نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور چگونه کار می کند؟
آکام شایا

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور چگونه کار می کند؟

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور چگونه کار می کند؟

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور چگونه کار می کند؟

نصب آسانسور در کرج

 

آیا می دانید آسانسور چگونه کار می کند؟ برای نصب آسانسور در کرج با آکام شایا البرز در ارتباط باشید. شاید سال های دورو درازی تصور ساختمان ها و آسمان خراش های امروزی و جابه جایی در ارتفاعات بدون حرکت دادن پا و قدم زدن برای انسان ها رویایی بیش نبود. اما امروزه در قرن 21 آسانسور اختراعی پیش پا افتاده به نظر می رسد. در کنار پیشرفت علم و تکنولوژی و اختراعات عجیب و غریب قرن حاضر دیگر کسی به شگفتی های آسانسور ها و خدمتی که آسانسور ها به بشر کرده اند، فکر نمی کند.

اما بد نیست تا بدانیم که آسانسور چگونه کار می کند؟ آسانسور وسیله ای که هر روز حداقل 2 بار از آن استفاده می کنیم چگونه ما را از یک طبقه به طبقه دیگری در ارتفاعات کم و زیاد می رساند؟

وابستگی شدید آسمانخراش ها و برج ها به آسانسور غیر قابل انکار است. آسانسور های مدرنی که امروزه ساخته می شوند باعث شده تا مردم به آسانی و با ایمنی بالا بتوانند به بالاترین طبقات بلند ترین آسمان خراش ها و برج ها بروند. اما این کار چگونه انجام می شود؟ چه نیرو و یا چه قطعاتی در آسانسور ها ما را جا به جا می کنند؟

 

آسانسور چگونه کار می کند؟

 

در پاسخ به سوال آسانسور چگونه کار می کند؟ باید بگوییم که آسانسور هایی که ما امروزه استفاده می کنیم، آسانسور های کابینی نام دارند. آسانسور کابینی متشکل است از یک کابین اتصال یافته به یک سیستم بالابر و یک کابل متصل شده به یک جعبه. البته آسانسور های مدرن امروزی پیچیدگی بیشتری دارند. چرا که به یک سیستم مکانیکی پیشرفته جهت تحمل کردن مجموع وزن کابین و مسافران و همچنین تضمین امنیت جانی شان نیازمند است. در حال حاضر چند نوع آسانسور رواج بیشتری دارند.

عبارتند از:

نصب آسانسور در کرج
Room Elevator control. cable control in the building

در خصوص سوال آسانسور چگونه کار می کند باید بگوییم که نحوه کار کردن آسانسور ها با توجه به نوع آن ها متفاوت است. در سیستم های آسانسور های هیدرولیکی، نیرویی که باعث جابه جایی بار می شود توسط فشار پمپ های هیدرولیکی تامین می شود.

 

سه بخش اصلی هیدرولیک

 

1- مخزن روغن

2-پمپ.

3- دریچه بین سیلندر و مخزن.

در این سیستم ها روغن توسط تلمبه از مخزن به قسمت سیلندر هدایت می شود. اگر دریچه باز باشد، روغن به آسانی به محل قبلی خود باز می گردد. اما در صورت بسته بودن دریچه، روغن توسط فشار اعمالی داخل استوانه سیلندر می شود. زمانی که روغن در سیلندر تجمع می یابد، سبب اعمال فشار به پیستون شده و در نهایت کابین به سمت بالا حرکت می کند. وقتی کابین آسانسور به طبقه ی دلخواه نزدیک شد، سیستم کنترل علامتی به موتور الکتریکی می فرستد که به تدریج کار تلمبه قطع شود.

برای پایین رفتن آسانسور نیز برعکس موارد گفته شده عمل می شود. به طریقی که سیستم کنترل آسانسور ابتدا یک علامت به دریچه می فرستد که باعث باز شدن دریچه می شود. وزن زیاد مسافران آسانسور و وزن خود کابین باعث فشار وارده به روغن و برگرداندن آن به مخزن شده و هر موقعی که آسانسور در طبقه پایینی توقف کند، سیستم کنترل دریچه را دوباره می بندد. البته لازم است در اینجا اشاره کنیم که این سیستم دو مشکل عمده دارد. یک عیب اصلی آن اندازه ی تجهیزات و مشکل دیگر آن عدم توانایی ذخیره ی انرژی پتانسیل در آن است.

 

نحوه کارکرد آسانسور کابلی

 

در پاسخ به سوال آسانسور چگونه کار می کند؟ گفتیم که نحوه کارکرد آسانسور به نوع آسانسوری که شما استفاده می کنید، بستگی دارد. در قسمت قبلی نحوه کارکرد آسانسورهای هیدرولیک را بررسی کردیم. اما آسانسور های کابلی چگونه کار می کنند؟

در آسانسورهای کابلی، کابین توسط تعدادی کابل فولادی متصل به یک وزنه تعادل نگه داشته شده است. چرخ قرقره نیز به یک موتور الکتریکی متصل شده است. هنگامی که موتور در جهت چرخ قرقره می چرخد آسانسور بالا می آید و هنگام چرخیدن در جهت عکس، آسانسور به سمت پائین حرکت می کند. چرخ قرقره، سیستم کنترل و موتور در بالاترین طبقه در اتاقکی به نام اتاق ماشین یا موتورخانه به طور ثابت جای دارند. هنگامی که آسانسور به 40% ظرفیت کامل خود برسد، آسانسور و وزنه به یک حالت تعادل می رسند که باعث ذخیره انرژی می شود.

با بار یکسان در هر دو طرف کابل، چرخ قرقره، نیاز به نیروی کمتری برای حرکت دادن آسانسور دارد. در هر دو طرف کابین و وزنه تعادل، برای جلوگیری از حرکت نوسانی کابین و وزنه تعادل دو خط ریل دندانه دار وجود دارد. همچنین این ریل ها باعث توقف آسانسور در مواقع اضطراری جهت ایمنی سیستم می شوند.

 

نصب آسانسور در کرج

 

در این مقاله به صورت خلاصه توضیحانی در خصوص نحوه کارکرد آسانسور های هیدرولیکی و کابلی پرداختیم. یکبار دیگر خاطر نشان می کنیم که پاسخ به سوال آسانسور چگونه کار می کند؟ کاملا بستگی به این دارد که کدام نوع آسانسور مد نظر شما باشد. نحوه کارکرد آسانسور ها در انواع مختلف، متفاوت می باشد. بنابراین برای اطلاع دقیق از چگونگی عملکرد آسانسور ها، به مقالات دیگر ما رجوع کرده و یا نام آسانسور مد نظر خود را در قسمت کامنت ها اعلام کنید تا راهنمایی  های لازم را ارائه کنیم. برای نصب آسانسور در کرج با ما در تماس باشید.

بیشتر بدانید:

تعمیر آسانسور در کرج؛ تعمیر آسانسور وینچی در کرج

قیمت تعمیر آسانسور در کرج

تعمیر آسانسور در کرج؛ قیمت سرویس ماهیانه آسانسور در کرج چقدر است؟

تعمیر آسانسور در کرج؛ سرویس و نگهداری آسانسور در کرج

تعمیر آسانسور در کرج

تعمیرات آسانسور در کرج

نصب پله برقی در کرج؛ تاریخچه پله برقی

تعمیر آسانسور در کرج؛ تعمیر آسانسور هیدرولیک در کرج

سرویس و نگهداری آسانسور هیدرولیک در کرج

10 نکته تعمیر آسانسور در کرج؛ نگهداری و سرویس آسانسور در مهرشهر

تعمیرات آسانسور در مهرشهر

نصب آسانسور در کرج؛ آیا آسانسور سقوط می کند؟

نصب آسانسور در کرج؛ همه چیز درباره آسانسور ها

نصب آسانسور در کرج؛ در زمان سقوط آسانسور باید چه کنیم؟

تعمیر آسانسور در کرج؛ مشکلات رایج در آسانسور ها چیست؟

نصب آسانسور در کرج؛ قدم دوم آنالیز کنترل ترافیک و تحلیل حساسیت

نصب آسانسور در کرج؛ خانه های قدیمی چطور آسانسوردار می شوند؟

نصب آسانسور در کرج، قدم اول آهن کشی و شاقول ریزی

نصب آسانسور در کرج؛ آسانسور کششی از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

نصب آسانسور در کرج

تعمیر آسانسور در کرج

نصب پله برقی در کرج

تعمیر پله برقی در کرج

آموزش نصب و طراحی و محاسبات آسانسور و پله برقی در کرج

5/5 - (3 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...