا توجه به موتور خانه
  • و غیره.

امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد. نصب آسانسور در کرج را به متخصصان شرکت آکام شایا البرز بسپارید.

نصب آسانسور در کرج

تعمیر آسانسور در کرج

آموزش نصب آسانسور و پله برقی در کرج

نصب پله برقی در کرج

تعمیر پله برقی در کرج

4.7/5 - (19 امتیاز)

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...