سرویس آسانسور کرج - آسانسور و پله برقی آکام شایا البرز
آکام شایا

سرویس آسانسور کرج

سرویس آسانسور کرج

سرویس آسانسور کرج

سرویس آسانسور کرج

سرویس آسانسور کرج یکی از امور حیاتی پس از نصب و راه اندازی آن به حساب می آید. درواقع هر سیستمی که ترکیبی از بخش مکانیکی و الکترونیکی باشد، بی تردید نیاز به بررسی های مداوم در بازه های زمانی مشخص خواهد داشت. از آنجایی که آسانسور نیز جزو همین سیستم ها محسوب می شود، سرویس آن در فواصل زمانی معین می تواند از بروز حوادث خطرآفرین در آینده جلوگیری کند و تصمینی برای کارکرد بی وقفه آسانسور و بهره مندی از عمر مفید بیشتر آن باشد.

در این زمینه نیاز است با شرکتی معتبر در این حوزه قراردادی بسته شود تا علاوه بر ارسال سرویس کاران مجرب در زمان تعیین شده، شما را از مزایای دیگری نیز بهره مند سازد. در این مقاله قصد داریم شما را با هر آنچه درباره سرویس آسانسور لازم است بدانید آشنا سازیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران مجرب آکام شایا البرز  در ارتباط باشید.

سرویس آسانسور کرج

آشنایی با سرویس آسانسور کرج

آیا تابحال برای شما پیش آمده است که اتومبیل خود را پیش از رفتن به سفر برای اطمینان از سالم بودن قطعات به تعمیرگاه ببرید تا متخصصان در این زمینه به بررسی آن بپردازند؟ بی شک تعداد بی شماری از افراد در طول سال چنین کاری را انجام می دهند تا در حین سفر با مشکلاتی همچون کم شدن باد لاستیک ها و مواردی از این دست روبه رو نشوند. حال بهتر است بدانید آسانسور نیز دارای سیستم های پیچیده الکترونیکی و مکانیکی است که در طول روز افراد بی شماری را به سفر میان طبقات مختلف یک سازه می برد.

از این رو بایستی به طور مداوم مورد بررسی قرار گیرد که به این کار در طی بازه های زمانی مشخص سرویس آسانسور گفته می شود. در شرایطی که خطر سقوط یا گیر کردن کابین آسانسور در سازه های پرتردد روز به روز بیشتر می شود، بهترین راه استفاده از خدمات مربوط به سرویس آسانسور پس از نصب و راه اندازی آن خواهد بود. درواقع با این کار هر چند وقت یک بار قطعات مختلف آسانسور چکاپ می شوند و از بروز حوادث خطرناک در آینده جلوگیری خواهد شد.

در سرویس آسانسور چه بخش هایی بررسی می شوند؟

اکنون ممکن است با این سوال مواجه شوید که منظور از وارسی بخش های مختلف آسانسور چیست و یک سرویس کار آسانسور دقیقا چه کارهایی انجام می دهد؟ به این نکته توجه داشته باشید که در راستای به کارگیری سرویس آسانسور کرج لازم است شما با یک شرکت معتبر که در حوزه طراحی و مونتاژ دارای پروانه باشد، قراردادی مبنی بر سرویس آسانسور در بازه های زمانی مشخص ببندید تا هر از چند گاهی آن شرکت شخص خبره ای در این زمینه را برای بررسی قطعات آسانسور بفرستد.

در این بخش قصد داریم به بیان تمام بخش هایی که یک سرویس کار آسانسور می بایست آن ها را بررسی کند، بپردازیم. با ما همراه باشید.

1. بررسی موتورخانه آسانسور

یکی از مهم ترین قسمت هایی که هم جزو بخش الکترونیکی و هم جزو بخش مکانیکی آسانسور به حساب می آید، موتورخانه آسانسور است. بنابراین بی شک یکی از بخش هایی که باید سرویس کار در راستای وارسی قطعات مربوط به آن بکوشد، همین قسمت است.

کنترل تابلو فرمان

بدین منظور یک سرویس کار مجرب ابتدا تابلوهای فرمان را بررسی می کند تا ببیند آیا بوردهای اصلی در آن سالم هستند یا خیر.

کنترل سیم کشی

همچنین در بخش بررسی موتورخانه مربوط به سرویس آسانسور کرج تمام سیم کشی های مربوطه به طور کامل مورد وارسی قرار می گیرند. در صورتی که سیم ها آلودگی یا گرد و خاکی داشته باشند، بایستی کاملا تمیز شوند.

کنترل میزان روغن موتور

همانطور که می دانید موتور برای کارکرد درست نیاز به روغن کاری دارد. از آنجایی که پس از گذر زمان ممکن است روغن از بین برود و استهلاک در قطعات مشاهده شود، پیش از بروز چنین مشکلی سرویس کار با بررسی میزان روغن موتور مانع از پیدایش خطرات احتمالی در آینده خواهد شد.

کنترل اجزا مکانیکی موتور

پس از آن نحوه کارکرد ترمز، سیم بکسل و فلکه به طور کامل و دقیق بررسی می شود. علاوه براین به دلیل اینکه سیم بکسل بر اثر اصطکاک ممکن است دچار خوردگی شود، باید سرویس کار این موضوع را در نظر گرفته و وضعیت سیم بکسل را از این لحاظ کنترل کند.

2. بررسی کابین آسانسور

از دیگر بخش هایی که در حرکت و انجام درست وظیفه اصلی آسانسور، یعنی انتقال مسافران از طبقه ای به طبقه دیگر، نقش حیاتی را ایفا می کند کابین آسانسور است. جالب است بدانید تمام قطعات و متعلقات مربوط به سیستم حرکتی آسانسور روی کابین قرار می گیرند و برای وارسی آن ها سرویس کار بایستی روی کابین قرار گیرد.

کنترل اتصالات پیچی کابین

یکی از بخش های سرویس آسانسور کرج مربوط به قطعات موجود در کابین که دارای اهمیت بالایی بوده، کنترل اتصالات پیچی موجود در قاب کابین و همچنین کفشک هاست. برای آنکه کابین بتواند مسیر خود را به درستی در طول ریل آسانسور بپیماید، بی تردید بایستی همواره در مسیری مطمئن و بی خطر قرار داشته باشد. از آنجایی که ریل کشی با استفاده از پیچ های قدرتمند در جای خود سفت می شوند، پس از گذر زمان ممکن است اصطکاک موجب شل شدن آن ها شود. از این رو بررسی اتصالات قاب کابین دارای اهمیت بالایی خواهد بود.

سرویس آسانسور کرج

کنترل اتصالات اصلی

همچنین کابل هایی که وظیفه انتقال کابین را از طبقه ای به طبقه دیگر دارند، باید همواره مورد بررسی قرار گیرند؛ زیرا در صورت آسیب دیدن آن ها خطر سقوط کابین بسیار بالا خواهد بود. در این شرایط کنترل و بررسی وضعیت کابل های اصلی کابین دارای اهمیت بسیاری است که جزو وظایف سرویس کار آسانسور نیز به شمار می آید.

کنترل روغن بخش حرکت دهنده

کابین نیز برای حرکت کردن در مسیر مشخص شده، بایستی از روغن های مخصوصی استفاده کند. این روغن ها که مربوط به سیستم محرک آسانسور است، باید در بازه های زمانی مشخص چک شوند تا مبادا باعث بروز اتفاقات ناخوشایند در آینده شود.

کنترل قدرت کشسانی سیم بکسل

سیم بکسل نقش حیاتی در انتقال کابین از طبقه ای به طبقه دیگر را دارد. درواقع برای آنکه بتوان کابین را مثلا از طبقه سوم به طبقه هفتم کشاند، سیم بکسل باید وزنه ای را که در طرف دیگر خود دارد به سمت پایین هدایت کند تا کابین بالا آمده و در طبقه هفتم به طور کاملا تراز توقف کند. از این رو اهمیت سیم بکسل در آسانسورهای کششی بسیار بالاست و به همین دلیل یکی از وظایف مهم و حیاتی سرویس کار آسانسور وارسی سیم بکسل و قدرت کششی است که می تواند در خود برای انتقال کابین میان طبقات مختلف ایجاد کند.

3. بررسی درون چاهک آسانسور

چاهک قسمت مهم دیگری در سرویس آسانسور کرج به حساب می آید که موتور و تجهیزات دیگر آسانسور همچون کابین را درون خود جای می دهد. به همین دلیل این قسمت نیز دارای بخش های ارزشمندی است که باید سرویس کار آسانسور نسبت به بررسی آن ها بپردازد.

کنترل اتصالات مربوط به ریل کشی

یکی از قسمت هایی که یک سرویس کار آسانسور خبره باید در راستای بررسی آن در بخش درونی چاهک آسانسور بکوشد، اتصالات مربوط به ریل های آسانسور است. برای آنکه هیچ مشکلی در بالا و پایین رفتن کابین پیش نیاید، بایستی مسیر ریل کشی شده آن دارای امنیت بالایی باشد. از این رو بررسی اتصالات پیچ و همچنین سیم کشی آن ها بسیار مهم است.

بررسی سنسورهای طبقات

بخش دیگری که مربوط به چاهک آسانسور است و باید در بازه های زمانی مشخص کنترل شود، سنسورهای موجود در بخش های بالایی و پایینی طبقات سازه است. این سنسورها بایستی حتما از لحاظ نحوه کارکرد و صحت و سالم بودن بررسی شوند تا مبادا با عدم هم تراز بودن در طبقات مختلف روبه رو شوند.

سرویس آسانسور کرج

کنترل سلامت سکو و ضربه گیر انتهایی چاه

زمانی که کابین تصمیم به توقف در طبقات می گیرد، بخشی سکو مانند در چاهک قرار گرفته است که ضربات ناشی از توقف را در خود مهار می کند. بدین منظور ضربه گیری در چاهک وجود دارد که همراه با سکو از حرکات آسیب زننده ناشی از حرکت کابین جلوگیری می کند. این بخش ها نیز بایستی هنگام کنترل اجزای درون چاهک هنگام انجام سرویس آسانسور کرج چک شود.

یک سرویس کار آسانسور باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟

شاید در ظاهر سرویس کار آسانسور امری آسان به نظر آید، اما در واقعیت با دشواری های بسیاری همراه است. قطعات پیچیده و دور از دسترسی که در بخش های مختلف آسانسور وجود دارد، باید با آمادگی بدنی کامل و توانایی های ذهنی سرویسکار به طور دقیق بررسی شود. به این نکته توجه داشته باشید که شخصی که برای سرویس آسانسور می آید، بایستی دارای کارت سرویس کار مجاز آسانسور باشد.

این موضوع می تواند خیال مدیر ساختمان را راحت سازد تا با آرامش خاطر نسبت به بررسی سیستم الکتریکی و مکانیکی آسانسور توسط سرویس اختیارات لازم را بدهد. این کارت به طور بسیار حرفه ای و پس از آنکه شخص تمام دوره های مربوط به سرویس کاری آسانسور را به طور کامل گذراند و در آزمون های مشخص که هم به صورت عملی هم به صورت تئوری در مراکز آموزش فنی و حرفه ای برگزار می شوند، نمره قبولی را اخذ کرد می تواند این کارت را دریافت کند.

مزایای استفاده از سرویس آسانسور کرج

بسیاری از افراد از تفاوت میان سرویس و تعمیر آسانسور اطلاع ندارند و بر این باورند که سرویس آسانسور کرج تنها هزینه اضافی در بردارد. از این رو نیازی به استفاده از آن نخواهد بود. این در حالی است که ساده ترین دلیلی که می توان برای کتمان چنین باوری داشت این است که سرویس آسانسور در بازه های زمانی کوتاه، سبب جلوگیری از تعمیر آسانسور در آینده خواهد شد و هزینه های کمتری نیز در بر خواهد داشت.

زیرا زمانی که یک قطعه به عنوان مثال در موتور آسانسور آسیب ببیند، خرابی آن هزینه های هنگفتی را به دنبال دارد. اما سرویس آسانسور در عین اینکه چنین هزینه ای را از شما دریافت نمی کند، بلکه با بازرسی دو الی سه باره در طول سال، مانع از خرابی و اتلاف زمان بسیار برای تعمیر آن خواهد شد. در این بخش به بیان برخی دیگر از مزایای سرویس آسانسور خواهیم پرداخت.

  • بازبینی و کنترل قطعات و بخش های مختلف آسانسور در بازه های زمانی مشخص
  • جلوگیری از استهلاک زیاد قطعات آسانسور
  • عدم نیاز به صرف وقت و توقف کامل آسانسور برای بازرسی قطعات و سیستم های مختلف
  • به کارگیری بیمه برای مسافران در صورت بروز اتفاقات ناگوار
  • آسایش خاطر و امنیت بالای مسافران هنگام استفاده از آسانسور
  • امکان استفاده از قطعات به روز و جایگزین کردن بخش های مختلف سیستم در بازه زمانی بیشتر

سرویس آسانسور کرج

و در آخر…

در این مقاله تلاش کردیم به بیان نکات لازم درباره سرویس آسانسور کرج بپردازیم و مزایا و دلایل به کارگیری آن را به طور کامل توضیح دادیم. از آنجایی که سرویس آسانسور جزو امور بسیار حیاتی برای حفظ امنیت بیشتر مسافران هنگام جابجایی میان طبقات به حساب می آید، بایستی مدیران سازه های چند طبقه در به کارگیری آن بکوشند. در متن فوق بیان کردیم به چه کسانی سرویس کار می گویند و وظیفه آن ها چیست.

شما برای آنکه با اطمینان خاطر بتوانید از مزایای سرویس کاری آسانسور بهره مند شوید، بهتر است پیش از هر چیز با شرکتی معتبر در این زمینه قرارداد ببندید تا در بازه های زمانی مشخص نسبت به کنترل اجزای مختلف آسانسور که شامل سیستم درون چاه، موتورخانه و قطعات روی کابین می شود، اقدامات لازم صورت گیرد.

همچنین این شرکت ها مسافران را به طور کامل بیمه می کنند و سرویس کاران مجربی را در این زمینه راهی ساختمان ها خواهند کرد. در صورتی که قصد دارید به کسب اطلاعات بیشتر درباره تعمیر و سرویس آسانسور در سراسر کشور اقدام کنید، با شرکت آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

4.2/5 - (5 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...