تهویه CEC در نصب آسانسور | تعمیر و نصب آسانسور آکام شایا
آکام شایا

تکنولوژی تهویه CEC در نصب آسانسور

تکنولوژی تهویه CEC در نصب آسانسور

تکنولوژی تهویه CEC در نصب آسانسور

فناوری جدید تهویه CEC در نصب آسانسور جزو به روزترین روش تهویه و البته تصفیه هوای درون کابین های آسانسور به شمار می آید. از این رو سازه های امروزی و پیشرفته در طراحی های داخلی ساختمان سعی دارند استفاده از چنین سیستم های تهویه ای را باب کنند تا مسافران با امنیت خاطر بیشتری به سازه های آن ها وارد شوند. اگر تاکنون با بوی نامطبوع و هوای کسل کننده آسانسور مواجه شده اید و از چنین هوای آزاردهنده ای درون کابین با وجود حضور سیستم تهویه روبه رو می شوید، پس بی تردید ارزش چنین فناوری بی بدیلی را به خوبی می دانید.

سیستم تهویه CEC در کنار برخورداری از تصفیه کننده های قدرتمند شرایطی بسیار مساعد را درون کابین برای مسافران فراهم می کند. تامین هوایی مطبوع به همراه برقراری تمیزی کابین به صورت همیشگی باعث می شود هیچ تهویه ای یارای رقابت با چنین سیستم هوشمندی را نداشته باشد. در این مقاله قصد داریم به بیان ویژگی های جالب و هم تهویه CEC در آسانسورها بپردازیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نصب انواع آسانسور با کارشناسان مجرب شرکت آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

تهویه cec در نصب آسانسور

آشنایی با تهویه CEC در نصب آسانسور

یکی از معضلاتی که در زمان شیوع ویروس کرونا توجه بسیاری از محققان و طراحان صنعت آسانسورسازی را به خود جلب کرد، نحوه تهویه هوای درون کابین بود. درواقع هر چقدر هم که از ظرفیت های محدود کابین آسانسور یاد کنیم و از آسیب هایی که ورود تعداد مسافرین بیش از ظرفیت کابین در آینده پدید می آورد، سخن بگوییم.

بی تردید باز هم با مسافرانی که با عجله و بی توجه به ظرفیت آسانسور وارد کابین می شوند، روبه رو خواهیم شد. خصوصا در شرایطی که بیماری های مسری بسیار شایع شده است، حضور تعداد زیادی از افراد در یک محیط بسته همچون آسانسور مشکلات عدیده ای را در پی خواهد داشت. با توجه به عواقب این موضوع طراحان کابین های آسانسور بر آن شدند تا آسانسور را مجهز به تهویه کنند.

اما نه از آن دست تهویه هایی که هم اکنون نیز در بسیاری از آسانسورها دیده می شود و کفاف تغییر آب و هوای آلوده درون کابین را نمی دهد. به همین دلیل یکی از شرکت های بزرگ طراح و ساخت کابین های آسانسور به نام شرکت CEC در راستای رفع این مشکل از سیستم تهویه بسیار جالب و هوشمندانه خود رونمایی کرد.

تهویه CEC چگونه کار می کند؟

در آسانسورهای سنتی برخلاف سیستم تهویه CEC در نصب آسانسور تهویه درون کابین به صورت فن سرویس بهداشتی عمل می کند. به طوری که همان هوای درون کابین را با چرخش جابجا می کند و به شکل ساده ای سبب تهویه هوا می شود. اما آنچه شرکت CEC به عنوان یک تکنولوژی جدید و جالب ارائه داده است، تنها تهویه هوای درون کابین را انجام نمی دهد و با فیلترهای بسیار قوی هوای درون کابین را تصفیه نیز می کند.

بدین منظور دهانه های سیستم تهویه از طریق قسمت بالایی کابین وارد فضای درونی آن می شود، اما نه به شکلی که حضور آن از قاب کابین بیرون بزند. سپس هوای درون کابین از طریق این محفظه ها وارد فضای فیلترینگ تهویه می شود و با استفاده از فیلتر قدرتمندی بعد از یونیزاسیون شدن وارد فیلترها می شود.

پس از آنکه تصفیه انجام شد دوباره با یونیزاسیون شدن به هوای مطلوب و مطبوعی که برای تنفس انسان ها مناسب است، می رسد و با دهانه هایی که از قسمت پایینی دیوار درونی به کابین راه پیدا کرده اند هوای تمیز وارد کابین خواهد شد. ادعایی که توسط طراح سیستم تهویه CEC در نصب آسانسور بیان شده درباره طرز عمل این دستگاه این است که از روش معکوس کردن جهت جریان هوا برای تصفیه آن کمک می گیرد.

روش کار تهویه استاندارد آسانسور

در آسانسورهای سنتی چیزی به عنوان تهویه وجود نداشت، اما امروزه هر آسانسوری که در سازه های تجاری یا مسکونی می بینیم، دارای تهویه های استاندار است. سیستم های تهویه به طور کلی دارای روش کار ساده ای هستند که برخلاف تهویه CEC در آسانسور طراحی چندان سختی ندارند. حتما زمانی که وارد آسانسورهای کنونی در سازه های مختلف می شوید، با صداهای آزاردهنده فن درون آن مواجه می شوید. درواقع در سیستم تهویه سنتی و از فن اگزوز مانندی در قسمت بالایی کابین آسانسور استفاده می شود که وظیفه تهویه هوای درون کابین را دارد.

البته این تهویه چندان هم سبب تغییر و تحول در هوای درون کابین نخواهد شد. برای تهویه، هوای درون کابین گرفته شده و به محیط خارجی آسانسور فرستاده می شود که درواقع نوع جدیدتری نسبت به آسانسورهای سنتی و تهویه های قدیمی تر به شمار می آید. ورود هوای جدید در این آسانسورها توسط باز و بسته شدن لته های کابین و همچنین ضربه پای مسافران هنگام ورود به آسانسور صورت می گیرد.

بنابراین در آسانسورهایی که علاوه بر لته های کابین، درب مکانیکی آسانسور نیز وجود دارد، چنین تغییر و تحولی در فضای داخلی کابین رخ نخواهد داد. در نتیجه اهمیت استفاده از تهویه CEC در نصب آسانسور در این شرایط خود را نشان می دهد.

تهویه cec در نصب آسانسور

تفاوت تهویه استاندارد و تهویه CEC

سوالی که ممکن است برای اغلب شما پیش آید تفاوتی است که میان تهویه های استاندارد و تهویه های CEC به چشم می آید. نحوه جابجایی هوا در تهویه های استاندارد به کمک لوله های جابجا کننده که به محفظه های خروجی وصل می شود، اتفاق می افتد. به همین دلیل در اغلب مواقع می توان جای این دریچه ها را بسته به نوع کابین و همچنین نوع آسانسور تغییر داد.

به طوری که دریچه های قبلی پوشیده می شود و دریچه های جدیدی باز خواهد شد. این در حالی است که تهویه های CEC با بهره گیری از سیستم پیشرفته و طراحی منحصر به فرد این امکان را فراهم می کنند تا هوایی مطبوع و پاکیزه درون کابین آسانسور برقرار باشد.

البته این تهویه در طول روز به مدت هر 7 ساعت عملیات خود را انجام می دهد و بدین ترتیب با حضور هر تعداد از مسافران فضای مطمئن و ایمن از لحاظ سلامت را برای آن ها فراهم می کند. اما در تهویه های CEC انجام چنین کاری امکان پذیر است و احتمال درگیری با گرد وغبار و آلودگی در این شرایط زیاد خواهد بود. به همین دلیل گفته می شود تهویه های سنتی شاید محیط کابین را تمیز نکنند، اما محفظه های پاکیزه تری خواهند داشت.

مزایای نصب آسانسور با تهویه CEC

از آنجایی که تکنولوژی های بسیاری در زمینه ساخت و طراحی آسانسور تاکنون به دنیا معرفی شده است، روش تهویه CEC در نصب آسانسور نیز از زمان عرضه به صنعت سراسر جهان با استقبال بی نظیری روبه رو شد. به همین دلیل بسیاری از سازه ها با این هدف ساخته می شود که بتواند تهویه ای مطلوب را برای مسافران خود رقم بزند. شاید اکنون با این سوال مواجه شوید که استفاده از تهویه CEC در کابین آسانسور چه مزایایی در خود دارد؟ در این بخش قصد داریم به بیان این موارد بپردازیم. با ما همراه باشید.

1. ایجاد هوای مطبوع درون کابین

یکی از مزایای فوق العاده ای که استفاده از این تهویه در کابین آسانسورها برای شما به ارمغان می آورد، حضور همیشگی هوای مطبوع و تازه است. به این معنا که دیگر نیازی نیست با همان هوای درونی آسانسور که از صبح درون کابین حضور داشته است، سر کنید و آسانسور همواره با اکسیژن مطلوب در انتظار شما خواهد بود. خصوصا در آسانسورهایی که علاوه بر لته های کابین، آسانسور هم دارای درب لولایی است، به کارگیری تهویه CEC بسیار کاربردی و ارزشمند خواهد بود.

2. تمیز کردن محیط کابین

شاید باورکردنی نباشد اما استفاده از این سیستم تهویه می تواند سبب تمیزی همیشگی کابین آسانسور باشد. قطعا در بسیاری از موارد با ورود به فضای درونی کابین با انبوهی از گردوخاک و همچنین محیط آلوده که قطعا با ویروس های مختلفی شما را درگیر خواهد کرد، مواجه شده اید. در سیستم تهویه CEC در نصب آسانسور از طریق کشش هوای درون کابین به درون مخزن تصفیه باعث می شود که خاک و گرد و غبار نیز از درون کابین بیرون کشیده شود و جای خود را به هوای تصفیه شده و تمیز بدهد که فضای درون کابین را پر می کند.

تهویه cec در نصب آسانسور

3. تصفیه هوای درون کابین

از دیگر مزایای جالب استفاده از تهویه CEC در کابین آسانسور جلوگیری از ابتلا مسافران به بیماری های مسری است. این کار توسط تصفیه مدام هوای درون کابین انجام می شود. در این صورت اگر مسافری به بیماری خاصی همچون کرونا که ابتلای دیگر افراد در محیط بسته ای همچون کابین آسانسور زیاد باشد، با تصفیه هوای موجود در آن محیط به صفر می رسد.

و در آخر…

در این مقاله تلاش کردیم به بیان ویژگی های تهویه CEC در نصب آسانسور بپردازیم و روش کار چنین سیستم هوشمندی را به سادگی توصیف کنیم. آسانسورهایی که از تهویه CEC برخوردارند، همواره سلامت مسافران را تضمین می کنند و باعث جلوگیری از درگیری هوای درون کابین با انواع آلودگی های موجود می شوند.

این سیستم تهویه دارای خصوصیات بسیار جالبی است و به ویژه در شرایط کنونی که بسیاری از مردم بخاطر ویروس کرونا از ماندن در فضاهای بسته واهمه دارند، چنین تکنولوژی بی نظیری بسیار کارآمد خواهد بود. درواقع اساس طراحی چنین سیستم تهویه قدرتمندی جلوگیری از انتشار بیماری های مسری همچون کرونا درون محیط بسته آسانسور بیان می شود.

استفاده از چنین سیستم تهویه ای برای آسانسور سبب می شود تا در کنار برقراری یک محیط عاری از هر گونه آلودگی نظیر گردوغبار و همچنین ویروس های مختلف، هوای مطبوعی همواره درون محیط کابین وجود داشته باشد. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره نصب انواع آسانسور در سراسر کشور به دست آورید، شرکت آکام شایا البرز در خدمت شماست. این شرکت با برخورداری از مشاوران و کارشناسان مجرب به شما در انتخابی بهتر کمک خواهد کرد.

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...