نصب درب آسانسور در کرج
آکام شایا

انواع درب آسانسور؛ نحوه نصب درب آسانسور در کرج

انواع درب آسانسور؛ نحوه نصب درب آسانسور در کرج

انواع درب آسانسور؛ نحوه نصب درب آسانسور در کرج

نصب درب آسانسور در کرج؛ اگر بخواهیم اجزای آسانسور را دسته بندی کنیم، حتما درب آسانسور چه از نظر ایمنی و چه از نظر کارکرد یکی از مهم‌ترین اجزای آن خواهد بود. هرگونه بی‌دقتی که در نصب اجزای درب آسانسور صورت گیرد؛ بالطبع خسارات مالی و جانی جبران‌ناپذیری را با خود به همراه خواهد آورد. پس، در نصب درب آسانسور حتما از متخصصانی با تجربه و کاربلد کمک بگیرید. البته در این مسیر متخصصان شرکت آکام شایا البرز برای نصب درب آسانسور در کرج به شما کمک خواهند کرد.

مهم‌ترین وظیفه‌ای که درب‌های آسانسور برعهده دارند، نه فقط تفکیک فضا، قطع دسترسی به محیط‌های خطرناک، بلکه تامین امنیت مسافران خود است. پس نباید صرفا جنبه تزئینی درب آسانسور را ملاک قرار داد و از بخش ایمنی آن غفلت کرد! در سیستم‌های آسانسور ما شاهد درب طبقه و درب کابین هستیم که این خود به انواع مختلف تقسیم‌بندی خواهد شد. درواقع با توجه به نوع باز و بسته شدن درب و نوع کارکرد آن، شاهد انواع بسیار متفاوتی از درب آسانسور هستیم!

اگر میخواهید در نصب آسانسور، خصوصا در بخش درب آن موفق‌تر عمل کنید و تمامی ملاک‌های موجود را در نظر بگیرید، باید قبل از هرگونه اقدام اطلاعات کاملی را بدست آورید. از همین‌رو توصیه داریم در ادامه این مقاله همراه ما باشید. نکات قابل توجهی را درخصوص درب آسانسور خدمت شما شرح خواهیم داد که صرفا طی سال‌ها فعالیت در این عرصه بدست آمده است.

نصب درب آسانسور در کرج

منظور از انواع درب آسانسور چیست؟

آیا میدانستید که درب آسانسور به دو بخش درب کابین و درب طبقات تقسیم بندی می شود؟ درواقع هر سیستم آسانسور از مجموعه‌ای با دو نوع درب تشکیل می‌شود که بطور کاملا یکپارچه عمل می‌کند. این مجموعه به این معنی‌ست که از درب کابین که بر روی کابین سوار می‌شود و درب طبقات که در هر ایستگاه متوقف می‌شود، یکی وجود دارد! تعداد درب طبقات هم همانطور که از اسمش پیداست با تعداد توقف‌های موجود در ساختمان ارتباط مستقیمی دارد!

بیایید با آشنایی با درب کابین شروع کنیم!

  • درب کابین

درب کابین با توجه به تعداد ورودی‌ها و خروجی‌هایی که برای کابین درنظر گرفته می‌شود، متفاوت است. اغلب ساختمان‌های ایرانی، تنها یک درب کابین دارند. این درب با کابین آسانسور جابجا شده و تنها زمانی میتوان از آن استفاده کرد که آسانسور در توقفگاه خود به ایست کامل رسیده باشد. این درب اغلب بطور خودکار با بسته شدن درب طبقه، بسته خواهد شد تا فضای کابین برای مسافران ایزوله شود و خطرات محیطی پیرامون محیط، گریبانگیر آنها نشوید. و سپس با توقف آسانسور دوباره به شکل کاملا خودکار، باز خواهد شد!

متخصصان بر این عقیده‌اند که هیچگاه نباید در نصب درب آسانسور از درب‌های لولایی استفاده کرد. این مسئله خصوصا برای نصب درب آسانسور در کرج، بسیار مورد توجه قرار میگیرد.

بیایید اجزای مختلف درب کابین را بشناسید:

  • کنتاکت
  • کفشک‌ها
  • تسمه
  • موتور سردرب
  • قرقره ها
  • لته
  • سیل درب

 

  • درب طبقات

درب طبقات همان درگاهی‌ست که در میان چاه و ایستگاه آسانسور قرار دارد. این درب به افراد حاضر در طبقات اجازه دسترسی به چاه آسانسور را نداده و آنها را  از خطراتی مانند سقوط به چاه؛ یا حتی برخورد با کابین در حال حرکت محافظت می‌کند. درب طبقات هم تنها زمانی باز می‌شود که کابین در یک طبقه بطور کامل متوقف شده باشد. در ابتدا درب کابین باز شده و بعد درب طبقه برای ورود یا خروج مسافرین آزاد خواهد شد.

نوع و البته اندازه این درب کاملا با استانداردهای آسانسور، فضا و حتی کاربری آن ارتباط دارد. از همین‌رو قبل از هرگونه استفاده، این مسائل را بطور کامل شفاف‌سازی کنید.

نصب درب آسانسور در کرج

درب های اتوماتیک

اگر بخواهیم درب آسانسور را از نظر نوع کارکرد تقسیم‌بندی کنیم؛ دو دسته برای آنها وجود دارد! اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت آنها هم در نوع نیروی لازم جهت باز و بسته شدن خلاصه شده است.

درب اتوماتیک آسانسور یکی از انواع درب آسانسور است که از نظر نوع کارکرد، متفاوت عمل می‌کند. درواقع در درب‌های اتوماتیک، همانطور که از اسمش پیداست، درب‌ کابین و همچنین درب طبقات بطور خودکار باز و بسته خواهند شد. حتی در نوع سانترال نیز درب از وسط باز و در قسمت کناره‌ها بسته خواهد شد. مهم‌ترین قسمت‌های تشکیل دهنده درب‌های اتوماتیک کدام است؟

کفشک‌ها، کنتاکتريال لته ها‌؛ چهارچوب و سیل درب

نصب درب آسانسور در کرج

درب‌های نیمه اتوماتیک

در درب‌های نیمه اتوماتیک، درب با کمک نیروی مکانیکی که توسط مسافر وارد می‌شود ( از طریق هل دادن) باز و یا بسته می‌شود. این درب‌ها به صورت لولایی باز خواهند شد. در ادامه درخصوص انواع مختلف باز و بسته شدن درب‌های آسانسور صحبت خواهیم کرد. البته نوع دیگری از درب نیمه اتوماتیک وجود دارد که به صورت تلسکوپی، بدون هیچگونه دخالتی از جانب مسافرین و بطور کاملا خودکار باز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

تعمیر آسانسور در کرج؛ مشکلات رایج در آسانسور ها چیست؟

نصب آسانسور در کرج؛ در زمان سقوط آسانسور باید چه کنیم؟

نصب آسانسور در کرج؛ همه چیز درباره آسانسور ها

انواع درب آسانسور از نظر نوع باز و بسته شدن

امروزه در دنیای پیشرفته‌ای زندگی می کنیم پس خیلی دور از انتظار نیست که انواع مختلف درب طبقات آسانسور به بازار معرفی شده باشد. با این حال متخصصان در زمان نصب این درب‌ها را از نظر نوع و سبک باز و بسته شدن به 4 دسته کلی طبقه بندی می‌نمایند. بیایید آنها را بشناسید.

نصب درب آسانسور در کرج

درب لولایی

درب لولایی آسانسور راباید از جمله قدیمی‌ترین نوع درب آسانسور بدانید. از این درب‌ها اغلب برای آسانسورهای کوچک که فضای بسیار محدودی دارند، استفاده می‌شود. این نوع از درب‌ها به دلیل اینکه به عرض زیادی جهت کارکرد صحیح احتیاج ندارند، بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته‌اند. عرض آنها معمولا 70، 80 و یا 90 سانتی‌متر است.

البته این درب‌ها خالی از عیب نبوده و مهم‌ترین ایراد آن به مسدودسازی مسیر راهرو در زمان باز شدن درب برمیگردد. در این میان باید سخت بودن باز شدن درب خصوصا که به نیروی مکانیکی لازم از جانب مسافر احتیاج دارد، طولانی بودن عملیات باز و بسته شدن درب و همچنین عدم کاربرد صحیح برای افراد با معمولیت و همچنین کودکان و سالمندان هم اشاره کرد.

اجزای تشکیل دهنده این نوع درب عباتند از: دیکتاتور، لولا، دستگیره، لته، چهارچوب، کنتاکت

نصب درب آسانسور در کرج

درب سانترال

درب‌های سانترال از دو لنگه کاملا مجزا تشکیل شده‌اند. در زمان بسته شدن این لنگه‌ها بطوریکه در زمان بسته شدن، این لنگه‌ها کاملا در مماس در کنار یکدیگر قرار میگیرند. وقتی هم که باز می‌شوند به صورت کشویی به سمت چپ و یا راست به حرکت درمی‌آیند و باعث باز شدن درب از قسمت میانی خواهند شد. مهم‌ترین مزیتی که درب‌های سانترال داشته و باعث می‌شود متخصصان و صاحبان ساختمان‌ها به سراغ این نوع آسانسور بروند، سرعت بسیار بالای آنها در زمان باز و بسته شدن است!

البته اجازه دهید کمی از عیب‌های آن هم بگویید. در این جهان هستی هیچ مخلوقی بی‌عیب نیست! خب از بارزترین عیوبی که میتوان به درب‌های سانترال نسبت داد، عدم عملکرد صحیح آن در زمان بروز خطا و یا کار نکردن چشمی درب آسانسور است.

درب تسلکوپی

درب تلسکوپی را باید یکی از انواع درب‌های آسانسور بدانید که توسط متخصصان نصب درب آسانسور در کرج در ساختمان‌های مختلف اجرا می‌شود. درب‌های تلسکوپی که تحت عنوان درب‌های کشویی آسانسور نیز شناخته می‌شوند با جمع شدن لته‌های درب در کنار هم، این اجازه را به مسافرین می‌دهد تا به آن وارد و یا از آن خارج شوند! این نوع درب‌ها از جمله پرکاربردترین انواع درب طبقات آسانسور از نوع اتوماتیک هستند که میتوان در ساختمان‌ها استفاده نمود.

البته درب‌های تلسکوپی نیز خود به دو صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار موجود است. از مهم‌ترین مزیتی که این نوع درب‌ها با خود به همراه دارند؛ کارایی و سرعت بالای آن است. از جمله دیگر مزایای آن عبارتند از: راحتی و ایمنی، نصب و نگهداری آسان، کارآیی بالا، عملکرد کاملا هماهنگ، بهره‌گیری از فضای محدود. ظاهر یک دست و بدون درز و غیره. در این میان نباید از قیمت بسیار مناسب آن غافل شد. معمولا ساختمان‌های مسکونی کوچک و واحدهای تجاری از این نوع درب استفاده می‌کنند.

با توجه به تمامی مواردی که در این بخش ذکر کردیم آیا میدانید چه موتورهایی در انواع درب طبقات آسانسور بکار رفته که اجازه استفاده از آن را به ما میدهد؟ بیایید کمی در این زمینه صحبت کنیم.

معرفی انواع موتور درب آسانسور

در حال حاضر مدل‌های بسیار متفاوتی از موتور آسانسور در بازار موجود است. اینکه از کدام یک از آنها استفاده کنید نه تنها به نیاز و کارکرد شما برمیگردد؛ بلکه باید با نوع آسانسور نیز تطابق داشته باشد. بیایید این موتورها را بشناسید.

موتور ریلی

موتور درب اتوماتیک ریلی از آن دست موتورهایی‌ست که دست نصاب را برای نصب باز گذاشته است. یعنی نصاب میتواند آن را به چند حالت نصب نماید، بدون اینکه در کارکرد و حتی شکل آنها هیچگونه تفاوتی را حاصل کند. با توجه به این مسائل میتوان دریافت؛ وزن درب ریلی و حتی طول آن، از جمله مهم‌ترین عوامل‌ست که در نوع موتور و حتی راه‌اندازی آن تاثیر میگذارد.

موتور شیشه ای

موتور درب‌های شیشه‌ای بطور گسترده در ساختمان‌های اداری و تجاری و حتی ساختمان‌هایی نظیر بانک و بیمارستان مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع از موتورها اپراتورهای بسیار زیبایی دارند و از طرفی سرعت تردد را افزایش می‌بخشند.

علاوه بر تمام موارد گفته شده؛ میتوانند در کاهش مصرف انرژی و همچنین حفظ دمای محیط داخل ساختمان نقشی غیرقابل انکار ایفا کنند. بااین تفاسیر خیلی دور از انتظار نیست که ساختمان‌های اداری و تجاری به سراغ این نوع از موتورها برای درب آسانسور بروند.

نصب درب آسانسور در کرج

موتور پارکینگی

در حال حاضر موتورهای پارکینگی خود به چندین نوع تقسیم‌بندی می‌شوند که هرکدام با توجه به نوع موتوری که بر روی آنها نصب شده، نام‌گذاری متفاوتی دارند.

نيروي حركت درب توسط روغن منتقل مي شود. کاربرد آنها بيشتر در واحدهاي صنعتي كه از دربهاي بزرگ و سنگين استفاده می کنند، بیشتر است.

نحوه نصب درب آسانسور در کرج

حال که تقریبا با انواع مختلف درب طبقات آسانسور آشنا شده‌اید؛ در این بخش میخواهیم به چگونگی نصب آنها بپردازیم. اینکه یک متخصص نصب درب آسانسور در کرج باید چطور این عضو مهم از آسانسور را به صورت کاملا صحیح نصب نماید.

قطعا یکی از مهمترین مراحل نصب آسانسور مرحله نصب درب طبقات آن است. همانطور که میدانید؛ برای نصب درب‌ها در مرحله اول باید ابزارهای مورد نیاز را در اختیار داشته باشید. البته تیم آکام شایا البرز در حین نصب آسانسور تمامی تجهیزات را بطور کامل در اختیار دارد. اما چه اقداماتی را باید انجام دهد؟

  • در ابتدا برای آهنکشی فضای نصب درب در هر طبقه، بصورت دقیق محاسبه خواهد شد.
  • سپس فاصله مرکز درب تا نوک ریل سمت راست ریل کابین آسانسور و فاصله مرکز درب تا نوک ریل سمت چپ ریل کابین آسانسور و فاصله مرکز درب تا مرکز ریل کابین اسانسور توسط کارشناس مشخص می شود.
  • و بعد درب طبقات بطور خیلی دقیق بر روی نبشی یا قوطی فیکس می شود.
  • متخصصان به سراغ نصب حفاظ مناسب در مقابل تمام دربهای طبقات میروند. زیرا اگر فضای خالی درب‌های طبقات بدون حفاظ باشد یک پرتگاه خطرات در هر طبقه از ساختمان خواهیم داشت.

نکته مهم اینجاست‌؛ باید دقت کنید کلاف‌های داربست آهنکشی باید حدود 20 الی 30 سانتیمتر پائین‌تر از کف طبقات نصب شود تا درب هر طبقه قابل نصب صحیح باشد.

حتما کلاف های آهنکشی حداقل در فواصل 1.5 متر از یکدیگر باشند تا بین کلاف‌های داربست در هر طبقه یک کلاف نیم طبقه نیز قرار گیرد تا نصاب درب بتواند با کمک آن نصب درب و ریل و براکت ها را به راحتی انجام دهد.

 حتما درب باید شاقول کاری دقیق گردد تا در آسانسور بهترین کارایی را داشته باشد.

برندهای معتبر آسانسور

صنعت آسانسور به سرعت در حال طی کردن مسیر پیشرفت است! همین مسئله باعث شده تا رقابت در میان برندهای مختلف بر سر ارائه فناوری‌های روز و تکنولوژی‌های جدید در آسانسور بالا گیرد. در این بخش میخواهیم برخی از معتبرترین این برندها در جهان را معرفی کنیم.

Fermator

برند فرماتور را باید جزء پیشروترین تولیدکننده تک محصولی درب‌های آسانسور در سراسر جهان بدانید. درب های طبقات تولید شده توسط این برند در سراسر جهان برای آسانسورهایی با ترافیک کم، سنگین و متوسط جهت مصارف خانگی، ادارات، هتل‌ها، فرودگاه‌ها و حتی ساختمان‌های عمومی قابل نصب است.

با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی نیز سرمایه‌گذاری‌های عمده‌ای بر روی پروژه‌های این برند انجام شد تا ظرفیت تولید آن افزایش پیدا کند و شاهد بهبود استانداردهای کیفیت آن و ارائه بالاترین سطح خدمات به تمامی مشتریان باشیم. بطوریکه در حال حاضر درب های طبقات تولید شده فرماتور در بیش از 90 کشور جهان مورد استفاده قرار میگیرد.

دفتر مرکزی این برند در اسپانیا واقع شده و کارخانه‌های تولیدی آن درکشورهای زیادی اعم از فرانسه، ایتالیا، لهستان، یونان، هند، چین و برزیل پخش شده است. چه بسا که توانسته در این مسیر سهم عمده‌ای از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد.

درب های اتوماتیک تولید شده توسط فرماتور مطابق با استانداردهای بین المللی است.

 Mitsubixhi Electric

اگر بخواهیم در رکوردداران شروع کنیم؛ میتسوبیشی الکتریک رکورد سریع‌ترین، بلندترین و آسان‌ترین آسانسورها را دارد. این شرکت در سال 1921 در توکیو راه‌اندازی شد و نقطه عطف آن به ارائه قو‌ی‌ترین نوع سرویس‌دهی آن برمیگردد. در حال حاضر این برند رتبه اول در میان بهترین شرکت‌های آسانسور در جهان را دارد.

Selecom

برند سلکوم را باید از جمله معتبرترین برندهای درب اسانسور در سراسر جهان بدانید که اصالتی ایتالیایی دارد. درب های تولید شده توسط این برند، با تکیه بر سابقه 50 ساله خود همواره بهترین درب های آسانسور با سیستم قفل ایمنی را به دنیا عرضه کرده است.

این درب‌ها بالاترین کیفیت و کارآیی را در میان تمامی درب‌های آسانسور جهان داراست و با در اختیار داشتن گواهینامه استاندارد بین المللی از پرطرفدارترین برندهای درب طبقات اسانسور است که کمترین میزان گزارشات خرابی را ارائه داده است.

از طرفی از درب‌های این برند میتوان برای آسانسورهایی با ترافیک بالا و توقف‌های زیاد به راحتی و بدون هیچگونه دغدغه‌ای استفاده نمود.

Otis

آتیس از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت آسانسور است که فعالیت خود را از تقریبا دو قرن پیش در سال 1853 آغاز کرده است. این برند در شهر نیویورک آغاز به کار کرده و در حال حاضر جزء پردرآمدترین شرکت‌های فعال به شمار می آید. این شرکت را شرکت چند ملیتی نیز می نامند زیرا در حال حاضر 200 کشور در دنیا از خدمات این برند بهره‌مند هستند. از مشهورترین مکان‌هایی که به سراغ آسانسورهای اتیس رفته‌اند عبارتند از:

  • برج خلیفه
  • آسانسور پیزا
  • برج وحشت دیزنی
  • برج ایفل
  • مرکز تجارت جهانی
  • برج CN
  • برج اسکایلون

 Schindler

درباره برند شیندلر چیزی میدانید؟ این شرکت نیز قدمی به وسعت برند اتیس دارد و از جمله قدیمی‌ترین‌ها و با سابقه‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت آسانسور به حساب می آید. این شرکت در کشور سوئیس تاسیس شده، اما دفتر مرکزی آن در ایالت نیوجرسی آمریکا قرار دارد. به دلیل دارا بودن 1000 مکان در سراسر دنیا، این شرکت توانسته در زمره بزرگ‌ترین شرکت ها از منظور وسعت و پهناوری شناخته شود. به علاوه اینکه 56 هزار کارمند در این شرکت مشغول به فعالیت هستند. شگفت‌انگیز است!

HITACHI

هیتاچی نیز همچون میتسوبیشی در کشور ژاپن و در شهر توکیو واقع شده است. بیشترین درآمدی که این برند به خود اختصاص داده از بخش آسانسور آن حاصل می‌شود. این برند هم در زمره رکوردداران قرار داشته و بهترین رکورد آن به نصب آسانسور در یکی از بلندترین برج‌های جهان با ارتفاع 213 متر از سطح زمین برمیگردد. در حال حاضر 389 کارمند در این شرکت مشغول به فعالیت می باشد.

و در آخر

شناخت انواع درب طبقات آسانسور، نوع عملکرد آنها و همچنین موتورهایی که در هر یک از آنها بکار رفته باعث می‌شود تا در زمان بهره گیری و نصب آسانسور با دیدی بازتر به مسائل نگاه کنید و از طرفی تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

هر چقدر که اطلاعات شما این خصوص بیشتر باشد، احتمال انتخاب یک آسانسور و حتی درب مناسب برای آن بیشتر خواهد بود. آسانسور و دربی که کاملا متناسب با نیاز شما بوده و حتی در هزینه‌های شما صرفه جویی خواهد کرد. در این مسیر حتی میتوانید با کارشناسان و متخصصان شرکت آکام شایا البرز ارتباط برقرار کنید. آنها با توجه به سال‌ها تجربه‌ای که در این صنعت دارند، راهنمایی‌های کامل و دقیقی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

3.7/5 - (3 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...