نصب آسانسور در کرج؛ نکات ایمنی طراحی و نصب آسانسور چیست؟
آکام شایا

نصب آسانسور در کرج؛ نکات ایمنی طراحی و نصب آسانسور چیست؟

نصب آسانسور در کرج؛ نکات ایمنی طراحی و نصب آسانسور چیست؟

نصب آسانسور در کرج؛ نکات ایمنی طراحی و نصب آسانسور چیست؟

نصب آسانسور در کرج

نصب آسانسور؛ از زمانی که اولین بالابر ها و آسانسور ها توسط انسان های هزاران سال قبل کشف و اختراع شد، مدت زیادی گذشته است. در این مدت این صنعت رشد و نمو زیادی داشته است. امروزه استفاده از آسانسور ها و انواع بالابر ها به فراخور نوع پروژه و ویژگی انواع آسانسور ها در تمامی پروژه های ساختمانی مرتفع الزامی می باشد. برای نصب آسانسور در کرج با ما تماس بگیرید.

اما از آنجایی که آسانسور ها مستقیما با جان آدمی سروکار دارند، استاندارد ها، نکات و مقررات ملی و جهانی مختلفی در جهان تدوین شده است که رعایت آن ها در هنگام طراحی و نصب آسانسور الزامی می باشد.

در مقالات دیگر به موضوع طراحی ، نصب و راه اندازی آسانسور در کرج پرداختیم. اما در این قسمت قصد داریم به بررسی نکات ایمنی و مقررات نصب آسانسور های هیدرولیکی ، کششی ، وینچی ، کارگاهی و غیره بپردازیم. در ادامه با ما در آکام شایا البرز همراه باشید.

یکی از پرکاربردترین تجهیزاتی که در ساختمان ‌های مختلف نصب می ‌شود و نیاز افراد را برای بالا رفتن و پایین آمدن از پله‌ ها رفع می‌‌ کند آسانسور است. مهم ‌ترین قطعات آسانسور ریل، موتور، کابین و تابلو فرمان آن هستند، بنابراین توجه به کیفیت آنها بسیار حائز اهمیت است. نصب آسانسور باید توسط افراد حرفه‌ ای و مجرب صورت گیرد تا کوچکترین نقصی در عملکرد آنها پیش نیاید. در ادامه چندی از مهمترین نکات نصب آسانسور بررسی شده است. 

 

نصب آسانسور در کرج

 

نصب آسانسور در کرج؛ نکات ایمنی طراحی و نصب آسانسور چیست؟

 

در خصوص نکات ایمنی طراحی و نصب آسانسور ها باید خدمت شما عرض کنیم که تا کنون استاندارد ها و شیوه نامه های ملی و بین المللی زیادی در خصوص نکات ایمنی در زمان طراحی و نصب آسانسور ها و سایر تجهیزات برقی در ساختمان ها تدوین شده است. در ادامه برخی از مهمترین نکات ایمنی طراحی و نصب آسانسور را مشاهده کنید:

 

  • طراحی و اجرای آسانسور در داخل دور بندی پلکان‌ ها ممنوع است
  • همچنین درب آسانسور‌ها نباید در مسیر راه خروج (از یک پلکان به پلکان دیگر) باز شود.
  • دیوار‌ های جانبی آسانسور باید خود ایستا و مقاوم در برابر حریق اجراء شوند.
  • استفاده از داکت آسانسور جهت عبور لوله‌ های آب، گاز، کابل‌ های برق، فاضلاب و هرگونه روزنه و دریچه به چاه آسانسور به غیر از درب ورودی به چاه غیر مجاز است
  • موتورخانه آسانسور باید دارای اتاق مستقل با درب مجهز به قفل سوئیچی و پنجره باشد
  • بر روی درب موتورخانه باید پنجره مشبک ۲*۲ سانتیمتر باشد.
  • در نظر گرفتن سیستم ارتینگ برای آسانسور الزامی است.
  • نصب خاموش کننده دستی مناسب در موتورخانه آسانسور
  • نصب کفپوش لاستیکی به ضخامت حداقل ۶ میلیمتر مقابل تابلو کنترل آسانسور 
  • دستورالعمل نحوه عملکرد سیستم آسانسور باید در اتاقک نصب گردد.
  • در نظر گرفتن تجهیزات کامل ایمنی آسانسور 
  • بازرسی ادواری کلیه بخش ها و اجزاء آسانسور به صورت ماهانه
  • تدوین دستورالعمل مناسب برای بهره برداری درست از آسانسور

 

پیشنهاد می شود: تعمیر و سرویس شبانه روزی آسانسور در کرج

کابل تغذیه برق آسانسور می ‌بایست مستقل باشد تا چنانچه بر اثر بروز هرگونه حادثه احتمالی و قطع جریان برق قسمت‌ های مختلف، سیستم برق آسانسور همچنان برقرار و فعال باشد. نکته دیگر این است که چاه آسانسور به عنوان یک کانال هوائی عمل می‌کند لذا راهروی طبقات باید توسط در‌های ضد حریق محفوظ گردد تا از نفوذ دود و آتش به چاه آسانسور و عمل نمودن چاه آسانسور به عنوان دودکش جلوگیری شود.

نصب علائم ایمنی بمنظور پیشگیری از سقوط افراد به داخل چاه آسانسور و پله برقی ضرروی است. همچنین نصب علائم راهنمای آسانسور و پله برقی در مکان ‌های مناسب به نحوی که در تمامی ساعات شبانه روز و با قطع برق به سهولت قابل رویت و تشخیص باشد.

نکته قابل توجه این است که آسانسور‌ها و پله ‌های برقی می‌بایست علاوه بر اتصال به شبکه برق شهری به ژنراتور برق اضطراری نیز متصل گردند تا در صورت قطع برق از شبکه شهری، ژنراتور برق مورد نیاز آسانسور‌ ها و پله‌ های برقی را تامین نماید. 

فضای موتورخانه آسانسور می ‌بایست به اندازه‌ ای در نظر گرفته شده باشد که امکان جای دادن کلیه تجهیزات مربوط به آسانسور و همچنین تردد ایمن افراد مسئول جهت تعمیرات احتمالی را دارا باشد. استفاده از دیوار‌های کاذب یا غیر مقاوم در برابر حریق جهت ساخت اتاقک آسانسور اکیدا ممنوع است.

 

پیشنهاد می شود: نصب پله برقی در کرج؛ انواع پله برقی خانگی

  • اخذ گواهی ایمنی کیفیت از اداره استاندارد یا شرکت بازرسی و کنترل کیفیت یا مراجع ذیصلاح به هنگام اتمام کار ضروریست و ارائه تصویر گواهی اخذ شده به سازمان آتش نشانی جهت ثبت در سوابق الزامی است. انبارکردن و گذاشتن هر نوع مواد قابل اشتعال یا غیر قابل اشتعال درچاه آسانسور، موتورخانه و یا چاهک آسانسور ممنوع است. 
  • استفاده از آسانسور در زمان آتش سوزی ممنوع بوده و بایستی متن زیر در داخل کابین آسانسور جهت استفاده کنندگان نصب گردد: (در زمان آتش سوزی به هیچ عنوان از آسانسور استفاده ننمایید). توصیه می ‌شود آسانسور در مواقع حریق فقط در اختیار افراد ذیصلاح یا آتش نشان ‌ها قرار گیرد تا بتوانند با راندمان بیشتر عملیات تخلیه را انجام دهند. 
  • نکته دیگر این است که کابین آسانسور باید مجهز به آیفون، زنگ خطر، تهویه و سنسور هدایت کابین تا مقابل طبقات در صورت قطع برق باشد. ضروری است ایستگاه مشترک پلکان و آسانسور در پارکینگ و سایر طبقات به منظور جلوگیری از ورود دود و گاز‌های سمی ناشی از حریق به دستگاه پلکان و آسانسور، توسط مصالح مقاوم در برابر حریق و دود دور بندی گردد.

نصب آسانسور در کرج

تعمیر آسانسور در کرج

نصب پله برقی در کرج

تعمیر پله برقی در کرج

آموزش آسانسور و پله برقی در کرج

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...