مقایسه و نصب آسانسور روملس و گیرلس
آکام شایا

مقایسه و نصب آسانسور روملس و گیرلس

مقایسه و نصب آسانسور روملس و گیرلس

مقایسه و نصب آسانسور روملس و گیرلس

مقایسه و نصب آسانسور روملس و گیرلس

آسانسورها از جمله مهم‌ترین و ضروری‌ترین تجهیزات ساختمان به حساب می‌آید. این روزها حتی قیمت ساختمان‌های فاقد آسانسور پایین بوده و کمتر کسی را میتوانید بیابید که حاضر به خرید آنها باشد. از همین رو شرکت ها و کمپانی های تولیدکننده آسانسور متحد شدند تا همواره آسانسورهای باکیفیت تری را روانه بازار کنند و نیاز جامعه را برطرف سازند.

همین مسئله به مرور خلاقیت ها و نوآوری‌هایی را به همراه داشته است. به عنوان مثال نصب آسانسور روملس و گیرلس را باید نتیجه همین خلاقیت ها و البته پیشرفت های صورت گرفته در علم و تکنولوژی دانست.

 

نصب آسانسور روملس و گیرلس

 

اما در میان تمامی مدل های آسانسور موجود در بازار، کدام یک بهترین است؟ کدام یک میتواند نیاز ما را برآورده سازد؟ برای پیدا کردن بهترین پاسخ در نظر داریم به مقایسه ای میان دو مورد از برترین آسانسورهای موجود در بازار یعنی آسانسور روملس یا همان MRL و آسانسور گیرلس بیازیم. چه بسا که هر دو این مدل آسانسورها در طی سال های گذشته طرفداران زیادی داشته و آکام شایا البرز با نصب آسانسور روملس و گیرلس توانسته اطلاعات کاملی نسبت به آنها بدست آورد. پس با ما همراه باشید.

 

نصب آسانسور روملس و گیرلس

تفاوت میان آسانسور روملس و گیرلس

باید بگوییم که تفاوت های بسیار زیادی میان نصب آسانسور روملس و گیرلس وجود دارد. اما اگر بخواهیم بارزترین  و فاحش ترین این تفاوت ها را بیان کنیم. باید به موتور آن برگردیم.

در واقع جایی که آسانسور گیربکس دار و آسانسور گیرلس به دلیل بزرگ بودن موتور توانایی حمل کابین به قسمت روف گاردن را ندارند. یعنی شما برای رسیدن به روف گاردن باید در طبقه آخر از کابین خارج شوید و سپس با استفاده از پله ها، خود را به روف گاردن برسانید.

 

نصب آسانسور روملس و گیرلس

 

اما این مسئله در آسانسور روملس دیده نمی شود. در این آسانسورها، کابین تا آخرین مرحله یعنی سقف و روف گاردن شما را هدایت می کند.

با این تفاسیر فکر می کنید کدام یک از آسانسورهای موجود میتواند نیاز شما را برآورده سازد؟ اگر در ساختمان خود از روف گاردن بهره مند هستید، نصب آسانسور روملس بهترین گزینه‌ای‌ست که پیش روی شما قرار دارد.

 

نصب آسانسور روملس و گیرلس

تفاوت در قیمت و هزینه ها

مهم ترین مسئله ای که در زمان نصب آسانسور روملس و گیرلس توجه و نظر افراد را به خود جلب می کند، هزینه هاست. درواقع پیمانکاران با توجه به بودجه ای که پیش روی خود دارد، اقدامات لازم در راستای نصب آسانسور روملس و گیرلس و یا گیربکس دار را در پیش میگیرند.

در این میان باید بگوییم؛ آسانسور روملس به دلیل راندمان بالا و مصرف پایین همواره انرژی کمتری را مصرف می کنند و در نتیجه هزینه های آتی را کاهش می دهند. این درحالی‌ست که در زمان نصب باید هزینه بیشتری پرداخت گردد.

اما در آسانسور گیرلس، هزینه ها فوق العاده بالاست. این مسئله خصوصا در زمان بروز مشکل و نیاز به سرویس و تعمیرات به اوج میرسد. اما در زمان نصب از قیمت پایین تری برخوردار است.

باید با خود فکر کنید آیا به دنبال کاهش هزینه های دائمی هستید یا صرفا میخواهید در ابتدای کار، پول کمتری از جیب شما خارج شود؟ از نظر صرفه اقتصادی باید گفت آسانسور روملس گزینه بهتری  برای نصب به حساب می آیند.

 

نصب آسانسور روملس و گیرلس

مقایسه میان راندمان مصرف و بازدهی انرژی

با توجه به اینکه آسانسور گیرلس توانایی حرکت با سرعت بالا را ندارند، اما راندمان انرژی آنها باورنکردی و فوق العاده بالاست. اصلی‌ترین دلیل این اتفاق نیز به چرخش برشی آنها و اجازه دادن به کابین برای حرکت به سمت مقصد مشخص شده است که با صرف انرژی کمتری همراه خواهد بود. این کار با سیستم دنده ای و گیربکس دار تفاوت فاحشی دارد.

در سیستم گیربکس دار،  به منظور تکیه دادن برشی، جابجایی کابین و تعادل بار آسانسور به شدت بر ضد وزن متکی است. در حالیکه گفته می شود که هر دو سیستم به روش خاص خود از نظر انرژی کارآمد هستند ، تصور می شود که آسانسور گیرلس نسبتاً کارآمدتر باشد زیرا موتور تنها به لطف ضد وزن ،نیمی از وزن بار کابین را تحمل می کند.

در این بخش به مقایسه ای میان نصب آسانسور روملس و گیرلس پرداختیم. با این اوصاف اگر بخواهیم مصرف و راندمان و بازدهی انرژی فوق العاده پایین آسانسور روملس و آسانسور گیرلس را شرح دهیم، آیا فکر میکنید کسی به سراغ آسانسور گیربکس دار میرود؟

کلام آخر

در این مقاله تا حد امکان تلاش کردیم به مقایسه ای میان نصب آسانسور روملس و گیرلس بپردازیم. با این حال ممکن است در حین خرید و یا استفاده سوالاتی ذهن شما را به خود مشغول نماید. از همین رو اگر فکر می کنید همچنان ابهاماتی باقی مانده، توصیه داریم به بخش تماس باما مراجعه کنید.

کارشناسان و متخصصان تیم آکام شایا البرز میتوانند نه تنها نیازسنجی دقیقی را برای شما صورت دهند. بلکه در مدت زمانی کوتاه، با ارائه راهکار مناسب، شما را به خواسته تان برسانند. منتظر تماس شما هستیم.

نصب آسانسور روملس و گیرلس

تعمیر آسانسور روملس و گیرلس

آسانسور گیرلس

آسانسور روملس

4.7/5 - (3 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...