نصب سیم بکسل آسانسور ؛ قیمت سیم بکس آسانسور - آسانسور و پله برقی آکام شایا البرز
آکام شایا

نصب سیم بکسل آسانسور ؛ قیمت سیم بکس آسانسور

نصب سیم بکسل آسانسور ؛ قیمت سیم بکس آسانسور

نصب سیم بکسل آسانسور ؛ قیمت سیم بکس آسانسور

نصب سیم بکسل آسانسور

امروزه سازه های چندین طبقه بی شماری در سطح شهر دیده می شود که هر یک از آن ها در کنار نصب آسانسور، بایستی به نکات مربوط به نصب سیم بکسل آسانسور نیز توجه داشته باشند. سیم بکسل یکی از اجزای اصلی سیستم آسانسور به شمار می آید که وظیفه جابجایی کابین در چاه آسانسور را برعهده دارد.

سیم بکسل به شکل طنابی فولادی است که دو بخش داخلی و خارجی دارد. درواقع شکل ظاهری آن بسیار شبیه به سیم برق بوده، با این تفاوت که از جنس فلز است و مغزی آن نیز به دو صورت کنفی و فولادی وجود دارد. اگر از انواع مختلف سیم بکسل و ویژگی های هر یک از آن ها اطلاع داشته باشید، بی تردید می توانید با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به انتخاب یکی از آن ها اقدام کنید.

به همین دلیل تصمیم داریم در این مقاله به بیان نکات ارزشمندی درباره این جزء مهم و همچنین قیمت سیم بکسل آسانسور بپردازیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران مجرب شرکت آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

نصب سیم بکسل آسانسور

آشنایی با بخش های مختلف نصب سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل جزو یکی از اصلی ترین بخش های یک آسانسور به شمار می آید که تا حد زیادی امنیت جان مسافران را تامین می کند. مهم ترین وظیفه سیم بکسل جابجایی یا لیفت سیستم های مختلفی همچون آسانسور است. درواقع زمانی که با یک سیستم مهم با وزن بالا از این ابزار استفاده می کنند؛ بنابراین کارکرد آن با وسایلی همچون جرثقیل برابری می کند، اما در زمینه ای دیگر. سیم بکسل در حالت کلی دارای سه قسمت است که به شرح زیر خواهد بود.

1. مفتول

یکی از قسمت های اصلی در نصب سیم بکسل آسانسور ، مفتول نام دارد. همانطور که برای آنکه به یک سیم قطور که قابلیت تحمل وزن بالا را داشته باشد دست یابیم از پیچاندن تعدادی مفتول سیم استفاده می کنیم، برای سیم بکسل نیز از تاباندن تعدادی مفتول که تبدیل به استرند می شود کمک می گیریم.

مفتول هایی که برای ساخت سیم بکسل از آن استفاده می کنند از جنس های مختلفی همچون برنز، آهن، فولاد یا فولاد ضد زنگ است که بسته به استحکام هر یک از آن ها قیمت سیم بکسل آسانسور تعیین خواهد شد.

2. استرند

از تجمع تعداد زیادی مفتول، قطعه ای حجیم به نام استرند به دست می آید. این قسمت به دور هسته درونی سیم بکسل تابانده می شود. در شرایطی که سیم بکسل آسیب دیده، درواقع استرند آن بر اثر اصطکاک زیاد دارای فرسودگی شده است. نوع پیچش مفتول و جنس استرند در تعیین قیمت سیم بکسل آسانسور دخیل است.

3. مغزی

شاید اکنون با این سوال مواجه شوید که وزن و سنگینی کابین آسانسور توسط کدام قسمت آن حمل می شود؟ در پاسخ این سوال می بایست به مغزی سیم بکسل اشاره کنیم که درواقع هسته درونی سیم بکسل را تشکیل می دهد. این بخش در نصب سیم بکسل آسانسور دارای دو جنس کنفی و فولادی است.

اگر قصد دارید نوعی از مغزی را انتخاب کنید که مقاومت بیشتری در برابر وزن های بالا داشته باشد، بهتر است از هسته فولادی استفاده شود. البته سیم بکسل با هسته کنفی انعطاف بیشتری نسبت به نوع فولادی آن دارد.

نوع بافت در سیم بکسل به چه شکل است؟

همانطور که پیش از این بیان کردیم مفتول در سیم بکسل بایستی با اصول خاصی تابیده شود تا در نهایت به یک استرند دست یابیم. مفتول پیچیده شده به دور هسته دارای دو قسمت داخلی و خارجی است که بخش خارجی آن انواع آسیب ها همچون سایش را تجربه می کند.

بدین منظور الگوهای تاباندن مختلفی پیش رو داریم که استفاده از هریک از آن ها شرایط خاصی می طلبد. در این قسمت نوع بافت هایی که تاکنون برای مفتول های سیم بکسل به کار رفته است را توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.

نصب سیم بکسل آسانسور

1. بافت از نوع فیلر

زمانی که قصد تاباندن چندین مفتول را برای رسیدن به استرند داشته باشیم، بی تردید به هر شکلی که آن ها را بپیچانیم قسمت های خالی در آن به چشم می خورد. سازندگان سیم بکسل برای آنکه خلاءهای موجود درون سیم بکسل را از بین ببرند، از یک سری مفتول های نازک کمک می گیرند که فضاهای باقی مانده را پر می کنند. این کار باعث می شود انعطاف در سیم بکسل افزایش یابد؛ ولی از طرف دیگر باعث افزایش میزان سایش در استرند نیز خواهد شد.

2. بافت از نوع استاندارد

یکی دیگر از روش های تاباندن مفتول در نصب سیم بکسل آسانسور با نام استاندارد شناخته شده است. در این روش رشته های مفتولی شکل دارای قطر یکسانی هستند و از این رو منعطف تر از حالت های دیگر سیم بکسل خواهند بود.

3. بافت از نوع سیل

در طراحی این نوع بافت سیم بکسل قطری که برای مفتول خارجی در نظر گرفته می شود، بیشتر از قطر مفتول داخلی است. این امر سبب می شود ضخامت سیم بکسل افزایش یابد و در برابر نیروهای خارجی همچون اصطکاک مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. همچنین پیچش در این مفتول ها به شکلی صورت می گیرد که تعداد مفتول های تابانده شده به دور مفتول اصلی یکسان باشد. بی تردید هر چه مفتول های بیشتری در اطراف مغزی پیچانده شود، قیمت سیم بکسل آسانسور نیز افزایش خواهد یافت.

4. بافت از نوع وارینگتون

روش وارینگتون نسبت به بافت سیل یک نقطه مشترک و یک نقطه مخالف دارد. وجه مشترک این بافت با بافت سیل در ضخامت بیشتری است که قطر مفتول خارجی نسبت به داخلی دارد. اما نحوه پیچش در این نوع بافت به صورت یک در میان نازک و کلفت است و از این رو انعطاف پذیر آن در مقایسه با  بافت سیل سیم بکسل بیشتر خواهد بود.

ویژگی های سیم بکسل آسانسور

از سیم بکسل در زمینه های بسیاری همچون صنایع کشتیرانی استفاده می شود. آنچه در این مقاله موضوع بحث ماست، نصب سیم بکسل آسانسور است که در انواع مختلفی نیز یافت می شوند.

سیم بکسل هایی که برای اتصال به کابین آسانسور استفاده می شوند، به طور کلی دارای 8 عدد استرند به همراه مغزی های الیافی هستند. از آنجایی که انعطاف پذیری سیم بکسل در آسانسور اهمیت زیادی دارد، جنس کنفی بیشتر از نوع فولادی آن به کار می رود؛ چرا که الیاف قابلیت کشسانی بیشتری نسبت به جنس های دیگری مانند فولاد دارند. سایزهایی که برای سیم بکسل آسانسور در نظر می گیرند، در مقادیر 8، 10، 11 ، 12 و 13 میلی متر است.

برای آنکه اتصال سیم بکسل در آسانسور با مشکل چندانی همراه نباشد، از گالوانیزه یا روغن اندود کردن آن ها کمک می گیرند که در بازار نیز به همین شکل موجود هستند.

نصب سیم بکسل آسانسور

تفاوت سایزهای مختلف سیم بکسل در چیست؟

یکی از پرکاربردترین سایزهای سیم بکسل، نمره 10 آن است. در این نوع سیم بکسل هم از مغزی های کنفی و هم فولادی استفاده می شود. در صورتی که مغزی کنفی در این دسته از سیم بکسل ها به کار رود، وزن هر 100 متر از آن به طور تقریبی 34.6 کیلوگرم خواهد بود. این در حالی است که برای سیم بکسل های با مغزی فولادی این مقدار به 42.2 کیلوگرم افزایش می یابد.

سیم بکسل نمره 8 نسبت به نوع 10 دارای دوام بیشتری بوده، ولی در عین حال قابلیت کشسانی کمتری دارد. از این نمره سیم بکسل در صنایع بی شماری استفاده می شود و به دلیل برخورداری از مقاومت بالا در برابر سایش و خمش، در آسانسورهایی که طول عمر حرف اول را می زند، بیشتر به کار می رود.

از آنجایی که از سیم بکسل هم برای جابجایی کابین و هم انتقال وزنه آسانسور استفاده می شود، بایستی بدانید نمره های پایین تر سیم بکسل در راستای منتقل کردن وزنه و نمره های بالاتر که دارای ضخامت بیشتری هستند برای جابجایی کابین آسانسور به کار گرفته می شوند. بنابراین قیمت سیم بکسل آسانسور برای کابین نیز نسبت به هزینه نصب آن برای قاب وزنه بیشتر خواهد بود.

نحوه نصب سیم بکسل آسانسور به کابین و قاب وزنه

اکنون شاید با این سوال مواجه شوید که سیم بکسل چگونه به کابین یا وزنه آسانسور متصل می شود. برای آنکه سیم بکسل به کابین وصل شود از قلاب مخصوصی کمک می گیرند. سیم بکسل به دو شکل متقارن و نامتقارن یافت می شود. زمانی از سیم بکسل متقارن استفاده می کنیم که باز و بستن آسان آن ملاک باشد.

البته نحوه نصب یا حتی ساخت آن با سیم بکسل نامتقارن تفاوت چندانی ندارد، اما آنچه وجه تمایز میان دو سیم بکسل مذکور را سبب می شود، تقارن قلاب مربوط به سربکسل نوع اول است که احتمال خطا هنگام نصب را افزایش می دهد. برای نصب سیم بکسل آسانسور بخش انتهایی آن را از قسمت مخروطی شکل درون قلاب عبور می دهند. پس از آن سر سیم بکسل به شکل حلقه در می آید و حضور باری در انتهای آن سبب فیکس شدن گوه و در نهایت محکم شدن آن خواهد شد.

برندهای مطرح تولید کننده سیم بکسل در آسانسور

قابلیت ارزشمندی که در آسانسور به عنوان یک سیستم حمل و نقل وجود دارد، جابجایی میان طبقات مختلف یک سازه است. اما این وظیفه مهم و حیاتی برعهده سیم بکسل آسانسور است که انتقال کابین را در ساختمان آسان می کند. با توجه به ارزش بالای این ابزار آشنایی با برندهای مختلف سیم بکسل می تواند مسبب انتخابی بهتر و آسان تر برای شما شود. از این رو در این بخش قصد داریم شما را با برندهای سیم بکسل در دنیا آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

1. سیم بکسل های گوستاوولف

یکی از برندهای معروف در زمینه ساخت سیم بکسل در جهان گوستاوولف نام دارد که شرکت آن در کشور آلمان دایر شده است. البته این برند در چین هم تولید شده و انواع آن در نمره های مختلف در ایران یافت می شود. این برند دارای انواع و اقسام سیم بکسل در ابعاد مختلف بوده و در جهان نیز از محبوبیت بالایی در میان برندهای مختلف این قطعه برخوردار است.

قیمت سیم بکسل آسانسور نیز با توجه به نوع محصول انتخابی از این برند در نهایت انتخاب خواهد شد. در ذیل به برخی از ویژگی های مهم سیم بکسل برند گوستاوولف اشاره خواهیم کرد:

  • دارای فولاد با کیفیت بالا
  • ساخته شده از مواد قابل بازیافت
  • برخورداری از وزن پایین
  • قابلیت کشسانی بالا
  • دارای طول عمر بالا

2. سیم بکسل های الفانت

یکی دیگر از برندهای مطرح در زمینه ساخت و نصب سیم بکسل آسانسور ، برند الفانت بوده که شرکت آن در کره جنوبی تاسیس شده است. این دسته از سیم بکسل ها در میان برندهای دیگر از کیفیت بالایی برخوردارند و دارای ویژگی هایی به شرح ذیل هستند:

  • انعطاف پذیری بالا
  • استحکام کششی بالا

3. سیم بکسل های کیس وایر

از دیگر برندهای تولید کننده سیم بکسل که در کره جنوبی مشغول فعالیت هستند و اغلب به ایران نیز صادرات این محصول ارزشمند را دارند، برند کیس وایر است. این برند نیز همچون برند الفانت کره دارای خصوصیاتی زیر هستند:

  • دارای انعطاف پذیری بالا
  • مقاومت بالا در برابر کشش

نصب سیم بکسل آسانسور

قیمت سیم بکسل آسانسور

استاندارد ضخامت برند قیمت (ریال)
فولاد 8 گوستاولف

858,000

فولاد 8

400,000

کنف 8 طرح گوستاولف

380,000

فولاد 8 طرح گوستاولف

490,000

نیمه فولادی 8 گوستاولف

825,000

نیمه فولادی 8 طرح گوستاولف

480,000

کنف 8

260,000

نیمه فولادی 10 گوستاولف

1,070,000

فولاد 10 گوستاولف

1,090,000

کنف 10

220,000

فولاد 10

415,000

کنف 10 گوستاولف

660,000

کنف 10 طرح گوستاولف

480,000

کنف 11

280,000

نیمه فولادی 11 گوستاولف

1,330,000

کنف 11 گوستاولف

785,000

کنف 11 طرح گوستاولف

500,000

فولاد 11

440,000

کنف 12

310,000

فولاد 12

450,000

کنف 12 گوستاولف

793,000

نیمه فولادی 13 گوستاولف

1,460,000

فولاد 13

470,000

کنف 13

330,000

و در آخر…

در این مقاله سعی کردیم به بیان نکات مربوط به نصب سیم بکسل آسانسور بپردازیم و شما را با ویژگی های تاثیرگذار بر قیمت سیم بکسل آسانسور آشنا کنیم. همانطور که دریافتید سیم بکسل بخشی مهم در سیستم آسانسور به حساب می آید که به طور کلی متشکل از دو بخش داخلی و خارجی است.

بخش خارجی سیم بکسل شامل مفتول هایی می شود که با پیچش آن ها به دور مغزی کنفی یا فولادی در نهایت استرند را می سازد. بسته به نحوه و محل استفاده از سیم بکسل بایستی از روش های مختلف تاباندن مفتول کمک گرفت.

در مقاله مذکور همچنین به بیان تعدادی از برندهای مطرح در زمینه ساخت و تولید سیم بکسل آسانسور پرداختیم که با در نظر گرفتن قیمت های موجود در اشکال مختلف قادر خواهید بود بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید. در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه مند هستید، با کارشناسان خبره آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

5/5 - (3 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...