تعمیرات آسانسور استان البرز | آسانسور و پله برقی آکام شایا
آکام شایا

تعمیرات آسانسور استان البرز

تعمیرات آسانسور استان البرز

تعمیرات آسانسور استان البرز

آسانسور یکی از مهم ترین وسایل یک ساختمان چند طبقه به شمار می آید که باید در زمان های مختلف به آن رسیدگی شود. شاید در ظاهر آسانسور تنظیمات پیچیده ای نداشته باشد، اما در باطن قطعات متنوعی را دربر دارد که برای انجام درست وظیفه خود که جابجایی کابین بین طبقات مختلف است، باید همگی آن ها سالم باشند.

اما بی تردید قطعات برقی و مکانیکی به دلیل استفاده بی اندازه از آن ها دچار خرابی می شوند و باید نسبت به تعمیر و بررسی این قطعات اقدام کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مربوط به خرابی این وسیله مهم و کسب اطلاعات در حوزه تعمیرات آسانسور استان البرز آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

چه زمانی آسانسور نیاز به تعمیر دارد؟

از آنجایی که امروزه سازه ها بیشتر به سمت چند طبقه شدن می روند، نیاز به تعمیر نیز بیشتر شده است. به همین دلیل توصیه می شود از سرویس آسانسور غافل نشوید تا خرابی های جبران ناپذیر هم به بار نیاید. آنچه درباره مدت دوام و خرابی یک آسانسور باکیفیت گفته می شود، بین 15 تا 20 سال است.

اما یکی از سوالاتی که اغلب افراد با آن ها روبه رو می شوند این است که چه زمانی آسانسور نیاز به تعمیر دارد. نکته جالب درباره این موضوع هشدارهایی است که خود آسانسور در این زمینه از خود بروز میدهد.

تعمیرات آسانسور استان البرز

درواقع برای آسانسور یک معاینات دوره ای وجود دارد که باید برای جلوگیری از مشکلات بعدی هر چند مدت یک بار انجام شود، ولی زمانی که آسانسور دچار خرابی شود، تغییراتی در سرعت حرکت کابین یا باز و بسته شدن لته ها یا حتی تغییر در صدای حرکت کابین پدید می آید که نباید از کنار آن ها به سادگی گذشت. در این بخش به بیان تعدادی از این نشانه ها می پردازیم.

  1. صداهای غیرمنتظره

یکی از نشانه های خیلی بارز در آسانسور که خبر از خرابی آن می دهد، پیدایش صداهای غیرمنتظره هنگام استفاده از آن است. بی شک افرادی که مدام از آسانسور برای جابجایی بین طبقات کمک می گیرند، با صدای طبیعی آن آشناست و اگر تغییری در این صدا ایجاد شود، فورا متوجه خواهد شد. بنابراین در صورت مشاهده این نشانه می بایست با خدمات تعمیرات آسانسور استان البرز تماس حاصل کنید تا در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

  1. قطع فعالیت آسانسور

از مهیب ترین اتفاقاتی که ممکنه در آسانسور افراد زیادی را شوکه کند و اغلب هم برای مسافران اتفاق افتاده، خاموش شدن سیستم برق کابین و از کار افتادن کامل آن است. این از کار افتادگی می تواند شامل ایست کامل کابین، عدم باز و بسته شدن لته ها یا از بین رفتن برق کابین باشد. بعضی اوقات این دسته از اتفاقات تنها یکی دو بار پیش می آید که جای نگرانی ندارد، ولی در مواردی که این موضوع بیش از حد پیش آید، حتما باید برای رفع کامل آن از خدمات تعمیر کمک بگیرید.

  1. ایجاد تغییرات در سرعت آسانسور

همانطور که می دانید آسانسور با یک کابل و سیم بکسل کار می کند و این کابل ها هستند که موجب جابجایی کابین می شوند. بی تردید زمانی که مدام از آسانسور استفاده می کنید و این سیم تحت سایش قرار می گیرد، به مرور زمان این اصطکاک سبب فرسودگی کابل می شود.

تعمیرات آسانسور استان البرز

به همین دلیل گاهی در سرعت آسانسور تغییراتی ایجاد خواهد شد. این مشکل می تواند از طریق تغییر در سرعت جابجایی کابین یا توقف آن خود را نشان دهد. این نشانه بسیار خطرناک است و برای رهایی از آن و جلوگیری از مشکلات بیشتر می بایست از تعمیرات آسانسور بهره بگیرید.

عوامل خرابی آسانسور چیست؟

براساس آنچه قبلا گفته شد آسانسور دارای قطعات ریز و پیچیده ای است که خرابی هر یک از آن ها سبب از کارافتادگی کل سیستم می شود. از آنجایی که آسانسور هم از لحاظ مکانیکی و هم برقی دچار قطعات مختلفی است، دلایل متنوعی نیز برای خرابی آن ها وجود دارد. در این قسمت به بیان رایج ترین مواردی که خرابی آسانسور را رقم می زند، خواهیم پرداخت. در صورت بروز هر یک از این موارد بهتر است بدون معطلی با خدمات تعمیرات آسانسور استان البرز ارتباط حاصل کنید.

  1. خرابی بلبرینگ آسانسور

یکی از قطعات اصلی در آسانسور که حرکت آسان آن را پدید می آورد، بلبرینگ است که از بروز اصطکاک موقع جابجایی کابین جلوگیری می کند. اما بر اثر استفاده بیش از اندازه از آسانسور برای انتقال کابین خصوصا در ساختمان ها با تعداد طبقات بالا، بلبرینگ ها شروع به هرز شدن می کنند.

تعمیرات آسانسور استان البرز

در این شرایط موتور مجبور می شود برای برگرداندن سرعت جابجایی کابین به حالت اول از قدرت بیشتری استفاده کند. موتور نیز از تعداد بی شماری یاتاقان تشکیل شده است که در مواقع بروز فشار بر عملکرد موتور، لرزشی در آن ایجاد می شود که کارکرد یاتاقان ها را با مشکل مواجه می کند. در این صورت فرسودگی موتور زودتر از زمان معمول رخ می دهد و هزینه های بیشتری نیز برای شما در بر خواهد داشت.

چگونه متوجه خرابی بلبرینگ شویم؟

اکنون شاید با این سوال مواجه شوید که از کجا باید به خرابی بلبرینگ و فرسودگی موتور پی ببریم؟ آنچه در این باره به شما کمک خواهد کرد صدای موتور است که بسته به نوع صدای آن می توانید نسبت به اینکه کدام بخش از موتور آسیب دیده است، تصمیم بگیرید.

به عنوان مثال اگر صدای وز وز یا غرش به گوشتان خورد، امکان دارد بلبرینگ دچار تغییر شکل شده باشد یا روی محور خود قرار نگرفته باشد. همچنین صدای جیغ از موتور بیرون آید، بدین معناست که میان بلبرینگ ها فاصله افتاده و موتور به درستی قابلیت چرخش در مسیر اصلی خود را نداشته باشد. همچنین صداهای غیر منتظره ای که از یاتاقان به گوش میرسد، نشان از تغییر شکل بلبرینگ دارد و اگر این قطعه مهم به مرور زمان هرز شود، آسانسور دیگر قابل استفاده نخواهد بود و می بایست بدون فوت وقت با خدمات تعمیرات آسانسور استان البرز تماس بگیرید و برای رسیدگی به این مشکل از کوتاهی بپرهیزید.

  1. آلودگی قطعات

موتور که جزء اصلی یک قطعه الکتریکی به شمار می آید به دلایل مختلف ممکن است دچار آلودگی شود. این آلودگی علاوه بر گرد و خاک می تواند موارد دیگری مثل ذرات فلزی را نیز شامل شود. با گذشت زمان و افزایش تعداد این ذرات، به تدریج راهی برای ورود به روغن موتور پیدا خواهند کرد و در نهایت منجر به از کار افتادگی کامل آسانسور می شوند.

چگونه متوجه آلوده شدن قطعات شویم؟

نشانه ای در موتور که خبر از آلودگی قطعات درونی می دهد، بوی نامطبوع آن است که در صورت اطلاع از این مورد بایستی فورا به خدمات آسانسور اطلاع دهید. علاوه بر این زمانی که آسانسور موقع بالا و پایین رفتن فشار زیادی را تحمل کند نیز می تواند از نشانه های آلودگی موتور باشد.

تعمیرات آسانسور استان البرز

در صورتی که از روان کننده های نامرغوب برای روغن کاری موتور استفاده کنید، ذرات آن امکان بستن منافذ قطعات را بالا خواهد برد. درواقع روان کننده ها باید دارای نسبت مناسبی از برنز و آلومینیوم باشد. مثلا اگر میزان برنز در روان کننده بیش از مقدار مجاز باشد، دنده های آسانسور دچار ساییدگی می شود. همچنین سایش قطعات پمپ نیز از نشانه های بالا بودن مقدار آلومینیوم موجود در روان کننده هاست.

  1. استفاده از راه اندازهای نامناسب

راه انداز یا همان درایو در آسانسور نقش مهم کنترل سرعت را بر عهده دارد. درایو توسط شرکت اصلی که آسانسور از آن خریداری شده است، به طور مستقیم روی موتور قرار می گیرد. ایجاد کوچکترین خللی در هماهنگی این راه انداز می تواند مشکلات زیادی را برای آسانسور به وجود آورد. درواقع تنظیم سرعت که توسط درایو انجام می شود باید به درستی صورت گیرد.

مثلا اگر سرعت حرکت آسانسور کند باشد، به این معناست که بلبرینگ های درایو شل شده است و در صورت بالا بودن سرعت نیز سایش و در نهایت پارگی سیم را رقم خواهد زد. زمانی که تنظیم سرعت حرکت آسانسور برای شما غیرممکن باشد، بدین معناست که باید به فکر تعویض درایو باشید؛ زیرا فرمان اصلی این دست تغییرات توسط راه انداز یا درایوها صادر می شود.

  1. قطعی برق آسانسور

آنچه موجب ترس و دلهره برای مسافران می شود و نیاز به خدمات تعمیرات آسانسور استان البرز را ضرورت می بخشد، بی تردید قطعی برق آسانسور و حبس شدن افراد در کابین است. این مشکل در آسانسور به روش های مختلفی خود را نشان می دهد. مثلا ممکن است چراغ های کابین قطع و وصل شوند، لته ها باز و بسته نشوند یا کابین به طور ناگهانی در همان حالت باقی بماند.

البته ذکر این نکته ضروری است که قطع برق تنها به معنای خرابی آسانسور نخواهد بود و قطعی برق شهر نیز می تواند این مشکل را رقم بزند. به همین دلیل سعی کنید در زمان هایی که به قطع برق شک دارید، حتما به مسافران هشدار دهید به جای آسانسور از راه پله استفاده کنند.

  1. فرسوده شدن غلاف ها

وسیله ای که سیم بکسل را در آسانسور به بالا و پایین هدایت می کند، غلاف نام دارد. غلاف ها به قرقره های شیاردار گفته می شوند که بر اثر استفاده زیاد به مرور تحت فشار قرار می گیرند و فرسودگی آن ها زودتر اتفاق می افتد. بی شک زمانی که قرقره دچار آسیب شوند، ناهمواری هایی در سطح آن ها به وجود می آید که می تواند سبب توقف حرکت آسانسور شود.

تعمیرات آسانسور استان البرز

در صورت ادامه یافتن این مشکل و بی توجهی به آن، تسمه ها و همچنین سیم بکسل از کار می افتد و استفاده از آسانسور دیگر ممکن نخواهد بود. یکی از دلایل فرسودگی غلاف عدم توجه به نکات صحیح استفاده از کابین است که از میان آن ها به حمل بار اضافی و سوار شدن مسافران بیش از ظرفیت آسانسور اشاره می کنیم.

در صورتی که چنین مشکلی در آسانسور به وجود آید، می بایست فورا نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. در این شرایط لازم است شیارهای جدیدی برای حمل کابین و جابجایی آن جاگذاری شود که بدین منظور باید سیستم آسانسور به طور کامل متوقف شود.

 و در آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با نکات مربوط به خرابی آسانسور آشنا کنیم. به عنوان مثال اگر آسانسور با مشکلاتی نظیر قطعی برق، درگیری موتور با آلودگی های خاص و مواردی از این قبیل مواجه شدید، می بایست فورا با خدمات تعمیرات آسانسور استان البرز تماس بگیرید تا در اولین فرصت نسبت به رفع مشکل پدید آمده اقدام شود.

در صورتی نیز که تمایل دارید نیاز به هزینه های گزاف در رابطه با تعمیرات آسانسور را به حداقل برسانید، بهترین راه بهره گیری از خدمات سرویسکاری است که هر چند ماه یک بار صورت می گیرد و مانع از پیدایش مشکلات جدی در آینده خواهد شد.

اگر شما جزو افراد علاقه مند به شغل سرویسکاری یا تعمیرات آسانسور هستید، می توانید در دوره های آکام شایا البرز شرکت کنید. این دوره ها تحت نظارت سازمان آموزش فنی حرفه ای برگزار می شود و شما را آماده حضور در بازار کار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

5/5 - (4 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...