هزینه نصب آسانسور چقدر است؟ - آسانسور و پله برقی آکام شایا البرز
آکام شایا

هزینه نصب آسانسور چقدر است؟

هزینه نصب آسانسور چقدر است؟

هزینه نصب آسانسور چقدر است؟

هزینه نصب آسانسور

هزینه نصب آسانسور جزو یکی از مهم ترین مواردی است که هر فرد هنگام خرید هر نوع آسانسوری به آن می اندیشد. تاکنون آسانسورهای بی شماری به دنیا معرفی شده اند که ویژگی های خاص و منحصر به فرد آن ها سبب ایجاد تغییراتی در هزینه نصب آن ها شده است. از این رو هزینه نصب آسانسور در ابتدایی ترین حالت خود به نوع آسانسور بستگی دارد. علاوه بر این زمانی که خریدار از قیمت نصب آسانسور پرس و جو می کند، هزینه نهایی به او اعلام می شود.

این در حالی است که در آن هزینه تمام مراحل نصب آسانسور دخیل بوده اند. به همین دلیل پیشنهاد می دهیم با آگاهی از تمام مراحل مربوط به نصب آسانسور اطلاعات لازم از هزینه واقعی آن را به دست آورید. در این مقاله به بیان تمام مراحل نصب و راه اندازی آسانسور و هزینه هر یک از آن ها خواهیم پرداخت. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شرکت آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

هزینه نصب آسانسور

1. تاثیر آهن کشی در هزینه نصب آسانسور

یکی از ابتدایی ترین مراحلی که برای نصب آسانسور انجام می شود، آهن کشی نام دارد. درواقع این کار در راستای نصب ریل آسانسور انجام می شود و پایه و اساس نصب و راه اندازی به شمار می آید. آهن کشی به نصب ستون های فلزی برای قرارگیری ریل آسانسور گفته می شود که در چهار طرف چاه قرار می گیرد.

سپس کلاف هایی این چهار ستون را به یکدیگر وصل می کند و در محله بعد ریل کشی روی آن انجام می شود. در صورتی که نصب این اجزا به درستی انجام نگیرد، تکان و لرزش های بسیاری در آینده در کابین آسانسور دیده خواهد شد.

همان طور که در ساخت یک ساختمان، تمام مراحل دارای اهمیت و ارزش هستند اما پی ریزی آن نسبت به دیگر موارد بایستی با دقت بیشتری انجام شود تا یک سازه به درستی و با استحکام بالا ساخته شود، در نصب آسانسور نیز به همین شکل است. به طوری که گفته می شود تمام مراحل آن مهم هستند، ولی آهن کشی از اهمیت بالاتری برخوردار است و از این رو به یکی از مهم ترین مراحل حفظ ایمنی و موارد تاثیرگذار در هزینه نصب آسانسور شهرت دارد.

هزینه آهن کشی در نصب آسانسور به ازای هر توقف

آهن کشی نبشی و ناودانی نمره 8 400000 تومان
نبشی 10 و کلاف 8 500000 تومان
نبشی 12 و کلاف ناودانی 10 700000 تومان
تیر آهن 14 یا 16 کلاف ناودانی 12 900000 تومان

پیش از آهن کشی چه کارهایی در آسانسور انجام می شود؟

آهن کشی متخصصان نصب آسانسور بایستی نقشه این کار را آماده کنند. پس از آن نوبت به آهن کشی می رسد که با مراحلی همچون ریختن شاقول، مشخص کردن صفحه پلیت، معین ساختن خط تراز و در نهایت کلاف بندی به اتمام می رسد که هر یک از آن ها در تعیین هزینه نصب آسانسور موثر هستند. از دیگر اموری که در مرحله آهن کشی به آن رسیدگی می شود، تعیین میزان تحمل کابین برای ظرفیت های مختلف آسانسور است.

درواقع تمام وزن کابین بر روی کلاف هایی که در آهن کشی نصب شده اند قرار می گیرد و از این رو بایستی وزن قابل حمل کلاف ها برای آسانسور معین شود. این وزن توسط نرم افزارهای تخصصی که در این حوزه کاربرد دارند، سنجیده می شود و بر این اساس نسبت به تعیین کلاف ها و ستون های موردنظر اقدام می شود.

هر چه این ستون ها به همراه کلاف هایی که آن ها را به یکدیگر وصل کرده اند، دارای اندازه های متناسب و استاندارد باشد، امنیت بالاتری برای آسانسور رقم خواهد زد.

2. ریل کشی آسانسور

 ریل کشی مرحله دوم در نصب آسانسور به شمار می آید و پس از آهن کشی انجام می گیرد. ریل به وسیله ای گفته می شود که خاصیت صلب دارد و همچون ریل راه آهن که مسیر قطار را مشخص می کند، مسیری که باید آسانسور در آن حرکت کند را معین خواهد کرد. این ریل ها با استفاده از اجزایی به نام براکت به اسکلت بندی چاه متصل می شود. این ریل ها به شکل T هستند و بخش های انتهایی آن را به گونه ای می سازند که درون یکدیگر بروند و مانع از لغزش در حرکت کابین آسانسور شوند.

براکت هایی که ریل های آسانسور را به یکدیگر متصل می کنند، در انواع مختلفی وجود دارند که حالت معمول آن را اتیسی می گویند. زمانی که ریل آسانسور را در جای خود قرار دادند، پشت بندی برای حفاظت از جدا شدن آن به میان می آید. این پشت بندها به صورت صفحات فلزی ضخیم و دارای هشت سوراخ هستند که ریل ها را به یکدیگر متصل می کنند و ایمنی کابین را در زمان حرکت افزایش می دهند.

همچنین ابزارهای دیگری همچون لقمه و براکت ریل و سیم شاقول نیز برای نگهداری ریل ها در کنار یکدیگر استفاده می شوند که بسته به نوع هر یک از ابزار مذکور نسبت به تعیین هزینه نصب آسانسور اقدام خواهد شد.

هزینه نصب آسانسور

3. نصب درب آسانسور

یکی از اموری که هنگام آهن کشی باید برای آن برنامه ریزی داشت، محل نصب آسانسور است. درواقع محل نصب درب آسانسور ، چه اتوماتیک باشد چه لولایی، بایستی با در نظر گرفتن فضای موردنیاز انجام شود. در آسانسورها از هر نوعی که باشد، دو نوع درب وجود دارد. یکی درب مربوط به کابین است که در زمان حرکت کابین آسانسور با آن حرکت می کند. یکی دیگر از این درب ها با نام درب طبقات شناخته شده است که در هر طبقه تعبیه می شوند و متحرک نیستند.

درب مربوط به کابین همواره به شکل لته ای است، اما درب آسانسور در طبقات مختلف به اشکال لولایی و اتوماتیک وجود دارند. برای آنکه درب آسانسور وصل شود به سراغ شاقول کاری می روند تا تراز درستی برای نصب آن ایجاد شود.

در برخی موارد شاقول کاری به درستی صورت نمی گیرد و از این رو براکت هایی که درب را در خود جای می دهند با خطا در تراز خود روبه رو می شوند. در صورتی که چنین مشکلی رخ دهد، با گذر زمان درب از جای خود بیرون می آید و لش می اندازد و در باز و بسته شدن مشکلاتی را به همراه دارد.

درب لولایی

این نوع درب آسانسور به دلیل برخورداری از لولا همچون درب خانه ها، به لولایی شهرت پیدا کرده اند. درب لولایی آسانسورها با دست قابلیت باز و بسته شدن دارند و به همین دلیل به آن ها درب های لولایی گفته می شود. نکته ای که درباره این درب ها وجود دارد این است که درب های لولایی هنگام حرکت کابین باز نمی شوند و از این رو برخی به درب های لولایی، نام نیمه اتومات نیز می دهند.

درب اتوماتیک

درب اتوماتیک به درب هایی گفته می شود که به صورت لته ای و در یک زمان واحد با درب کابین باز و بسته خواهد شد و دیگر در نصب آن خبری از لولا نیست. اما برای آنکه بتوان تراز واقعی آن را با طبقات و همچنین درب کابین یکسان کرد، به شاقول نیاز خواهد بود. انتخاب درب اتوماتیک یا درب لولایی جزو مواردی به شمار می آید که در معین کردن هزینه نصب آسانسور تاثیر مستقیم دارد.

هزینه ریل و درب در نصب آسانسور به ازای هر توقف

ریل و درب ریل T5 و T6 300000 تومان
ریل T5 و T16 400000 تومان
ریل T9 و T16 500000 تومان
ریل کنج و معکوس T5 و T9 400000 تومان
ریل کنج و معکوس T5 و T16 500000 تومان
ریل کنج و معکوس T9 و T16 600000 تومان
نصب درب لولایی 250000 تومان
نصب درب اتومات 350000 تومان

4. نصب مکانیکی آسانسور

مرحله ای که پس از نصب ریل های آسانسور به انجام آن پرداخته می شود، قرار دادن وسایل و سیستم های مکانیکی است. منظور از نصب مکانیکی آسانسور، نصب سیستم های مکانیکی همچون موتور آسانسور در کنار نصب کابین است که در پایه به نصب ابزارهای دیگری مانند فلکه گاورنر و فلکه هرزگرد نیز نیاز خواهد بود.

در این مرحله هر چه کیفیت سیستم هایی که نصب می شوند  بالاتر باشد، ایمنی آسانسور نیز بیشتر خواهد بود. در ادامه به بیان سیستم ها و ابزارهایی که در این مرحله نصب می شوند، خواهیم پرداخت.

هزینه نصب آسانسور

تاثیر موتور و شاسی در تعیین هزینه نصب آسانسور

بی تردید اولین کلمه ای که پس از بیان کلمه مکانیکی به ذهن می آید، موتور خواهد بود. از این رو اولین مرحله در نصب مکانیکی، نصب موتور محسوب می شود. موتورها شامل انواع مختلفی هستند که براساس توان اسمی آن و همچنین وجود یا عدم وجود گیربکس، میزان قدرت و مواردی از این قبیل به چند دسته تقسیم می شوند.

در مرحله بعدی نوبت به نصب شاسی موتور می رسد. شاسی یکی از قطعات موتور به شمار می آید که از جنس فلز است و سیستم موتور و فلکه هرزگرد می بایست روی آن جای گیرند. هر آنچه در حوزه نصب مکانیکی آسانسور قرار گیرد که باید در سیستم مکانیکی آن وصل شود، روی شاسی قرار خواهد گرفت. از این رو اهمیت نحوه نصب آن که از طریق جوشکاری انجام می گیرد، بسیار بالاست.

نصب فلکه هرزگرد آسانسور و اجزای مکانیکی دیگر

فلکه هرزگرد در سیستم آسانسور به عنوان سیستم تعلیق شناخته می شود و واسطه ای برای انتقال قدرت و همچنین به وجود آوردن حد فاصلی برای نصب و راه اندازی آسانسور به شمار می آید. نوع فلکه هرزگرد بسته به نوع موتور آسانسور باید انتخاب شود. در قسمتی دیگر نصب گاورنر آسانسور را خواهیم داشت که باعث امنیت بالای آسانسور شده و مانع از بروز مشکلاتی همچون سقوط کابین پس از استفاده مداوم از آن می شود.

5. راه اندازی آسانسور

راه اندازی آسانسور به معنای قراردهی سیستم ها و وسایلی است که کار نصب راه به اتمام می رساند و در نتیجه به راه انداختن آسانسور میسر می شود که هزینه نصب آسانسور بر اساس تمامی امور انجام شده در این قسمت نیز متغیر خواهد بود.

در این بخش قطعاتی همچون تراول کابل، تابلو فرمان ، درب مربوط به کابین، سنسورها، پریز روکار و مواردی از این قبیل در جای خود قرار می گیرد و پس از آن       راه اندازی آسانسور امکان پذیر خواهد بود. این بخش دارای اهمیت بسیاری است و در صورتی که به آن توجه نشود، احتمال بروز خطرات جبران ناپذیر در آینده افزایش خواهد یافت.

هزینه نصب آسانسور

هزینه مکانیک و راه اندازی در نصب آسانسور به ازای هر توقف

مکانیک
و
راه اندازی
مکانیکال گیربکس 400000 تومان
راه اندازی درب نیمه اتومات با موتور گیربکس 700000 تومان
راه اندازی درب تمام اتومات با موتور گیربکس 800000 تومان
مکانیکال گیرلس موتور خانه دار 700000 تومان
مکانیکال روملس MRL 900000 تومان
مکانیکال هیدرولیک 800000 تومان
راه اندازی گیرلس موتور خانه دار 900000 تومان
راه اندازی روملس یا MRL 1000000 تومان
راه اندازی هیدرولیک 800000 تومان

و در آخر…

در این مقاله تلاش کردیم تا تمام نکات مربوط به هزینه نصب آسانسور را با ذکر مراحل نصب و راه انداز آن بیان کنیم. آسانسور به طور کلی دارای مراحل بی شماری در حوزه نصب است که ابتدایی ترین آن آهن کشی است. آهن کشی در نصب آسانسور همچون پی ریزی در ساخت ساختمان است. به همین دلیل ارزش بالایی در نصب آسانسور دارد و در صورتی که به درستی انجام شود، بقیه مراحل نیز تکمیل و مطابق با اصول و استانداردها پیش خواهند رفت.

از آنجایی که ریل کشی، نصب درب و مواردی از این قبیل همگی به ایجاد امنیت بالا در آینده منجر می شود، بایستی با نهایت دقت صورت پذیرد. علاوه بر این تمامی مراحل در این مقاله با ذکر هزینه های مربوط به آن مرحله بیان شد که انتخابی معقول را برای شما رقم خواهد زد. در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نصب و راه اندازی آسانسور در سراسر کشور علاقه مند هستید، با مشاوران مجرب شرکت آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

5/5 - (3 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...