نصب آسانسور هیدرولیک در کرج؛ آسانسور هیدرولیک از چه قطعاتی تشکیل شده است؟
آکام شایا

نصب آسانسور هیدرولیک در کرج؛ آسانسور هیدرولیک از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

نصب آسانسور هیدرولیک در کرج؛ آسانسور هیدرولیک از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

نصب آسانسور هیدرولیک در کرج؛ آسانسور هیدرولیک از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

مقدمه

آسانسور ها از جمله اختراعات بشر است که از زمان پیدایش تا کنون پیشرفت های زیادی کرده و در انواع مختلفی تولید شده است. یکی از انواع آسانسور ها که امروزه بسیار رایج بوده و برای کاربری های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، آسانسور هیدرولیکی می باشد. آسانسور های هیدرولیکی نیز همانند سایر انواع آسانسور و بالابر در بازه های زمانی مشخص به تعمیر ، سرویس و نگه داری نیازمند می شوند.برای نصب آسانسور هیدرولیک در کرج با ما تماس بگیرید

علت آن نیز این است که این آسانسورها از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده اند. در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل به معرفی تمامی اجزا و قطعات آسانسور های هیدرولیک بپردازیم. با ما در آکام شایا البرز همراه باشید.

در صورتی که شناخت کامل از اجزا و قطعات آسانسورها داشته باشید، در موعد مناسب نسبت به تعمیر و نگه داری همچنین سرویس آن اقدام خواهید کرد. همین موضوع موجب می شود تا عمر مفید و کارکرد آسانسور افزایش پیدا کند. ما در آکام شایا البرز این هدف را دنبال می کنیم تا به یک مرجع و راهنمای کامل و جامع در صنعت آسانسور بدل شویم.

نصب آسانسو هیدولیک در کرج؛ اجزا و قطعات آسانسور هیدرولیکی

آسانسورهای هیدرولیکی همچون تمامی ماشین های مکانیکی از تعدادی اجزا و قطعات مختلف تشکیل شده اند. طبعا عملکرد تمامی این اجزا به صورت هماهنگ و در کنار هم عملکرد اصلی آسانسور را امکان پذیر می کند.

 

آسانسور های هیدرولیکی به صورت کلی از اجزای زیر تشکیل شده اند:

 

  • کابین
  • ریل
  • درب
  • جک
  • پاوریونیت
  • ضربه گیر
  • تجهیزات و لوازم جانبی.

نصب آسانسور هیدرولیک در کرج

 كابین آسانسور (اتاقک) هیدرولیک

اولین قطعه و جزئی که قصد معرفی آن را داریم، کابین یا همان اتاقک آسانسور می باشد که مهم ترین قطعه در آسانسور ها می باشد. همانند آسانسور کششی، کابین بخشی از آسانسور هیدرولیک است كه شبیه اتاقک بـوده و مسافـران یا بارها را جابجا می كند. معمولا کابین ها به یک میزان مشخصی توانایی حمل وزن بار و مسافر را دارند. در زمان طراحی و نصب آسانسور مساحت مفید آسانسور ها اندازه گیری می شود.

در آسانسور های هیدرولیک مقاومت مكانیكی چهار چوب اصلی (یوک) یا مجموعه ی نگه دارنده كفشك های ریل راهنما، دیواره ها، كف و سقف كابین باید به مقداری باشد كه بتواند در برابر نیروهای وارده در زمان حركت عادی آسانسور یا در موقع عمل ترمز ایمنی ( پاراشوت)، شیر تركیدگی آسانسور هیدرولیک و یا در هنگام برخورد به ضربه گیرها پایداری نماید. کابین آسانسور هیدرولیک می تواند در جنس های مختلفی باشد. این موضوع بستگی به میزان بودجه شما و سفارشات مشتری دارد.

ریل های راهنما آسانسور هیدرولیک

در آسانسور هیدرولیک نیز همانند سایر سیستم های آسانسور، ریلهای راهنما، اتصالات و متعلقات آنها باید در مقابل نیروهایی كه به آنها وارد میاید به اندازه ی كافی مقاوم باشند. تا از كاركرد ایمن آسانسور اطمینان حاصل شود. ریل های راهنما در آسانسورهای هیدرولیک بایستی طبق استاندارهای مبحث 15 مقررات ملی ساختمان نصب شوند.

برخی از مهمترین این استانداردها عبارتند از:

  • ریل های راهنمای باید قابل اطمینان باشند؛
  • خیزهای ریل باید تا حدی باشند كه در اثر آنها:
  • قفل درها ناخواسته نباید باز شود.
  • عملكرد وسایل ایمنی تحت تاثیر قرار نگیرد.
  • برخورد قسمت های متحرك با سایر قسمت ها ممكن نباشد
  • و غیره.

درب آسانسور هیدرولیک

درب آسانسور از اجزای شاخص آسانسور هیدرولیک می باشد. نواحی باز چاه كه دسترسی به كابین آسانسور هیدرولیک را فراهم می کنند باید مجهز به درهای بدون روزنه باشند. درهای طبقات نیز باید با مقررات مربوط به محافظت در برابر آتش ساختمان، مطابق باشند. همچنین ورودی های كابین باید مجهز به درب باشند.  درها و متعلقات آن باید طوری طراحی شوند كه صدمات ناشی از فشرده شدن بخشی از بدن شخص، لباس یا اشیاء دیگری كه ممكن است در بین آنها گیر كنند، را به حداقل كاهش دهند. به منظور جلوگیری از بریدگی در حین حركت درهای كشویی خودكار، سطح سمت كابین درها نباید سوراخ یا یرآمدگی بیش از 3 میلیمتر داشته باشد.

 

نصب آسانسور هیدرولیک در کرج

پیشنهاد می شود: نصب آسانسور هیدرولیک در کرج؛ استاندارد های نصب آسانسور های هیدرولیکی

لبه ی این سوراخ ها یا برآمدگی ها باید در جهت بازشو درب پخ شده باشند. درهای كابین در حالت بسته باید مقاومت مكانیكی كافی داشته باشند، به طوری كه وقتی نیرویی معادل 300 نیوتن به طور عمود از درون كابین به بیرون آن روی مقطع گرد یامربعی به مساحت 5 سانتیمترمربع اعمال شود:

  • بدون تغییر شكل دائمی مقاوم باشند؛
  • تغییر شكل كشسان بیش از 15 میلیمتر نداشته باشند؛
  • در حین انجام این آزمون و پس از آن، عملكرد ایمن درب نباید تحت تأثیر قرار گیرد.

درب های آسانسور های هیدرولیکی خود به چند دسته تقسیم می شوند و در چند نوع موجود می باشند. از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • درهای مجهز به نیروی محرکه
  • درب های کشویی افقی
  • درب های کشویی عمودی
  • درب های لولا دار.

درهای مجهز به نیروی محركه

این نوع درها باید طوری طراحی شوند كه آسیب دیدگی شخص ناشی از ضربه لنگه درب به حداقل كاهش یابد. از جمله این دربها، درهای کشویی افقی و عمودی می باشد.

درب های كشویی افقی

  1. درهای خودكار با نیروی محركه
  2. درهای غیر خودکار با نیروی محرکه

نیروی لازم جهت جلوگیری از بسته شدن درب در درب های خودکار با نیروی محرکه نباید ار 150 نیوتن بیشتر باشد. این نیرو نباید در یك سوم اول مسیر حركت درب اندازه گیری شود.

درهایی كه بسته شدن آنها تحت كنترل دائم استفاده كنندگان صورت می گیرد، درهای غیر خودكار بانیروی محركه نام دارند. مثلاً با فشار پیوسته روی دگمه.

درهای كشویی عمودی

درهای كشویی عمودی که با عنوان درب های گیوتینی نیز شناخته می شوند فقط در آسانسورهیدرولیک  باری – مسافری باید مورد استفاده قرار می گیرد. بسته شدن این گونه درها با نیروی محركه مجاز است. البته شروط زیر در خصوص اینگونه درب ها می بایست لحاظ شود.

  • بسته شدن درها تحت دید وكنترل دائمی استفاده كنندگان باشد؛
  • حداكثر سرعت متوسط بسته شدن لته درها محدود به 0. 3 متر بر ثانیه باشد؛
  • ساختار درب كابین باید مطابق استاندارد باشد؛

همچنین نکته مهم دیگر در خصوص این درب ها این است که درب كابین حداقل باید تا حدود دو سوم بسته شده باشد قبل از آنكه درب طبقه شروع به بسته شدن كند.

جک آسانسور هدرولیک

آسانسور هیدرولیک که عمده کارکرد آن به وسیله جک می باشد، این قطعه از اهمیت بالایی برخوردار می شود. مجموعه ای از یك سیلندر و یك پیستون، جک هیدرولیکی را تشکیل می دهند. سیلندر که از لوله فولادی ساخته میشود و سطح داخلی آن بسیار صاف و صیقلی است و باید در برابر فشارهای وارده و همچنین خوردگی ناشی از رطوبت محیط بسیار مقاوم باشد.

پیستون نیز استوانه ای است که داخل سیلندر قرار گرفته است و قسمت انتهائی آن به کابین متصل می گردد و بر اثر فشار روغن جابجا می گردد. پیستون قطعه ای است که موجب حرکت کابین می شود. پیستون می بایست در برابر فشارهای ناشی از بارهای استاتیکی و دینامیکی مقاومت کافی داشته باشد. جک ها در چند نوع موجود می باشند که هر کدام مورد کارکرد متفاوتی داشته و در مقاله ای جدا به انواع جک پرداخته ایم.

اما به هر صورت انواع جک ها عبارتند از:

  • جک مستقیم
  • جک غیر مستقیم
  • جک تلسکوپی.

ضربه گیر آسانسور هیدرولیک

از دیگر اجزا و قطعات قابل بحث آسانسور های هیدرولیک ، ضربه گیر می باشد. ضربه گیر در واقع وسیله ای برای جلوگیری از توقف ناگهانی كابین است. این قطعه همچنین از توقف ناگهانی وزنه ی تعادل در انتهای مسیر حركت با استفاده از فنر یا سیال جلوگیری می کند.

سخن آخر

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، آسانسور های هیدرولیک از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده اند. شناخت هر یکی از این اجزا و قطعات می تواند فرایند تعمیر ، سرویس و نگه داری آسانسور ها را تسهیل ببخشد. در صورتی که هر یکی از این قطعات و اجزا در آسانسور های هیدرولیک با مشکل مواجه شود، شما ناچار به تعمیر آن قطعه و سرویس آسانسور خواهید بود. برای نصب آسانسور هیدرولیک در کرج تا انتها همراه شما هستیم.

نصب آسانسور هیدرولیک در کرج

تعمیر آسانسور هیدرولیک در کرج

نصب پله برقی در کرج

تعمیر پله برقی در کرج

آموزش نصب آسانسور و پله برقی در کرج

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...