نصب آسانسور در کرج؛ صفر تا 100 - آسانسور و پله برقی آکام شایا البرز
آکام شایا

نصب آسانسور در کرج؛ صفر تا 100

نصب آسانسور در کرج؛ صفر تا 100

نصب آسانسور در کرج؛ صفر تا 100

نصب آسانسور در کرج

نصب آسانسور در کرج امروزه و با توجه به پیشرفت تکنولوژی در سازه ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. از آنجایی که سازه های چند طبقه روز به روز در سطح جهان افزایش می یابد، به کارگیری انواع آسانسور نیز به همان اندازه با استقبال روبه رو شده است. اما آنچه در این میان از اهمیت بالایی برخوردار بوده، توجه به نکات مربوط به نصب آسانسور است. شناخت مراحل مربوط به نصب آسانسور می تواند به آماده سازی بهتر سازه در راستای انجام هر چه سریعتر امور کمک رساند.

البته برخلاف نظر بسیاری از افراد، مقدماتی پیش از انجام امور لازم برای نصب آسانسور نیاز خواهد بود که در این باره کارشناسان تصمیم گیری خواهند کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مربوط به نصب آسانسور آشنا کنیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران مجرب آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

نصب آسانسور در کرج

چه نکاتی باید پیش از نصب آسانسور در کرج رعایت شود؟

همانطور که می دانید آسانسور جزو سیستم هایی به شمار می آید که به طور مستقیم با جان افراد در ارتباط است. از این رو می بایست نصب آن با نکات ویژه ای همراه باشد تا مانع از بروز خطرات جبران ناپذیر برای مسافران شود. در غیر اینصورت مشکلات به وجود آمده در بخش های مختلف آسانسور دیگر قابلیت ایجاد تغییر نخواهند داشت. به همین دلیل قصد داریم در این بخش به بیان مواردی که باید پیش از نصب آسانسور مدنظر قرار گیرد، بپردازیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوران مجرب آکام شایا البرز در ارتباط باشید.

1. برنامه ریزی دقیق پیش از نصب آسانسور

قوانین نصب صحیح و ایمن آسانسور دقیقا پیش از نصب آغاز می شود. به این معنا که باید هر قدم در نصب آسانسور با برنامه ریزی قبلی صورت گیرد تا مبادا در لحظه نصب دریابید از مسئله ای غافل بودید و دیگر قابلیت جبران آن را نداشته باشید. به همین دلیل بهتر است تمام نکات مربوط به نصب آسانسور را همچون جایگاه نصب آن و فضای مورد نیاز را بررسی کنید و بر این اساس در راستای نصب آسانسور اقدام فرمایید.

2. رعایت نکات ایمنی آسانسور

بی تردید یکی از ارزشمندترین نکاتی که باید هنگام نصب آسانسور در کرج مورد توجه قرار گیرد، رعایت ویژگی هایی بوده که به طور مستقیم با امنیت جان مسافران آسانسور در ارتباط است. به عنوان مثال استفاده از آسانسورهایی با ظرفیت کابین متناسب با میزان تردد سازه از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو کارشناسان صنعت آسانسورسازی پیشنهاد می کنند حتما پیش از آنکه آسانسور را در معرض عموم قرار دهید، حداکثر میزانی که به عنوان ظرفیت کابین در نظر گفته شده است، تست شود. در این صورت میزان تحمل کابین و ظرفیت آن به طور دقیق مشخص خواهد شد و در زمان استفاده افراد از آسانسور نگران امنیت جان آن ها نخواهید بود.

3. رعایت امنیت منطقه نصب آسانسور

البته این نکات ایمنی تنها مربوط به آسانسور نشده و منطقه ای که قرار است آسانسور را در آنجا نصب کنید نیز باید از لحاظ میزان ایمنی تحلیل شود. به عنوان مثال این که یک سازه چه اندازه پایداری و استحکام دارد تا بتواند یک آسانسور چند توقفه در آن نصب شود، مهم خواهد بود. علاوه براین بایستی پیش از اقدام برای نصب آسانسور در کرج از موقعیت چاهک اطمینان حاصل کسب کنید که پرسنل و نصاب در آن قسمت از امنیت جانی برخوردار است یا خیر؟ اینگونه نصبی آسان و بی دردسر را تجربه خواهید کرد.

4. تعیین تعداد پرسنل لازم برای نصب آسانسور

از دیگر مواردی که باید پیش از نصب آسانسور برنامه ریزی شود، تعداد افرادی است که برای نصب آسانسور نیاز دارید. به عنوان مثال اگر قصد نصب آسانسور برای یک سازه سه الی چهار طبقه را دارید، قطعا زمان کمتری در تمام مراحل نسبت به زمان نصب آسانسور برای آسمان خراش ها نیاز خواهید داشت. به همین دلیل توصیه می شود پیش از اقدام برای نصب آسانسور تعداد افراد را براساس این موضوع برگزینید.

نصب آسانسور در کرج

5. طراحی صحیح آسانسور

مورد دیگری که اغلب نسبت به آن بی توجه هستند، طراحی آسانسور است. به این معنا که برای سازه مدنظر شما چه نوع آسانسوری انتخاب بهتری خواهد بود. درواقع نه تنها تعداد طبقات، بلکه شکل ظاهری آسانسور نیز بایستی مطابق سازه مدنظر شما طراحی شود تا نمای زیباتری به آن بدهد.

آشنایی مرحله به مرحله با نصب آسانسور در کرج

نصب آسانسور به صورت مرحله ای صورت می گیرد و مدت زمان آن اغلب کمتر از یک ماه تعیین می شود. تمامی مراحل نصب آسانسور دارای اهمیت هستند و بایستی با دقت بالا انجام شوند تا امنیت کافی برای انجام مراحل بعدی را نیز فراهم کنند. از این رو در این قسمت مراحل نصب آسانسور را به  صورت مجزا توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مرحله اول: آهن کشی آسانسور

آنچه به عنوان اولین مرحله برای نصب آسانسور تعیین می شود، آهن کشی است. در این مرحله برای قرار گیری ریل آسانسور تمام مقدمات لازم انجام می شود. در آهن کشی ستون های فلزی به صورت عمودی در چهار سمت چاه آسانسور قرار می گیرد و پایه اصلی آسانسور به شمار می رود. نصب این ستون ها برای آسانسورهای چهار الی هشت توقفه معمولا بین 2 تا 4 روز به طول می انجامد.

بی تردید زمانی که استحکام این ستون ها هنگام نصب آسانسور در کرج بیشتر باشد، امنیت بالاتری نیز برای آسانسور پیش بینی خواهد شد. در این مرحله ابتدا اقدام به شاقول ریختن می کنند و پس از آن مراحلی همچون تعیین صفحه پیلوت، مشخص کردن خط تراز و در آخر کلاف بندی صورت می گیرد. آنچه تحت عنوان وزن کابین بیان می شود به طور کامل توسط ستون های آهنی مذکور تحمل خواهد شد.

نصب آسانسور در کرج

مرحله دوم: ریل کشی آسانسور

در مرحله دوم روی ستون های آهنی، ریل هایی قرار می گیرند که مسیر جابجایی کابین را مشخص می کند. برای این کار گیج هایی را در بخش بالایی و پایینی چاه آسانسور می گذارند. برای آنکه دقت عمل بالاتر رود، گیج پایه ای را در نظر می گیرند و شاقول را می ریزند تا ابتدا گیج پایین ثابت شود و پس از آن به سراغ  فیکس کردن گیج بالایی می روند. سپس پرسنل نصب آسانسور در کرج اقدام به تنظیم کنسول های دیواری درون چاه آسانسور می کنند. در مرحله بعد ریل های طولی براساس قوانین OHS در چاه آسانسور قرار می گیرد و ریل ها پس از آن محکم کاری می شوند. این مرحله نیز همچون آهن کشی به طور تقریبی بین 2 الی 4 روز برای آسانسورهای بین چهار الی هشت توقفه در منطقه موردنظر قابل اجراست.

مرحله سوم: نصب درب آسانسور

درب یکی از مهم ترین بخش های موجود در نصب آسانسور به شمار می آید که در چندین نوع طراحی و ساخته شده است. در کلی ترین حالت درب ها به دو دسته لولایی و اتوماتیک تقسیم بندی می شوند. بسیاری از قسمت ها در نصب درب آسانسور در هر نوعی که باشد یکسان است. اما برخی قسمت ها هنگام نصب آسانسور در کرج با هم فرق دارد. آنچه واضح است پس از ریل کشی بایستی به سراغ نصب درب آسانسور رفت.

در این مرحله اقدامات لازم برای نصب درب انجام می گیرد؛ به این معنا که ابتدا کارشناسان فاصله موجود میان ریل قرار داده شده و قاب مربوط به کابین را مشخص می کنند. به نوعی می توان گفت بایستی پیش از قرار دادن درب آسانسور، محل و موقعیت قرارگیری آن به طور دقیق تعیین شود. پس از آن نوبت به شاقول کاری درب می رسد که تراز موجود برای نصب درب را معین خواهد کرد. از آنجایی که درب ها به صورت دو درب یکی برای درب کابین و دیگری برای درب طبقات در نظر گرفته می شود، این عملیات به طور همزمان و برای هر دو درب انجام خواهد شد.

مرحله چهارم: نصب مکانیکی آسانسور

پس از انجام مراحل نصب آسانسور در کرج که پیشتر به آن ها اشاره کردیم، اکنون نوبت به نصب قطعات مکانیکی آسانسور همچون موتور، شاسی و فلکه ها می رسد. موتورها در انواع مختلفی یافت می شوند و طریقه نصب هر یک از آن ها متفاوت است. همچنین نوع آسانسور در جایگاه نصب موتور بسیار موثر خواهد بود. به این معنا که اگر آسانسور گیربکس دار باشد، موتور خارج از چاه آسانسور و در بخشی به نام موتورخانه نصب می شود و اگر آسانسور روملس باشد، موتور درون چاه قرار می گیرد که این کار باعث صرفه جویی در فضای قرارگیری آسانسور خواهد شد.

سپس بایستی به سراغ نصب شاسی آسانسور رفت که قسمتی از موتور به حساب می آید. شاسی بخشی است که تمام سیستم مکانیکی روی آن جاگذاری می شود؛ از این رو دارای اهمیت بالایی است که باید در نصب به آن توجه کرد. بعد از آن به سراغ نصب سیستم تعلیق آسانسور می روند که این بخش نیز در حوزه نصب مکانیکی آسانسور به شمار می آید. سیستم تعلیق به سیستمی گفته می شود که شرایط لازم برای معلق بودن آسانسور را فراهم می کند و از سقوط آن در مواقع بحرانی جلوگیری به عمل می آورد.

مرحله پنجم: راه اندازی آسانسور

راه اندازی آسانسور به آخرین مرحله از نصب گفته شده که در طی آن تمام امور لازم برای شروع به کار آسانسور انجام می شود. این کار در طی چندین مرحله بایستی صورت گیرد که شامل نصب قطعاتی همچون تراول کابل، تابلو فرمان ، نصب درب های کابین و حسگرهای موردنیاز می شود. به عنوان مثال برای نصب تابلو برق سه فاز لازم است برق سه فاز از محل قرارگیری کنتور مربوط به آسانسور تا موتورخانه کشیده شود.

سپس عملیات نصب سیم ارت و هر آنچه درباره نصب فیوز و پریز بیان می شود، در کنار ایجاد روشنایی کافی درون موتورخانه و چاه آسانسور ایجاد خواهد شد. همچنین بخش دیگری که در حوزه راه اندازی آسانسور قرار می گیرد، سیم کشی آسانسور است. بدین منظور ابتدا تمام بخش های آسانسور از لحاظ الکتریکی کنترل می شود تا شرایط برای نصب مکانیکی  و سیم کشی ها به طور دقیق فراهم گردد.

نصب آسانسور در کرج

و در آخر…

در این مقاله تلاش کردیم به بیان نکات لازم و مهمی درباره نصب آسانسور در کرج بپردازیم تا با آگاهی کامل در این زمینه اقدامات موردنیاز را انجام دهید. آسانسور در حالت کلی چهار مرحله برای نصب را طی می کند که هر یک از آن ها بایستی در زمان مناسب صورت گیرد.

این مراحل که تحت عناوین آهن کشی، ریل کشی، نصب درب و نصب مکانیکی بیان شد، به طور تقریبی حداکثر 40 روز به طول می انجامد. به همین دلیل توصیه می کنیم پیش از اقدام برای نصب آسانسور ، ابتدا برنامه ریزی های لازم را انجام دهید. به این معنا که موقعیت قرارگیری آن بایستی به طور دقیق بررسی شود و مطابق با فضای موجود نسبت به نصب آن اقدام کرد. از آنجایی که استفاده از آسانسور به طور مستقیم با جان افراد در ارتباط است، در طراحی و همچنین نصب آن نیز باید تمام نکات ایمنی رعایت شود.

در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نصب آسانسور علاقه مند هستید، با شرکت آکام شایا البرز در ارتباط باشید. این شرکت با برخورداری از مشاوران مجرب و خبره آماده خدمت رسانی به شماست.

تعمیر آسانسور در کرج

3.7/5 - (3 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه 8
پروژه 7
پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...